سبک پست مدرن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

27 بهمن 1400
0 دیدگاه
سبک پست مدرن 8746846874874687418741

اگر به مقاله های بین المللی معماری راجع به  دکوراسیون های داخلی نگاهی بیندازید خود خواهید دید که انواع زیادی نیز سبک وجود دارد که  هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند .ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با سبک پست مدرن نیز آشنا کنیم .  شاید در ابتدا فکر کنید که این سبک با سبک مدرن تفاوت چندانی ندارد اما باید بگوییم شعار و قوانین این سبک با سادگی سبک مدرن نیز کاملا مغایر است. در واقع مخالف اصول سبک مدرن است.  این نوع سبک به دلیل استفاده از المان های خاص فضای داخلی خانه به محیطی خاص نیز تبدیل می شود . در  ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این سبک خاص و کمی عجیب نیز آشنا کنیم .

شاید  بهتر است با یک مثال کمی ساده تر شروع کنیم تا بتوانیم راحت تر  آن را در دکوراسیون داخلی خانه برای شما نیز توضیح دهیم   .اگر اهل مد باشید  احتمالا دیده اید که معمولا در استایل های کلاسیک لباس آقایان کت و شلوار با رنگ های کمی تیره و یا خنثی  با یک بلوز مردانه با یک کفش رسمی نیز ست می شود که این استایل در ذهن ما نیز خیلی متعادل و نرمال نیز به نظر می رسد. اما در سبک پست مدرن  یا فشن  همان کت و شلوار با رنگ های شاد و  تی شرت و یا کفش کتونی و یا همان کفش رسمی نیز دیده می شود ! کمی جسورانه است درست است .دکوراسیون داخلی خانه نیز به همین شکل نیز دیزاین می یابد.

سبک پست مدرن 8746846874874687418741

تاریخچه سبک پست مدرن

از آنجایی که در سبک مدرن همه چیز طبق سادگی  و جزئیات کم نیز دیزاین می یابد این سبک متفاوت تر از قبل جسورانه  توسط مخالفان سبک مدرن در سال 1970 یا 1980  میلادی نیز شکل گرفت و علاقه مندان زیادی را نیز به خود جلب کرد  و مورد توجه افراد خاصی نیز قرار گرفت. شاید به این دلیل  بود که دست افراد را در تهیه وسایل و دکور آن نیز باز می گذاشت به  قول چالرز دیکنز  سبک پست مدرن عصر انتخاب های بی شمار است  اما طبق اصول و رعایت برخی شرایط .

جالب است بدانید که سبک پست مدرن برخلاف سبک مدرن در دکوراسیون داخلی ؛ رنگ  از قانون خاصی پیروی نمی کند. شما می توانید رنگ های مختلفی را در دکوراسیون  ویلا شهرکی خود نیز اضافه کنید.  رنگ هایی که در سبک های قبل نیز دیده نمی شود  ، زرد ، صورتی ، نارنجی ، قرمز و سبز و….  رنگ های شاد و سر زنده.  در این سبک لوازم و المان ها هیچگونه ربطی بهم ندارند  اما در کنار هم قرار می گیرند  ، نظم و قرینه در دکوراسیون سبک پست مدرن معنای خاصی ندارد   از جمله اصول و شاخصه های  اصلی این سبک می باشد  که این سبک را خاص تر از همیشه نیز به وجود آورده است

 سبک پست مدرن 746846894768487468746

بی نهایت عجیب و از طرفی جالب است، نه؟  شما می توانید ویلا در شمال خود را مانند یک  تابلو نقاشی طراحی کنید .  شما با طراحی پست مدرن می توانید از قواعد رها شوید و  خانه ای که درکودکی آرزویش را داشتید طراحی کنید

اگر به عکس های ویلا ی شهرکی با دکوراسیون  پست مدرن نگاهی بیندازید خواهید دید که در واقع از هر رنگی در این طراحی استفاده شده است. نور پردازی  و  به مبلمان آن دقت کنید. شکل  هر یک از مبل ها با  مبل دیگر متفاوت است. اگر مبلی صورتی رنگ است دسته هاش ابری و سبز رنگ است و دیگری معمولی و صورتی رنگ! پایه هایش نیز به شکل توپ و دایروی است!

وسایل تزئینی در این سبک نیز بسیار جذاب هستند. بر خلاف سایر سبک ها که هر یک لوازم تزئینی تقریباً مشخصی دارند، در این سبک حتی وسایل تزئینی نیز عجیب و متفاوت است. به عنوان مثال، بر روی شومینه اشکالی همانند آدم فضایی ها وجود دارند. کمدهایش هیچ وجه مشترکی با کمدهای مستقل و دیواری سبک های کلاسیک و مدرن ندارد. میز هایشان نیز متفاوت و خاص است.

 سبک پست مدرن 4874874684848487474874

  1. تناقض در پست مدرن : در سبک پست مدرن هیچ چیز ساده و بی آلایش نیست معمولا همه اجزا در قالب فرم ها و نمادهای پیچیده انتخاب می شوند. زوایای بدون ظرافت، فرم های نامتقارن و مقیاسی که دارد یک عکس العمل نسبت به قوانین سفت و سخت معماری مدرنیسم است.
  2. رنگ های جسورانه : طراحی پست مدرن اغلب با رنگ های اشباع شده، الگوهای رسا و پر جلوه و کنتراست های قوی مشخص می شود.
  3. تغییر دادن چیزهای عادی  به اجزای غیر طبیعی : دیزاینر های پست مدرن با اضافه کردن رنگ، الگو و تزیینات اشیا عادی و روزمره  به اجزای غیر طبیعی مبدل می کنند به طوری که عمق بصری را چند برابر می کند.
  4. طراحی های جالب:  طراحی های جالب پست مدرن متریال های ارزان و روزمره را به اشیای گران قیمت تبدیل می کند. پلاستیک، لمینیت و مقوا از متریال های کلیدی می باشند که استفاده شده و از طریق طراحی های مخصوص بر ارزش آن ها افزوده می شود. برای مثال  دیده شده که  برای ساخت صندلی از مقوا استفاده شده است و برخلاف آنچه به نظر می رسد کاملا محکم و تا به امروز  در موزه ها و موسسات طراحی سالم دیده می شود .
  5. تجلیل از سطوح در سبک پست مدرن : سبک پست مدرن از طراحی مینیمالیستی پرهیز کرده و از تزیینات استقبال می کند. با این حال این تزیینات همیشه در سطوح اعمال می ‌شوند و بنابراین عمق واقعی ندارند. در نتیجه به جای معنا، حجم و بافت، پست مدرنیسم بر ظواهر و سطحی بودن تأکید می کند.

 

سبک پست مدرن 6874684718746841867468

 

اما متریال های مورد استفاده در سبک پست مدرن : شاید برای شما جالب باشد بدانید که ویژگی سبک پست مدرن به استفاده از  رنگ و اشکال متفاوت در  دکوراسیون خاتمه پیدا نمی کند. چراکه تفاوت های آن نیز در جنس متریال ها هم می باشد  .  شما می توانید در خانه ای که با سبک پست مدرن نیز دکوراسیون یافته متریال های مختلف را ببینید از جمله :

  1. برنج
  2. مرمر
  3. گچ
  4. تراورتن
  5. لوسیت
  6. مخمل چبوسل
  7. شیشه
  8. پلاستیک
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه