تمیز کردن آشپزخانه ویلا های شمالی در یک روز با این چند ترفند طلایی !

29 بهمن 1400
0 دیدگاه
تمیز کردن آشپزخانه 574874874857418675

با نزدیک شدن به ایام نوروز همه خانم ها به فکر خانه تکانی می افتند که بسیاری از آن ها نیز از این موضوع نیز ناراضی هستند . از بخش های اصلی  آشپزخانه است که به دلیل پخت و پز به نسبت محیط های دیگر خانه در معرض آلودگی قرار دارد که همین امر باعث شده خانم خانه دار  زمان زیادی را صرف تمیز کردن آشپزخانه کنند  .  اما وقت آن رسیده که دیگر با این اوضاع خداحافظی کنید چراکه ما با چند ترفند قصد داریم تا شما را در این زمینه نیز یاری کنیم تا کار دو هفته ای را در  دو روز بدون هیچ سختی  به پایان برسانید  و با تمیز کردن آشپزخانه زیبایی را به ویلا در مازندران خود هدیه دهید . و سال جدید  را با آشپزخانه ای زیبا و تمیز شروع کنید. پس با ما همراه باشید .

همانطور که خود می دانید آشپزخانه از محیط های اصلی می باشد  که پخت و پز ، شستشوی ظرف ها ، نگهداری ظروف و مواد غذایی  نیز در این مکان نیز صورت می گیرد. پس بهداشت این محیط از اصول اولیه خانه داری نیز به شمار می رود  که باید به صورت مرتب  و مداوم  در طول سال نیز تمیز شود . خانه تکانی برای هر کد بانوی بخش های مختلفی دارد که  طبق اصول و شگرد خاص از یک نقطه شروع می شود و با برنامه ریزی خیلی زود  به پایان می رسد.  پس دستکشتان را به دست بکشید تا در این مدت به پوست حساس و ظریف دستتان آسیبی نرسد .

 

تمیز کردن آشپزخانه 574874874857418675

 

1.تمیز کاری کابینت ها : 

اولین مورد در تمیز کردن آشپزخانه کابینت هایهستند که از المان های اصلی هر آشپزخانه به حساب می آید که تمیز و مرتب بودن آن در زیبایی  دکوراسیون آشپزخانه ویلا در شمال  نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است . اما قبل از شروع به این کار بهتر است که نوع کابیت خود را بشناسید تا با بکارگیری مواد شوینده سبب صدمه زدن به کابینت های خود نیز نشوید  . یکی از متریال های متداول  در ساختن کابینت ها  ، چوب بوده که اکثر کابینت ها نیز  چوبی هستند که  نمای بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد اما  تمیز کردن آن نیز کمی سخت است در  ادامه با ما باشید تا شما را در این زمینه نیز یاری کنیم .

اما در ابتدا به یاد داشته باشید که انواع  کابینت ها به رطوبت بسیار زیاد نیز بسیار حساس هستند به همین جهت  توصیه می شود که خیلی زود پس از خیس کردن ، آن را  نیز خشک نمایید . این موضوع در ویلای شهرکی شمال و ویلا سرخرود به دلیل رطوبت بالا  نیز بسیار صدق می کند.

  • باید بدانید که برای کابینت چوبی  به هیچ عنوان استفاد از وایتکس  نیز توصیه نمی شود .
  • سعی کنید از پارچه نم دار استفاده کنید و بعد آن را کاملا خشک کنید.  شما با این کار به عمر کابینت خود می افزایید .
  • شاید برخی از خانم ها فکر کنند اسکاچ ها یا پارچه های زبر بیشتر سطح کابینت ها را تمیز می کند به همین سبب بدون اینکه بدانند به مرور عمر کابینت خود را کاهش می دهند . به همین دلیل سعی کنید از پارچه نرم استفاده کنید تا  زیبایی کابینتتان نیز تا سال های سال نیز باقی بماند.

 

تمیزکردن آشپزخانه 584784684854

 

 استفاده از محلول سرکه برای تمیز کاری کابینت های چوبی :

شما با ترکیب مساوی سرکه و آب گرم می توانید یک پاک کننده حرفه ای برای کابینت خود نیز تهیه نمایید . اما به یاد داشته باشید که این محلول را به طور مستقیم به کابینت خود اسپری نکنید.

 لیمو  با خاصیت اسیدی خود یکی دیگر از پاک کننده هایی است که می تواند  در تمیز کردن آشپزخانه بکار شما می آید چراکه  خیلی سریع چربی ها را از بین می ببرد  . برای داشتن این پاک کننده نیاز به چند قطره لیموترش و مقداری وازلین دارید . آن ها را باهم ترکیب کنید و و با مسواک بر روی لک های سرسخت نیز بمالید به همین راحتی سپس  بعد  از چند دقیقه آن را پاک کنید  بدون اینکه دست شما خسته  شود .

چای موادی عالی برای تمیز کزدن کابینت شما ! بله چای می تواند کابینت شما را مثل روز اول برق بیندازد  و لک های قدیمی  را از بین ببرد.

 

تمیز کردن آشپزخانه 8748646847876417

 

2.محتویات درون کابینت

بعد از اتمام این مراحل حالا نوبت به مرتب کردن ظروف درون کابینت ها می باشد. می دانید که قسمت هایی از کابینت هستند که در طول سال مدام تمیز نمی‌شوند. پس بهتر است برای خانه تکانی خود  این کار را حداقل سالی یک بار نیز  با دقت و حوصله انجام دهید . کابینت های خود را باز کرده و محتویات آن‌ ها را خارج کنید. اگر گرد و غبار زیادیی بر روی آن ها نشسته است سعی کنید کم کم آن را خارج کنید و با با آب داغ آن را بشویید و سپس به صورت کاملا منظم و تمیز سرجای خود قرار دهید .

اما نکته ای که باید در تمیز کردن آشپزخانه نیز به یاد داشته باشید این است که اگر ظروف شما از مدتی قبل جرم گرفته و بعد از زمان طولانی متوجه شدید آن را بیرون بیاورید  و به مدت 5 الی 20 دقیقه آن را در سرکه قرار دهید  . و یا  آن را در آب داغ و پودر لباسشویی نیز قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن راخوب آبکشی نمایید. اما نکته ای که در هنگام چیدن ظروف آن را باید به یاد داشته باشید این است که ظروفی که به صورت روزمره استفاده و کار برد بیشتری دارند را در طبقه های پایین تر  قرار دهید تا در هنگام برداشتن آن نیز دچار مشکل نشوید.

نکته : چربی  وآلودگی های سرسخت را با سابیدن از بین نبرید چراکه امکان  کوفتگی بدن شما را  در پی دارد . سعی کنید برای چند دقیقه  لکه ها را با آب داغ  خیس دهید و سپس به راحتی آن را پاک کنید.

3.سینک ظرفشویی :

سینک ظرف شویی یکی از اجزای اصلی آشپزخانه بوده که زیبایی و براقیت آن نیز حس خوبی نیز به فرد می بخشد .  اما چکاری می تواند  سبب این موضوع شود  ؟ آیا با روش طبیعی می توان این کار را نمود ؟ باید بگوییم بله.

مقداری نمک و جوش شیرین را  با هم مخلوط کنید  و مقداری آب را به آن نیز اضافه کنید  به اندازه ای که  از حالت خمیری  نیز  خارج نشود  سپس  سینک را خیس کنید و مواد را به ان بمالید  و بعد از مدتی با اسکاج و آب نیز آن را تمیز کنید

دستمال آغشته به سرکه و  یا لیمو هم می تواند برای این موضوع موثر باشد . شما می توانید با این روش سینک خود را  تمیز و درخشان کنید به طوری نگاه همه را به آن نیز جذب کنید .

 

تمیز کردن آشپزخانه 454841468548485

 

4.در تمیز کردن آشپزخانه نیز  تمیزی کف و دیواره های آشپزخانه نیز حرف اول را می زند :

می دانید که دیواره های آشپزخانه در معرض چربی های  مواد غذایی هستند مخصوصا دیوار های کنار اجاق گاز که از نزدیک نمای بسیار بدی را به آشپزخانه شما می بخشد  شما می توانید برای تمیز کردن جرم روی کاشی ها  از مقداری سرکه و آبلیموی مخلوط شده با کمی نمک استفاده نمود. بدین ترتیب می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن کاشی های آشپزخانه را تمیز نمود.

5.تمیز کردن اجاق گاز :

تمیز کردن اجاق گاز  و یا فر  یکی از سخت ترین کار که فرد را از کت و کول می اندازد  و آخر هم ان طور که دلمان می خواهید تمیز نمی شود در شیشه خالی اسپری، مخلوطی از یک پیمانه نمک، یک پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه آب تهیه کنید و در قسمت های داخل فر خاموش بپاشید و بگذارید بماند تا کم کم کثیفی داخل آن جدا شود.سپس با پارچه مرطوب داخل فر را دستمال بکشید.

برای تمیز کردن اجاق گاز   یک تشت بیاورید و تا نیمه آبجوش بریزید سپس  قطعات رویی اجاق گاز را  درون آن بگذارید تا کمی از مواد غذایی نیز کنده شود سپس می توانید  مقداری نمک و جوش شیرین را به آب اضافه کنید سپس آن را خوب با یک سیم ظرفف شویی نیز تمیز کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه