اصطلاحات رایجی که در خرید و فروش ویلا در سرخرود باید با آن ها آشنا باشید

6 اسفند 1401
0 دیدگاه
ویلا در سرخرود 47684687447565418687485648674

بازار داغ ویلاهای شمال و خرید و فروش ویلا در شمال، روز به روز، پای افراد بیشتری را به این ماجرا باز می‌کند. در این میان ویلاهای مازندران گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند و مناطقی مثل سرخرود نیز در این زمینه جلودار هستند. خرید ویلا در سرخرود و اطراف آن مثل ویلا در خزرشهر، سرمایه‌گذاری معقولی است که بهترین نوع از یک ویلا در مازندران را با خود به همراه دارد.

در اینجا، خرید ویلا در سرخرود، مثل هر نوع خرید املاک دیگر، اصطلاحات منحصر به خود را دارد که غالبا مشاورین املاک در حین معامله و برای معرفی ملک به خریدار از این اصطلاحات استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است از اصطلاحاتی مانند “اکازیون”، “فول امکانات”، “پلاک اول”، “شاه نشین” و … استفاده کنند. بسیاری از از این اصطلاحات از دنیای معماری وارد شده و برخی دیگر نیز موارد مربوط به معاملات هستند.

اصطلاحات فوق موارد مربوط به ساختمان هستند و اصطلاحاتی مانند اظهارنامه، املاک مشاعی، سرقفلی، املاک موروثی و … نیز در مورد معاملات صدق می‌کند.

در هر حال ممکن است در زمان خرید ویلا در سرخرود با این موارد مواجه شوید و بهتر است برای ارتباط بهتر و شفاف بودن معامله این اصطلاحات را بشناسید و یا از مشاور املاک درخواست کنید معنی آن‌ها را بگوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

این ادبیات تا حد زیادی در بازار املاک متداول است و ما در این نوشتار از مشاورین املاک دکتر بخشی، بحث را به توضیح این اصطلاحات اختصاص می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلا در سرخرود 786847568769486986

مهم‌ترین اصطلاحات استفاده شده در خرید ویلا در سرخرود

عرصه واعیان

یکی از اصطلاحات رایج در زمینه خرید ویلادر سرخرود، عرصه و اعیان است. عرصه به معنای زمین و بستری است که ساختمان بر روی آن بنا شده و اعیان همان ساختمان است. یعنی به یک ویلا در سرخرود اعیان و به زمین آن، عرصه می‌گویند. عرصه و اعیان در زمان طراحی ویلا در سرخرود و همینطور فروش آن بسیار کاربرد دارد.

ویلای اکازیون در سرخرود

اکازیون را در رابطه با خرید ویلا در سرخرود بسیار خواهید شنید. یک ویلای اکازیون در سرخرود یعنی چه نوع ویلایی؟ در رابطه با اکازیون بودن ویلا درسرخرود می‌توان گفت که ملکی اکازیون است که در کنار امکانات عالی و کامل، قیمتی مناسب و در برخی موارد حتی ارزان داشته‌باشد. در واقع زمانی که یک ویلا در سرخرود در مقایسه با سایر ویلاها قیمت کمتر و امکانات بیشتر و یا حتی همان امکانات را داشته باشد، نوعی ویلای اکازیون محسوب می‌شود. به نوعی این مورد مثل یک پیشنهاد شگفت انگیز در هر خریدی است.

می‌توان گفت که یک ویلا در سرخرود با تگ اکازیون یعنی اینکه در کنار طراحی داخلی ویژه و لوکس و محوطه‌سازی برجسته و طراحی نمای عالی، قرار نیست مبلغی هنگفت بپردازید. این اصطلاح بسیار کاربردی است و شما خوش شانس هستید اگر با موارد اکازیون ویلا در سرخرود مواجه شوید.

 

ویلا در سرخرود 497487487485748748574

 

روف گاردن

روف گاردن چیست؟ ترکیبی از روف به معنای بام و گاردن به معنای باغچه و در اصطلاح ما همان “بام سبز”! بام سبز بیشتر در رابطه با برج‌های ساحلی سرخرود به کار می‌رود و در رابطه با ویلا در سرخرود بیشتر با طراحی محوطه مواجه هستیم تا یک بام سبز، در صورتی که ممکن است یک کارفرما، از طراح بخواهد که برای ویلا در سرخرود نیز تمهیداتی در رابطه با روف گاردن بیندیشد.

روف گاردن بیشتر مثل محوطه‌سازی است ولی برای اینکه این فضا را در بام داشته باشیم، هزینه بیشتر و دیتیل‌های طراحی منحصر به فردی نیاز داریم. به همین دلیل در ازاء ارائه این خدمات ویژه، قیمت گران تری نیز برای ویلا خواهیم داشت. روف گاردن برای یک ویلا در سرخرود مانند یک تراس رویایی است که در ارتفاع شما را به تماشای دیدنی‌های سرخرود جذب می‌کند. در طراحی روف گاردن عمدتا از فلاور باکس یا جعبه‌های گل استفاده می‌شود و یا بوته و درختچه‌هایی که ریشه‌شان رشد عرضی دارد.

شاه نشین ویلا در سرخرود

اگر برای خرید ویلا درسرخرود اقدام کرده‌اید، ممکن است مشاور املاک، قسمتی از ویلا را به عنوان شاه نشین به شما معرفی کرده‌باشد. شاه‌نشین، همانگونه که از اسم آن هم پیداست، محلی است که ویژه‌ترین طراحی را به خود اختصاص داده‌است و می‌توان آن را دنج‌ترین نقطه ویلا نیز دانست. در واقع، زیباترین طراحی‌های داخلی، بهترین نورگیری، دسترسی ویژه به بالکن، تراس و یا محوطه و منظره رو به رو، در شاه نشین ویلا در سرخرود در بهترین موقعیت قرار دارند

بهترین مبلمان را عموما برای شاه نشین در نظر می‌گیرند و این مورد را بدانید که شاه نشین می‌تواند در فضای داخلی و یا فضای خارجی ویلا درسرخرود طراحی شود و شما در محوطه نیز فضایی درخور نام شاه نشین داشته‌باشید.شاید بتوان زیباترین قسمت یک ویلا در سرخرود را شاه نشین آن تلقی کرد.

پاسیو برای  ویلا در سرخرود

در بسیاری از موارد، قسمتی را در یک ویلا در سرخرود مشاهده می‌کنیم که نورگیری سقفی دارد و در آن می‌توان به پرورش برخی از گونه‌های گیاهی پرداخت. این کار هم به نورگیری بهتر یک فضا کمک می‌کند و هم طراوت و تازگی مورد نیاز را به فضاهای داخلی می‌بخشد. پاسیو در برخی موارد همان حیاط خلوت خودمان است. البته این مورد تا حد زیادی بستگی به نوع الحاق این فضا به ویلا در سرخرود دارد.

 

ویلا در سرخرود 489748748741857484875

مستر روم برای ویلا در سرخرود

مستر روم نیز یکی دیگر از اصطلاحات مربوط به یک بناست که ممکن است یک ویلا در سرخرود مستر روم داشته باشد و یا نداشته باشد. مستر روم از امتیازات برای یک ویلا در سرخرود محسوب می‌شود.

مستر روم یا اتاق خواب اصلی، که اغلب برای والدین در نظر گرفته می‌شود، اتاق خوابی است که در خود امکانات ویژه‌ای دارد. امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام مجزا و کلازت روم بزرگ. اتاق خواب‌های مستر، عموما از نورگیری مطلوب و پنجره‌های بزرگی برخوردار هستند و یا با تراسی رو به دریا نیز ادغام شده‌اند.

وجود یک مستر روم در یک ویلا در سرخرود، ممکن است قیمت را در قیاس با یک ویلا بدون مستر روم بیشتر کند.

ویلای فول امکانات در سرخرود

و اما ویلا در سرخرود و اصطلاح فول امکانات! فول امکانات بودن یک ویلا در سرخرود به این معناست که در این ویلا تمام موارد مربوط به معیشت در بهترین کیفیت، در نظر گرفته شده‌ و در ویلا جای گذاری شده‌اند. این امکانات از موارد مربوط به طراحی داخلی و مبلمان و اثاثیه را در بر می‌گیرد تا طراحی محوطه، تاسیسات و موارد مربوط به تامین امنیت ویلا.

در یک ویلای فول امکانات در سرخرود شما دیگر دغدغه‌های مربوط به تهیه رفاه مطلوب را ندارید و غالبا طراحی داخلی به نوعی است که با سبک کلی طراحی هم خوانی دارد و می‌توانید به سلیقه طراحان داخلی در این زمینه اعتماد کنید.

 

ویلا در سرخرود 64856886486486

 

اظهار نامه چیست؟

اظهار نامه، متنی مکتوب و قانونی است که نویسنده در آن، تقاضای قانونی‌اش را مطرح می‌کند و مامور قانون، آن متن را به فرد مورد خطاب تسلیم می‌کند. برای مثال ممکن است درمورد یک ویلا درسرخرود شما مبلغی از قسط ویلا را در موعد مقرر پرداخت نکرده‌باشید. در این صورت مالک قبلی حق دارد از طریق اظهار نامه از شما درخواست کند که به پرداخت مبلغ اقدام کنید.

مشاع

اگر یک ویلا در سرخرود چند مالک داشته باشد که هر یک سهمی معین در ملک دارند ولی قسمت‌هایی از این ملک به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مثل پله، بام، حیاط و … به این مورد مشاع می‌گویند. در واقع مشاعات به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند. مثل مشاعات در یک شهرک ساحلی که تمام ساکنین می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

در صورتی که فردی بخواهد سهمی اختصاصی از بخش‌های اشتراکی داشته‌باشد باید به افراز اقدام کند و سهم خود را بگیرد. یعنی در این صورت است که مشاعات تقسیم می‌شوند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه