زیبا ترین کاخ های هندی کدامند؟

26 بهمن 1401
0 دیدگاه
کاخ های هندی 7688794187541674517185741874875468748

به لطف تاریخ غنی و میراث فرهنگی هند، کاخ های سلطنتی زیادی در هند وجود دارد که هنوز پابرجا هستند. برخی از آنها حتی امروزه به هتل های مجللی تبدیل شده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از کاخ های هندی آشنا گردانیم.

کاخ امید بهوان

کاخ امید بهوان یکی از کاخ های سلطنتی در هند است که می توانید یک شب در آن اقامت کنید. بخشی از کاخ تبدیل به هتلی لوکس معروف به هتل تاج پالاس شده است. این کاخ هندی همچنین محل زندگی خانواده سلطنتی سابق جودپور است و بخش دیگری از آن به موزه تبدیل شده است. این سازه یکی از جاذبه های اصلی در جودپور است.

هوا محل

هوا محل، همچنین به عنوان کاخ باد نیز شناخته می شود. این سازه یکی از منحصر به فردترین کاخ ها در هند و یکی از جاذبه های برتر در جیپور باشد.
هنگام بازدید از این سازه متوجه خواهید شد که ساختمان از تعداد بسیار زیادی پنجره ساخته شده است. بر اساس افسانه ها دلیل ازدیاد این پنجره ها این بوده است که زن ها بدون اینکه دیده شوند بتوانند از پشت این پنجره ها خیابون و رویداد های سلطنتی را مشاهده کنند.

کاخ های هندی 7688794187541674517185741874875468748

کاخ داتیا

این کاخ زیبا یکی دیگر از کاخ های هندی است که در مادیا پرادش واقع شده است و به دلیل داشتن 7 طبقه شهرت دارد. این ساختمان همچنین به کاخ بیر سینگ معروف است و ساخت آن 9 سال طول کشیده است. طراحی خاص و فوق العاده این سازه حاصل تلاش های شبانه روزی سازندگان و معمارانی قدری است که شاید امروزه حتی اسمشان هم به یاد نیاید.

کاخ شهر در اودیپور

یکی از بزرگ ترین قصرهای هند، کاخ شهر در اودیپور است که بسیار خلاقانه طراحی و ساخته شده است. ساخت این سازه در سال 1553 میلادی توسط Maharana Udai Singh II انجام گرفته است.
این کاخ در ساحل شرقی دریاچه پیچولا واقع شده است و در واقع مجموعه ای از کاخ ها می باشد.
معماری این کاخ هندی ترکیبی از سبک راجستانی و مغولی است.

کاخ شهر در جیپور

یکی دیگر از زیبا ترین کاخ های شهر که ارزش دیدن دارد، کاخ شهر جیپور است.  فضای داخلی این سازه سلطنتی و زیبا است. این کاخ شهر در سال 1727 میلادی به سفارش Maharaja Sawai Jai Singh II ساخته شده است. معماری این سازه ترکیبی از سبک مغولی، اروپایی و راجپوت است.

کاخ او جایانتا

این کاخ یکی دیگر از کاخ های هندی است که جایگاه سابق پادشاهی تریپورا بوده است. معماری نئوکلاسیک این سازه باعث شده تا زیبایی های خیره کننده ای داشته باشد و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. این ساختمان که در سال 1901 میلادی افتتاح شده است، امروزه به موزه تبدیل گشته.

کاخ چووهمالا

اگر به ایالت حیدرآباد هند سفر می کنید، نباید قصر زیبای چووهمالا را از دست بدهید. این سازه در سال 1750 توسط نظام سالبت یونگ ساخته شده است. شاید بتوانیم بگوییم که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این سازه هنر و خلاقیتی می باشد که معماران در هنگام ساخت این ساختمان در پی گرفته اند.

کاخ های هندی 852654841545454

کاخ جل محال

کاخ جل محال احتمالا بهترین و زیبا ترین کاخ آبی در هند می باشد که ارزش وقت گذاشتن و دیدن را دارد . این ساختمان مشهور تنها نیم ساعت با ماشین از مرکز شهر جیپور فاصله دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های جیپور به همراه هوا محل و کاخ شهر است. این کاخ یکی از برجسته ترین کاخ های هندی است که به عنوان ارزشمند ترین  شاهکار‌ های هنری و معماری این کشور در نظر گرفته می شود.

کاخ دریاچه تاج

اگر می خواهید یک شب در یک قصر هند اقامت داشته باشید، کاخ دریاچه تاج یکی از مکان های مناسب برای این اقامت می باشد. این مکان که در وسط دریاچه پیچولا واقع شده است، در سال 1746 ساخته شده است. قطعا ساخت یک ساختمان در وسط دریاچه نیاز به تلاش های بیشتری نسبت به ساخت سایر سازه ها دارد.

کاخ لاکسمی ویلاس

کاخ لاکسمی ویلاس در ایالت گجرات هند در وادودارا واقع شده است. این ساختمان در سال 1890 میلادی توسط خانواده Gaekwad که در آن زمان بر ایالت Baroda حکومت می کردند ساخته شد و امروزه به عنوان یکی از زیبا ترین ساختمان های هند در نظر گرفته می شود.

کاخ های هندی 744559663325558844555

کاخ بنگلور

از بین همه کاخ های هندی، کاخ بنگلور ظاهری زیبا تر و  جالب تر دارد. این سازه یک شاهکار هنری و معماری هندی است که چشم هر بینایی را به خود جذب می کند. بدون شک بازدید از این سازه برای هر کس می تواند تجربه ای جدید و فراموش نشدنی را رقم زند.

 کاخ تیرومالای نایاککار

کاخ Thirumalai Nayakkar یک ترکیب کلاسیک بین سبک های Rajput و Dravidian است که شما می توانید در مادورایی در ایالت تامیل نادو هند مشاهده کنید. این ساختمان توسط پادشاه مادورایی در قرن 17 ساخته شد و این روزها بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کاخ میسور

میسور یک شهر سلطنتی باستانی است که پر از ساختمانهای شگفت انگیز با معماری جذاب می باشد. کاخ میسور در سال 1897 میلادی ساخته و برای بازدیدکنندگان باز شده است. این سازه یک نمونه عالی از سبک معماری هند و ساراسن و یکی از زیباترین کاخ های هند است!

هند 74848471814854148541785

کاخ کوچ بهار

یکی از مهمترین و زیباترین کاخ های هندی در بنگال غربی کاخ کوچ بهار است که در اواخر قرن 19 از کاخ باکینگهام الگو گرفته شد. کل این سازه 395 پا (120 متر) طول و 296 فوت (90 متر) عرض دارد و مساحت کل کاخ 51،309 فوت مربع (4،766.8 متر مربع) سرسام آور است.

اگر چه بسیاری از کاخ های هندی امروزه به هتل ها و مکان های لوکس تبدیل شده است اما کاخ هایی که ارزش بالاتری داشته اند، هنوز مانند قبل پا برجا مانده و خدمت رسانی می کنند. بدون شک این کاخ ها سرشار از رازهای زیادی هستند که هر کس از شنیدن آن ها متحیر می شود. نحوه ساخت و تزئینات به کار رفته در این سازه ها، سبک زندگی گذشتگان را به نمایش می گذارد. اگر به هند سفر می کنید بازدید از این شاهکار های هنری معماری می تواند یک تجربه جدید را برای شما رقم بزند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه