بک اسپلش و هر آن چیزی که باید در مورد آن بدانید !!

21 دی 1400
0 دیدگاه
بک اسپلش 8768468748468464687

امروزه که رقابت زیادی در ساخت و ساز و فروش املاک وجود دارد ، زیبایی دکوراسیون داخلی منزل علی الخصوص آشپزخانه نیز از گزینه های بسیار مهم نیز تلقی می شود. می دانید که زیبایی  دکوراسیون داخلی از عوامل اصلی در جذب مشتری محسوب شده  در همین راستا  امروزه متریال های متنوع  و بسیار شیک روانه بازار می شود. بک اسپلش یک ایده جذاب و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه معرفی می شود که به راحتی نمای دکواسیون داخلی  ویلای شمالی را بسیار لوکس نیز تبدیل می کند.  اگر شما هم قصد دارید نمای قدیمی آشپزخانه خود را تغییر دهید به شما توصیه می کنیم از بک اسپلش نیز بکار بگیرید .

بک اسپلش 8768468748468464687

بک اسپلش back Splash چیست ؟

بک اسپلش نسل جدید دیوار پوش ها بوده که طرحی نو را در آشپزخانه  نیز به نمایش می گذارد. احتمالا به پوشش آشپزخانه پشت سینک ظرف شویی کابینت گاز نیز دقت کرده اید. در واقع بک اسپلش پنل هایی بوده که افقی یا عمودی در پشت سینک ظرف شویی ، اجاق گاز و… نیز قرار داده می شود. در حالت کلی  این نوع متریال به عنوان نوعی دیوار پوش بوده  که به راحتی  بر روی دیوار نصب می ‌شود.

می دانید که آلودگی ‌هایی چون  حرارت  و چربی ‌های مواد غذایی هنگام آشپزی ،به مرور  نمای دیوار ساده را بسیار زشت می کنند و آسیب فراوانی به نمای زیبای خانه شما می زنند. اما با نصب بک اسپلش به  دیوار آشپزخانه خیال شما را در این زمینه نیز راحت می شود . استفاده از بک اسپلش در آشپزخانه معمولاً این گونه است که فضای بین کابینت ‌های بالا و پایین آشپز خانه را پر می‌ کند. و زیبایی و کیفیت دیوار را از صدمات و آلودگی ‌ها حفظ می‌ کند. اما باید بدانید که این نوع دیوارپوش ها مخصوص آشپزخانه ها نبوده شما می توانید آن را در حمام و سرویس بهداشتی خود نیز بکار بگیرید.

 اما در ادامه توجه شما را به مزیت بک اسپلش جلب می کنیم :

  1. شرایط بسیار آسان در نگه داری آن
  2. سرعت بالا در تمیز کردن
  3. تنوع در رنگ و طرح
  4. زیبایی بسیار زیاد
  5. مقاوم در برابر حرارت ، رطوبت و ضربه

*این نوع متریال در برابر رطوبت خانه های شمالی نیز مقاومت بسیار زیادی نیز دارد و نمونه ایده آلی  نیز محسوب می شود.

  1. و…

با توجه به مزیت های متعدد این متریال ، در دنیای معماری و دکوراسیون داخلی به سرعت رشد یافت و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد.  به همین دلیل در اغلب برج های بسیار لوکس  ویلا در مازندران و..  این نوع دیوار پوش نیز مشاهده می شود. اگر شما هم  قصد دارید ویلا شهرکی و یا منزل خود را بازسازی کنید پیشنهاد می کنیم از بک اسپلش در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

بک اسپلش 69874968479879686

انواع بک اسپلش : اگر بودجه کمی دارید و یا سخت پسند هستید و هر چیزی را همان ابتدا قبول نمی کنید باید بگوییم که این متریال به دلیل وجود طرح و اندازه های بسیار متنوع و با قیمت های مختلف دست شما را در انتخاب آن نیز باز می گذارد.

مواد سازنده بک اسپلش ها : شاید با خود بگویید که تنها سازنده بک اسپلش ها سرامیک و یا چینی باشند . اما در ادامه با ما باشید تا شما را با مواد های مختلف نیز آشنا کنیم :

شیشه ای

شیشه های بسیار مقاوم حرارت دیده که می تواند با هر دکوراسیون و سبکی نیز هماهنگ شود.  این نوع بک اسپلش نصب بسیار ساده ای داشته و در برابر هر گونه حرارت و ظربه مقاوم بوده  ومی توانید به راحتی هر گونه آلودگی را با پارچه تمیز پاک کنید.  اما نا گفته نماند که سطح صیقلی این نوع متریال می تواند بازتاب نور را چند برابر کند و نور آشپزخانه شما را نیز جچند برابر کند ونمایی بسیار لوکس و لاکچری را به نمایش بگذارد .

بک اسپلش 69698749647859684796

لمینت یکی دیگر از انواع بک اسپلش :

لمینت نوع جدید پوشش های دیواری بوده که می تواند ظاهری بسیار شیک و منظم را به آشپزخانه شما نیز هدیه دهد . این نوع پوشش دارای مقاومت بالایی بوده و می تواند سال های سال آشپزخانه شما را مدرن و زیبا نشان دهد. از مزیت دیوار پوشش لمینتی  رنگ های متنوع و قیمت به صرفه آن است.

کوراتز :  از جمله بک اسپلش های مدرن ، کوارتز بوده  تمیز شدن سریع ، عدم تغییر رنگ،  رنگ های متنوع ، استحکام و دوام بالا  از مزایای این متریال نیز می باشد .

فولاد ضد زنگ : یکی دیگر از انواع دیوار پوش که کمتر از انواع دیگر رواج دارد، فولاد ضد زنگ است. این نوع از بک اسپلش در برابر حرارت و آب مقاوم است و نصب آسانی دارد. اما به دلیل تنوع پایین طرح‌ها، عدم مقاومت در برابر ضربه و خط و خش،‌ تغییر رنگ و مواردی از این دست کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بک اسپلش 5846874687485741584

کاشی و سنگ مرر از انواع دیگر دیوار پوش ها بوده که می تواند زیبایی بی نهایتی را به خانه شما هدیه دهد.

اما رنگ های متنوع در بک اسپلش ها می تواند شما را به دکوراسیون مورد نظرتان نیز نزدیک کند. اما از آن جا که امروزه اکثر آشپزخانه ها به سبک مدرن طراحی می شود دیوار پوش های رنگ طوسی ، خاکستری سفید و یا طلایی نیز برای دیوار ها انتخاب می شود .

و یا شما می توانید با انتخاب بک اسپلش های رنگی سبک مراکشی را به اشپزخانه شما  وارد کنید.

چوب ها همیشه نمونه ایده آلی  در دیزاین دکوراسیون داخلی داشته اند:  اگر ویلای شما در نزدیکی جنگل می باشد و یا اگر علاقه بسیار زیاد به طرح چوب دارید.  اما به دلیل تخریب سریع چوب از استفاده ان منصرف شده اید می توانید از بک اسپلش های طرح چوب که شباهتی بسیار دقیق به چوب های طبیعی داشته اند نیز استفاده کنید.

سایزهای مختلف بک اسپلش

معمولا اندازه استاندارد پنل های این متریال  3*6 است. البته سایزها و ابعاد مختلفی از این بک اسپلش ها وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود می‌ توانید انتخاب کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه