ویژگی های دکوراسیون روستیک برای ویلاهای شمال

23 دی 1401
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 4654694659475869487659547869578

اگر به دنبال دکوراسیون‌های خاص و ایده‌های چیدمان جالب و منحصر به فردی برای ویلاهای شمال هستید، یکی از این ایده‌ها می‌تواند به کار بردن دکوراسیون روستیک برای ویلاهای شمال باشد. سبک روستیک، برای چیدمان ویلا در شمال، مخاطبان ویژه خود را جذب کرده‌است و بی‌مناسبت هم نیست اگر این سبک از چیدمان را برای ویلاهای شمال استفاده کنید.

سبک روستیک برای برخی از ویلاهای مازندران به یک ترند محبوب تبدیل شده‌است و استفاده از آن در یک ویلا در مازندران می‌تواند در کنار طبیعت زیبای این خطه، هم‌نشینی مناسبی داشته‌باشد. شما چه‌قدر از یک دکوراسیون روستیک می‌دانید؟ آیا تا به حال به فکر استفاده از این دکوراسیون برای یک ویلا در شمال بوده‌اید؟ اگر از طرفداران سبک روستیک هستید و یا می‌خواهید از این سبک بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 4654694659475869487659547869578

آشنایی با سبک روستیک

شاید بهتر باشد از ریشه‌یابی واژه‌ها در اینجا بهره ببریم. Rustic، کلمه‌ای است لاتین، به معنای روستایی. حال توقعی که از سبک روستیک دارید چیست؟ یک خانه روستایی ساده؟ نه! در واقع در سبک روستیک، لوازم و متریال‌های طبیعی نقشی اساسی ایفا می‌کنند، یعنی استفاده از اقلام و متریال‌هایی با حس و حال طبیعت! این مورد برای به کار رفتن در ویلاهای شمال بسیار جذاب است استفاده از تم طبیعت برای ویلاهای شمال بهترین انتخاب ممکن است.

استفاده از سبک روستیک در طراحی داخلی ویلاهای شمال، یعنی ایجاد محیطی در ارتباط با سادگی روستا! وسایلی که در این سبک استفاده می‌شوند اغلب شبیه به وسایل قدیمی هستند و یا دست‌ساز می‌باشند. از آنجایی که تم این سبک از طراحی قدیمی است، وسایل طرح چوب را بیشتر در این سبک مشاهده می‌کنیم. برای اینکه یک سبک طراحی روستیک موفق در ویلاهای شمال پیاده کنید، از وسایل پر نقش و نگار با تراش‌کاری و نازک‌کاری زیاد استفاده نکنید و سعی کنید حالت طبیعی ظروف حفظ شود.

در نمونه‌های جدیدتر روستیک، تلفیقی از سبک مدرن و سبک روستیک را می‌بینیم که بیشتر مورد پسند نسل جوان است؛ با اینحال، حداقل یک وسیله کاملا نچرال و نزدیک به طبیعت، به نوعی که دخالت انسان زیاد در آن مشهود نباشد، از لازمه‌های این سبک از طراحی داخلی است. علاوه بر لوازم استفاده شده، برای ایجاد سبک روستیک در ویلاهای شمال، می‌توان به بافت غالب دیوارها و سقف و پوشش آن‌ها نیز توجه کرد و در آن بافتی مشابه روستا پدید آورد. متریال در اینجا حرف اول را می‌زند. سنگ و آجر متریال اصلی برای پیش‌برد این ایده هستند.

ویلاهای شمال 964789674897897897

لوازم روستیک در ویلاهای شمال

با توجه به موارد گفته شده، به نظر شما، چه لوازمی برای یک دکوراسیون روستیک مناسب‌تر است؟ قاعدتا باید از وسایلی ساده و به دور از زرق و برق و تجملات برای ویلاهای شمال استفاده کنیم تا درخور نام روستیک شود! در اینجا باید دقت کنیم که این ویژگی در تمامی لوازم منزل رعایت شده‌باشد. تمام مبلمان استفاده شده در ویلاهای شمال، زمانی درخور نام روستیک هستند که در عین شکیل بودن، سادگی خاص خود را نیز داشته‌باشند.

می‌توانید از کتابخانه‌ای با بافت چوب گردو، در گوشه‌ای از خانه استفاده کنید و سایر مبلمان‌ها را در توازن با این رنگ، به نحوی که رنگ طبیعی چوب خودش را نشان دهد، انتخاب کنید. کابینت آشپزخانه و … همه می‌توانند با بهره بردن از بافتی طبیعی، در ایجاد سبک روستیک سهمی موثر داشته‌باشند. دکوراتیوهای به کار رفته در سبک روستیک، همگی با نشان داشتن از سادگی و صمیمیت روستا و برخوردار بودن از بافت طبیعی و متریالی نچرال، در خدمت ایجاد فضای دلخواه عمل می‌کنند.

مبلمان روستیک و ویلاهای شمال

مهم‌ترین بخش دکوراسیون داخلی چیست؟ به عقیده بسیاری از افراد، محوریت دکوراسیون داخلی مبلمان آن است و در رابطه با ویلاهای شمال نیز این مورد صادق است. پس اگر به دنبال ایجاد سبک روستیک در ویلاهای شمال هستید، مبلمان را نیز روستیک انتخاب کنید. چگونه؟ پارچه مبلمان نقش مهمی ایفا می‌کند. نیاز نیست حتما به سراغ پارچه‌هایی با طرح خاص بروید، رنگ‌های ساده اگر به درستی انتخاب شوند، تاثیر به‌سزایی بر دکوراسیون شما خواهند داشت؛ با اینحال همواره القای حس روستیک را به خاطر بسپارید. رویه مبل چرم تا حدی برای دکوراسیون روستیک مناسب‌تر است.

با یک جست و جوی ساده می‌توانید انواع متفاوتی از مبلمان روستیک با پایه‌های چوبی را مشاهده کنید. پایه گرد به ندرت در این سبک وجود دارد و طرح‌های کیوبیک بیشتر القا کننده دکوراسیون روستیک هستند. انتخاب مبلمان زاویه‌دار برای ویلاهای شمال، بیشتر مناسب سبک روستیک است. علاوه بر مبلمان، لوازم نوستالژیک و قدیمی نیز به ایجاد سبک روستیک در ویلاهای شمال کمک می‌کنند. لوازم نوستالژیک از آنجا که خاطرات شیرین گذشته را زنده می‌کنند و قدیمی هستند، بیشتر با این سبک سنخیت دارند.

ویلاهای شمال 6948596896489648968796487948

میز و آشپزخانه روستیک در ویلاهای شمال

همانطور که گفتیم، چوب در دکوراسیون روستیک نقشی ویژه ایفا می‌کند. از این رو میزهای روستیک غالبا چوبی هستند. میزهایی با پایه‌ای از کنده درخت و یا با طرح آن با سطحی شیشه‌ای بسیار جذاب و مناسب این سبک هستند.می‌توانید در تراس ویلاهای شمال برای تبعیت از سبک روستیک از میزهایی اینچنینی با نورپردازی در داخل میز استفاده کنید. در این صورت، همه‌چیز برای شما بهتر پیش خواهد رفت.

برش چوب برای میزها، باید طبیعی و دست‌ساز باشد و بهتر است از برش مرتب اطراف چوب‌ها منصرف شوید. برش نامرتب کناره‌های میز، حسی طبیعی‌تر به فضا می‌بخشد و بیشتر با دکوراسیون روستیک ویلاهای شمال جور است. بوی چوب به تنهایی القا کننده سبک روستیک در ویلاهای شمال است و طراوت جنگل و طبیعت این منطقه را نیز خاطرنشان می‌شود.

علاوه بر این، در خانه‌های امروزی آشپزخانه بخشی مهم از طراحی داخلی است. برای ایجاد حال و هوای روستیک در ویلاهای شمال، آشپزخانه و مبلمان آن نیز مهم هستند. پس بهتر است به سراغ کابینت روستیک برویم. کابینت چوبی و یا کابینت طرح چوب بهترین انتخاب است و در کنار آن، وجود یک میز چوبی در صورت امکان در آشپزخانه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

به کار بردن متریال‌های ویژه این سبک در سقف و دیوار نیز باعث دو چندان شدن جلوه روستیک ویلاهای شمال می‌شود. از طرفی، برای اینکه یک آشپزخانه روستیک حسابی در ویلاهای شمال داشته‌باشید، از ظروف تزئینی قدیمی استفاده کنید و یا از ظروف مسی و … در آشپزخانه‌تان نگهداری کنید. استفاده از پرده‌هایی با آویزهای مهره مابین آشپزخانه و نشیمن نیز می‌تواند جذاب باشد. کافی است امتحان کنید. اگر در پی سبک روستیک برای ویلاهای شمال هستید، از وسایل پر زرق و برق در آشپزخانه فاصله بگیرید. بهتر است رنگ‌ها مات انتخاب شوند و در عین زیبایی، تمیزی و خوش ساخت بودن، وسایل تمی قدیمی داشته‌باشند تا اینکه فاخر و مجلل باشند. لوازم براق بیشتر مناسب سبک‌های کلاسیک هستند.

ویلا 9659894874947

نکاتی ویژه در رابطه با سبک روستیک در ویلاهای شمال

سبک روستیک، سبکی است گرمابخش که با القای حس نوستالژیک و قدیمی خود، شور و روشنی خاصی به خانه می‌بخشد. در سال‌های اخیر توجه به این سبک بسیار زیاد شده‌است به ویژه در ویلاهای شمال که به دنبال حداکثر استفاده از طبیعت در طراحی هستیم. رنگ‌بندی در سبک روستیک بسیار مهم است، قهوه‌ای و خاکستری رنگ‌های غالب برای این تم هستند. ممکن است در برخی از قسمت‌ها از تیر و ستون‌هایی چوبی به صورت دکوراتیو استفاده شود که باعث القای بیشتر حس روستیک می‌شود. اگر به دنبال مهم‌ترین مصالح برای سبک روستیک در ویلاهای شمال هستید، باید به سنگ و چوب اشاره کنیم. سنگ و چوب دست‌ساز، با القای حس طبیعت در راستای اهداف این دکوراسیون عمل می‌کنند. سبک روستیک، ساده‌زیستی و آشتی با طبیعت را برای شما به ارمغان می‌آورد و اگر در ویلاهای جنگلی شمال از این سبک استفاده کنید، انتخابی بی‌نظیر و عالی داشته‌اید.

روستیک با مدرن بودن منافاتی ندارد و با استفاده از بسیاری از ترفندهای یک دکوراسیون مدرن، می‌توانید سبک روستیک را داشته‌باشید. علاوه بر موارد فوق، باید در انتخاب ریزترین موارد دقت کنید. پرده‌های مجلل به درد این سبک از دکوراسیون نمی‌خورد. استفاده از شیشه‌های رنگی انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. سعی کنید این شیشه‌ها را در قسمت‌هایی به کار ببرید که در بازه‌ای از روز، با نور بازی داشته و رنگ‌ها را مهمان فضای ویلاهای شمال کنند. این حس یکی از زیباترین حس‌های نوستالژیک ایرانی‌هاست.

استفاده از وسایلی که کمی خشن و مستعمل هستند، به جای استفاده از سطوح صیقلی بیشتر در خدمت برآوردن ویژگی‌های این سبک است. اگر می‌خواهید یکی از بهترین نمونه‌های روستیک را در ویلاهای شمال خلق کنید، سری به مجلات معماری و یا سایت‌های معتبر معماری بزنید و سعی کنید از نمونه‌های موجود در این زمینه الگو بگیرید.

پیوند محیط بیرون و محیط داخلی ویلاهای شمال، کمک بسیاری به روستیک بودن و طبیعی‌تر شدن محیط می‌کند. وجود ایوان و دکوراسیون مناسب با تم کلی کار و یا پرداختن به تراس و بهارخواب با در نظر گرفتن ویژگی‌های غالب سبک روستیک، در نهایت منجر به یک طراحی عالی روستیک می‌شود که بیشترین حس را القا می‌کند.

اگر سری به خانه‌های سنتی و روستایی شمال هم بزنید، خالی از لطف نیست و نهایتا با توجه به بستر طرح، توجه به اقلیم و سنت شمال، بهترین انتخاب است. به کار بردن رنگ‌های شاد در یک دکوراسیون روستیک شمالی، بی‌ربط به ماجرا نیست و با توجه به طرح‌های سنتی این منطقه و لباس‌های محلی شمال، می‌توان دکوراسیون روستیک نوآورانه‌ای خلق کرد که در نوع خود بدیع و تازه است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه