هر آنچیزی که باید در مورد واکینگ کلوزت یا کلوز روم بدانید !!

10 آذر 1400
0 دیدگاه
واکینگ 589+68456+84568456845668

واکینگ کلوزت یا کلوز روم چیست ؟ شاید برای شما  این نام نا آشنا باشد؟ اما کلوز روم طرحی نو و مدرن بوده که اخیرا برای خانه های شیک و مدرن بکار می گیرند. این نوع دکوراسیون بسیار کاربردی بوده که می تواند اتاق ویلای شمالی  شما را به محیطی خاص و لاکچری تبدیل کند. ما در این مطلب سعی کرده ایم که شما را به این مورد از دیزاین متفاوت اتاق آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید تا واکینگ کلوزت یا کلوز روم را به طور کامل معرفی نماییم .

نگران نباشید ! اگر دارای لباس و کفش بسیار زیاد می باشید و محلی  برای قرار دادن آن ها ندارید ؛ ما به شما طراحی واکینگ کلوزت را به شما پیشنهاد می دهیم تا بنا به اندازه ی دلخواه و متناسب با سلیقه ی شما طراحی شود. در حقیقت دیزاین کلوز روم ها به اتاق و یا به بخشی از اتاق می گویند که با ساختن قفسه هایی بدون در برای قرار دادن لباس و یا حتی کفش ، کیف و کوچکترین وسایل به صورت مجزا بکار گرفته می شود. معمولا  یک آینه قدی برای دیدن و بررسی لباس ها و همچنین یک مبل راحتی و یا مبل عثمانی برای نشستن و پوشیدن کفش بکار می رود. این نوع طراحی بسیار خاص و لاکچری بوده و اغلب برای خانه و برج های شیک و لوکس بکار گرفته می شود و جلوه خاص به آن می بخشد .

همانطور که گفته شد ، هدف اصلی کلوز روم ها قرار گرفتن لباس ها به صورت منظم هستند که شما می توانید هر لباس را بنا به سلیقه ی خود رسمی یا مجلسی و یا به صورت  رنگ …. از هم تفکیک نمایید و در داخل واکینگ کلوزت خود قرار دهید و نمای اتاقتان را لباس های رنگارنگ خود زیبا کنید. با اجرایی کردن این بخش می توان لباس مورد علاقه خود را از بین لباس های زیاد خود پیدا کنید و در مهمانی ها و یا جلسات کاری به موقع حاضر شوید.

واکینگ 589+68456+84568456845668

اندازه کلوز روم ها به چه چیزی بستگی دارد  ؟

شاید با خود فکر کنید که این شیوه معماری مدرن برای خانه های بزرگ اختصاص داشته اند  و برای خانه های کوچک مناسب نیستند. اما باید بگوییم : خیر این تصور کاملا اشتباه است . چراکه خانه های با متراژ بسیار کم هم می توانند کلوزت روم داشته باشند و دیزاین دکوراسیون داخلی خود را بسیار شیک کنند .اما  به این امر مهم توجه داشته باشید که باید ابعاد آن را برای این کار در نظر داشته باشید و آن را متناسب با اتاق خود بسازید .

شاید برای شما جالب باشد بدانید که یکی از متداول ترین طرح کلوزت روم ها در اتاق خواب ها ایجاد می شود که یک بخشی ازاتاق را به این نوع کمد های اختصاص می دهند.

واکینگ 48686+8+8946869

 نور پردازی واکینگ کلوزت :

می دانید که نور از مسائل بسیار مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می روند. به همین جهت می تواند نقش اساسی در دیده شدن و یا بهتر دیده شدن واکینگ کلوزت و فضای داخلی شما نیز داشته باشد. چراکه این فضا از نور طبیعی برخوردار نبوده و باید با نورهای مصنوعی که درنقاط مختلف و به اشکال مختلف بکار گرفته  شود .

جنس کمد ها از متریال خاصی استفاده می شود؟

شما می توانید باهزینه ی که برای آن در نظر گرفته اید از متریال های متناسب با آن را انتخاب نمایید از جمله چوب ، mdf ، فلز و… اما منابع دیگری چون هایگلاس ، ملامینه  و انواع روکش های براق موجود برای کمد کلوزت روم خود استفاده کنید تا انعکاس نور بیشتر و همچنین جذابیت بیشتری نیز داشته باشد.

شما می توانید با رنگ های که برای کمد های کلوزت روم خود استفاده می کنید جلوه بیشتری به آن بدهید . رنگ های استفاده نمایید که باعث جلوه اتاق شما می شوند به طور مثال از کنتراست ها برای نمای بیشتر کمک بگیرید و یا از رنگ های خنثی که باعث هماهنگی خاصی با لباس های رنگارنگ شما می شوند بکار بگیرید . و یا حتی می توانید از رنگ های چوب استفاده کنید که طرح بسیار لوکس و لاکچری به اتاق شما می دهد.

نقش آینه در کمد های کلوزت روم :

می دانید که وجود یکی آینه قدی برای اتاق لباس یکی از واجبات محسوب می شود. همچنین  شما می توانید برای  پر کردن دیوار خود از آینه قدی بکار بگیرید و با قاب آینه خود را با چوب کمد تان هماهنگ کنید و نمایی خاص به محیط خود بدهید . باید بدانید که وجود آینه مزایای مختلفی داشته است از جمله ، بیشتر کردن نور اتاق شما .چراکه نور ها از جهات مختلف به آینه شما تابیده می شود و نور آن به زوایا مختلف خانه منعکس می شوند.

واکینگ 879684964864879648796

اما از بخش هایی که می توانید برای واکینگ کلوزت خود بکار بگیرید :

جواهرات اکسسوری ها :

خیلی از زمان ها پیش آمده است که ما به هنگام رفتن به مهمانی جواهرات خود را گم می کنیم و موجب ناراحتی ما می شود و همه فکرمان را به خود مشغول می کند. اما شما می توانید با در نظر گرفتن قفسه و یا کشویی برای اکسسوری های خود برای همیشه به این حس بد گم کردن خلاص شوید.

و یا می توانید با  قرار دادن گاو صندق در واکینگ کلوزت خود ، تمام جواهرات ارزشمند و ساعت خود را درون آن بگذارید وبا خیال راحت برای چند مدت به سفر بروید.

قفسه ای  مخصوص برای کلاه :

آیا به دلیل اینکه جایی مناسب برای کلاه و کیف های دستی گران قیمت و دلخواه خود ندارید ، و لبه ی کلاه تان شکسته ؟ اما شما می توانید کلاه های خود را در سایزهای مختلف درون قفسه خود بگذارید و از نشستن گرد و خاک بر روی  آن جلوگیری نمایید.

قفسه مخصوص چکه های بلند:

خبر خوب اینکه کلوزت روم ها فضایی برای کفش ها علی الخصوص چکمه های شما دارند که شما بدون اینکه ضربه ای به آن ها برسانید می توانید در آن قرار دهید و فصل های سرد آن ها را بپوشید .

واکینگ 546954965469854689

 

میز آرایش نقطه  دوست داشتنی اکثر خانم ها :

شما می توانید میز آرایش خود را  طبق نظر شخصی خود درون اتاق لباس خود قرار دهید و تمام لوازم آرایش خود عطر ها و لوازم بهداشتی خود را بر روی آن قرار دهید و با یک آینه بسیار شیک جلوه آن را چند برابر کنید.

جایی برای میز اتو :

خیلی از مواقع پیش می آید که ما در هنگام لباس پوشیدن لباس شاهد چین و چروک های آن باشیم  پس شما می توانید با در نظر گرفتن قفسه ای برای میز اتوی خود  لباس هایی همیشه صاف و بدون چروک داشته باشید.

کلام آخر

در پایان اینکه باید بگوییم که کلوزت روم ها شیوه معماری جدید با کار برد های فراوان هستند که در خانه های بسیار لوکس و لاکچری به سبک های مختلف چون مدرن و کلاسیک  طراحی می شوند . ما در این مطلب سعی کردیم به برخی از ابهامات و سوالاتی نظیر کلوزت روم چیست ؟ چگونه باید باشد؟  و یا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟  پرداختیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه