موارد جذابی که در مورد سرمایه گذاری در بازار ملک باید بدانید

26 آبان 1400
0 دیدگاه
بازار مسکن 468468416841864185747

 مقدمه

در دورانی که اقتصاد به شدت دچار تغییرات شده است و ثبات مشخصی  ندارد اکثر مردم به دنبال یک روش سرمایه گذاری مورد اطمینان می باشند که بتوانند در آن سرمایه گذاری کنند و از سودآوری آن اطمینان داشته باشند. یکی از روش های  سرمایه گذاری در زمینه ملکی می باشد. که این روز ها افراد بسیار زیادی را به سمت خود کشانده است . افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار ملک  را دارند باید در این رابطه به نکاتی توجه کنند تا سرمایه گذاری موفقی داشته باشند در ادامه مطالبی در رابطه با سرمایه گذاری ملک در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 سرمایه گذاری ملک چیست؟

سرمایه گذاری در ملک به فرایندی  گفته می شود که فرد سرمایه گذار ، ملکی را با در نظر گرفتن آینده ای که آن ملک دارد خریداری می کند. خرید یک ملک که موقعیت خوبی داشته باشد همواره  امکان رشد بسیار زیادی دارد و با نقدینگی سرمایه گذار ملک ارتباط مستقیمی دارد. سرمایه گذار ملک با توجه به وجه نقدی که در اختیار خود دارد می تواند یکی از بهترین ملک ها را خریداری کند و بعد از مدتی به سود بسیار زیادی دست پیدا کند.  سرمایه گذاری کردن در بازار املاک با در نظر داشتن این که سرمایه گذار ملک چه میزان سرمایه یا وجه نقد در اختیار خود دارد انواع متفاوتی دارد.

سرمایه گذاری ملک 468468416841864185747

انواع سرمایه گذاری املاک

یک سرمایه گذار ملک  اگر بخواهد که در زمینه سرمایه گذاری در بازار املاک  به موفقیت دست پیدا کند باید با انواع مختلف سرمایه  گذاری در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند با در نظر گرفتن شرایط یک  سرمایه گذاری خوب داشته باشد سرمایه گذاری در ملک به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

سرمایه گذاری کردن در مستغلات تجاری

سرمایه گذار ملک با محاسبه نقدینگی خود می تواند اقدام به خرید ملک های تجاری کند که شامل ساختمان های تک واحدی یا چند واحدی می باشند که سود حاصل از خرید فروش ان بسیار زیاد می باشد.

 سرمایه گذاری کردن در باغ و زمین

سرمایه گذار ملک در صورت اینکه به این نوع از خرید ملک علاقه داشته باشد می تواند اقدام به خرید زمین یا باغ کند  و ان ها را توسعه تجارت دهد

 سرمایه گذاری  کردن در بازار  املاک  مسکن

سرمایه گذار ملک می تواند در بازار مسکن سرمایه گذاری کند این  مدل از سرمایه گذاری رایج ترین نوع سرمایه گذاری  می باشد که باعث سود های کلان بسیار زیادی می شود

 معایب سرمایه گذاری در املاک

هر نوع سرمایه گذاری از نقاط قوت و نقاط ضعف برخوردار است که یک سرمایه گذار ملک باید با سنجیدن مزایا و معایب به این نتیجه برسد که چه سرمایه گذاری برای سوددهی بیشتر است در ادامه به معرفی مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار املاک می پردازیم .

سرمایه گذاری ملک 85687968796896

 مزایای سرمایه گذاری در بازار املاک

 دانش تخصصی

سرمایه گذار ملک برای اینکه بتواند در این بازار سرمایه گذاری کند برخلاف بازار بورس  که احتیاج به دانش و تخصص بسیار خاصی دارد دانش خاصی را لازم ندارد و چالش هایی که در بازار املاک وجود دارد بسیار کم تر از چالش های بازار بورس می باشد. با این اوصاف سرمایه گذاری کردن در بازار املاک نیاز به دانش های علمی یا آکادمیک به صورت حرفه ای ندارد تنها باید موقعیت ها سنجیده شود.

 کسب درآمد

سرمایه گذاری کردن در بازار املاک و مسکن یک نوع کسب درآمد محسوب می شود چون شما با خرید یک ملک و به اجاره دادن آن می توانید به کسب درآمد سریع دست پیدا کنید .این روشی است که شما حتی با ان می توانید در بازار های دیگر نیز از این طریق سرمایه گذاری کنید.

 کسب سود

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذار ملک به دست آوردن سود است  بازار مسکن بازاری است که در آن می توان به سود بسیار زیادی دست پیدا کرد که از دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •       تورم عامل اصلی بالا رفتن قیمت مسکن می باشد و با در نظر گرفتن سیر صعودی تورم قیمت مسکن نیز رو به افزایش است.
  •       نوسازی کردن و بازسازی یک مسکن قدیمی و به فروش رساندن آن سود بیار کلانی را برای فرد به ارمغان می آورد
  •       یکی از راه هایی که باعث بالا رفتن قیمت مسکن می شود تغییر کاربری است فرد سرمایه گذار می تواند ملکی را خریداری کند و سپس اقدام به تغییر کاربری آن کند و از این راه سود بسیار زیادی را به دست آورد.

ریسک

برخلاف بازار هایی مانند بازار طلا یا بازار بورس  که سرمایه گذاری کردن در آن یک ریسک بسیار بزرگ محسوب می شود و اوضاع سیاسی که بر جامعه حاکم است به شدت بر این بازار ها تاثیر می گذارد اما در بازار املاک این ریسک وجود دارد و نوسانات و تغییراتی که در این بازار ایجاد می شود بسیار کم می باشد و عمدتا ناشی از تورم است و سرمایه گذار ملک اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری در این زمینه خواهد داشت.

سرمایه گذاری ملک 554548541854787

 تسهیلات بانکی

یکی از مهم ترین مزیت هایی که سرمایه گذار ملک با سرمایه گذاری کردن در بازار املاک به آن دست پیدا می کند استفاده کردن از تسهیلات بانکی  می باشد. فرد سرمایه گذار می تواند با داشتن سند ملکی که خریداری کرده است اقدام به گرفتن تسهیلات بانکی کند.

  تنوع در سرمایه گذاری

سرمایه گذار ملک با سرمایه گذاری در بازار املاک تنوع زیادی را در رابطه با نوع سرمایه گذاری خود خواهد داشت او می تواند اقدام به خرید ویلا ، باغ ، ملک تجاری و  …. کند.

امنیت روانی و آرامش

یکی از دلایل بسیار خوب  برای سرمایه گذاری در بازار ملک این است که فرد سرمایه گذار آرامش روانی دارد و نگران بی ثباتی هایی که ممکن است بر سرمایه او تاثیر بگذارد نیست.  فرد با خرید ملک مالک آن می شود و سپس از طریق آن می تواند به سود بسیار زیادی برسد و هرگونه مشکلی که در سطح جامعه ایجاد شود در مالک بودن فرد تغییری به وجود نمی آورد.

 ثبات در بازار ملک

یکی از عوامل بسیار مهمی که  سرمایه گذار ملک را برای سرمایه گذاری در این بازار ترغیب می کند ثباتی است که در بازار ملک وجود دارد همچنین ثباتی که در بازار ملک وجود دارد باعث به وجود آمدن رونق و ثبات در بازار هایی که به ساخت و ساز مربوط است  می شود

سرمایه گذاری ملک 567468456

 معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

نقدشوندگی پایین

سرمایه گذار ملک باید بداند که در صورت احتیاج  پیدا کردن به مبالغ بالا پول نقد  از ملک به عنوان پول نقد نمی تواند استفاده کند چون مدت زمانی که ملک به فروش برسد و به پول نقد تبدیل شود  یک پروسه دو ماه به طور تقریبی می باشد. بر این اساس افرادی که  امان دارد به نیاز فوری به نقدینگی داشته باشند بازار ملک بازار مناسبی برای سرمایه گذاری نمی باشد.

 نیاز به وجه نقد بالا

یکی دیگر از معایبی که سرمایه گذاری در بازار املاک دارد این است که شما با میزان نقدینگی پایین نمی توانید ملکی را خریداری کنید و از دلایل بسیار مهمی می باشد که در بیشتر موارد افراد را از سرمایه گذاری در این زمینه منصرف می کند.

 مدت زمان طولانی

از معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن این است که شما باید به دید یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه کنید و سودآوری در بازار ملک آنی و فوری نمی باشد.

استهلاک

یکی از معیبی بسیار واضح و روشن در زمینه سرمایه گذاری در مسکن این می باشد که هزینه نگهداری بسیار بالایی دارد و استهلاک آن نیز بالا می باشد و با بالارفتن سن بنا معمولا برای ان که بتوانید به قیمت خوب آن را به فروش برسانید احتیاج به بازسازی خواهد داشت.

 سود پایین

در مواردی پیش آمده است که بازار مسکن نسبت به دیگر  بازارها سود بسیار کمتری را نصیب سرمایه گذار کرده است که از مهم ترین معایب بازار مسکن و ملک می باشد.

نیاز به تحقیق و بررسی

برای اینکه یک سرمایه گذاری موفق و خوب در بازار ملک و املاک داشته باشید باید به طور کامل در این زمینه تحقیق و بررسی کنید و ملکی که قصد خرید آن را دارید از تمامی جهات مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به خرید کنید. از معایب بازار مسکن این است که بر خلاف دیگر بازار های مانند طلا و بورس که به تحقیق و بررسی احتیاج ندارد این بازار به بررسی بسیار زیادی احتیاج دارد.

 سخن پایانی

سرمایه گذاری برای افراد بسیار مهم می باشد و آن ها در جستجو برای یک بازار مناسب برای سرمایه گذاری کردن می باشند. یکی از بازار هایی که ثبات بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری دارد بازار ملک می باشد که مزایای بیشماری دارد از مهم ترین مزیت هایی که در بازار مسکن و ملک وجود دارد این است که ثبات بیشتر و تنش کمتری نسبت به دیگر بازار ها دارد . البته این بازار معایبی نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سود دهی کم تر نسبت به دیگر بازار ها اشاره کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه