دلایل ویژه سرمایه گذاری در خارج از کشور

28 مهر 1400
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در خارج از کشور 867489678947896784978

مقدمه

 با عنایت به اینکه در سال‌های اخیر در کشور ما نوسانات ارز وجود داشته است، عده‌ای از افراد تصمیم دارند سرمایه گذاری در خارج از کشور را تجربه کنند؛ به این ترتیب هم در جهت سود و فایده شخصی خود کار می‌کنند و هم سبب ارزآوری به کشور خواهند شد.

آنچه در این نوشته می آید مطالبی در رابطه با سرمایه گذاری در خارج از کشور و اصول و قواعدی که برای سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد خواهد بود.

نحوه سرمایه گذاری در خارج از کشور

از هنگامی که شخص تصمیم به سرمایه گذاری در خارج از کشور دارد، تا هنگامی که این سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود مراحلی باید طی نمود و ابهاماتی را باید برطرف کرد.

مقدار سودی که از سرمایه گذاری به دست می آورید و امنیت سرمایه و ریسک پایین و برای از بین رفتن سرمایه و آرامش و رفاه اجتماعی در آن کشور و همین طور آینده خانواده و فرزندان در آن کشور و آب و هوای آن اینها معیارهای می باشند که می توانند برای انتخاب یک کشور خیلی خوب برای سرمایه گذاری در خارج از کشور نقش بسزایی داشته باشند.

حال باید به این معیارها توجه داشت که کدام یک اهمیت آن بیشتر هست و با چه وسیله ای می توان این ها را سنجید؟ در این نوشته تلاش شده است وسایلی برای شما معرفی گردد که برای انتخاب کردن کشور خوب برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اقدام نمایید.

شما در این نوشته با استفاده از بیش از ۱۵ سال تجربه موسسه و مجموعه ما در این حوزه میتوانید نکاتی را در رابطه با سرمایه گذاری و مهاجرت مطالعه کنید و بخوانید که هیچ جای دیگر این نکات به دست شما نخواهد آمد.

این نکته را هم توجه داشته باشید چنانچه سرمایه گذاری در خارج از کشور سبب سوددهی خواهد بود، فعالیت های دیگر مانند خرید برج، مشاور املاک، طراحی برج های ساحلی و خرید و فروش ویلا هم از بازارهای خیلی خوب و پر بازده به حساب می آیند.

سرمایه گذاری در خارج از کشور 867489678947896784978

سرمایه گذاری در بورس خارج از کشور

پر اهمیت ترین و اولین قضیه‌ای که باید در رابطه با سرمایه گذاری در خارج از کشور به آن دقت کرد، امنیت سرمایه و موضوع مصادره اموال به وسیله دولت می باشد.

باید توجه کرد آیا دادگاه های کشور مقصد زیر سلطه دولت می باشند یا برعکس؟ تا چه اندازه نظام حقوقی آن کشور مورد نظر و مقصد به شکل عادلانه برخورد می‌کند؟ و حقوق افراد را پایمال نخواهد کرد؟ پاسخ به این پرسش ها شما را برای انجام سرمایه گذاری با فکر و تدبیر کمک خواهد کرد و به طرف یک سرمایه گذاری قابل اطمینان و پرسود راهنمایی خواهد کرد.

به عنوان یک کشوری که قابل اطمینان است و نظام قضایی آن هم مقتدر و عادلانه می باشد انگلیس را می‌توان نام برد؛ در صورتی که شما با بزرگترین افراد در این کشور مجادله نمایید با خاطری آسوده می توانید از حق خود در دادگاه دفاع کنید.

چون قضاوت در این کشور عادلانه صورت می‌گیرد، نمونه این قضیه هم اختلاف چند تن از ایرانی‌ها با یکی از بانک های مطرح در انگلیس بود که ایرانیان به دادگاه شکایت کردند و دادگاه جدای از جبهه گیری‌های یک طرفانه به نفع ایرانی‌ها را صادر کرد.

در برخی از کشورها قاضی به شکل فرمایشی کار می‌کند و تحت تسلط برخی از عوامل و اشخاص اقدام به صادر کردن راه خواهد کرد، به طور مثال در خیلی از کشورهای عربی رشوه در رای قاضی و شکل برخورد آن دادگاه تأثیر مستقیم دارد.

برای شناخت این کشورها از نظر امنیت سرمایه باید نظام حقوقی و دادگاه آن کشور را مورد بررسی قرار داد اگر در نظام حقوقی و قضایی آن کشور فساد وجود دارد رو به ویرانی خواهد بود.

اگر دولت دچار فساد می باشد و دادگاه های قوی آنها به شکل خوب برخورد می کند، در نهایت منجر به پاک نمودن دولت خواهد شد و همه سیستم و روند رو به رشد خواهد داشت این قضیه نشان از قدرت همه کشورها از نظام حقوقی وارد بر آن خواهد داشت.

پس با عنایت به اهمیت موضوع امنیت سرمایه‌گذاری در خارج از کشور می توان این را فهمید که این چنین کشورهای قابل سرمایه‌گذاری نخواهند بود.

سرمایه گذاری در خارج از کشور 74896789676594796897489749896

 

سرمایه گذاری خارجی در ایران

همه مقررات و قوانینی که بر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ناظر می باشند شامل قانون حمایت و تشویق سرمایه گذاری های خارجی میباشد و همینطور قوانینی که بر ایجاد و راه اندازی و اداره کردن کارهای اقتصادی در کشور نظارت دارند.

در حالی که به سرمایه‌گذاران توصیه می گردد تا نسبت به مقرراتی که مستقیماً به نفع آنها میباشد آگاهی کامل داشته باشند؛ آشنایی با مقررات مشخصی مانند قانونی که مربوط به اداره شرکت ها و تشکیل آنها می باشد و ثبت شرکت و نمایندگی های خارجی و مقرراتی که برای واردات و صادرات و دریافت مالیات و حمایت از کارافرین میباشد.

و همینطور قوانینی که برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد برای انجام کارهای روزمره شرکت ضروری خواهد بود و نیز مورد تایید می باشد.

تعریف سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری خارجی به این معنا خواهد بود که سرمایه از یک کشور به بقیه کشورها جریان پیدا می کند و سهام مالکیت شرکت ها و دارایی های آن کشور میزبان داده خواهد شد.

سرمایه گذاران خارجی با عنایت به مقدار سرمایه گذاری  نقش تاثیر گذاری  در مدیریت آن شرکت ها خواهند داشت دید جدیدی به سوی جهانی شدن در جریان خواهد بود که در آن شرکت های که دارای چند ملیتی می باشند اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورهای گوناگون خواهند کرد و به شکلی سرمایه‌گذاری خارجی یعنی استفاده از سرمایه خارجی در کارهایی که ریسک بازگشت سرمایه و سود آن به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

بهترین سرمایه گذاری در خارج

آیا شیوه ای برای سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت که ریسک آن برای از بین رفتن سرمایه وجود نداشته باشد؟ آیا امکان سرمایه‌گذاری که ریسک آن کم اما سوددهی آن خیلی زیاد داشته باشد وجود دارد؟ شرایط لازم برای انتخاب نمودن بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری چه چیزهایی میباشد؟ برترین شیوه سرمایه‌گذاری در خارج از کشور کدام شیوه می باشد؟ اینها پرسش‌هایی خواهد بود که امکان دارد برای اشخاصی که هدف سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را در ذهن دارند پیش آید.

سرمایه‌گذاری که قابل اطمینان باشد در خارج از کشور و دارای سود دهی بالا نیاز به تحقیق و بررسی شرایط کشور مقصد را خواهد داشت، به طور مثال برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور بررسی دقیق شرایط فساد در سیستم حقوقی و قضایی آن کشور خیلی اهمیت دارد چون در هنگام مشکلاتی که احتمالاً در سرمایه‌گذاری به وجود می آید نیاز خواهد بود تا مسئولان کشور بدون تبعیض را صادر کنند.

یکی از شرایط لازم برای بررسی کردن در رابطه با سرمایه‌گذاری در خارج از کشور موضوع عرضه و تقاضای آن محصول و کالا در کشور مقصد می باشد.

یکی از شرایط برای سرمایه گذاری در خارج از کشور شیوه درست سرمایه گذاری است به طور مثال در شیوه کارآفرینی در بعضی از کشورها امکان عدم موفقیت وجود خواهد داشت و به همین سبب امکان دارد که سرمایه به طور کلی از دست داده شود.

یکی از شیوه‌های که ریسک آن برای سرمایه گذاری در خارج از کشور پایین خواهد بود خرید ملک در کشور مقصد خواهد بود، در این شیوه باید کشوری که مقصد هست مورد بررسی قرار گیرد، به طور مثال کشور سوئیس یک کشور خیلی خوب برای خرید ملک به حساب نمی آید چون امکان سوددهی آن خیلی پایین خواهد بود.

یا به‌طور مثال شهر لندن در انگلستان احتمال اینکه برای شما سود و فایده دهد از نظر ارزش ملک و فایده اجاره وجود خواهد داشت، چون مقدار تقاضای خرید در این شهر خیلی زیاد هست از فواید این شیوه این هست که احتمال کلاهبرداری و ریسک آن خیلی پایین خواهد بود.

سرمایه گذاری در خارج از کشور 85694863487664986

ارزانترین کشوربرای سرمایه گذاری

یکی دیگر از مطالب مهم در رابطه با سرمایه گذاری در خارج از کشور، ارزانترین کشورها برای سرمایه گذاری می باشد که ما در این قسمت به معرفی برخی از ارزانترین کشورها برای سرمایه گذاری در خارج از کشور خواهیم پرداخت.

ارزان ترین کشور اروپایی برای سرمایه گذاری

فردی که می‌خواهد به وسیله سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کند، باید در آغاز فاکتورهای گوناگونی را مدنظر قرار دهد مانند موضوع سرمایه‌گذاری و مقدار پرداخت مالیات در آن کشور به همین سبب که در کشورهای اروپایی فردی که برای سرمایه‌گذاری مهاجرت می کند باید درصدی از فایده خود را به عنوان مالیات به کشور پرداخت نماید.

کشورهایی مانند مجارستان، رومانی، اسلواکی و پرتغال مقصد سرمایه‌گذاری خوبی خواهند بود؛ فردی که به تازگی وارد سرمایه‌گذاری می گردد می تواند به وسیله این کشورها شروع کند و بعد از اینکه تجربه به دست آورد به بقیه کشورهای اروپایی سرمایه گذاری نماید و از طریق کارهایی که انجام داده درآمد کسب نماید .

فرد سرمایه‌گذاران با دارا بودن فاکتور های سرمایه گذاری می تواند تصمیم گیری درستی در طول این راه دشوار داشته باشد و زمانی که با مشکلات روبرو می شود تصمیمات درستی اتخاذ کند، فاکتورهای مانند مقدار ریسک برای مصادره اموال در کشور مقصد و نرخ بیکاری در آنجا و مقدار عرضه و تقاضا برای آن کالا و محصول و مقدار تولید ناخالص ملی می‌تواند از معیارها و فاکتورهای باشد که سرمایه‌گذار باید به آنها دقت کنند.

ارزان ترین کشورآمریکایی برای سرمایه گذاری

اگر شخص سرمایه‌گذار می‌خواهد در کشورهای امریکایی که در قاره امریکا قرار دارند سرمایه‌گذاری نمایند باید از کشورهایی مانند آرژانتین و شیلی و … که از ارزانترین و بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشند شروع کند.

این کشورها از نظر پرداخت مقدار مالیات درسته خیلی پایین است و یک مقصد خیلی خوب به نظر می‌آیند و همین طور کشورهایی مانند مونته نگرو هم از کشورهایی است که در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و کشور پاناما که فرد می‌تواند با گذاشتن ۵ هزار دلار در بانک آن به یک اقامت برسد.

اما به طور کلی با عنایت به اینکه این کشورها سطح رفاه کمتری دارد و پاسپورت آنها هم اعتبار چندانی ندارد، نمی‌توانند مقاصد خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد و پیشنهاد میکنید برای سرمایه گذاری در کشورهای مناسب تری اقدام کنید.

اما از کشور های خوب برای سرمایه‌گذاری کشور برزیل به حساب می‌آید چون اقتصاد خیلی خوبی دارد و به دلیل گسترش خیلی زیاد استان های گوناگونی را می توان انتخاب نمود و اگر فرد ایده مناسبی مد نظر او باشد می تواند به خوبی آن را اجرا نماید و به فایده و سود خیلی خوبی برسد.

به همین سبب کشور برزیل از کشور های خیلی خوب برای سرمایه‌گذاری خواهد بودو چنانچه شخص می تواند از طریق سرمایه گذاری در خارج  به سود و سرمایه برسد می‌تواند از راه های دیگر مانند خرید و فروش ویلا، طراحی برجهای ساحلی، مشاور املاک و خرید برج نیز به فایده و سود قابل توجهی برسد.

سرمایه گذاری 89965469854587741857

انواع سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری در خارج به شیوه های گوناگون امکان پذیر خواهد بود و مانند شرکت در بورس و خریداری اوراق قرضه و همینطور ثبت شرکت و خرید برج و طراحی برج های ساحلی و خرید و فروش ویلا و مشاوره املاک که کشور قوانین ویژه خود را در رابطه با این ها دارد و امکان دارد این سرمایه گذاری برای افراد آثار اقامتی نیز به دنبال داشته باشد.

پس قدم اول برای انتخاب کشور خوب برای سرمایه‌گذاری معین نمودن هدف و مقصد شما از سرمایه گذاری در خارج از کشور خواهد بود.

اکثر سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به مدیریت و نظارت شما خواهند داشت پس عموماً بهتر خواهد بود همراه با سرمایه‌گذاری در کشور مقصد شما نیز اقامت در آن کشور را به دست آورید و بتوانید با رفت و آمد به آن کشور رسیدگی کامل بر کارها را داشته باشید.

در صورتی که امکان رفت و آمد وجود ندارد، باید بیزینس هایی برای سرمایه‌گذاری در خارج  انتخاب نمایید که نیاز به رسیدگی نخواهد داشت و این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند مانند خرید ملک در خارج از کشور باشد که نیاز به حضور همیشگی شما نخواهد داشت؛ البته خرید ملک لزوماً یک سری استانداردهای سرمایه‌گذاری در آن رعایت خواهد شد در خصوص این استانداردها توضیحاتی خدمت شما بیان می شود.

و اگر هدف شما به دست آوردن اقامت به وسیله سرمایه گذاری در خارج می باشد در انتخاب کشور خوب و شیوه مناسب برای سرمایه‌گذاری باید توجه داشته باشید چون همه شیوه‌های سرمایه‌گذاری در همه کشورها سبب کسب اقامت نخواهد شد.

به طور مثال شما به وسیله خرید ملک در کشور اسپانیا خواهید توانست اقامت آن را به دست آورید، اما خرید ملک در کشور اتریش هرگز منجر به اخذ اقامت نمی شود.

یکی از سخت ترین انواع سرمایه گذاری در خارج از کشور ثبت شرکت خواهد بود عموماً قانون بیشتر کشورها به این شکل می باشد که شما با ثبت شرکت نخواهید توانست اقامت آن کشور را بگیرید و حتماً باید یک طرح تجاری خیلی قوی ارائه نمایید و مبلغ معینی را سرمایه گذاری کنید.

بیشتر ارائه یک طرح تجاری خیلی قوی با عنایت به اینکه بیشتر متقاضیان در کشور مقصد اقامت نخواهند داشت و آشنایی دقیق بازار آن کشور نخواهند داشت چالش خیلی بزرگی به حساب می آید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای گرفتن اقامت به وسیله ثبت شرکت هم در اکثر کشورها یک مبلغ کلانی خواهد بود و عموماً اشخاصی که تا الان کشور مقصد را از نزدیک مشاهده نکرده‌اند تمایل نخواهند داشت از آغاز به این وسیله اقدام کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه