ویژگی های سبک مدرن ویلا در سرخرود کدام هستند

27 فروردین 1402
0 دیدگاه
ویژگی های سبک مدرن ویلا 4787468748674874485

یکی از گزینه ها برای خرید ویلاهای مدرن در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور بخصوص خرید ویلا در سرخرود است. ولی اینکه ویژگی های سبک مدرن ویلا در سرخرود کدام هستند؟ موضوع اصلی این مقاله می باشد. باید گفت امتیازاتی مانند نزدیکی بسیار زیاد به دریا از یک طرف و جنگل های انبوه از طرف دیگر ساخت ویلاهای مدرن را در این منطقه را پرطرفدار نموده است. از طرفی داشتن امکانات تفریحی و رفاهی، وجود مراکز خرید و نیز دارا بودن سهم گردشگری ویژه در این منطقه، ساخت و خرید ویلاهای پیشرفته  و متناسب با نیازهای زندگی امروز را ایجاب می نماید. ویلاهای مدرن سبک جدیدی از ساخت ویلا است که در آن بیشتر از دکوراسیون های ساده و در عین حال زیبا استفاده می شود. در این نوع معماری محدودیتی در نظر گرفته نمی شود و از نیروی خلاقیت فرد در ساخت آن استفاده می شود.

یکی از پر طرفدار ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی ، انتخاب سبک مدرن برای چیدمان می باشد . سبک مدرن در  قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از حداقل رنگ ها ، خطور صاف و مشخص به کار رفته است . در این سبک دکوراسیون از فضاها  به بهترین شکل استفاده می شود در عین حال سعی می شود از مبلمان و لوازم ساده استفاده می شوند .

معمولا در ویلاها به سبک مدرن از در های شیشه ای ، استخر و جکوزی استفاده می شود .در طراحی خارجی ویلا به سبک مدرن از با کیفیت ترین مصالح به کار می رود ، به عنوان مثال این نوع ویلا ار پارکت های فوق العاده مدرن ، زیبا و ضد آب استفاده می شود .

 

ویژگی های سبک مدرن ویلا 6986874689678967

 

بررسی ویژگی های سبک مدرن ویلا

  • طراحی باز
  • به کار گیری فلز ، کروم و یا شیشه با طراحی صاف و ساده
  • بازی با رنگ ها بر زمینه اصلی
  • نبود تقارن عمدی
  • معمولا به سبک دوبلکس طراحی می شود
  • هر اتاق برای خود سرویس بهداشتی مجزا دارند
  • استفاده کردن از رنگ های طوسی و سفید و صورتی کمرنگ برای طراحی داخلی

سبک مدرن در عین سادگی دارای اندکی وسایل لوکس و مدرت می باشد ، مانند استفاده کردن از میز و آیینه کنسول در دکوراسیون داخلی ویلا و یا استفاده کردن و به کار بردن رنگ طوسی ، سفید ، کرمی و … در دکوراسیون داخلی و چیدمان فضای درون ویلا . همچننی در سبک مدرن برای جلوه دادن به فضای درونی از کوسن های شیک و با تضاد مبل استفاده می شود تا هنر نمایی سبک را به رخ بکشد .

شاید گاهی شاهد داشتن میز و صندلی های کوچک و ساده در قسمت جلویی و یا پشتی ویلا باشید ، باید گفت در سبک مدرن برای جذابیت سبک از چنین ایده های استفاده می شود . در دکوراسیون ویلا با سبک مدرن در قسمت جلویی یا پشتی حیاط فضایی دنج به وجود خواهند آورد . حتی داشتن آلاچیق کوچک و رویایی نیز در سبک مدرن قابل مشاهده می باشد .

با توجه به توضیحاتی که از سبک مدرن در ساخت ویلا داده شود، می خواهیم به تک تک عناصری که در این زمینه مطرح می شود بپردازیم.

رنگ های استفاده شده در سبک مدرن ویلا در سرخرود

تن رنگ هایی که در سبک مدرن استفاده می شود بیشتر حالت خنثی دارند. رنگ هایی مانند سفید، خاکستری، بژ، آبی روشن و … از جمله این رنگ ها می باشد.

سبک های طراحی ویلاهای مدرن

در طراحی مدرن بیشتر از سبک های مینیمال و یا ماکسیمال به صورت درهم استفاده می شود. در سبک های مینیمال بیشتر به ساده گرایی تمایل دارد. در حالی که در سبک ماکسیمال حالت هنجار شکنانه داشته و حد و مرزها و محدویت ها را در هم می شکند. از ویژگی های سبک مدرن ویلا  این است که می توان این دو را با هم مخلوط کرده و در طراحی داخلی ویلا استفاده نمود.

ویژگی های سبک مدرن ویلا 789784654212310534586

در طراحی ویلا به سبک مدرن از چه حجم هایی بیشتر استفاده می شود

از ویژگی های سبک مدرن ویلا  این است که در این طراحی بیشتر مجموعه ای چند ضلعی ها را در نظر می گیرند. محدودیتی در انتخاب حجم وجود ندارد. می توانید از اشکال هندسی سه گوش، دایره، مستطیل و یا مربع در حجم های مختلف و ابعاد متفاوت برای طراحی استفاده نمایید.

مصالح مورد استفاده در طراحی ویلای مدرن در سرخرود

در این طراحی بیشتر از مصالح سبکی مانند شیشه، چوب، ام دی اف، همراه با کف پوش های چوبی و … بهره می گیرند. به عنوان مثال پنجره ها در ارتفاع بالایی قرار ندارند، بلکه سعی می شود از کف تا سقف از شیشه استفاده شود. تصور کنید پنجره هایی از جنس شیشه و روبه دریا و یا رو به جنگل های انبوه شمال چه حس آرامشی را در فرد ایجاد خواهد کرد. یا به عنوان نمونه در ساخت پلکان ها از نمای شیشه و یا فلزات استیل استفاده می شود تا حالت مدرن را حفظ نماید. بنابراین می توان نتیجه گرفت متریال شیشه در این ویلاها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و سعی شده تا جای ممکن از آن استفاده بهینه شود.

طراحی داخلی در ویلاهای مدرن

ویژگی‌های سبک مدرن در طراحی ویلای مدرن، شامل سادگی و کم‌تر بودن اشیا و وسایل در داخل فضای داخلی است. در این سبک، سعی می‌شود که با استفاده از حداقل اشیا، فضای داخلی ویلا را تزیین کرد. این سبک طراحی به دنبال حفظ آرامش و سادگی در داخل فضای ویلای مدرن است و از تزیینات و اشیا زیادی برای تزئین فضای داخلی استفاده نمی‌شود.

در این نوع طراحی، تناسب و تقارن در ایجاد فضای داخلی مدرن، دومرتبه به حساب می‌آیند و محدودیتی در ایجاد آن‌ها وجود ندارد. با استفاده از کمترین وسایل، می‌توان به راحتی حالت مدرن و شیک را در ویلای مدرن ایجاد کرد.

ویژگی های سبک مدرن ویلا 4648769874695874965874

در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس از رنگ های خنثی و رنگ های غنی و گرم بیشتر استفاده می شود . حال با توجه به سلیقه خود از میان رنگ ها گرم و خنثی باید بهترین ها را انتخاب کرده و به صورت ترکیبی در دکوراسیون استفاده نمایید . ترکیب اصولی رنگ ها و تعادل بصری رنگ ها بسیار مهم است .

بهترین رنگ هایی که به شما می توانیم پیشنهاد دهیم رنگ های مشکی، نقره ای، خاکستری، طوسی، ذغالی، کرم، قرمز، جگری یا آلبالویی، نارنجی، زرد، قهوه ای و این قبیل رنگ ها در سبک مدرن کارایی دارند. رنگ وسایلی که نیاز به دیده شدن ندارند را خنثی در نظر بگیرید و هر آنچه بهتر است به خوبی دیده شود باید روشن و گرم باشد.

به صورت کلی تمام در و دیوار و اجزای نه چندان مهم ویلا در سبک مدرن به رنگ های خنثی در می آید . از این رو برای بهتر دیده شدن تابلوی نصب شده در دیوار باید رنگ آن را روشن و حدالامکان گرم انتخاب کنید. این کمک می کند که دیوار جان گرفته و نقاشی و تابلوی نصب شده در دیوار توجه مخاطب را به خود جلب نماید . اگر مبلمان شما در رنگ خنثی است بهتر است با کوسن های رنگی به آن جان دهید.

ویلاهای سبک مدرن را می توان در کوچکترین متراژ نیز اجرا نمود و آن را به یک ویلای کوچک لوکس تبدیل نمود.

طراحی نمای بیرونی

در مورد نمای بیرونی نیز معمولا محدودیتی در این نوع طراحی وجود ندارد. می توانید از مجموعه ای از سطوحی که با هم موازی هستند و یا همدیگر را قطع می کنند و یا زوایایی که سبک مدرن را نشان می دهد بهره بگیرید.

محوطه سازی در طراحی ویلا مدرن

غیر از نمای داخلی که در خرید ویلا در سرخرود مهم است، محوطه سازی و نمای بیرونی نیز تاثیر زیادی در قیمت ویلا در سرخرود خواهد داشت. در این قسمت سعی می کنیم تا آیتم هایی که در طراحی نمای بیرونی مهم است مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار دهیم. عموما باید تاکید شود قرار دادن آلاچیق ها به سبک مدرن و نیز آبنما و … تاثیر زیادی در محوطه سازی در این فضاها دارد. استفاده از مبلمان چوبی و سنگی نیز در محوطه بیرونی یکی از عوامل تاثیر گذار در این فضاسازی ها می باشد و باعث ایجاد تنوع خواهد شد.  امکان ایجاد محوطه کاربردی از ویژگی های سبک مدرن ویلا است.

تاثیر رنگ در فضای بیرونی ویلا

رنگ بندی یکی از اولین مواردی است که توجه بیننده را به خود جلب می کند. در محوطه بیرونی می توان با کاشت گیاهان، رنگ آمیزی نرده ها و یا قرار دادن آبنما تغییراتی را ایجاد نمود.

خطوط مورد استفاده در طراحی بیرونی ویلاهای مدرن

در مورد استفاده از خطوط در محوطه بیرونی، می توان مانند محیط داخلی ویلاهای مدرن از خطوط مورب و متقاطع استفاده کرد. حجم های دایره ای شکل یا چند ضلعی نیز کاربرد زیادی در محوطه بیرونی دارند. به عنوان مثال می توانید آلاچیق های بیرون را به صورت دایره ای ایجاد کرده و خطوط موربی را در اطراف آن ها ایجاد نمود. البته در مورد ویلاهای مدرن سعی می شود از شلوغ کردن فضا خودداری شود تا در عین سادگی، مدرنیته بودن محیط نیز به چشم بیاید.

ویژگی های سبک مدرن ویلا 56456413132

استفاده از بافت گیاهی در محوطه سازی ویلای مدرن در سرخرود

با توجه به قرار گرفتن این ویلاها در مناطق شمال کشور و وجود بافت های گیاهی زیاد در این مناطق، بهتر است در استفاده از پوشش گیاهی تعادل رعایت گردد و از شلوغ نمودن محوطه بیرونی خودداری شود. استفاده از نورپردازی در این مواقع بهتر جواب خواهد داد. امروزه نورپردازی نقش مهمی در جلوه دادن به فضای بیرونی ویلاها داشته و نیز در قیمت ویلای مدرن در سرخرود نیز موثر است.

مزایای طراحی ویلا مدرن

امروزه در مناطقی مانند سرخرود که از هر نظر مناسب با ویلاسازی می باشد، ویلاهای مدرن جایگاهی فوق العاده و منحصر به فرد دارد. ویژگی های سبک مدرن ویلا و مزایای آن را در ادامه بررسی می کنیم.

طراحی بیرونی و داخلی این نوع ویلاها تاثیر زیادی در خرید ویلای مدرن در سرخرود دارد. این طراحی ها بسیار جسورانه و نشات گرفته از خلاقیت و نوآوری سازنده و معمار آن است. این سبک بسیار پرطرفدار بوده و اگر اصولی که در بالا اشاره شد، مورد توجه قرار گیرد می توان به جرات گفت قیمت ویلای مدرن در سرخرود بالاتر از سبک سایر ویلاها خواهد بود.

در طراحی این ویلاها بیشتر از مصالحی مانند شیشه استفاده می شود که جذابیت خاصی به نمای ویلا خواهد داد. استفاده از انواع حجم ها و اشکال هندسی و به صورت خلاقانه تاثیر بسیار زیادی از  نظر بصری در جلب توجه  بیننده خواهد داشت.

از ویژگی های سبک مدرن ویلا می توان از ابداعاتی مانند قرار دادن استخر در پشت بام،  طراحی و تعبیه باغچه در بالای پست بام،  دوبلکس یا تریبلکس ساختن ویلا با مصالح خاص و ویژه نام برد که این موارد با توجه به محیط این منطقه و نزدیکی به دریا و جنگل، بسیار جذاب خواهد شد. از طرفی این طراحی ها تاثیر زیادی در قیمت ویلای مدرن در سرخرود خواهد داشت.

در طراحی های مدرن دیگر خبری از طراحی های معمول و خسته کننده نبوده و نوآوری های زیادی در آن ها دیده می شود. هر نوع تغییراتی را می توان در این نوع طراحی ها اعمال نمود و زیبایی ویلا را چند برابر کرد. عدم شلوغی محیط و استفاده از رنگ بندی های خاص باعث ایجاد آرامش در کنار تامین حس متفاوت بودن به فرد خواهد داد. عناصر استفاده شده در این طراحی ها بسیار ساده بوده و در عین حال زیبایی خیره کننده ای دارد.

کلام آخر:

از ویژگی های سبک مدرن ویلا در سرخرود باید به خلاقانه و جذاب بودن آن اشاره کرد که متفاوت از سایر سبک ها مطرح می شود. از جمله مواردی که در خرید ویلای مدرن در سرخرود باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی داخلی و بیرونی این ویلا ها است. استفاده از رنگ های خنثی، حفظ سادگی در عین حال مدرنیته بودن در طراحی داخلی، عدم استفاده از طرح های شلوغ و یا طراحی های کلاسیک و مهم تر از همه مصالحی که در این ویلاها استفاده می شود و عمدتا از شیشه است در کنار نورپردازی متفاوت از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به ویژگی های خاص منطقه سرخرود و نزدیکی زیاد به دریا و جنگل ، بایستی بتوان هماهنگی بین این فضاها را با هم ایجاد نمود. امروزه با استفاده از طراحی های جدید مانند قرار دادن روف گاردن و استخر در بالای پشت بام ویلا با توجه به شرایط این منطقه، استفاده از شیشه در سراسر طراحی بیرونی ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس می توان قیمت ویلای مدرن در سرخرود را بالا برد.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/07/12

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه