معرفی ویلاهای نئوکلاسیک در مازندران

27 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلاهای نئوکلاسیک 874532545650

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خریداری ویلاهای نئوکلاسیک هستند. سبک زندگی افراد رابطه ی مستقیمی با محل زندگی آن ها دارد در نتیجه خیلی ها به دنبال ویلاهایی با ویژگی های خاص هستند. طراحی ویلای نئوکلاسیک که مستقیماً تحت تأثیر سبک نئوکلاسیک در معماری است نتیجه جنبش نئوکلاسیک در دو کشور توسعه یافته در اواسط قرن 18 پدید آمد. همانطور که از نام این سبک پیداست، نئوکلاسیک یک روند جدید در سبک کلاسیک است و به دنبال احیای آن در زندگی و سلیقه معاصر است. به طور کلی عظمت، سادگی فرم های هندسی و ستون های رومی و یونانی با سرستون های دوریک، یونی و کورنتی و همچنین قنطورس در نمای ویلا از ویژگی های کلی این سبک است. عناصر تزئینی و اضافی کمتری نسبت به سبک کلاسیک وجود دارد و در مجموع نمای ساده تری شکل می گیرد که در آن تجمل کم رنگ به نظر می رسد.

 

 ویلاهای نئوکلاسیک 864321245065

طراحی ویلا به سبک نئوکلاسیک

قبل از انقلاب صنعتی (دوران رنسانس) در اروپا طبقه متوسط ​​وجود نداشت و جوامع به دو طبقه اشرافی تقسیم می شدند که از نظر جمعیت در اقلیت مطلق و اکثریت مطلق بدون دست بودند، اما در دوران انقلاب صنعتی و پس از آن و با شکل گیری اولین جرقه های ظهور طبقه متوسط ​​سبک های معماری و هنری در اروپا ظاهر شد که یکی از آنها جنبش نئوکلاسیک بود که شکل گرفت. و ظهور سبک معماری نئوکلاسیک، از درون آن وارد می شویم، به طور خاص طراحی ویلای نئوکلاسیک را بررسی می کنیم.

سبک معماری نئوکلاسیک سبکی برگرفته از هنر معماری یونان و روم باستان است که تقریباً 1700 سال پس از میلاد مسیح ایجاد شد. در واقع طراحی ویلاهای نئوکلاسیک در زمان خود یک پدیده مدرن محسوب می شد، اما اکنون و در دوران معاصر، سبکی کلاسیک است. در نظر گرفته شده است.

 ویلاهای نئوکلاسیک  8451.01564545646

 سبک نئو کلاسیک چه ویژگی هایی دارد

تقارن یکی از ویژگی های مهم در این نوع نما است که ثبات، آرامش و آرامش را القا می کند. وجود یک نقطه کانونی که معمولا به عنوان ورودی ویلا تعریف می شود نیز از دیگر ویژگی های بارز آن است. تاکید بر ورودی ویلا در مرکز نما با استفاده از برجستگی ها و ستون های بلند است. همچنین تزئینات درب ورودی اصلی نیز بر این امر تاکید دارد.

نمای نئوکلاسیک نشان دهنده ظرافت و زیبایی کلاسیک است. استفاده از عناصر سنتی از معماری کلاسیک یونان و رم حس عظمت را در طراحی نمای ویلا تداعی می کند. ایوان بلند دو طبقه توسط ستون های بلندی پشتیبانی می شود که ممکن است فقط ورودی ویلا را قاب کند یا در سراسر نما امتداد یابد. اکثر بازشوها و پنجره ها دارای گوشه های مربعی شکل و لبه های قرنیز هستند که از سادگی نما می کاهد.

یک نقاشی نئوکلاسیک تنها می تواند ویژگی های اساسی مانند تقارن و تعادل را در ساده ترین شکل خود داشته باشد. در عین حال از ستون یا ستون در نمای اصلی و تاکید بصری بر درب ورودی بهره می برد. سادگی در این رویکرد منجر به طراحی معماری ویلا با در نظر گرفتن اصول فیزیکی و ظاهری نئوکلاسیک و رفع نیازهای معاصر زندگی مدرن می شود. اگر قصد خرید ویلا در مازندران و برج های ساحلی سرخرود را دارید پیشنهاد ما به شما سبک نئوکلاسیک است.

 ویلاهای نئوکلاسیک 845312425456

قسمت مرکزی نما

در قسمت مرکزی نما ویلا نسبت به سایر قسمت ها اهمیت بیشتری دارد. ستون های بلند و قطور و سنتور بزرگ در این بخش نمایانگر نئوکلاسیک است. تکرار ردیف ستون ها در دو ایوان ویلا این رویکرد را تقویت می کند. در حالی که بقیه اجزای نما را می توان ساده و معاصر تعریف کرد.

ستون ها فقط در بدنه ویلا به ستون های نما تبدیل می شوند و ظاهر کلی ستون های کلاسیک را دارند. تا حد بسیار محدودی می توان تقارن را به تعادل بینایی کاهش داد. به عنوان مثال، قرار دادن سه پنجره باریک در پاسخ به یک دهانه بزرگ در طرف دیگر. اما در هر صورت باید شکل کلی حجم ویلا را به صورت متقارن درک کرد. میزان تزیینات و عناصر اضافی بسته به سلیقه افراد و کانسپت طراحی ویلا متفاوت است.

اصول طراحی ویلاهای نئوکلاسیک

عوامل زیادی در طراحی یک ویلا به صورت اصولی و علمی دخیل هستند تا اینکه سبک معماری ویلا و نحوه ساخت و نوع مصالح و متریال ویلا مشخص شود. از جمله این عوامل می توان به اقلیم منطقه و شرایط توپوگرافی، اجتماعی و فرهنگی منطقه اشاره کرد، به عنوان مثال در یک بافت ویلایی های کلاسیک قدیمی، طراحی ویلایی پست مدرن محلی اعراب را ندارد و این نشان می دهد که چگونه تا حد زیادی عامل جغرافیا و منطقه در انتخاب سبک معماری موثر بوده است. در نتیجه کارفرما باید قبل از خرید زمین سبک و سبک طراحی معماری مورد نظر خود را انتخاب کند. بداند و با توجه به این فرض، منطقه مورد نظر را برای ساخت و اجرای ویلا انتخاب کند. اگر قصد خرید ویلا در مازندران و برج های ساحلی سرخرود را دارید پیشنهاد ما به شما سبک نئوکلاسیک است.

 ویلاهای نئوکلاسیک 843215405

جزئیات و تزئینات ویلاهای نئوکلاسیک

نمای یک ویلای یک طبقه نیز می تواند سبک نئوکلاسیک را بپذیرد. پنجره های قوسی شکل به صورت متقارن در دو طرف نما قرار گرفته اند و جلوی یک حجم مرکزی با ستون های دوریک ایوانی کلاسیک با حداقل جزئیات و تزئینات را تشکیل می دهد. معمولا از رنگ های روشن برای نماهای نئوکلاسیک استفاده می شود. وجود ستون های نما، افقی کشیده این ویلای یک طبقه را تعدیل می کند.

نمای یک ویلا نئوکلاسیک تنها با حفظ مفاهیم اولیه مانند تقارن، نظم و هارمونی می تواند به سمت روندهای معاصر متمایل شود. الحاقات نئوکلاسیک به وسعت شکل مثلثی سنتوری مانند، ستون های ساده در ارتفاع ایوان، تزیین درب اصلی ویلا و تکرار پنجره های بلند در دو طرف بنا ساده شده است. اگر قصد خرید ویلا در مازندران و برج های ساحلی سرخرود را دارید پیشنهاد ما به شما سبک نئوکلاسیک است.

معماری یک ویلای مجلل و بزرگ به سبک نئوکلاسیک

با ظاهری متشکل از عناصر تزیینی و معماری نمادین رم و یونان برای رفع نیازهای معاصر و مدرن ساکنان انجام شده است. از میزان تزیینات و جزئیات از قسمت ورودی ویلا تا بدنه های عقب به تدریج کاسته شده و نما ساده تر می شود. سبک نئوکلاسیک مختص یک ویلای بزرگ و مجلل نیست، اما می تواند به راحتی در یک ویلای کوچک ظاهر شود به گونه ای که نمادها و نمادهای کلاسیک به ساده ترین و ابتدایی ترین شکل شکل می گیرند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه