با انواع باغ ویلای شمال و ویژگی های هر کدام آشنا شویم

20 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
باغ ویلای شمال 47964589648698459689674968

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “


در باغ ویلای شمال ، تمرکز اصلی بر فضای سبزی است که ساختمان ویلا را احاطه کرده است. از آنجایی که ویلا، ساختمانی لوکس ترجمه می ‌شود، ویلا باغ، باغی بزرگ و مملو از درخت است که در میانه ‌اش، ساختمانی به چشم می‌خورد. نام این ساختمان ویلا است و برخی امکانات اضافی را نیز شامل می ‌شود. مقصود از باغ ویلا، مکانی است مجلل که نگاهمان را به باغ و طبیعت بند می ‌زند و پایمان را به جایی می‌ گشاید که جزء یکه تازی طبیعت، چندان چیزی محسوس نیست. مشتریان بسیاری از خرید ویلاهای شمال در استان مازندران به خرید باغ ویلای شمال علاقه بیشتری دارند. این ویلاها به نحو مطلوب با زیباترین ایده‌های محوطه سازی و طراحی فضای سبز، ساخته شده‌ اند.در طی چندین سال اخیرافراد زیادی از زندگی شهری به زندگی در پیرامون شهرها و حتی در روستاها روی آورده اند .زندگی در شهرستان شلوغی و مشغله های زیادی را به دنبال دارد . آلودگی شهرها نیز به دلیل افزایش جمعیت نیز چندین برابر شده است ، که دلیلی بر انتخاب ویلا و باغ ویلا در اطراف شهر شده است .در این مقاله شما را با انواع باغ ویلای شمال و طراحی‌های آن آشنا می سازیم.

باغ ویلای شمال 68465364354

تفاوت اصلی ویلا وباغ ویلا

طراحی باغ ویلا فرآیندی است که با داشتن یک سری مهارت و دانش اولیه و کافی می ‌توان بنا و یا قسمتی از ویلا که قصد طراحی آن را دارید به مکانی بسیار آرام بخش شبیه به بهشت تبدیل گردد. زیبایی ‌های ویلا به باغ ویلا نیز سرایت کرده است. اما سوال مهمی که مطرح می‌ شود این است که تفاوت اصلی ویلا و باغ ویلا در چیست؟ با رشد قیمت ویلای شمال، راه برای ورود و یکه تازی باغ ویلا هموار گشت. مهم‌ ترین تفاوت باغ ویلا و ویلا، در قیمت و هزینه ریشه دوانده است. باغ ویلاها همان ‌گونه که از نامشان مشخص است، معمولا در خارج از شهر و در یک روستای فوق العاده بکر ایجاد شده ‌اند. باغ ویلا باید علاوه بر کاربردی بودن،  لوکس و چشم نواز باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح ساکنان آن به بهترین نحو مهیا شود. انواع باغ ویلا را در ادامه به شما معرفی خواهیم نمود ؛

باغ ویلای شهرکی

باغ ویلای شهرکی نیز بر پایه همان اصول و قواعد ویلای شهرکی بنا شده با این تفاوت که به جای ویلا، آنچه شاهدش هستیم ویلا باغ است. در ویلا باغ شهرکی، همه چیز به نظم است، آراستگی و ترتیبی که از احداث شکیل ویلا باغ ‌ها حاصل شده، چشم را می نوازد. خیابان ‌های مرتب و ویلا باغ‌ های به صف شده، محور “ویلا باغ شهرکی” را شکل داده ‌اند. خرید باغ ویلا در بهترین شهرک‌ های استان سرسبز مازندران، انتخاب اکثر خانواده‌ های ایرانی است. شهرک دریا کنار یکی از آنها است. این شهرک از بزرگترین شهرک‌ های شمال محسوب می‌شود که گزینه‌ های بی‌ نظیری را برای خرید انواع باغ ویلای شمال در مازندران ارائه داده است. برای یک سرمایه ‌گذاری مطمئن در یک شهرک لوکس و زیبا، دریا کنار بهترین انتخاب است. ویلاهای شهرک دریا کنار دارای زیباترین معماری و دکوراسیون داخلی می باشد.

باغ ویلای مسکونی

چنین باغ ویلایی در مکان‌ های مسکونی و حتی نقاط مرکزی شهر جای دارد. با توجه به اینکه در گذر زمان بسیاری از زارعان و کشاورزان با فروش زمین و اراضی کشاورزی، آنچه در چنته داشته‌ اند را به ویلا باغ بدل کرده ‌اند، این راز عیان می‌شود که باغ ویلا مسکونی نیز سال‌ها پیش باغی بزرگ و پر ثمر بوده است. امکانات زیادی در شهر سرخرود وجود دارد. بنابراین شما می توانید در این شهر به آسانی به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید. با خرید باغ ویلا در سرخرود، می توانید به راحتی از ویژگی های این شهر زیبای ساحلی و مزایای ویلا ساحلی بهره مند شوید. بهترین گزینه برای خرید یک ویلای لوکس و زیبا و داشتن یک سرمایه گذاری بلند مدت انتخاب یکی از شهرهای مشهور شمالی است. چنانچه سرخرود را برای خرید باغ ویلا انتخاب کنید از سرمایه گذاری در این شهر پشیمان نخواهید شد.

باغ ویلای شمال 4244464535465

باغ ویلا ملجا آواز پرندگان

فضایی بزرگ و سرسبز را در نظر بگیرید که شما و نزدیکانتان آزادانه و با خیال راحت بتوانید به استراحت و تفریح بپردازید. دیگر احتیاجی نیست که فضای سبز و دیگر منابع را با دیگران شریک باشید. هیچ چیز بهتر از این نیست که روزهایی از سال را به دور از ترافیک و آلودگی های شهری بگذرانیم. انواع باغ ویلای شمال این امکان را به شما میدهند که علاوه بر استنشاق هوای پاک بتوانید فضای سبزی از درختان و گلهای مورد علاقه تان خلق کنید. مدتی است زندگی شهرنشینی چنان وجودمان را پُر کرده که حتی شنیدن نام باغ نیز برای مان موهبت بزرگی است. صدای خوش پرندگان و ریزش هنرمندانه برگ درخت حتی اگر فرآیندی ساده هم باشد اما مملوست از زیبایی و هنر. باغ ویلا که عاری است از صدای شهر، از همهمه خودرو و از شلوغی بشر باید جای قشنگی برای زندگی باشد.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون

ظاهر زیبای باغ ویلا، راوی شعبده و راز درونی آن است. باغ‌ سازی ریشه در فرهنگ اصیل ایران دارد. با مرور تاریخ آنچه مایه سرورمان می‌شود، مشاهده ردپای باغ و فضای سبز در گوشه به گوشه معماری‌های ایران است. روح طبیعت از دیرباز در کالبد خانه ایرانیان، حضور داشته است. تلفیق آب و پوشش‌های گیاهی که دست کم در انواع ویلای شمال، کاملاً پررنگ‌اند، نشات گرفته از خانه باغ‌هایی است که با گذشته ایران، پیوند ناگسستنی دارند. طراحی محوطه باغ ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا به سبک سنتی، همیشه طرفداران ویژه ای داشته است. چرا که در کشور ما معماری از هنر های دیرینه و مورد توجه تلقی میشود. حوض نمادی از سبک سنتی معماری ایران است. به دلایل شرایط اقلیمی ایران در میان حیاط هر خانه ای آن روزها حوض زیبایی وجود داشت. حوضی که طراوت و تازگی آب را به محیط خانه هدیه می داد.

باغ‌ نشینی با طعم اصالت

حتما مهم ‌ترین دلیل شما برای طراحی باغ سنتی، نشستن و وقت گذرانی در آن است؛ فضایی که بتوانید با آرامش در آن چند ساعتی را خلوت کنید و یا به تفریح بپردازید. تخت‌های چوبی یکی از مهم‌ ترین بخش‌های یک عمارت قدیمی بوده است. این تخت‌ها در اغلب حیاط  و باغ‌های ایرانی وجود داشته و محلی برای دورهمی‌ها بود. تخت‌های چوبی را در انواع مختلفی از قیمت و کاربرد می ‌توان خریداری کرد. اگر به ساختن سازه‌های چوبی علاقه ‌مند هستید، می‌توانید با چند تکه الوار نمونه‌ ساده‌ ای از این تخت‌ ها را در باغ خود بسازید. چنانچه ترکیب سنت و مدرنیته را می ‌پسندید، می ‌توانید از مبلمان حصیری در این فضا استفاده کنید. در اینصورت هم مبلمان راحتی را در باغ خود دارید و هم با استفاده از حصیر بخش دیگری از سنت را در طراحی باغ سنتی خود زنده خواهید کرد.

باغ ویلای شمال 53435135434

 

از زیبایی های باغ ویلاها

همانگونه که از نام آنها نمایان است باغ ویلاها مکانی سرسبز و زیبا برای زندگی هستند . سرتاسر این ویلاها سرسبز و پوشیده از درخت و چمن است . در واقع شما با خرید باغ ویلا هم دارای باغ و هم دارای ویلا خواهید بود .از دیگر زیبایی هایی که باغ ویلاها آن را شامل میشوند فضای سرسبز و وجود پرندگان زیبا و خوش آواز می باشد . تصور کنید شما در منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا زندگی میکنید که سکوت محل زندگی شما با صدای آواز پرندگان ادغام  میشوند .

طراحی باغ ویلا در مازندران می تواند در سبک های مختلفی نظیر سبک مدرن ، سبک کلاسیک ، سنتی و یا روستیک باشد ، در بین این سبک هایی که نام برده شد ، محوطه سازی و المان های بکار رفته و کارایی همه آن ها مشابه و یکسان است ، تنها مدل و جنس و متریال این المان ها است که طراحی باغ ویلا در مازندران و شمال را متمایز و جذاب می کند .

سبک روستیک از سبک های محبوب و پر استفاده در طراحی باغ ویلا می باشد که علاوه بر آن دارای آرامش و جذابیت فوق العاده و بی مثال می باشد . در باغ ویلایی که به سبک روستیک باشد معمولا از چوب های کنده شده استفاده می شود که زیبایی و اوج خلاقیت این سبک را به نمایش می گذارد . آلاچیق ها و نیمکت های چوبی به همراه میزهایی که از الوار ها و کنده های قطور درست شده اند ، همگی از زیبایی ها و هنرمندی های سبک روستیک می باشد .

از دیگر ویژگی ها و زیبایی های سبک روستیک می توان به داشتن شومینه سنگی و با نمای آجری اشاره کرد که در طراحی باغ ویلا زیبایی بسیاری را ایجاد می کند . طراحی باغ ویلا به سبک روستیک امروزه به دلیل افزایش علاقمندی ها به سبک روستایی و سنتی متقاضی بسیاری پیدا کرده ، از همین رو می توان ذکر کرد که بهترین گزینه برای افراد خلاق و تنوع پسند می باشد .باغ ویلای شمال 45846897469848974

سبک طراحی باغ ویلای مدرن چگونه است؟ 

سبک کلاسیک در طراحی باغ ویلا از محبوبیت زیادی دارد. این سبک علاوه بر شیک بودن، فضایی گرم و جذاب را نیز ارائه می دهد. سبک طراحی باغ ویلای کلاسیک، کاملا منظم است. و در آن از شلوغ کاری و بی نظمی خبری نیست. مبلمان تمیز، رنگ های با وقار، تقارن در طراحی، از مواردی هستند که سبک طراحی ویلای کلاسیک را همچنان محبوب و جذاب نگه داشته است. اگر شما به زندگی در باغ ویلاهای کلاسیک علاقه مند هستید و دوست ندارید از ریشه های سنتی خود دور شوید، احتمالا طراحی ویلا کلاسیک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اصول طراحی ویلا در معماری و طراحی ویلای کلاسیک، هندسه و ریاضی است. بنابراین رعایت تناسب در این سبک معماری، جایگاه ویژه ‌ای دارد. در طراحی باغ ویلای کلاسیک، باید به تناسبات صحیح، هندسه و همچنین سه اصل ایستایی، کارایی و زیبایی توجه کرد.

سقف شینگل در طراحی ویلا باغ کلاسیک

در طراحی انواع ویلا باغی شمال که دارای انواع مختلف سقف شیبدار هستند، متداول ترین و محبوبترین پوششی که به عنوان پوشش سقف استفاده می‌گردد شینگل است. از مهمترین مزیت‌های سقف شینگل نسبت به دیگر متریال به کار رفته در سقف بناها، هماهنگی و‌هارمونی این نوع متریال با انواع مختلف دکوراسیونها و فضای سبز به کار رفته می‌باشد. شینگل دارای طرحها و رنگ ‌های متفاوتی می ‌باشد. هر کدام از این طرحها دارای مشتریان خاص خود هستند. همچنین افرادی که به جلال و شکوه و لوکس بودن ویلاهای خود توجه ویژه ای دارند معمولاً پوشش سقف شینگل سنگی را برای استفاده در بنای خود انتخاب می‌کنند. در صورتی که شما به دنبال تنوع رنگی زیادی هستید می‌توانید پوشش شینگل آسفالتی را برای استفاده در بنای خود به کار ببرید.افرادی که به دنبال استفاده از نمای چوبی هستند می‌توانند پوشش شینگل با طرح‌های چوبی را انتخاب نمایند.

باغ ویلای شمال 6543153445

باغ ویلای مجموعه ای چیست ؟

شاید برای شما سوالی بوجود آمده باشد که باغ ویلای مجموعه ای چیست . در واقع باغ ویلای مجموعه ای ، مجموعه ای است که باغ ویلاهای زیادی را شامل میشود . محوطه ای بزرگ است که آن را به قطعات کوچکتر تقسیم میکنند و باغ ویلا می سازند .این باغ ویلاها به طور جداگانه به فروش میرسند ، و متراژ آنها به طور میانگین از 400 متر تا1500 متر می باشد .

کلام آخر

هنگام خرید انواع باغ ویلای شمال باید حواستان به آینده و نیاز هایی که ممکن است بعدا بوجود بیاید نیز باشد. مانند نیاز به فضای بیشتر در صورت افزایش تعداد اعضای خانواده، نیاز به منابع آب در صورتی که منطقه در محلی کم آب واقع شده باشد. همه اینها مواردی است که هنگام هزینه کردن برای یک ملک باید در نظر داشته باشید. امکان ندارد که سایت ها و روزنامه های خبری را مطالعه کنید و خبری از کلاهبرداری های این چنینی نباشد. نبود سند مخصوصا برای ملک های نوساز میتواند نشانگر این باشد که سازنده ملک به دلایل مختلف مبلغی را به شهرداری بدهکار است و نتوانسته است تسویه کند و تاییدیه هایی مانند پایان کار و … بگیرد. البته این اتفاق معمولا برای املاک نوساز رخ میدهد و اگر حداقل دو سال از ساخت ملک گذاشته باشد کمتر با چنین مشکلاتی رو به رو است .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه