هر آنچه که باید در رابطه با پتینه و کاربرد های آن بدانید

پتینه 54786547864867418764874

احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده است که پتینه چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟ در قدم نخست باید گفت احتمالا در بسیاری از اماکن شما شاهد دیوار های طراحی شده ی بسیار زیبا بوده اید که چشمگیری بالایی دارند . حال باید اضافه کرد پتینه به عنوان یک هنر خلاقانه می تواند جذابیت بسیار بالایی را به همراه پوششی عالی برای دیوارهای شما محسوب شود . رنگ های مختلف در کنار طرح های گوناگون و خاص می تواند زیبایی های بسیار دیدنی و قابل توجهی را برای محیط داخلی و حتی خارجی فراهم آورد .

پتینه 54786547864867418764874

آشنایی بیشتر با پتینه

از پتینه می توان علاوه بر اینکه برای پوشش دیوار ها استفاده نمود ، بلکه برای زیبایی سقف ها نیز کاربرد دارد . داشتن دیوار ها و سقف های طراحی شده باعث زیباتر شدن فضای داخلی و خارجی خواهد شد و همچنین می تواند به افزایش ارزش آن نیز کمک فراونی کند .

از کاربردهای پتینه می توان به قابلیت استفاده از آن بر روی دیوار سالن های کنفرانس ، دیوار بیمارستان ها و مدرسه ها ، زیبایی دیوار ویلا ها ، برج ها ، هتل ها ، رستوران ها و دیگر امکان  …. اشاره نمود . این طرح  به منظور پوششی نازک بر روی دیوار ها استفاده می شود و به عنوان عایقی مناسب نیز کاربردهایی را اجرا می نماید .  همچنین این پوشش به صورت برجسته و توسط خمیری نازک ایجاد می شود ، که طرح های گوناگونی را با آن و با استفاده از کاردک و با غلظت های متفاوت بر روی دیواره ها نقش می بندند .  لازم به ذکر است که پودر آن را می توان از تمامی فروشگاه های در دسترس خریداری نمود ، که پایه اصلی حل کننده آن آب است .

از مزایای استفاده از پتینه می توان به قابلیت اجرای طرح آسان توسط آن اشاره نمود ، به عنوان مثال در صورتی که نیازمند باشید طرح پیشین را تمدید کنید ، می توانید با استفاده از کاردک و بدون تراشیدن طرح قبلی ، آن را تمدید کنید . در حقیقت استفاده آسان ، از مزایای بی نظیر می باشد که همگان می توانند در طرح های گوناگون اجرا نمایند .

پتینه  6988967484841874788

پوشش پتینه روی سطوح مختلف

پتینه را می توان به عنوان طرحی خاص بر روی تمامی سطوح همچون سطوح چوبی ، فلزی ، شیشه ای ، گچی ، سرامیک ، سفالی و انواع مجسمه ها و … به کار برد . استفاده از این روش خاص و بی نظیر می تواند طرحی خارق العاده بر روی دیوار های اماکن و ساختمان های مسکونی باشد که جلوه بی نظیری را اجرا خواهد نمود و همچنین گیرایی و توجه دیده مخاطبان زیادی را به همراه خواهد داشت .

از دیگر مزایایی که این روش به خود اختصاص داده است قابلیت استفاده از آن بر روی تمامی سطوح و در هر طرحی می باشد که می توانید از آن برای اصلاح بریدگی ها و فرو رفتگی های دیوار خانه خود استفاده کنید . در صورتی که تصمیم به اصلاح و بازسازی دیوارهای قدیمی و نا زیبای ویلای خود دارید ، پیشنهاد می شود از این روش خلاقانه و مدرن استفاده نمایید .

برتری های شگفت انگیز  پتینه نسبت به رنگ ها و کاغذدیواری ها

پتینه نسبت به رنگ های روغنی و کچی ماندگاری فوق العاده بالایی دارد و دوام بسیار زیاد آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است . علاوه بر ماندگاری می تواند به طرح های گوناگون و زیبا که افزو بر طرح های کاغذدیواری است همراه خواهد داشت . از دیگر برتری آن قابلیت استفاده بر روی تمامی سطوح می باشد ، شما نمی توانید رنگ ها و کاغذ دیواری ها را بر روی دیواری های کج و دارای نقص استفاده نمایید ، در صورتی که از پتینه می توانید بر روی تمامی سطوح استفاده کنید  . چنین مزیت قابل توجهی زیبایی خیره کننده ای بر روی تمامی سطوح اجرا شود و فضای مورد نظر را دگرگون کند .

پتینه می تواند بر روی تمامی سطوح به عنوان پوششی خاص انجام گیرد ، و به اصطلاح طرح و سبکی جدید را خلق نماید ، در حقیقت می تواند کهنگی و قدیمی بودن سطح مودنظر را تا میزان قابل توجهی پوشش دهد . با ما همراه باشید تا در ادامه با کاربرد های مختلف آن آشنا شوید ؛

پتینه  54158786547488748

پتینه در چه زمینه هایی کاربرد دارد ؟

همان طور که کمی قبل تر اشاره نموده ایم از پتینه می توان در تمامی سطوح و دیواره ای اماکن استفاده نمود ، همچنین در طرح ها و رنگ های گوناگون می تواند بر روی مجسمه های نیز کار شود . در صورتی که قصد بازسازی فضای داخلی و یا خارجی ویلای خود را دارید ، می توانید از پتینه ها برای زیباسازی ویلای مورد نظر استفاده کنید . همچنین علاوه بر جنبه زیبایی و تماشایی باید به جنبه اقتصادی آن نیز اشاره نمود ، چرا که با اجرای آن بر ارزش آن ملک نیز افزوده خواهد شد . در صورتی که از سبک  مدرن و یا سبک کلاسیک برای دکورسیون داخلی استفاده نموده اید ، بهتر است حتما این روش را به دکوراسیون  خود اضافه نمایید تا ویو و منظره بی نظیر خاصی را در حین سادگی به ارمغان بیاورید .

انواع پتینه

پتینه ها انواع گوناگونی دارند که عبارتند از ؛

  • کلاسیک
  • مدرن
  • کهنه کاری
  • آنتیک کاری
  • پلاستر و همینطور نوع برجسته

پتینه کاربردهای گوناگونی را در عرصه زیبایی و طراحی از آن خود کرده است ، از همین رو هزینه های کمتری را نیز برای افراد به همراه خواهد داشت . این متد امروزی و خاص می تواند برای بازسازی و نوسازی دیوار ها خلق کند ، در صورتی که علاقمند به سبک های قدیمی ، کلاسیک و سنتی هستید می توانید از نوع کهنه کاری آن استفاده نمایید تا ظاهری خاص و شگفت انگیز را بیافرینید .

اما باید بدانید در صورتی که از نقاشی ها برای زیباسازی دیوار ها و سقف ها استفاده می نمایید ، بهتر است به انتخاب طرح ، رنگ و نوع پتینه آن دقت نمایید ، علاوه بر این حتما به نوع رنگ بندی نقاشی و تنالیته رنگی آن بسیار توجه داشته باشید تا متناسب با  سبک داخلی و دیگر دیوار های همخوانی داشته باشد .

پتینه 45684684687468878

کلام پایانی

امروزه زندگی به سمتی اسان تر و  با استفاده از روش ها و متد های مناسب و روش های آسان صورت می گیرد ، از همین رو استفاده از پتینه در دسته روش های بسیار مناسب برای زیبایی و تغییر دکوراسیون داخلی ویلا و هر مکانی قرار دارد . شما می توانید با به کار گیری از این روش راحت ترین طرح ها و نقش ها را بر روی دیوار ها ، سقف ها و یا مجسمه ها اجرا نمایید . در صورتی که علاقمند به استفاده از روش های نوین برای زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی می توانید به سایر مطالب موجود در سایت دکتر بخشی آفیشیال مراجعه نمایید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه