جذابیت های استفاده از شومینه های مدرن در ویلاهای مازندران

24 دی 1401
0 دیدگاه
شومینه در ویلاهای مازندران 13546543212

در مطالب زیر استفاده از شومینه و انواع شومینه در ویلاهای مازندران توضیح داده شده است.ویلاهای شهر هزارشهر به طرز ماهرانه ای از سبک های مختلف شومینه در ساخت ویلاهای خود استفاده کردند.با در نظر گرفتن همه این موارد در ساخت ویلا در شهرهای شمالی مانند مازندران، این امر باعث افزایش خرید ویلا در مازندران شده است. اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید با در نظر گرفتن تمامی این نکات با ما همراه باشید.

کاربرد انواع شومینه در ویلاهای مازندران

شومینه یکی از محبوب ترین و نوستالژیک ترین انواع سیستم های گرمایشی است که در کلبه های مناطق سردسیر کاربرد فراوانی دارد. در گذشته از شومینه برای گرم کردن و پخت و پز استفاده می کردند. یکی از معایب شومینه های قدیمی خروج دود و خاکستر است. پاکسازی خاکستر و زدودن دود منازل از جمله اقداماتی بود که باید در نظر گرفته شود و باید برای آن اقدام مناسبی صورت گیرد. اما با گذشت زمان و تغییرات عمده در ساخت سیستم های گرمایشی و سرمایشی، طراحی و ساخت شومینه ها نیز تغییر کرد و به صورت برقی، گازی، الکلی و … ساخته شدند.

شومینه در ویلاهای مازندران 32156756451

 انواع شومینه در ویلاهای مازندران

امروزه انواع مختلفی از شومینه در منازل وجود دارد که شومینه ها را می توان از نظر سبک، جنس و سوخت به 3 دسته تقسیم کرد.

انواع شومینه از نظر سبک

شومینه ها دارای سبک و مدل های متفاوتی هستند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. یکی زینتی و دیگری گرمایشی می باشد.

  • شومینه مینیمال: شکلی ساده و تنوع رنگی کمی دارد، اشکال شومینه های این سبک اکثرا مستطیلی بدون جزئیات و تزئینات تزئینی اضافی است و سوخت این سبک شومینه ها برق و الکل است.
  • شومینه کلاسیک: شومینه به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کمکی بوده و از سنگ، گچ و چوب ساخته شده است.
  • شومینه شومینه مدرن: یک شومینه مدرن با طراحی متفاوت و خاص می تواند به یک نقطه کانونی خیره کننده در خانه تبدیل شود.
  • شومینه روستیک (روستایی): در این سبک از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده شده و دارای سطوح طبیعی بدون عملیات کارخانه ای می باشد.

شومینه هیزمی

شومینه های هیزمی بیشتر در ویلاها و خانه های ییلاقی روباز، روستایی یا طبیعت گرا در شمال استفاده می شود که با صدای سوختن چوب حس آرامش بخشی را القا می کند و در اکثر خانه های روستایی نقش مهمی ایفا می کند. این یکی از قدیمی ترین انواع شومینه در منازل است و سوخت آن چوب است.

شومینه هیزمی با توجه به ابعاد استاندارد و اندازه خاص در دل دیوار تعبیه می شود و دودکش بیرون برای خروج دود تعبیه می شود و از مصالحی مانند سنگ و گل یا گل ساخته می شود. آجر نسوز، ماسه و سیمان و نمای بیرونی آن را می توان با مواد مختلف تزئین کرد.

شومینه در ویلاهای مازندران 875643324152121

مزایای شومینه چوب سوز

از مزایای آن می توان به استفاده راحت و کاربردی در خانه هایی اشاره کرد که بیشتر کلبه های روستایی و خانه های روستایی برای پخت و پز، کباب کردن و غیره استفاده می شود. در نام استفاده می شود. البته مزاج شمال به دور شومینه ای از چوب و آتش طبیعی نشستن است که خاصیت درمانی نیز دارد.

معایب شومینه هیزمی

مشکل دود در شومینه هیزمی و مشکل انتشار جرقه های آتش سوزی از معایب اصلی آن است که با توجه به استاندارد ساخت مخزن و لوله خروجی دود و همچنین استفاده از فرش نمدی در ادامه به شومینه و استفاده از دیوار شیشه ای در کنار مخزن شومینه می توان تا حدودی مشکلات را حل کرد.

شومینه الکلی

شومینه های الکلی، اتانول، ژله ای نسل جدیدی از محصولات دکوری مدرن هستند که با شعله های نامنظم و طبیعی، حرارت ملایم و زیبایی خاصی به محیط شما می بخشند. جایگزینی راحت و آسان به جای شومینه های سنتی قابل استفاده است، به دلیل داشتن سوخت الکل و ژلاتین فقط دی اکسید کربن و بخار تولید می کنند و نیازی به دودکش ندارند.

شومینه در ویلاهای مازندران 5616465645610

مزایا و معایب شومینه الکلی

شومینه های الکلی دارای مزایا و معایبی هستند که در این قسمت به آن میپردازیم. این نوع شومینه گرمای کمی دارد و فضا را به صورت کامل گرم نمی کند. در دکوراسیون منزل این شومینه ها مشکلاتی به وجود می آورند و علاوه بر آن وسلائل جانبی شومینه هزینه بالایی دارد و در مجموع می توان گفت با توجه به کارایی آن مقرون به صرفه نیست.

از مزایای این شومینه می توان به قابل حلم بودن آن و همچنین نصب راحت در هر بخشی که نیاز باشد، می باشد. این شومینه ها دود و گاز اضافی از خود تولید نمی کنن و سلامت افراد را به خطر نمی اندازند. نگهداری از این شومینه بسیار آسان است و مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین مشعل این شومینه جذاب قابل تنظیم است. شومینه های الکلی دارای رنگ بندی متفاوت هستند.

شومینه سنگی

شومینه سنگی همانطور که از نامش پیداست از سنگ ساخته شده و بسته به طرح و سبک ویلا در دو نوع مدرن و کلاسیک قابل اجرا می باشد. از آنجایی که سنگ دارای دوام و ماندگاری طولانی است، نیازی به ترمیم و مرمت ندارد، بنابراین شومینه های سنگی از جمله شومینه های با طول عمر بالا محسوب می شوند. برای گرم کردن فضای داخلی می توانید از شومینه چوبی یا گازی در کلبه استفاده کنید.

شومینه گازی

شومینه گازی قابل استفاده برای فضاهای بزرگ و دارای طرح ها و اندازه های مختلف است، شومینه گازی ال سی دی برای فضاهای کوچک ویلایی مناسب است و از نظر زیبایی و گرما برای اتاق های کوچک بهترین انتخاب است. رایج ترین شومینه ها در ویلاها در شمال است و دو نوع شومینه گازی ساده شومینه دار (یا شومینه گازی مدرن) و شومینه دیواری ال سی دی در بازار وجود دارد.

شومینه در ویلاهای مازندران 2165745641354151

نکات مهم در مورد شومینه گازی

شعله زرد عامل ایجاد گاز مونوکسید کربن است و باید شعله آبی باشد پس مراقب شعله باشید. شومینه گازی باید مجهز به ترموکوپل و شیر مجزا برای جلوگیری از نشت گاز باشد. از باز بودن شیر دودکش (دمپر) اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت خروجی گاز را مسدود کرده و گازهای سمی از این قسمت وارد خانه می شود.

شومینه چدنی

شومینه چدنی و همچنین سنگی را می توان به دو صورت کلاسیک و مدرن نسبت به سبک کلبه طراحی و اجرا کرد. نوعی شومینه کاربردی در ویلاهای کلاسیک که از چدن ساخته شده است، این شومینه به شومینه فرانسوی نیز معروف است که در آن از گاز، برق و هیزم نیز می توان استفاده کرد.

شومینه معلق

شومینه آویز، فضای داخلی و نشیمن ویلا را بسیار زیبا و جذاب کرده است. شومینه کاذب نوعی شومینه مدرن است که بیشتر در ویلاهای مدرن رایج است و بدون مسدود کردن دید به سقف یا دیوار متصل می شود.شومینه آویز که به شومینه آویز نیز معروف است، عمدتاً از فلز و استیل به شکل گرد و نیم دایره ساخته شده و فضای کمی را اشغال می کند. به دلیل ماهیت غیرمنتظره اش فریبنده است. شومینه های معلق با شکل زیبا با گاز و سوخت چوب عمدتاً برای دکوراسیون و گرمایش خانه ها و ویلاهای لوکس شمال استفاده می شود.

شومینه برقی

قابلیت تنظیم نمایش شعله با کنترل از راه دور قابل اجراست، اگر گرمایش منزل برای شما ضروری نیست و با سیستم گرمایشی فضای داخلی را تامین می کنید، این شومینه ظاهری زینتی دارد و قابل قبول است. این نوع شومینه ها تزیینی بوده و گرما تولید نمی کنند و نیازی به پیش بینی فضا ندارند و در هر مکانی قابل نصب هستند و نیازی به نصب دودکش و نظافت ندارند. شومینه های برقی هم در حالت تزئینی و هم در حالت گرمایش قابل استفاده هستند.

در حالت تزیینی و دکوراتیو از چوب مصنوعی که دارای متریال کامپوزیت می باشد به همراه لامپ ال ای دی شعله شبیه سازی خاصی و گرمای مطبوعی از نظر زیبایی به فضای داخلی ویلا می دهد. در حالت دوم شومینه برقی حرارتی است که با تبدیل انرژی الکتریکی به گرما از طریق بخاری و استفاده از فن طولی محیط خانه شما را گرم می کند گرمایش شومینه برقی همان بخاری برقی است.در مورد گرما شومینه برقی دارای دو مدل گرمایش از زیر و گرمایش از جلو با رنگ های مختلف و امکان کنترل از راه دور از طریق موبایل و تبلت و همچنین کنترل خود می باشد و امکان گرمایش فضای 40 را نیز دارد. متر در یک ساعت

از شومینه برقی نمی توان به عنوان منبع گرما استفاده کرد، اما باعث گرما و زیبایی خانه ها می شود.ویلاهای شهرک خزرشهر نیز در ساخت ویلاهای خود از انواع سبک های شومینه استفاده کرده اند که ویلا را زیباتر کرده است.همه این جاذبه ها باعث شده افراد زیادی به خرید ویلا در مازندران علاقه مند شوند. برای خرید ویلا در مازندران با امکانات رفاهی عالی با ما تماس بگیرید تا راهنمای شما باشیم.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه