راهنمای خرید ویلا در شمال | نکات مهم خرید ویلا در شمال

5 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
ویلا دوبلکس مدرن شهرکی 41451461626

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوا از دیرباز وجود داشته، اما این روزها تا حدودی با افزایش روبه ‌رو بوده است. از دلایل این افزایش می‌توان به آلودگی هوا، شلوغی، ازدحام و فشارهای زندگی شهری اشاره کرد. خرید ویلا در شمال برای بسیاری از مشتریان، چالش برانگیز است. راهنمای خرید ویلا در شمال و کسب اطلاعات لازم، گام نخست در خرید ویلا می باشد. سپس با صرف وقت و انرژی کافی برای بررسی گزینه های خرید و فروش ویلا در شمال، می توانید بهترین گزینه را انتخاب کرد. در همین راستا بهتر است که یک مشاور با تجربه و متخصص در کنار شما باشد. مشاور املاک بهترین گزینه های خرید ویلا در شمال را به شما نشان داده و معایب و مزایای هر ملک را شفاف سازی می کند. در این مقاله نکاتی را درباره خرید ویلا در مازندران را به شما معرفی می کنیم.

راهنمای خرید ویلا در مازندران

برای خرید ویلا در شمال نکات مهمی وجود دارد که باید حتما آن ها را در نظر بگیرید . در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

سبک مورد علاقه مشتری

راهنمای خرید ویلا در شمال، در پیدا کردن سبک مورد علاقه شخصی هر فرد در ساختمان ویلا بسیار تعیین کننده است. چنانچه علاقه مند به خرید ویلا ساحلی هستید، ویلاهای لوکس و نوساز سرخرود بهترین گزینه برای شما است. اما اگر به خرید ویلای جنگلی یا کوهستانی فکر می کنید، ابتدا باید موقعیت جغرافیایی را ارزیابی نمایید. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا این مکان متناسب با شرایط شما است یا خیر. در صورتی که تمایل به داشتن سبک زندگی در شهرک‌ های مسکونی داشته باشید، خرید ویلا شهرکی در شهرک دریا کنار توصیه می شود. برای اینکه هر روز با اطمینان خاطر از ویلا بیرون بروید، قدم بزنید یا برای تماشای ساحل، اندکی از شهرک ویلایی دور شوید، ویلای شهرکی مناسب ترین انتخاب است. گرچه امنیت ویلاهای شهرکی بیشتر است، اما ویلاهای لوکس را در گروه ویلاهای تخصصی و مستقل می توانید بیابید.

ویلاهای کوچک نقلی رنگ آجری با درختان کاج کوچک 52652652662

بودجه مورد نیاز

پس از انتخاب هر یک از انواع ویلاها جهت خریداری، توجه به بودجه اولیه برای خرید ویلا در شمال گزینه مورد اهمیت بعدی است. با ارزیابی قیمت خرید ویلاها از منابع آنلاین و وب سایت های اینترنتی، مقایسه قیمت ها به راحتی برای شما امکان پذیر است. همچنین می توانید از برنامه گفتگوی غیر حضوری با کارشناسان املاک استفاده کنید. تماشای ویدیوی کوتاهی از املاک نیز به شما کمک می کند. پس از طی این مراحل، بهتر می توانید برای بازدید ملک بروید. بهتر است طی سفری کوتاه به شمال و بررسی بهترین گزینه های خرید ویلا، تعطیلات آخر هفته را بطور کامل به این کار اختصاص بدهید. حتما قبل از مراجعه برای بازدید ویلا در شمال، جلسه ای با مشاور املاک داشته باشید و در مورد قیمت ها گفتگو کنید. با مشخص شدن محدوده قیمت، کار شما را راحت تر خواهد بود.

برنامه ریزی برای آینده با خرید ویلا در شمال

راهنمای خرید ویلا در شمال به شما کمک می کند تا هدف خود را از خرید ویلا مشخص کنید. اینکه دقیقاً چه برنامه ‌ای برای آینده خود دارید. ویلا را برای سکونت دائمی می خرید یا صرفاً می خواهید برای تعطیلات تابستان، تعطیلات آخر هفته و ایام نوروز برای اقامت در ویلا مراجعه کنید. ممکن است هدف شما از خرید ویلا در شمال این باشد با اجاره دادن آن به مسافران، یک منبع درآمد برای شما باشد. بهتر است برای خرید ویلا در شمال چشم اندازی ۵ تا ۷ ساله داشته باشید. این مسئله به شما کمک می کند که حتی برای سرمایه گذاری در خرید زمین در شمال و خرید ویلای مناسب، برنامه طولانی مدت تنظیم کنید و در صورت نیاز دارید وام مسکن دریافت نمایید. یک مشاور املاک در این زمینه می‌ تواند تمام این مسائل را برای شما شفاف سازی کند.

هدف از خرید ویلا

همانطور که اشاره شد برای خرید ویلا در شمال، لازم است ابتدا هدف خود را مشخص کنید. هدف شما مشخص می ‌کند که در کدام نقطه از شهر ویلا را خریداری کنید. افرادی که قصد دارند به منظور سکونت دائمی ویلا در شمال خریداری کنند، توصیه می شود ویلاهای واقع‌ شده در مرکز شهر را در نظر بگیرند. اما چنانچه قصد سکونت موقت در خارج از محل زندگی خود را دارید، بهتر است در محدوده خارج از شهر، به دنبال ویلا باشید. افرادی نیز با هدف سرمایه گذاری اقتصادی، اقدام به خرید ویلا در شمال می کنند. افرادی که صرفا با هدف سرمایه ‌گذاری به فکر تهیه ویلا هستند، لازم است تا شهرهای قطب‌ گردشگری را انتخاب کنند. در صورتی که تفریح اصلی ترین هدف متقاضیان خرید ویلا در شمال است، بهتر است نقاط نزدیک به جنگل و دریا را جهت این کار انتخاب کنند.

سرخرود شهری زیبا برای خرید ویلا

سرخرود، شهری زیبا در شمال ایران، در ۱۵ کیلومتری شرق محمودآباد واقع شده است. این شهر در کنار دریای خزر و در انتهای مسیر رودخانه هراز قرار دارد. چشم انداز فوق‌العاده زیبا و سواحل بی‌نظیر سرخرود، جذابیت خرید ویلا را به اوج می‌رساند. خرید ویلا در سرخرود، علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز محسوب می‌شود. با گذشت زمان، ارزش ویلا افزایش خواهد یافت و می‌توان به سود قابل توجهی دست یافت. علاوه بر این، داشتن ویلا در این شهر از مزایای دیگری هم برخوردار است؛ مانند زندگی سالم و استفاده روزانه از آفتاب که باعث جذب ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌شود، تقویت سلامتی با پیاده‌روی در کنار ساحل، افزایش سرخوشی و آرامش با صدای امواج دریا که توسط مطالعات علمی نیز تأیید شده است. در سرخرود، به وفور ویلاهای شمالی با کیفیت عالی یافت می‌شود.

خرید ویلادر زمستان

زمستان، برف، سرمای شمال بهترین زمان برای خرید ویلا برای کسانی است که نیاز سریع به نقل مکان دارند. زیرا در فصل زمستان امکان حمل و نقل جاده ای از نظرخلوت بودن و کم بودن ازدحام جاده بسیار مناسب می باشد. بازار خرید و فروش ملک در زمستان نسبت به تابستان با 9 درصد کاهش روبه رو است و بازار حوزه خرید و فروش املاک در زمستان رونق تابستان را ندارد. کاهش هزینه های جانبی برای خانواده از دیگر مزایای خرید ویلا در شمال در فصل زمستان می باشد. از طرفی در این فصل با توجه به کم بودن ازدحام در بازار خرید و فروش ملک، مشاوران املاک فرصت بیشتری را برای راهنمایی درست و مفید برای مشتریان خود دارند.

موقعیت دسترسی و لوکیشن

خرید ویلا در شمال متقاضیان بسیاری دارد ، تقریبا تمامی خریداران به لوکیشن ویلاها اهمیت میدهند . شما برای خرید ویلا در استان رویایی مازندران باید موقعیت دسترسی ویلای مورد علاقه خود را در نظر بگیرید . به عنوان مثال ویلای در نظر گرفته شده باید دسترسی عالی به مراکز تفریحی ، مراکز درمانی ، فروشگاه های زنجیره ای ، مرکز شهر ، بانک ها ،سوپر مارکت ها و … داشته باشد .

سرخرود شهری زیبا برای خرید ویلا از شهرهای زیبایی که می توان در آن جا ویلایی در شمال خریداری نمود می توان به سرخرود اشاره نمود ؛ سرخرود در 15 کیلومتری شرق محمود آباد در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر واقع شده است. چشم انداز زیبا و ساحل بی نظیر این شهر زیبای شمالی برای خرید ویلا شوق برانگیز است. علاوه بر منظره چشمگیر خرید ویلا در سرخرود یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود؛ زیرا با گذشت زمان به سود بالایی می توان رسید و برارزش ویلا اضافه خواهد شد. داشتن ویلا در این شهر افزون بر اینها مزایای دیگری هم دارد. برای نمونه داشتن زندگی سالم، استفاده روزانه از آفتاب و جذب انواع ویتامین های لازم برای بدن، افزایش سلامتی با پیاده روی در کنار ساحل، تقویت مغز با صدای امواج دریا که از نظر علمی هم ثابت شده و داشتن زندگی شادتر توام با آرامش به همراه دارد. بهترین ویلا های شمال در سرخرود به وفور یافت می شود. خرید ویلادر زمستان زمستان، برف، سرمای شمال بهترین زمان برای خرید ویلا برای کسانی است که نیاز سریع به نقل مکان دارند. زیرا در فصل زمستان امکان حمل و نقل جاده ای از نظرخلوت بودن و کم بودن ازدحام جاده بسیار مناسب می باشد. بازار خرید و فروش ملک در زمستان نسبت به تابستان با 9 درصد کاهش روبه رو است و بازار حوزه خرید و فروش املاک در زمستان رونق تابستان را ندارد. کاهش هزینه های جانبی برای خانواده از دیگر مزایای خرید ویلا در شمال در فصل زمستان می باشد. از طرفی در این فصل با توجه به کم بودن ازدحام در بازار خرید و فروش ملک، مشاوران املاک فرصت بیشتری را برای راهنمایی درست و مفید برای مشتریان خود دارند. 47856996879648796

آب و هوای منطقه ای

همه ما میدانیم که آب هوای شمال  بسیار پاکیزه و لذت بخش می باشد . و هر آنچه به بافت روستاها نزدیک تر میشویم ، هوا تمیز تر و پاکیزه تر خواهد شد .امروزه اکثر افراد برای دور شدن از شلوغی و آلودگی شهرها به زندگی در ویلاهای دنج حومه شهر روی می آورند .

بررسی جوانب مثبت و منفی هنگام خرید ویلا در شمال

یکی از مزایای راهنمای خرید ویلا در شمال، ارزیابی جوانب مثبت و منفی است. موقعیت جغرافیایی ساختمان ویلا و کاربری آن را به خوبی بررسی کنید. امکاناتی که در نزدیکی ویلا قرار دارند حائز اهمیت است. بهتر است تحقیق و گفتگوی کوتاهی با همسایه ها داشته باشید. نزدیک یا دور بودن به منابعی نظیر رودخانه، دامنه کوه یا گسل زمین لرزه که حوادث طبیعی ایجاد می کنند را هنگام بررسی موقعیت جغرافیایی در نظر داشته باشید. در بررسی جوانب مثبت و منفی ویلا به امکانات نزدیک آن، دقت کنید. دسترسی به امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و آنتن دهی منطقه را به خوبی چک کنید.رستوران، مدرسه، مرکز خدمات درمانی، مسیر هموار برای تردد خودروها، فضای سبز، فضای مخصوص بازی کودکان، نزدیک بودن به ساحل، فروشگاه مواد غذایی، نمونه ای از امکاناتی هستند که در خرید ویلا در شمال اهمیت دارد.

ویلا دوبلکس مدرن شهرکی با ابرهای تیره بارانی 41451461626

 

کیفیت ساخت برای خرید ویلا در شمال

شما برای خرید ویلا در شمال بودجه‌ زیادی صرف می‌ کنید. بنابراین بررسی کیفیت ویلا قبل از خرید آن امری طبیعی است. طبیعی است هرچه بیشتر هزینه کنید می‌ توانید ویلایی با کیفیت ساخت بهتر خریداری کنید. طراحی خانه ‌های ویلایی و آپارتمانی متفاوت است. معماری ویلا باید با محیطی که در آن قرار دارد متناسب و سازگار باشد. همچنین مصالح و متریال به کار رفته در آن باید به گونه ای باشد که در شرایط آب و هوایی خاص منطقه در طولانی مدت برایتان مشکلی ایجاد نکند. گرچه ظاهر ویلا نیز اهمیت بسیاری دارد، اما شما نباید تنها گول ظاهر فریبنده آن را بخورید. متاسفانه برخی از سازندگان بی ‌تجربه و غیرحرفه ‌ای سعی می‌ کنند نمای ویلا را عالی کار کنند. با این روش به نوعی بر کیفیت پایین مصالح و متریال مورد استفاده در داخل ویلا سرپوش می گذارند.

برای اطمینان از کیفیت ویلای مورد نظر، در وهله‌ اول سعی کنید فقط از شرکت‌ هایی که واحد طراحی و معماری مخصوصی دارند و در گذشته حسابشان را پس داده ‌اند ویلا را خریداری کنید. معمولا سازندگان معتبر از مراحل ساخت تصویر‌ برداری می‌کنند. شما با مرور و بررس این تصاویر متوجه خواهید شد که واقعا از چه مصالحی در ساخت ویلا استفاده شده است. به علاوه داشتن پایان کار برای ویلا به معنی آن است که نظام مهندسی سازه‌ ویلای شما را تأیید کرده است. در اینصورت از این نظر خیالتان را راحت می ‌کند. توجه به نقشه‌ ویلا نیز یکی از اسرار خرید ویلا در شمال است. طبیعتا ویلاهایی که نقشه مهندسی‌ تری داشته و پرتی کمتری دارند برای خرید مناسب ‌تر می باشند. توجه کنید که ویلاهای دوبلکس و تریپلکس نسبت به ویلاهای فلت فضای بزرگ‌ تری در اختیارتان می‌گذارند اما هزینه تعمیر و نگهداری و قبض ‌هایشان بیشتر است.

مدارکی که برای خرید ویلا در شمال باید بررسی کنید

قید ویلاهای قول ‌نامه‌ ای را بزنید. ویلاهایی را انتخاب کنید که سند شش ‌دانگ عرصه و اعیان، پروانه ساخت، پایان کار و سند تفکیکی دارند هنگام خرید ویلای شهرکی با سند مشاع، اطمینان حاصل کنید که امکان تفکیک سند در آینده وجود داشته باشد. خرید ویلا در منطقه‌ ای با کاربری غیر مسکونی، در آینده برای شما درد سر ساز است. توجه کنید چنانچه کاربری زمین توریستی یا گردشگری، تجاری، کشاورزی یا باغی باشد احداث ساختمان مسکونی در آن زمین غیر مجاز است. خرید ویلایی که در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند در آینده شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. فروشندگان معمولا این ویلاها را زیر قیمت می ‌فروشند. اما قیمت پایین نباید شما را وسوسه کند. می توانید قبل از خرید ویلا در شمال با استعلام از مراجع معتبر مطمئن شوید که آیا زمین کاربری مسکونی دارد یا خیر.

خرید ویلا 9896963848548541

کلام آخر

برخی از نکات راهنمای خرید ویلا در شمال گفته شد. وضعیت پر نوسان اقتصاد در سال ‌های اخیر و افزایش فشار شهر نشینی موجب شده که خرید و فروش ویلا رشد قابل ‌توجهی داشته باشد. ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند. بنابراین قیمت بالاتری نیز نسبت به ویلاهای جنگلی دارند. خرید ویلا ساحلی و جنگلی بسته به سلیقه شخصی است. ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند. اما در ویلای شهرکی حریم شخصی محدود تری دارید. قبل از خرید ویلا، اندازه آن را تعیین کنید. چنانچه خانواده پرجمعیتی هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس بروید. اما اگر خانواده کم جمعیتی دارید، ویلاهای فلت بهترین انتخاب برای شما است. خرید ویلا در شمال اگر با دید باز انجام شود، یک سرمایه گذاری بلند مدت است. معمولا مناطقی که گردشگر پذیر هستند و آینده روشنی دارند بهترین مناطق برای خرید ویلا می باشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه