دلیل باور نکردنی در اپن کردن آشپزخانه

8 بهمن 1400
0 دیدگاه
اپن آشپزخانه 78466187871486168768687741874687

مقدمه

اپن آشپزخانه ابزاری است که آشپزخانه را از سایر قسمت های خانه تفکیک می کند. این نوع آشپزخانه ها اصولاً از یک سمت باز و از طرف دیگر بسته است، در حالی که اپن کردن آشپزخانه این اجازه را به شما می دهد که به راحتی غذای خود را میل کرده و با مهمانان خود راحت باشید.

اما آشپزخانه بسته پیوسته محیطی خصوصی را که بعضی وقت ها در آشپزخانه نامرتب خود به آن احتیاج دارید را به وجود می آورند،  که به همت ابتکار بی پایان طراحان کلاسیک گوناگونی های بسیاری در رابطه با چنین آشپزخانه هایی موجود است.

کاربرد اپن آشپزخانه

چنانچه آشپز خانه کوچک باشد می توانید این را به شکل کابینت بسازید تا فضایی برای جای گرفتن وسایل شما به وجود بیاید، ولی  اگر آشپزخانه بزرگ باشد میتوان زیر اپن را خالی بگذارید و به شکل میز ناهارخوری آن را به کار ببرید.

این گونه صندلی های اپن نیز کاملاً در زیر آن قرار می گیرند و بخش کمی از اتاق پذیرایی را به خود اختصاص می دهند. چنانچه آشپزخانه خیلی کوچک بود می توان اجاق گاز و ظرفشویی را روی اپن قرار داد. طراحان می توانند اپن ها را با فاکتورهایی مثل ارتفاع و عمق و با کابینت های بزرگ و کوچک بسازند مساحت آشپزخانه در اندازه اپن تاثیر زیادی دارد.

دور اپن باید فضای خالی باشد تا رفت و آمد راحت صورت گیرد و به این نکته دقت کنید که درب کابینت، کشو ها و سایر لوازم چه مقدار باز می شوند. فاصله باید بگونه ای باشد که این امکان را فراهم کند تا این لوازم بدون تداخل با یکدیگر و به آسانی باز شوند.

همینطور باید به درب ظرف شویی که به طرف پایین باز می شود نیز توجه کرد از دیگر مواردی که احتمال دارد ابعاد اپن را مشخص کند، عرض ورودی آشپزخانه می باشد چنانچه عرض آن کم باشد عرض اپن شما نیز باید متناسب با آن کم باشد. چنانچه که تمایل دارید آن را جهت آشپزی به کارگیری ارتفاع آن پایین و اگر تمایل به استفاده از آن برای میز دارید ارتفاع آن را بزرگتر کنید.

مشخص کردن هدف خود از این کردن آشپزخانه شما را در انتخاب ابعاد اپن یاری  می کند. با توجه به محیط آشپزخانه اپن جای معینی دارد و باید جای دیگر لوازم را مناسب با اپن در نظر بگیرید. وسایلی که بیشتر از آنها استفاده می ‌کنید را در کنار اپن جای دهید.

چنانچه تمایل دارید آن را برای آماده کردن غذا به کار گیرید، یخچال را نزدیک آن بگذارید و اگر می خواهید جهت سرو غذا به کار گیرید اجاق گاز را کنار آن بگذارید. جنس اپن آشپزخانه می تواند از چوب، فولاد ضد زنگ و یا سنگ باشد.

اپن آشپزخانه 78466187871486168768687741874687

چوب:

پر طرفدار ترین ماده برای میزها می باشد. اپن هایی که جهت غذا درست کردند و همین طور سرو کردن از آنها استفاده می شود چوب انتخاب مناسبی برای شان است. همینطور چوب حرارت زیادی به آشپزخانه منتقل می ‌کند.

فولاد ضد زنگ: 

به آشپزخانه جلوه ای صنعتی می دهد. استحکام آن نسبت به چوب  بالاتر و در مقابل حرارت و زنگ زدگی نیز استقامت دارد. زمان آشپزی از تخته برش کمک بگیرید. فولاد ضد زنگ به مراقبت زیادی احتیاج ندارد برای تمیز کردن آن میتوان از آب و صابون استفاده کرد.

سنگ:

قیمت آن بسیار بالاست ولی آشپزخانه را زیباتر می ‌کند. سنگ گرانیت و مرمر برای اپن کردن آشپزخانه انتخاب فوق العاده ای است، اما گرانیت مقاوم تر از مرمر می باشد.

ویژگی های صفحه اپن 

برترین مواد برای اپن آشپزخانه موادی است که جوابگوی همه خواسته‌های شما باشد و آشپزی را راحت تر کند صفحه اپن یک فاکتور مهم برای آشپزخانه به حساب می‌آید و همین دلیل باید از موادی تشکیل شده باشد که ویژگی های زیر را داشته باشد:

۱-با دوام در برابر لک:

از ویژگی های مهم اپن می باشند. سنگ های طبیعی این خصوصیت را دارا هستند.  ولی سنگ های طبیعی به طور کامل ضد لک نیستند و سازندگان با یک سری ماده استحکام آنها را افزایش می دهند، تا به صورت قابل ‌ملاحظه‌ای امکان لمس شدن آنها را پایین آورد. برای مطمئن شدن از سالم ماندن اپن به سراغ پاک کننده های خیلی قوی نروید و هر ساله آن را با ماده‌ های به خصوص بپوشانید.

اپن آشپزخانه 78786784748678441887656

۲- مقاوم در مقابل حرارت:

زمان انتخاب بهترین ماده برای اپن، استقامت در مقابل گرما از با اهمیت ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید. گرانیت، فولاد ضد زنگ و سنگ های طبیعی در برابر حرارت استقامت زیادی دارند. اپن های طراحی شده با این ماده ها قدرت تحمل حرارت را تا حدودی دارند، و در برابر وسایل داغ مقاوم اند. اما خوب است که بدون دقت به ماده برای گذاشتن وسایل داغ روی اپن از پایه کمک بگیرید.

۳- مقاوم در برابر خش:

زمانی که به سراغ اپن کردن آشپزخانه می روید استقامت در مقابل خش از موارد مهم در انتخاب اپن می باشد. ابزارهای تیز به آسانی می توانند صفحه اپن را خش می اندازند. بهترین اپن های ضد خش، گرانیت و کوارتز هستند.

۴- آسان بودن نگهداری:

آشپزخانه از پر ازدحام ترین و پریشان ترین بخش های منزل می باشد، همیشه باید آن را تمیز کرد. بعضی از اپن ها به تمیزی بیشتری احتیاج دارند. جهت برگزیدن جنس اپن، باید آگاه باشید که صفحه اپن با چه شتابی لک ها را به خود می‌ گیرد، و بهترین شیوه برای پاک کردن آن چه شیوه ای است. گرانیت و کوارتز راحت تمیز می شوند.

 مزایا و معایب اپن کردن آشپزخانه

اپن آشپزخانه 74878647456418678674874

 مزایا:

 اپن کردن آشپزخانه نیز مانند سایر طراحی های داخلی دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

۱- از مهمترین موارد مثبت اپن کردن آشپزخانه این می باشد که اعضای خانواده را گرد هم می آورد و سبب تبدیل شدن آشپزخانه به قلب خانه می شود.

۲- هنگامی که مشغول پخت و پز هستید می توانید با اعضای خانواده نیز صحبت کنید، به طور کلی اپن سبب ایجاد ارتباط بهتر با خانواده و مهمانان می شود.

۳- از دیگر مزایای اپن کردن آشپزخانه این می باشد که شما به طور همزمان می توانید هم به آشپزی پرداخته و هم برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید.

۴- اپن کردن آشپزخانه یک شیوه بی نظیر جهت در معرض دید قرار دادن وسایل نو آشپزخانه می باشد، که با شوق زیادی آن ها را خریده اید. همچنین این فرصت را به شما می دهد تا که طراحی داخلی آشپزخانه خود را در معرض دید اطرافیان قرار دهید.

۵- اپن باعث بزرگ شدن آشپزخانه می شود چرا که از لحاظ دید مانعی وجود ندارد. برای همین خانه های متوسط و کوچک می توانند از آن استفاده کنند؛  با یک طرح فوق العاده خانه های کوچک وسیع و جادار جلوه می کنند.

۶- دیوارها مانعی برای دید شما ایجاد نمی کنند و می توانید خیلی راحت به فضا دسترسی داشته باشید.

۷- وجود بوی دلپذیر غذا در کل خانه موجب زیاد شدن اشتها شده و افراد غذا را با تمایلی بیشتری می خورند.

 معایب آن

۱- همیشه باید مرتب باشد:

با اینکه اپن یک راه کار خارق العاده برای در معرض دید قرار دادن ظروف و لوازم زیبا می باشد، اما به هم ریختگی های زمان آشپزی را نیز نشان می دهد. همچنین به دلیل آنکه از هر طرفی قابل دید است همیشه باید آشپزخانه را مرتب کرد.

اپن آشپزخانه 84786846846874741

۲- ایجاد آلودگی صوتی:

یکی دیگر از معایب اپن کردن آشپزخانه می باشد. همه  صداهای ایجاد شده در آشپزخانه در دیگر فضای خانه نیز شنیده می‌ شود.

۳- داشتن فضای کم: 

با اینکه اپن فضای زیادی را تامین می کند،  ولی اپن  آشپزخانه باعث می شود که کابینت های کمتری را استفاده کرد.

۴- توجه به هماهنگی:

از آنجایی که لوازم ، کابینت و رنگ آشپزخانه از دیگر بخش های منزل دیده می شوند، باید با دقت زیادی آنها را انتخاب نمود تا هماهنگی خاصی بین آن ها حاکم باشد و باعث زیبا تر شدن دکوراسیون آن گردد. برای این منظور می توان از طراح داخلی کمک و مشاوره گرفت.

به طور کلی چنانچه مایلید برای آشپزخانه اپن بگذارید، اما به خاطر معایب آن دچار تردید شده اید، با رعایت یکسری نکات قادرید که از مزیت های آن نفع ببرید. این نکات بدین شرح می باشند:

نصب درهای کشویی و پرده های مشبک گزینه ی خوبی است، با این کار می توانید هر زمان که خواستید آن را کنار بزنید.قرار دادن پارتیشن شیشه ای که از این طریق آشپزخانه از دیگر بخش ها مستقل می شود. بالا بردن اندازه پیشخوان هم باعث می شود که کارهایی که انجام می دید زیاد قابل دید نباشد. انسداد بعضی از بخش های آشپزخانه هم نیز جهت مخفی کردن کثیفی ها راهکار مناسبی است. همچنین برای عدم پخش بوی غذا می توانید از هود های با کیفیت و پر توان استفاده کنید.

 سخن پایانی

در منازلی که مدرن و کلاسیک هستند کمبود فضا از جمله علت‌ های اپن کردن آشپزخانه می باشد. این کار جهت ترسیم نیازمند تبحر و تخصص می باشد.  همچنین اشخاصی که در خانه‌های کوچک با فضای کم زندگی می کنند استفاده از اپن یک نوع معجزه محسوب می شود. اپن آشپزخانه به خاطر طراحی که دارد از بهترین خصوصیات خانه های مدرن محسوب می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه