ویلای فلت، نیم پیلوت دوبلکس و تریبلکس، تفاوت این نوع از ویلا های شمال در چیست؟

20 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلای فلت 87487475417485648541

خرید ویلا در شمال، از آن مواردی است که قبل از سرمایه‌گذاری بهتر است تا می‌توانید اطلاعات خود را تکمیل کرده و پس از آن پا به میدان پر رقابت ویلا های شمال بگذارید. زمانی که با اطلاعاتی کافی اقدام به خرید می‌کنید، خاطری امن دارید و دست و دلتان از اینکه سرتان کلاه برود نمی‌لرزد!  در هنگام خرید ویلاهای شمال، با انواع مختلفی از ویلا سر و کار داریم. این انواع می‌تواند در طبقه‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرد و در دسته‌های متنوعی سبب پدید آمدن نوعی از ویلا در شمال شود. بهترین نوع از هر یک از این موارد را بی شک می‌توان در مازندران و در میان ویلاهای مازندران بازجست.

خرید ویلا در مازندران، بسته به اینکه خواسته شما از یک خرید عالی چیست، می‌تواند در مناطق مختلف این استان پهناور صورت بگیرد. از خرید ویلا در سرخرود و خزرشهر گرفته تا انتخاب ویلا در دریاکنار و خانه دریا. با اینحال، خرید ویلا در شمال، در نهایت طیفی گسترده از انواع ویلاهای شمال را در بر می‌گیرد که سبب تفاوت در قیمت نیز می‌شود و معیارهای بسیاری وجود دارند که قیمت ویلا در خزرشهر را در نهایت از قیمت ویلا در دریاکنار و یا سایر نقاط متفاوت می‌کنند و یا حتی در برخی مواقع، با مواردی مشابه برخورد می‌کنیم. در این میان، بسیاری از انواع تفاوت در ویلا های شمال، به تفاوت در طبقات است که ما را به انواع ویلاهای فلت، نیم پیلوت، دوبلکس و یا تریبلکس می‌رساند. برای آشنایی بیشتر با این انواع از طراحی در ویلاهای شمال، با ما همراه باشید.

ویلا های شمال 268574128500

آشنایی با ویلای فلت در ویلاهای شمال

همانطور که گفتیم تفاوت در ویلاهای مورد بحث در این نوشتار، به تعداد طبقات آن‌ها بر می‌گردد. ویلای فلت، ویلایی است که تمام اتفاقات آن در همکف افتاده و به نوعی در این نوع از ویلاهای شمال، خبری از طبقات و ماجراهای پس از آن نیست.

این نوع از ویلاها با توجه به متراژ می‌توانند طراحی‌های منحصر به فرد و طرفداران خاص خود را هم داشته‌باشند.ویلای فلت در میان ویلاهای شمال، در گذشته طرفداران بسیاری داشت، ولی با رشد ساخت و ساز از یک سو و تغییر مفهوم زمین از سوی دیگر، سازندگان بیشتر به ساخت و ساز در طبقات فکر کردند و به ویژه در شهرهای پیشرفته‌تر، روز به روز بیشتر شاهد عقب‌نشینی انواع فلت هستیم. این نوع از ویلاهای شمال، حداکثر یک متر با سطح زمین اختلاف دارند.

آشنایی با ویلاهای شمال، ویلای نیم پیلوت!

ویلای نیم پلوت ولی داستانی متفاوت دارد. بسیاری از افراد این نوع از ویلا های شمال را با ویلای نیم دوبلکس اشتباه می‌گیرند ولی نباید این اشتباه را کرد. در یک ویلای نیم پلوت، یک نیم طبقه به ویلای فلت اضافه شده‌است که مزایایی هم از نظر زیبایی شناسانه و هم از لحاظ عملکردی و ایجاد فضای مفید بیشتر برای ساختمان خواهد داشت. در واقع، در یک ویلای نیم پیلوت، از نیم طبقه ایجاد شده بنا بر خواسته کاربر، می‌توان استفاده‌های متفاوتی داشت، استفاده‌هایی مثل فضای مطالعه، خواب و …

ویلاهای شمال 98748748748748748741

ویلا نیم دوبلکس در ویلاهای شمال و تفاوت آن با ویلا نیم‌پیلوت

در ویلاهای نیم پیلوت، بخشی از ویلا با یک اختلاف ارتفاع، در یک نیم طبقه ساخته می‌شود ولی در ویلای نیم دوبلکس، تعداد فضاهای بیشتری با همان میزان اختلاف ارتفاع در نیم طبقه جای می‌گیرند.

یعنی در این دو نوع از ویلا های شمال، اختلاف ارتفاع یکی است، ولی تنوع فضایی و تعداد فضاها متفاوت است و در ویلای نیم دوبلکس بیشتر است. البته این نکته را در نظر بگیرید که در این نوع از ویلاها، اختلاف سطح فقط منحصر به 4 الی 5 پله است؛ و همین اختلاف سطح دنیایی از تفاوت در طراحی را ایجاد می‌کند. البته طراحی این نوع از ویلا بسیار به این بستگی دارد که افراد با بالا و پایین رفتن از پله مشکل چندانی نداشته باشند! در اینصورت، تنوع و انعطاف‌پذیری خاصی که این ویلاها دارند در نهایت باعث لذت بردن فراوان افراد از این ویلاها می‌شود.

انواع ویلاهای شمال و ویلا دوبلکس

ویلا های شمال با طراحی دوبلکس، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. به حدی که بسیاری از افراد در پی یافتن یک ویلای دوبلکس در میان ویلاها شمال، از بهترین ویلاهای مازندران تا سایر استان‌ها را بررسی می‌کنند. در این نوع ویلا به نسبت نیم دوبلکس، دست طراح در گنجاندن فضاها در مواردی با اختلاف ارتفاع بازتر است و به نسبت نیم دوبلکس و نیم پیلوت، دو طبقه با تعداد پله بیشتری از هم جدا شده و تفکیک می‌شوند.انتخاب نوع دوبلکس برای طراحی ویلاهای شمال، مزایای بسیاری به همراه دارد. یکی از این موارد، تنوع و تعداد بیشتر فضاها و زیربنای بیشتر است، در سوی دیگر، هزینه‌ها نیز به میزان درخوری به نسبت همین متراژ به صورت تفکیک شده، کاهش می‌یابد.

در سوی دیگر، زیبایی و انعطاف‌پذیری انواع دوبلکس ویلاهای شمال، خریداران و طرفداران این نوع از ویلاها را بیشتر کرده‌است.طراحی دوبلکس منازل، راه حلی بسیار کارآمد بود در رابطه با مواردی که در آن‌ها تفکیک فضایی از اهمیت خاصی برخوردار است. با به کارگیری این شیوه، نظام تفکیک در منزل بسیار راحت‌تر و زیباتر انجام می‌شود. به گونه‌ای که می‌توان مواردی مثل فضاهای خصوصی را به طبقات هدایت کرد. در واقع در طراحی ویلا های شمال با رویکرد دوبلکس، حریم‌ها به نحو بهتری تفکیک می‌شوند و برای افرادی که به این نوع از طراحی و سامان‌دهی فضا علاقه‌مند هستند، ساخت ویلای دوبلکس می‌تواند انتخابی درست باشد.

ویلای فلت 00185648541

ویلای تریبلکس در میان انواع ویلاهای شمال

و اما سری می‌زنیم به طبقات بالاتر! ویلای تریبلکس همان طور که از نام آن پیداست در آن به سراغ نیم طبقه‌ای دیگر می‌رویم و در مواردی کاربرد دارد که می‌خواهیم با تعداد طبقات بیشتر سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه‌ای در ویلاهای شمال داشته‌باشیم.

در این نوع از ویلا در شمال، دیگر زیاد نگران متراژ زمین ویلا نیستیم و می‌توانیم زیربنایی وسیع با تعدد فضا در اختیار داشته باشیم. از طرف دیگر، مانورهایی که می‌توان بر حجم و شکل کلی ویلا در این نوع از طراحی داد نیز بسیار بیشتر از دو نوع قبل است و در کل ویلای تریبلکس می‌تواند چشمگیرتر باشد. طرفداران خرید ویلاهای شمال، در سال‌های اخیر از این نوع از طراحی استقبالی ویژه داشته‌اند.

کدام یک از این سه نوع پر طرفدارتر هستند؟

با تمام این توصیفات، آمار خرید و فروش ویلا های شمال نشان می‌دهد که هر سه این تایپ از ویلاها در یک سطح از نظر خرید و فروش قرار ندارند و فاکتورهایی هستند که به طبقه‌بندی این نوع از ویلاها از دید خریداران می‌پردازد. ویلای دوبلکس در این میان گوی سبقت را ربوده و بیشتر مورد توجه مخاطبین ویلاهای شمال قرار گرفته‌است. این ویلا در مقایسه با نوع فلت کاربرد بیشتر و زیبایی مضاعفی دارد و در مقایسه با تریبلکس هم خوش قیمت تر و تعداد پله کمتری دارد! با یک جست‌و‌جوی ساده در می‌یابید که بهترین انواع ویلا در شمال، اغلب دوبلکس بوده و در کنار تمام مزایایی که یک ویلای دوبلکس دارد، با در نظر گرفتن نکات طراحی ویژه، می‌توان یک ویلای دوبلکس را به سطحی عالی در طراحی ارتقا داد.

ویلاهای شمال 458687674674587857

چگونگی دیزاین یک ویلای دوبلکس در شمال

همانطور که می‌دانید، یک ویلا در کنار طراحی اصولی و پلان و حجم صحیح و فنی خود، باید از لحاظ طراحی داخلی و لند اسکیپ نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته‌باشد تا بتواند در این بازار پر رقابت، هم راستای بهترین ویلاهای شمال عمل کند و هم‌تراز با آن‌ها در این میدان خود را نشان دهد. در این زمینه، زمانی که یک ویلای دوبلکس در شمال دارید و می‌خواهید اقدام به فروش آن کنید، به نکات ریزی که ناخودآگاه مخاطب را درگیر خواهد کرد توجه ویژه داشته‌باشید تا بتوانید فروشی رضایت‌مندانه، سریع و پر سود را تجربه کنید.

در این راستا می‌توانید به نوشتارهای سایت دکتر بخشی در زمینه طراحی داخلی ویلا در مازندران، طراحی محوطه و طراحی نما رجوع کنید و از نکات کاربردی این موارد بهره کافی را ببرید. از خاطر نبرید که یک معماری خوب یعنی اجتماع تمام این موارد در کنار هم و با بهره‌گیری از این موارد است که شما در نهایت می‌توانید یک ویلا را از بهترین انواع ویلاهای شمال لحاظ کنید و در دسته آن‌ها قرارش دهید.

خرید ویلاهای شمال

آشنایی با انواع ویلاهای شمال، یکی از مراحلی است که در زمان خرید ویلا در شمال، به شما  کمک می‌کند که تصمیمی درست در زمینه خرید ویلا بگیرید.با اینحال، اگر قصد شما خریدی امن و به دور از حاشیه و دغدغه است، بهتر است خودتان از تمام مواردی که احتمال ایجاد دغدغه و حاشیه را برای خریدار ایجاد می‌کنند دوری کنید. یکی از این موارد، خرید مستقل و بدون بهره بردن از کمک مشاورین املاک است. در رابطه با ضرری که متوجه خریدار در این مواقع است قبلا صحبت کرده‌ایم و نکات منفی آن را از نظر گذرانده‌ایم. پس برای لذت بردن از خرید خود، قبل از اقدام به خرید ویلاهای شمال، با یک تماس ساده با مشاورین املاک دکتر بخشی، تمام اطلاعات موردنیاز برای خرید ویلا در مازندران را کسب کنید!

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه