نکات طلایی در در نورپردازی محوطه ویلا

17 آذر 1401
0 دیدگاه
نورپردازی محوطه 86453210.54

نورپردازی محوطه و فضای بیرونی و بیرونی ساختمان با بهترین تجهیزات و منحصر به فردترین ایده ها از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. همه کسانی که صاحب باغ و کلبه هستند یا می خواهند محوطه شرکت و کارخانه خود را بسیار شیک و مجلل جلوه دهند و به دنبال ایده های نورپردازی محوطه و فضاهای بیرونی هستند. نورپردازی در اهمیت فضای باز به ویژه در فصل بهار و تابستان را افزایش می یابد که فرصتی برای جلسات و گردهمایی های گروهی است. ایده های زیادی در مورد نورپردازی هنگام ساخت و خرید ویلا در مازندران وجود دارد، اما اینکه چقدر این موضوع اساسی است جای تردید است.

نورپردازی محوطه 87453210.53

3 مدل اصلی نورپردازی محوطه کلبه، باغ و ساختمان

نورپردازی محوطه و فضای باز دارای 3 نوع اصلی است و تمام ایده ها و روش هایی که به شما آموزش خواهیم داد بر اساس این عناصر خواهد بود.

نورپردازی عمومی (نورپردازی محیط)

این شکل نورپردازی هدف خاصی ندارد و فقط می خواهد حس خاصی به فضای شما بدهد. نقش این نوع نورپردازی مانند موسیقی پس زمینه آهنگ است. به عنوان مثال چراغ هایی که نزدیک به درخت یا حصار هستند در این دسته قرار می گیرند.

نورپردازی Kari (Task Lighting)

در این نوع نورپردازی محوطه ما هدف خاصی را دنبال می کنیم، مانند چراغ هایی که برای پله ها، ایوان ها یا پاسیوها نصب می شوند یا چراغ هایی که برای نورپردازی کنده کاری های دیواری در نزدیکی آنها نصب می شوند.

نورپردازی (روشنایی تاکیدی)

هدف از این نوع باز نورپردازی محوطه نشان دادن قسمت خاصی از باغ، کلبه یا هر فضای دیگری است. به عنوان مثال نورپردازی که در چمن ها و گل ها هستند یا چراغ هایی که در پای مجسمه ها نصب شده اند. توجه داشته باشید که هدف شما در فضای باز نورپردازی به رخ کشیدن زیبایی باغ و کلبه خود نیست زیرا در طول روز بهتر دیده می شوند. هدف شما باید این باشد که با باغ و ویلا نورپردازی محوطه جلوه ای بسیار متفاوت و خیره کننده به فضای بیرونی خود نشان دهید. بنابراین لازم نیست فقط از یک نوع نورپردازی استفاده کنید تا فضای بیرونی شما خسته کننده به نظر نرسد. در آینده منتظر انواع نورپردازی محوطه و ایده هایی باشید که در هیچ جای دیگری نخواهید دید.

نورپردازی محوطه 086453154502

انواع نورپردازی در پاسیو و ایوان

مهم ترین مزیت پاسیو و ایوان جلو نورپردازی محوطه این است که مرز بین داخل و خارج به خوبی مشخص شده است. با فضای باز نورپردازی در محوطه پاسیو و ایوان خانه، احساس خواهید کرد که خانه شما بزرگتر است و خانواده فضای بسیار بزرگتری برای گذراندن وقت خود دارند. بهترین روش نورپردازی محوطه برای ساخت قسمت جلویی ایوان یا پاسیو، Downlighting است. برای این منظور می توانید از اکسسوری های چوبی جلوی درب خانه استفاده کنید و یک آویز به آن بچسبانید. با این روش فضای باز نورپردازی محوطه چشم افراد اذیت نمی شود و حس خوبی به محیط می دهد. روش نورپردازی افکت مهتاب نیز ایده بسیار خوبی برای این قسمت از حیاط است. به سادگی آویز را حدود 30 سانت بالاتر از شاخه های پایین درخت نصب کنید. به این ترتیب نور لامپ از برگ ها و شاخه های پایینی عبور می کند و الگویی از نور و سایه ایجاد می کند.

نورپردازی محوطه 8432102561

انواع نورپردازی در باغ ها و کلبه های محوطه

نورپردازی محوطه یک باغ کلبه یا فضای کاری که دارای تعداد زیادی درخت و فضای سبز است از اصول خاصی پیروی می کند. بهترین ایده برای صنعت نورپردازی شب برای شما عزیزان استفاده از تکنیک نورپردازی برای نورپردازی است. برای این مدل فضای باز نورپردازی دقت کنید که نور به تنه درخت بتابد وگرنه حیاط خانه یا ساختمان زشت می شود. نورافکن ها از بهترین نورپردازی محوطه باغ و پاسیو هستند. این چراغ ها تا 12 متر را پوشش می دهند و برای درختان بزرگ بهتر هستند (5 تا 12 چراغ در حدود 50 وات خوب هستند).،

چراغ‌های نقطه‌ای منطقه کوچک‌تری را پوشش می‌دهند و بنابراین برای درختان کوتاه‌تر (مثلاً حدود 6 متر) مناسب هستند و شما به چندین چراغ از همان مدل 20 واتی نیاز خواهید داشت. مراقب باشید که برای تحقق نورپردازی محوطه باغ و کلبه سازی، بهتر است از چراغ های هود یا سایه بان استفاده کنید تا فضای وسیعی را برای فضاهای بزرگ پوشش دهید. حواستان باشد که بهترین چراغ های نورپردازی محوطه به عنوان چراغ باغی مورد نیاز است پس با خرید نمونه با قیمت و کیفیت مناسب فضایی بسیار شیک و مجلل خواهید داشت که تا سالیان متمادی نیاز به تعویض نخواهد داشت.

نورپردازی محوطه 86453156470

انواع نورپردازی حیاط، چمن و فضای سبز

یکی از مهم ترین قسمت های خانه که باید با چراغ های محوطه مناسب تزیین شود و از محصولات مرغوب برای آن استفاده شود، چمن کاری و فضای سبز خانه است. کارشناسان شرکت شبتاب تهران به این نتیجه رسیدند که راهکارهای متعددی برای فضای باز نورپردازی در زمینه چمن و فضای سبز وجود دارد.

نورپردازی به بالا

بنابراین، بهتر است تجهیزات نورپردازی محوطه در پشت بوته ها و گیاهان نصب شود.اگر پشت این فضاها مالچ بپاشید، می توانید پایه چراغ ها را بپوشانید و نمای زیباتری ایجاد کنید. ضمناً فاصله چراغ های نورپردازی محوطه باید از یکدیگر دور باشند تا زیبایی فضا بیشتر شود.

نور پردازی نقطه ای

روش دیگری که برای باغچه و کلبه نورپردازی محوطه برای چمن و درختچه توصیه می کنیم، نصب چراغ با فاصله 60 سانتی متر از هم برای ایجاد فضایی زیبا است.

بهترین نورپردازی جلوی درب

برای تحقق یک نورپردازی محوطه مدرن، باید به فضای جلوی درب خانه توجه ویژه ای داشته باشید. نصب لامپ های دیواری محوطه در دو طرف درب ورودی بهترین ایده است، اما نباید از لامپ های بسیار روشن استفاده کنید. در واقع، چراغ های محوطه در اطراف درب ورودی باید برای اهداف عمومی نورپردازی انتخاب شوند.

اگر ستون های کوتاهی در جلوی درب ورودی دارید، بهتر است از چراغ جلو محوطه استفاده کنید. با این کار نه تنها چشم هر بیننده ای را به در و آن قسمت خیره خواهید کرد. نورپردازی های بسیار تجملاتی که در ویلاهای شمال کشور به کار گرفته شده اند، سبب افزایش تقاضا برای خرید ویلا در مازندران و همچنین خرید برج های ساحلی سرخرود شده اند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه