با استفاده از این موارد بهترین محوطه را برای ویلاهای شمال خلق کنید!

3 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 4874687484696741864718

ویلاهای شمال و سرمایه‌گذاری در این خطه از کشور در زمینه املاک و برج‌ ساحلی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌است. دراین میان برای اینکه ویلایی در شمال بتواند با بهترین موارد ویلاهای مازندران مثل ویلا در خزرشهر، ویلا در دریاکنار و یا ویلا در خانه دریا، رقابت کند، باید به جزء جزء طراحی آن دقت شده‌باشد و در تمام جوانب و وجوه در مرحله بالایی قرار داشته‌باشد.

یکی از مواردی که یک ویلا در مازندران را به نوعی ممتاز از ویلا در شمال تبدیل می‌کند،توجه به محوطه ویلا و اصول طراحی آن است.

در واقع، محوطه ویلاهای شمال، اولین بخشی است که یک خریدار با آن رو به رو می‌شود و به نوعی در تلفیق با نمای ساختمان، می‌تواند در همان مراحل ابتدایی دل خریدار را برباید و او را ترغیب کند که به ادامه کار بیندیشد و سرمایه‌گذاری در این ویلا را در دستور کار قرار دهد.

با اینحال، طراحی محوطه ویلاهای شمال، تکنیک‌های منحصر به فردی دارد، که در این نوشتار بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ویلاهای شمال 48648548748484857

در زیباسازی ویلاها بخش ها و عناصر  مهمی نقش دارند ، که می توانند فضای ویلای شما را دنج تر و شیک تر کنند . محوطه سازی ویلا ها از مهم ترین بخش ها برای زیبایی و جذاب بودن می باشند . شما با محوطه سازی می توانی به ارزش ظاهری و مادی ویلای خود بیفزایید .

کاشتن درختان و گیاهان در حیاط محوطه

درختان برای پر کردن فضای محوطه نقش اساسی و بسیار مهمی دارند ، شما می توانید با استفاده از آن ها جلوه حیاط خود را افزایش دهید و به زیبایی ویلای خود کمک کنید . گل های زینتی به همراه گلدان ها و یا کاشته در باغچه می توانند باعث زیباتر شدن محوطه شوند .

آلاچیق کلاسیک و مدرن

داشتن آلاچیق در ویلاها باعث افزایش ارزش ملک شده و همچنین می تواند برای شما فضایی برای ریلکس کردن و یا نشستن با دوستان و عزیزانتان به وجود بیاورد . داشتن الاچیق در ویلای شخصی به شما این امکان را میدهد تا متناسب با سلیقه شخصی خود ان را دیزاین و چیدمان کنید . شما می توانید از هر سبکی که می خواهید برای زیباسازی آلاچیق خود استفاده نمایید به عنوان مثال سبک های کلاسیک و سبک مدرن از دسته مواردی هستند که مورد پسند اکثر افراد می باشند و هرگز از مد نمی افتند .

در سبک کلاسیک شما باید از المان های خاص استفاده نمایید و رنگ های به کار رفته می تواند قرمز ، زرشکی ، قهوه ای ، شیری و … باشد . در حالی که رنگ های به کار رفته در آلاچیقی که سبک مدرن دارد می تواند سفید ، مشکی ، خاکستری و … باشد . در این سبک از المان های ساده استفاده می شود . مهم ترین بخش در چیدمان الاچیق کوسن ها می باشند شما می توانید از آن ها برای زیباسازی استفاده نمایید .

نورپردازی ار بخش های اساسی برای جلوه دادن و زیبا سازی محوطه می باشد ، هر چه نور محوطه بیشتر می باشد جلوه بهتر و نورانی تری را در حیاط ویلا تماشاگر خواهید بود . به این منظور می توانید از ریسه های لامپ استفاده نمایید .

نورپردازی محوطه ویلاهای شمال

نورپردازی، به ویژه در شب‌های پر رنگ و زیبای شمال، اگر زیبا و خاص صورت گرفته‌باشد، می‌تواند برگ سبزی باشد که یک ویلا را در میان بهترین ویلاهای شمال قرار می‌دهد. در واقع نورپردازی صحیح محوطه ویلا در شمال، هم از نظر زیبایی شناسانه و هم از لحاظ موارد مربوط به ایمنی و امنیت، حرف‌هایی برای گفتن دارد و در خدمت هر دوی این موارد کار می‌کند. در این راستا، با استفاده از نورهای مناسب برای نما، نورپردازی صحیح مسیرها و فضاهای سبز، اطراف استخر، نورپردازی در شان ورودی و … می‌توانید ویلاهای شمال را در بهترین حالت از نظر نورپردازی قرار دهید. از جمله مواردی که باید در این زمینه به آن دقت کنید، انتخاب مناسب ابزار نورپردازی است. برای مثال واجب است که نورپردازی نما به صورت ظریفی صورت بگیرد ولی می‌توانید در محوطه از چراغ‌های درشت‌تری استفاده کنید تا قوام محوطه را نشان دهند.

گیاهان در محوطه ویلاهای شمال

در هر نوع طراحی محوطه، در هر کاربری و هر اقلیمی، از مهم‌ترین موارد، توجه به طراحی فضای سبز و کاربرد گیاهان مختلف در این طراحی است. در رابطه با ویلاهای شمال، از آنجا که با اقلیم سرسبز و خوش گل و گیاه شمال سر و کار داریم، باید در طراحی این قسمت بسیار بکوشیم تا بتوانیم محوطه‌ای درخور زیبایی‌های شمال ایجاد کنیم. در واقع، در این منطقه به قدری سبزینگی وجود دارد که ممکن است با انتخاب گیاهان نامناسب و تکنیک‌های اشتباه، کاری کنیم که محوطه نه تنها به چشم نیاید بلکه در نتیجه عکس، زشت هم به نظر برسد!

پس در انتخاب گیاه برای طراحی محوطه ویلا در مازندران، دقت کافی را به خرج دهید، در نوع، رنگ، سازگاری با اقلیم، زینتی بودن یا میوه‌دار و …

اینها مواردی است که در انتخاب گیاهان باید در نظر بگیرید و از طرفی به کشت مرتب و با اصول این گیاهان نیز باید فکر کنید. در این راستا، طراحی درست خطوط باغچه‌ها و فلاور باکس‌ها از اهمیت برخوردار است. نمی‌توانید هر کجای محوطه که خواستید گیاه بکارید. برای اینکه در نهایت فضای سبز شما منظری خوش را به مخاطبین القا کند، واجب است که خطوط محوطه با تبعیت از طراحی صحیح محوطه همراه باشند.

 

ویلاهای شمال 48748748487485741

 

کفسازی محوطه ویلاهای شمال

کفسازی از جمله موارد در طراحی محوطه ویلاهای شمال است، که بی دقتی در آن نتیجه کار را به صورت عجیبی بد خواهد کرد! در انتخاب کفسازی باید دقت کنید که مصالح کف و نما با یکدیگر هماهنگ باشند، از طرفی مصالح استفاده شده در کف متنوع باشند و در هر قسمت زمانی که عملکرد تغییر می‌کند، کفسازی نیز به صورت دقیقی تغییر کند.

می‌توانید در مسیرها از سنگفرش‌های درشت‌تر استفاده کنید و در محل‌های نشستن از موزاییک و یا سنگ و اطراف باغچه‌ها را نیز سنگچین کنید.

می‌توانید با کفسازی فضاهای سکون ایجاد کنید و یا مثلا در ادغام با یک آبنما، جلوه بیشتری به کفسازی ویلاهای شمال بدهید. کفسازی را به نوعی انتخاب کنید که موجب تمایز محوطه ویلا، از فضای خارجی شود و در شکل‌گیری شخصیت مستقل ویلا دخیل باشد.

آلاچیق برای ویلاهای شمال

یکی از مواردی که همواره مورد استقبال قرار گرفته‌است، گنجاندن فضایی آلاچیق مانند در محوطه ویلاهای شمال است که در شرایط مختلف آب و هوایی، بتوان از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

آلاچیق‌ها از این رو که فضا را منعطف می‌کنند و نوعی فضای جدید و دنج ایجاد می‌کنند که با آن می‌توان از محوطه ویلاهای شمال استفاده بهتری داشت، مورد استقبال هستند. می‌توانید آلاچیق را با تعدادی پله از سطح زمین بالاتر یا پایین تر ببرید و در آن از شومینه‌های مخصوص محوطه نیز استفاده کنید. آلاچیق‌ها در فرم‌ و جنس‌های مختلفی وجود دارند. یکی از بهترین ایده‌ها این است که خودتان آلاچیق را طراحی کنید و به سازندگان برای ساخت ارائه کنید. از آنجایی که آب در فرهنگ ما در قسمت‌هایی که مخصوص نشستن است، همواره جایگاهی ویژه داشته‌است، بهتر است در کنار آلاچیق، آب نمایی ویژه نیز داشته‌باشید تا این مکان فرح‌بخش تر باشد.

 

ویلاهای شمال 7487418484718544175845841

طراحی صحیح مسیرها

از مواردی که در لند اسکیپ همواره مورد توجه بوده‌است، طراحی صحیح مسیر است. در این راستا، مسیرهای محوطه ویلاهای شمال، از این روی که به کجا می‌رسند و یا پیاده و سواره هستند، باید در بهترین نحو طراحی شوند، به صورتی که کاربر دقیقا بداند که چه مسیری به کجا می‌رود و مسیرها را از سایر قسمت‌های محوطه به درستی تشخیص دهد. این کار را می‌توان با تغییر مصالح به نحو بهتری انجام داد. از طرفی با استفاده از پوشش گیاهی مناسب نیز می‌توان به شاخص شدن مسیرها کمک کرد و در کنار آن از نورپردازی نیز در این راستا بهره برد.

پرچین و دیوار سبز برای ویلاهای شمال

به این فکر کنید که قرار نیست دیوار حیاط و محوطه ویلای شما دیواری صلب باشد که هیچگونه طراحی خاصی ندارد. البته می‌توانید از طراحی‌های روتین نیز فاصله بگیرید و نوعی طراحی خاص و ویژه برای این قسمت در نظر داشته‌باشید.

دیوار محوطه بخشی مهم از محوطه ویلاهای شمال است که پیشنهاد ما به شما استفاده از پنل‌های فلزی با پوشش سبز یا همان دیوار سبز است. این دیوارها نه تنها جلوه زیباتری به نما می‌دهند، بلکه در تلفیق با محوطه می‌توانند نوعی طراحی خاص برای آن محسوب شوند.

رسیدگی مناسب به محوطه ویلاهای شمال

تا اینجای کار با برخی از عناصر که محوطه را خوش‌کیفیت تر می‌کنند آشنا شدیم، ولی جایگذاری این عناصر و طراحی با تبعیت از این اصول، فقط بخشی از کار است و در ادامه ماجرا مسائل مربوط به رسیدگی صحیح به محوطه ویلاهای مازندران مطرح می‌شود که می‌خواهیم در اینجا با هم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

زمانی که شما تمام نکات طراحی محوطه را برای ویلاهای شمال به کار ببرید ولی در ادامه مراقب آن‌ها نباشید، مثل این است که از ابتدا هیچ کاری نکرده بودید! در نورپردازی، پرورش گیاهان، مراقبت از مصالح و … باید اصول نگهداری صحیح را به کار بگیرید و هر از گاهی با به کارگیری نیروی کار متخصص در این زمینه دستی به سر و روی محوطه ویلا بکشید و آن را آرایش و پیرایش کنید تا همیشه طراوت و تازگی میهمان ویلای شما باشد.

 

ویلاهای شمال 4874874184784785478454187

 

دیدن مجلات، نشریات و سایت‌های معتبر

یکی از مواردی که در زمینه انتخاب بهترین عناصر طراحی محوطه ویلاهای شمال به شما کمک خواهد کرد، مراجعه به بهترین نمونه‌های موجود در این زمینه است. و یا حتی دیدن هر نوع نمونه‌ای و نقد و بررسی آن و تکرار نکردن اشتباهات و بهره بردن از نکات مثبت!

در این راستا، یا می‌توانید محوطه‌های اطراف خود را بررسی کنید و از نکات مثبت آن‌ها استفاده کنید و یا با بررسی مجلات معتبر در زمینه لند اسکیپ و معماری به بهترین نمونه‌ها دست یابید.

از طرفی، سایت‌های داخلی و خارجی زیادی هستند که به ارائه نمونه‌های درخور در این زمینه مشغولند، ما سایت‌های آرک دیلی و دزین را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌دهیم و یا مجله داخلی معمار را.

مشاور املاک و نقش آن در خرید ویلاهای شمال

خرید یک ویلای خوب در مازندران، به صورتی که صفر تا صد طراحی آن، از طراحی پلان گرفته تا محوطه، در بهترین حالت قرار داشته‌باشد، آرزوی دور و درازی نیست! و بسیاری از ویلاهای شمال هستند که در بهترین حالت طراحی قرار دارند و شما می‌توانید با بودجه‌ای مناسب به خرید آن‌ها اقدام کنید. ولی لازمه آن، آشنایی با این منطقه و توانایی یافتن چنین ویلایی است که بعید است فردی به تنهایی در این بازار شلوغ و پر سودا بتواند کار خود را به بهترین نحو پیش ببرد.

در این راستا، بهتر است از مشاورین املاک معتبر و فعال در زمینه ویلاهای مازندران بهره ببرید تا بهترین گزینه‌ها را با توجه به شرایط شما به شما معرفی کنند.

پس اگر قصد خرید ویلاهای شمال را دارید، و مقصد شما بهترین ویلا شهرهای مازندران مثل خزرشهر، دریاکنار، دریا بیشه و سرخرود است، قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید و وجهی بپردازید، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی تماس حاصل کنید تا بهترین راهنمایی را در کمترین زمان کسب کنید. با ما همراه باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/03

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه