یک ویلای خوب چه ویژگی دارد؟

10 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلا 4564564541545874857415457

چنانچه قصد خرید یک ویلا را دارید قبلا در مورد ویژگی هایی که باید داشته باشد تحقیق کنید. اینگونه می توانید بهترین تصمیم را هنگام خرید بگیرید. در این مقاله ویژگی ویلای خوب را بررسی می کنیم. اصولا به خانه هایی که از چهار طرف نما داشته باشند و دارای سقف شیب دار باشند خانه های ویلایی گفته می شود. در گذشته تعداد خانه های ویلایی در شهرها نسبت به امروز بیشتر بود. با بزرگتر شدن شهرها، تعداد خانه های ویلایی در شهرها کاهش پیدا کرد. در حال حاضر اکثر خانه های ویلایی در شمال کشور طراحی و ساخته می شوند. به دلیل اینکه شمال کشور دارای آب و هوای مرطوب و بارانی می باشد اکثر خانه های آن منطقه به شکل ویلایی ساخته می شوند. تمامی خانه های ویلایی دارای یکسری مشخصه های منحصر به فردی هستند. اما آیا می دانید ویژگی ویلای خوب چیست؟

ویژگی ویلای خوب 235456544523دسترسی و موقعیت خوب

موقعیت مکانی مناسب، می تواند تجربه شما را از یک زندگی سخت و پر رفت و آمد به یک زندگی ساده و شیرین مبدل کند. دسترسی به بازار و مراکز تفریحی، شاهراه های اصلی شهر، آموزشی و درمانی مانند بیمارستان از جمله مواردی هستند که ممکن است در ابتدای امر چندان به آن توجه نکنید. اما در بلند مدت انتخاب یک مکان مناسب برای رساندن فرزندانتان به مدرسه یا انجام خریدهای روزمره، می تواند تا حد زیادی کیفیت زندگی شما را ارتقا دهد و در هزینه های شما نیز کاهش چشمگیری ایجاد کند. قرار نیست که مدام از پنجره ویلای خود به مناظر بیرون نگاه کنیم. باید به دل طبیعت زد و تا می توان از زیبایی های آن بهره مند شد. وجود یک فضای مناسب در اطراف ویلا یا در مناطق نزدیک، برای پیک نیک های خانوادگی، پیاده روی، هواخوری و ورزش بسیار ضروری است.

ازمهم ترین ویژگی هایی که هرویلای خوب در شمال آن را داراست موقعیت مکانی و دسترسی آسان می باشد .به طوریکه برای خارج شدن از ویلا و رفتن به خرید و یا مرکز شهر ، بیمارستان ، بانک و …. دچار مشکل و اتلاف وقت نشوید .درعین حال باید توجه داشته باشید که ساختن یا خرید ویلای خوب در یک مکان بکر و خلوت  طبیعتا سطح دسترسی شما را به موارد ذکر شده در بالا کاهش میدهد.

هوای مناسب و مطبوع

احتمالا همگی میدانید که هوای شمال مناسب و پاکیزه است. اما این نکته را در نظر بگیرید که چنین شرایطی در همه جای شمال یکسان نیست .در روستاها هوا بسیار پاکیزه است و هرچه به بافت روستاها نزدیک میشوید ، هوا بهتر و تمیزترمیباشد . در عین حال خرید ویلا درشهرک دریا کنار، شهرک خانه دریا و یا حتی در نزدیکی برج های ساحلی بیشترین متقاضی را دارد . ویلاهای شمال به دلیل نزدیک بودن به دریا همیشه توریست های زیادی را جذب خود میکنند .

امکانات درونی ویلا

فضای داخلی و امکانات درونی ویلا توجه اکثریت را به خود جلب میکند . هرکسی به دنبال ویلای لوکس با امکانات بالا میگردد حال میخواهیم ازجمله این موارد را مورد بررسی قرار دهیم که ممکن است به شما در انتخاب ویلای خوب در شمال کمک کند .

باغ و فضای سبز با ایجاد فضاهای دنج نشیمن

اگر قصد دارید یک ویلای همه چیز تمام طراحی و بسازید، بنابراین با کمی صرف هزینه بیشتر، می توانید باغ و فضای سبز در داخل ویلای خود ایجاد کنید. برای این منظور خلاقیت ها تمامی ندارد. استفاده از آلاچیق، ایجاد فضای سبز پر درخت یا باغچه های رنگین شده از گل های مختلف و ایجاد لنداسکیپ تماما ویژگی ویلای خوب است.  لنداسکیپ را می توانید روی سقف ویلا نیز بسازید. فضایی سبز، معمولا دارای حوض و با امکاناتی برای نشستن و وقت گذراندن در کنار سایر اعضای خانواده. ویلا بدون باغ میوه لذتی ندارد. میوه هایی که از درختان باغ خودتان چیده باشید، عطر و طعم دیگری دارند. امکان ایجاد انواع باغ میوه در ویلای شما با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه، کاری ساده است که کافی است آن را به یک تیم طراح حرفه ای بسپارید.

باغ یا باغچه و فضای سبز

اگر می خواهید هر روز صبح گل های طبیعی و خوش عطر روی میز صبحانه خود داشته باشید ، بهتر است یک باغ از گل های زیبا و تزئینی در ویلای خود ایجاد کنید . متخصصان در زمینه گل و گیاه می دانند که دقیقا چه گل هایی با شرایط آب و هوایی شهر و منطقه شما سازگار است . علاوه بر این ، باغ شما می تواند حتی تبدیل به یک گلخانه اختصاصی شود که در آن انواع گل ها و حتی سبزیجات مورد علاقه تان را پرورش دهید .

داشتن باغچه یا فضای سبز اهمیت یک ویلای خوب را افزایش می دهد . به طوریکه شما میتوانید گیاهان و گل های مورد علاقه خود را در آنها بکارید و پرورش دهید .

عده ای از افراد برای آرامش روح و ذهن علاقه زیادی به گیاهان دارند. حتی افرادی برا کسب درآمد از فروش گیاهان ، میوه ها ویا سبزی های موردعلاقه به دنبال فضایی برای اینکار می باشند در نتیجه داشتن باغچه برای آنها حائز اهمیت است.

 

ویژگی ویلای خوب 6978967849647869485694564876947896

 

نشیمن

اتاق نشیمن جایی است که در آن در کنار اعضای خانواده خود جمع می شوید. اتاق های نشیمن باید طوری طراحی شوند که حس صمیمیت و دوستی را القا کنند. اتاق های نشیمن می توانند گرد یا مربع باشند. اما در هر صورت طراحی مبلمان و لوزام دکوراتیو آن به صورتی است آن را به مرکز ثقل ویلای شما بدل می کند.

وجود پارکینگ و انباری

اجرای پارکینگ سرپوشیده تماما به سلیقه شما بستگی دارد. وجود انواع پارکینگ های مسقف با سقف های سبک، ساده، موج دار و رنگی، همراه با چراغ های زیبا برای روشنایی، از جمله گزینه های در دسترس شما است. پارکینگ مهمان نیز فضایی است که برای افرادی در نظر گرفته می شود که در مواقع پیش بینی نشده مهمان شما می شوند. لازم است که خودروی خود را در مکانی مناسب پارک کنند. معمولا یک انبار برای نگهداری وسایل و تجهیزات اضافی ساکنین در نظر گرفته می شود. این انبار می تواند در داخل یا خارج ویلا ساخته شود. علاوه بر این، انبار سرد و سرداب با تجهیزات خنک کننده برای نگهدای میوه ها و لوازم فاسد شدنی با توجه به نیاز صاحب خانه، در هنگام طراحی و ساخت ویلا می تواند در نظر گرفته شود. مواردی که گفته شد ویژگی ویلای خوب را شامل می شوند.

پارکت در ویلا

از دیگر ویژگی هایی که به ارزش ویلا خواهد افزود داشتن پارکت مناسب می باشد ، افراد بسیاری پارکت را به دلیل ایجاد حس آرامش و آسایش در محیط زندگی انتخاب می نمایند . شاید تا به حال بسیار به چشمتان خورده باشد که پارکت ها در محیط های اداری ، آپارتمان ها ، برج های لاکچری ، برخی از ویلاهای لوکس و یا ویلاهای ساحلی نصب شده اند . از مزیت های بزرگ پارکت ها کیفیت بالا و ظاهری شیک و مدرنی است که دارند و چشم همگان را به خود خیره می کنند .

افراد بسیاری به دنبال استفاده از پارکت برای کف ویلای خود می باشند اما به دلیل قیمت نسبتا بالایی که دارد از خرید صرفه نظر کرده و به دنبال خرید محصولات مشابه همچون کفپوش ها می روند . در صورتی که چنین تصوری کاملا غلط می باشد و کفپوش ها دارای کیفیتی به اندازه پارکت ها نخواهند داشت و از همه مهم تر هزینه خرید و نصب پارکت در حدی که تصور می کنند زیاد نخواهد بود .

پارکت ها عناصر چوبی بسیار با دوام و با کیفیتی هستند که که در کف ویلاها از آن ها استفاده می شود ، پارکت ها در اشکال ، حالات و رنگ و طرح های متفاوتی هستند که در هر ویلا و هر شکلی نصب می شوند و ظاهری بسیار شیک را به ویلای مورد نظر خواهند داد .

همچنین بد نیست بدانید که پارکت علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری و به رخ کشیدن سلیقه صاحب ویلا ، به ارزش ویلای خوب شما خواهد افزود و از جنبه اقتصادی که آن را مشاهده نمایید خواهید دید  که قیمت ویلایی که از نظر امکانات کامل باشد بالاتر خواهد بود و متقاضیان بیشتری را به خود جذب خوهد نمود .

پارکت ها می توانند از ویژگی های یک ویلای مناسب باشند که فضای چشم گیری را در دکوراسیون داخلی ویلا به وجود خواهند آورد .

طراحی به سبک مدرن، ویژگی یک ویلای خوب

سبکی است که ویلا متناسب با آن طراحی و ساخته شده است می تواند ویژگی ویلای خوب باشد. المنت هایی که در ویلا وجود دارند سبک آن را تعیین می کنند. اگر این عناصر و المنت ها به صورت کلاسیک و قدیمی باشند به ویلای شما سبک کلاسیک را می دهند. برعکس اگر این المنت ها و عناصر جدید باشند به ویلای شما سبک مدرن را می دهند. انتخاب ویلایی که سبک آن کلاسیک و یا مدرن باشد کاملا براساس سلیقه ی شخصی است. امروزه اکثر مردم براساس مد روز پیش می روند. چنانچه مایلید خانه و چیزهای دیگری که از آن استفاده می کنید مدرن باشد. پیشنهاد می کنیم با تمامی المان ها و عناصر که جدید هستند و جلوه ی مدرنی را به ویلای شما می دهند آشنا شوید. هنگام ساختن یا خرید ویلا از این المان ها استفاده کنید.

 

ویژگی ویلای خوب 124534535443

 

وجود سالن سرگرمی و ورزشی در ویلا

تفاوتی ندارد که شما در چه سن و سالی هستید همه ما نیاز به تفریح و سرگرمی دارید. با ایجاد یک سالن سرگرمی در ویلا و توانید تمام خواسته خانواده خود را براورده نمایید. با قرار دادن انواع وسایل بازی برای تمام اعضای خانواده مانند فوتبال دستی و تشک های فنری برا کودکان پلی استیشن و نگه داری انواع کلکسیون ها  برای نوجوانان و یکی از تفریحات مورد علاقه خودتان به عنوان والدین خانواده شرایط سرگرمی آنها را در ویلا فراهم کرده اید. همه ما قرار است از ماه یا هفته آینده به یک باشگاه ورزشی برویم. اما بهانه های مختلفی مانند نبود وقت یا دوری باشگاه داریم. وجود یک سالن ورزشی در ویلای شخصی خود، تمام این بهانه ها را دور می کند. سالن ورزشی که دارای تجهیزات مناسب باشد، تمام نیاز شما برای انجام ورزش های اختصاصی را برطرف می کند.

لزوم وجود سالن بزرگ و فضاهای دنج

اگر به دنبال مهمانی های کوچک و بزرگ هستید، ویلای شما می تواند تبدیل به یک سالن بزرگ شود. وجود یک مینی بار با نورپردازی های ویژه و یک سن برای اجرای موسیقی، دقیقا چیزی است که می خواهید. هنگام طراحی ویلای خود حتما لزوم وجود این گزینه جذاب را به تیم طراح خود اطلاع دهید. اتاق نشیمن جایی است که در آن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند. اتاق های نشیمن باید طوری طراحی شوند که حس صمیمیت را القا کنند. این اتاق ها می توانند گرد یا مربع باشند. طراحی مبلمان و لوزام دکوراتیو آن به صورتی است آن را به مرکز ثقل ویلای شما بدل می کند. فضاهای خصوصی و اختصاصی مکان هایی هستند که در آن می توانید زمانی را به گفتگو، دورهمی های خانوادگی اختصاص دهید. این فضاها می توانند در هر قسمت از ویلا تعبیه شوند.

اتاق مطالعه و اتاق کار

شاید خیلی از اوقات در طراحی و ساخت ویلا فراموش کنیم که اتاقی را برای مطالعه اختصاص دهیم. اما وجود یک اتاق ساده و به دور از شلوغی، که تنها به مطالعه اختصاص داده شده است، برای تمام خانواده های کتاب خوان امری ضروری است. اتاق مطالعه باید دارای نور کافی باشد. بهتر است که از نور طبیعی خورشید برای روشنایی این اتاق ها بهره بگیرد. علاوه بر این، اگر دیوارهای این اتاق ها دارای عایق صدا باشند، هنگام مطالعه آرامش و تمرکز بیشتری خواهید داشت. اتاق کار محلی است که در آن بتوانید در آرامش به انجام کارهای خود بپردازید. وجود چنین اتاقی برای کسانی که مجبور هستند بخشی از کار خود را در منزل انجام دهند، بسیار ضروری است. اتاق کار باید دارای میز و صندلی، کتابخانه و قفسه نگهداری وسایل، پنجره برای استفاده از نور طبیعی و همچنین دیوارهای عایق صدا باشد.

استخر سرپوشیده یا رو باز

حوض یکی از قدیمی ترین اجزای حیاط خانه های ایرانی می باشد در نتیجه عده ای به دنبال خرید ویلا به همراه حوض یا استخر میباشند .

حال افراد میتوانند ویلا با استخر روباز در حیاط ویلا را انتخاب کنند و یا استخر سرپوشیده در زیرزمین ویلا . به طور کلی میتوان گفت تقریبا تعداد زیادی از ویلاهای شمال یا واحد های برج هایی که در نزدیکی ساحل واقع شده اند دارای استخر میباشند .

 

ویژگی ویلای خوب 4894187418718512

 

امکانات هوشمند در ویلا

امروزه ویلاها همگی دارای امکانات هوشمند و بروز هستند. وجود اینترنت پر سرعت در همه جای ویلا، بهره گیری از سیستم های نظارتی و امنیتی، سیستم پخش موسیقی و نورپردازی پیشرفته، از جمله امکاناتی هستند که امروزه به ویلاها اضافه شده اند. وجود یک ژنراتور برای ذخیره برق و همچنین منبع برای ذخیره آب نیز از جمله نیازهای ضروری برای ویلا است. هنگام طراحی و ساخت ویلا حتما باید به فکر زمانی که از ویلای خود دور هستید و لازم است که از راه دور گلدان ها و باغچه خود را آبیاری کنید باشید. چراغ ها را خاموش و روشن کنید، دمای ساختمان را تنظیم کنید یا آب استخر را پر و خالی کنید. همه این کارها با ایجاد سیستمی هوشمند برای مدیریت ویلای شما امکان پذیر است و کنترل آن نیز با موبایل یا لپ تاپ شما با چند کلیک انجام می شود.

بررسی اجمالی

امتیازات برق، تلفن و آب از ضروریاتی هستند که باید ویلای شما از آن ها بهره مند باشد. به علاوه هرچه باغ و فضای سبز بیشتری داشته باشید، آب بیشتری هم برای آبیاری آن ها نیاز است. بهتر است آب شرب خود را از آب آبیاری جدا کنید تا از هزینه های خود نیز بکاهید. علاوه بر این ممکن است بسته به حجم باغ خود، لازم باشد از سیستم آبیاری قطره ای هم استفاده کنید. فراموش نکنیم که در یک منطقه ممکن است با هوایی نسبتا سرد یا خیلی گرم در روزهایی از سال مواجه شویم که ممکن است پشیمانی خرید ویلا در این نقاط را در آینده به همراه داشته باشد. ویژگی ویلای خوب به طور مختصر در بالا اشاره شد. هنگام خرید ویلا ابتدا با در نظر گرفتن بودجه، سپس با توجه به نیاز ها و سلیقه شخصی تان می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/10

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه