چالش های مبلمان ویلاهای شمال با متراژ بالا

13 دی 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 694568468486748

در طراحی داخی ویلاهای شمال، باید موارد زیادی را در نظر گرفت، از دیوارهای اصلی گرفته تا اینکه از چه اصلی در طراحی داخلی بهره ببریم. از طرفی، هر فردی سبکی منحصر به خود دارد و گاهی تطبیق اصول از پیش تعیین شده با خواسته یک فرد کاری بسیار دشوار است. اینکه مبلمان ویلاهای شمال به چه صورت باشد تا علاوه بر تبعیت از اصول، سلیقه شخصی را هم در بگیرد خود به تنهایی یک چالش است، ولی چالشی که در اینجا با آن سر و کار داریم، متراژ فضا هم هست! به دلیل محدودیت در انتخاب مبلمان فضاهای کوچک، شاید بیشتر به مبلمان متراژهای کم ویلا در شمال پرداخته شده‌باشد، ولی در رابطه با ویلاهای مازندران با متراژ بالا چه؟ برای یک ویلا در مازندران با متراژ بالا، چه محدودیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند کلیت مبلمان را تحت تاثیر قرار دهد؟ و اصلا آیا محدودیتی وجود دارد؟

در اینجا به ایده‌هایی برای چیدمان انواع فضاهای ویلاهای شمال خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

شکل اتاق نشیمن و پذیرایی و مبلمان ویلاهای شمال!

خوب است بدانید که شکل و به نوعی تناسبات، تاثیر بسیاری بر مبلمان و نحوه چیدمان داردو در ویلاهای شمال با نشیمن بزرگ، اگر پنجره‌ها هم زیاد هستند، باید مبلمان در جلو و مرکز و رو به روی هم چیده‌شود. از طرفی رعایت فاصله مناسب مبلمان نیز بسیار مهم است، فضا باید برای نشستن و حرکت کردن کافی باشد و امکان گپ و گفت را نیز به راحتی فراهم کند.

مهم است که در فضاهای بزرگ از فرش بزرگ استفاده شود و اگر جایی خالی بود بهتر است با صندلی و دکوراتیو مناسب پر شود.

 

ویلاهای شمال 8787896654233524155

چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی ویلا خواهد داشت ، از آنجایی که در اکثر ویلاهای مبلمان در سبک های متفاوتی وجود دارند که نیز چیدمان مبلمان نیز در زیبایی تاثیر گذار خواهد بود . چیدمان تاثیر گذار ترین بخش در لوکس بودن و شیک تر نمایان شدن ویلا می باشد . چیدمان مبلمان از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی می باشد ، از همین رو با توجه به تم و باقی المان ها ، نظر افراد و سلیقه خانواده ، ابعاد و فضایی که در ویلا در اختیار داشته صورت می گیرد .

ابتدا شما باید در نظر بگیرید که چه سبک چیدمانی مورد پسند شماست ، به عنوان مثال می توانید در بین نحوه چیدمان رسمی و خودمانی و دوستانه یکی را انتخاب نمایید . در قدم بعدی باید این نکته را بدانید که جفت کردن مبلمان به دیوار ایده اصلا جالبی نیست ، و باید فاصله کاملا رعایت شود . از همین رو بهتر است برای ایجاد کوراسیون شیک و حیرت آور تمامی این موارد را رعایت نمایید . از مزایای رعایت سبک مناسب در چیدمان می توان به ایجاد فضایی بیشتر در دکوراسیون داخلی می باشد .

از دیگر مواردی که می توانید در دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده نماییدو به شما در زیباسازی فضای داخلی ویلا کمک بسیاری می کند استفاده از کوسن ها می باشد . هرگز نقش مهمی که کوسن ها در چیدمان و زیباسازی فضای داخلی ویلا ایفا می کنند را نادیده نگیرید . بهتر است در انتخاب رنگ کوسن ها به رنگ فرش و میزهای دیگر نیز توجه نمایید تا تضاد نابرابر و ناخوشایندی ایجاد نشود .

 

قواعد چیدن مبلمان در ویلاهای شمال

مبلمان صحیح فضا، اصولی دارد که این اصول در خدمت موارد کاربردی و عملکردی و موارد زیبایی شناسانه است و تمام این موارد را در بر می‌گیرد.

قبل از مبلمان ویلاهای شمال، باید فضا را اندازه‌گیری کنیم و اندازه دقیق طول و عرض را بدانیم. دانستن این ابعاد، در نهایت منجر به انتخاب وسایلی با سایز مناسب خواهد شد.اگر طراحی‌تان خوب است، سعی کنید یکبار به صورت دستی طرحی از مبلمان ایده‌آل خود بکشید و یا این کار را به یک طراح بسپرید. یک طراح داخلی با دانش خود و با در نظر گرفتن سلیقه شما، در زمان کمتری به نتیجه مطلوب می‌رسد و بهترین گزینه‌ها را برای چیدمان فضای داخلی ویلاهای شمال به شما ارائه خواهد داد.

در مرحله بعد باید یک نقطه کانونی برای فضای داخلی ویلاهای شمال انتخاب کنید. فکر کنید و ببنید که می‌خواهید چه عنصری در طراحی داخلی ویلای شما برجسته باشد. یک دکوراتیو خاص؟ یک دیوار؟ شومینه؟ یک پنجره؟ تراس؟ و …

هر یک از اینها می‌تواند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود. نقطه کانونی را انتخاب کنید و لوازم را حول این نقطه بچینید و فضا را بیارایید. چیزهایی هستند که در نهایت در دسته موارد کاربردی جای می‌گیرند و تاثیرشان را بر نحوه چیدمان لوازم در ویلاهای شمال خواهند گذاشت. مواردی مثل مسرهای حرکتی و یا فاصله مناسب برای گفت‌و‌گو.

محلی برای گفت و گو در ویلاهای شمال ایجاد کنید. در نشیمن‌های بزرگ، ایجاد چنین فضایی خالی از لطف نخواهد بود، چرا که در یک نشیمن کوچک این اتفاق خود به خود می‌افتد. تنظیم صندلی‌ها می‌تواند در راستای نقطه کانونی ویلاهای شمال باشد و نچسباندن مابقی لوازم به دیوار نیز مهم است. فضای بیشتر و دنج‌تری ایجاد کنید و سعی کنید که راحتی میهمانان و خودتان را در نظر بگیرید. در طراحی فضاهای بزرگ ویلاهای شمال، می‌توانید چند ناحیه برای مکالمه ایجاد کنید.

تعادل را نیز در چیدمان مد نظر قرار دهید. بهتر است در کنار مبل‌ها صندلی بگذارید و جنبه عملکردی و توازن بصری را لحاظ کنید.

وقتی با یک فضای بزرگ در ویلاهای شمال مواجه هستیم، در دسترس بودن لوازم از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود، چرا که به دلیل وسعت فضا ممکن است این در دسترس بودن به چالش تبدیل شود. بعد از اینکه کانون مشخص شد و محل نشیمن نیز تعیین شد، بهتر است کابینت و میز را جایگذاری کنید. در زمان قرار دادن هر وسیله خودتان را در حال استفاده از آن تصور کنید. برای مثال، گل میزها، بهتر است در دسترس باشند، چرا که نوشیدن قهوه و مواردی از این قبیل عمدتا از فعالیت‌های مداوم هستند. از طرفی، در مبلمان ویلاهای شمال، فضای لازم برای باز شدن در این وسایل را نیز در نظر بگیرید. راحتی در کار با مبلمان از اصول یک مبلمان صحیح است.

 

ویلاهای شمال 498749874987484848748748648544

 

تعادل بصری در مبلمان ویلاهای شمال

تعادل در طراحی از جنبه‌های بسیار مهمی است که هر طراحی باید آن را سر لوحه کارش قرار دهد. ولی این تعادل در ویلاهای شمال قرار است چگونه اتفاق بیفتد و چه چیدمانی از تعادل خارج است و چه چیدمانی یکنواخت است و تعادل ندارد؟ یکی از اصول این است که در پخش قطعات مبلمان، گوناگونی را رعایت کنید و همه قطعات هم اندازه را در یکجا جمع نکنید. با پخش صحیح و ایجاد تنوع در چیدمان مبلمان ویلاهای شمال، این تعادل بصری خود به خود به وجود می‌آید.

پیش‌بینی مسیرهای رفت و آمد

کاربردی بودن مبلمان و چیدمان ویلاهای شمال، به همان اندازه مهم است که اصول تاثیرگذار بودن و زیبا بودن فضا اهمیت دارد. بهتر است بین قطعات مبل حداقل 80 سانت فضای خالی وجود داشته باشد تا امکان رفت و آمد و حرکت راحت یک نفر را فراهم کند.

اگر با فضای کوچکتری در ویلاهای شمال مواجه باشیم ولی، مبلمان‌ها باید در جهت حفظ فضای مفید چیده شوند و حتما مسیرهای رفت و آمد لحاظ شود. یکی از موارد کاربردی در رسیدن به این هدف، استفاده از مبلمان با ابعاد مناسب است.

فرش کردن ویلاهای شمال

اینکه کدام قسمت را فرش می‌کنید بسیار بسیار مهم است. فرش به مبلمان قوام می‌بخشد و نوعی عنصر زینتی و کاربردی محسوب می‌شود. بهتر است ابعاد فرش را به گونه‌ای در نظر بگیرید که با مبلمان کار کند، قاعده‌ای در این باره وجود دارد و آن هم این است که بهتر است فرش حول محور صندلی‌ها باشد و لب به لب پایه جلویی مبلمان قرار گرفته باشد. یعنی جایی که فرش تمام می‌شود، مبلمان بزرگتر و اصلی شروع شود. این قاعده در مبلمان اصولی ویلاهای شمال به شما کمک خواهد کرد.

 

ویلاهای شمال 78879897874874874847458644847547545454857848787

 

به کار گرفتن دیوارها در طراحی داخلی ویلاهای شمال

اگر با فضایی بزرگ سر و کار دارید، دیوارها می‌توانند به بهبود یا تخریب فضا منجر شوند. بسیار مهم است که هنری که در دیوار به کار می‌برید در ابعادی مناسب باشد و جالب است بدانید که میان مبلمان و ابعاد قطعه هنری به کار رفته در دیوار تناسبی وجود دارد، دی واقع بهتر است تابلو، حدود دو سوم بزرگترین مبلمان باشد.

البته اگر علاقه به ایجاد گالری در دیوار دارید هم ایده‌ای مورد پسند است، می‌توانید یک گالری متناسب با سایز مابقی دکوراسیون ایجاد کنید.

نورپردازی و طراحی داخلی ویلاهای شمال

نورپردازی از اصول طراحی داخلی هر فضایی است، چه بزرگ چه کوچک! ولی نحوه نورپردازی قطعا متفاوت خواهد بود. در فضاهای بزرگ، قطعا ما نورگیری طبیعی بیشتری نیز خواهیم داشت، این موضوع به خودی خود بخش زیادی از مسیر را طی کرده‌است، ولی می‌توانید از لامپ‌های نقطه‌ای، آباژورهای بزرگ، نورپردازی کف و … نیز بهره ببرید. اگر می‌خواهید بر نقطه کانونی ویلاهای شمال تاکید کنید، نورپردازی نقطه‌ای گزینه مناسبی است. از سوی دیگر، می‌توانید در خود دکوراتیوها و یا برخی از قسمت‌های دیوار از نورپردازی نقطه‌ای بهره ببرید.

توجه به سلیقه شخصی در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

فرقی ندارد یک فضای کوچک را مبلمان می‌کنید و یا با مبلمان فضایی بزرگ در ویلاهای شمال مواجه هستید، در هر حال، کسی که باید از فضا لذت ببرد شمایید و بهتر است فضا را به نحوی طراحی کنید که خودتان بهترین حس را از آن دریافت می‌کنید!

البته این به معنای زیر پا گذاشتن اصول ثابت شده طراحی داخلی نیست، شما در هر صورت باید اصولی را در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از دانش افراد متخصص، ردپایی از خواسته و سلیقه خود را در کار نهایی بر جای بگذارید.

البته اگر از دانش کافی برخوردار نیستید، خواسته خود را با یک طراح مطرح کنید، تا او سلیقه شما را به زبانی هنری در کار سوار کند.

 

ویلاهای شمال 9696695255214141474758585

 

توصیه‌هایی در رابطه با طراحی داخلی ویلاهای شمال

یکی از بهترین گزینه‌ها، مراجعه به سایت‌هایی است که اصول مبلمان و طراحی داخلی فضاهای بزرگ را به شما آموزش می‌دهند، دیدن ویدیوهای یوتیوب و یا فیلم‌هایی که در رابطه با بازسازی فضاهای داخلی منازل است نیز خالی از لطف نیست.

از سوی دیگر، اینکه با طراحی داخلی ویلاهای شمال رو به روهستید نیز خود یک برگ برنده است. در این طراحی، خود طبیعت شمال، به عنوان یک اثر هنری ویژه، بهترین منبع برای خلق ماندگارترین طراحی داخلی خواهد بود.

در انتخاب مبلمان، حتما به سایز و ابعاد دقت کنید، در فضاهای بزرگ بهتر است به سراغ لوازم درشت بروید، لوازم درشت و پر کننده فضا، به نوعی که در تعامل با منزل، بتوانند حسی درست از یک فضا را القا کنند. در یک طراحی داخلی مناسب، ما به دنبال ایجاد تعادل هستیم و تعادل در یک طریق، با استفاده از لوازم با ابعاد متناسب به وجود می‌آید.

این‌ اصول را به خاطر بسپارید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/13

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه