تهویه هوای مناسب برای ویلا در مازندران

23 دی 1401
0 دیدگاه
ویلا در مازندران 8456451322

ویژگی های هر ویلا در مازندران منجر به انواع تجهیزات و امکانات در ویلا می شود که نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی یا سیستم های تهویه مطبوع از ویژگی های خاص و منحصر به فرد همان ویلا است. در عین حال شرایط آب و هوایی منطقه تأثیر زیادی در انتخاب مصالح ساختمانی دارد که به نوبه خود به طور غیرمستقیم بر انتخاب سیستم های تهویه ویلا تأثیر می گذارد. ویلاها نیز یکی از انواع ساختمان ها با ویژگی های خاص خود هستند و انتخاب سیستم های تهویه مطبوع ویلا باید با سایر ساختمان ها متفاوت باشد. اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید، به خصوص ویلا های خزرشهر، برای انتخاب سیستم تهویه مناسب تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویلا در مازندران 5678564512310

عوامل موثر در انتخاب سیستم تهویه مناسب برای ویلا ها در مازندران

1)     هزینه تهیه و نگهداری سیستم تهویه ویلا

هزینه تهیه سیستم تهویه مطبوع برای ویلا علاوه بر هزینه های خرید آن با هزینه های نگهداری همراه است. هزینه های نگهداری به عوامل محیطی مانند آلودگی و رطوبت بستگی دارد.

2)     آلودگی صوتی سیستم های تهویه مناسب در ویلا

اگرچه مهمترین وظیفه سیستم تهویه مطبوع ویلا ایجاد دمای مطلوب است، اما حفظ آرامش و کاهش صدا می تواند فضای ویلاها را دلپذیرتر کند. در واقع یکی از اهداف مهم خرید ویلا در مازندران به خصوص ویلاهای شهرک خزرشهر، ایجاد فضایی آرام و دلنشین است، بنابراین استفاده از سیستم هایی مانند کولر آبی که با سر و صدای زیادی همراه است برای این فضاها مناسب نیست.

3)     تعداد اتاق ها و فضاهای مجزا در ویلا

معمولا در ویلاهای مازندران فضاهای مجزای زیادی وجود دارد که نیاز به دریافت هوای تازه دارند. بنابراین نمی توانید از سیستم اسپلیت استفاده کنید و انتظار داشته باشید که همه این فضاها تحت تأثیر قرار بگیرند.

ویلا در مازندران 65456454134564

انتخاب سیستم تهویه مناسب برای ویلاهای مازندران

با توجه به فاکتورهای مختلفی که در انتخاب سیستم تهویه مطبوع ویلا ها ذکر شد و اطلاعاتی در مورد ویژگی های سیستم های تهویه مطبوع می توان از بهترین گزینه برای این نوع فضاها استفاده کرد.برای حفظ آرامش و کاهش آلودگی صوتی استفاده از سیستم هایی مانند کولر آبی و یا دستگاه های زنت پیشنهاد خوبی نیست و از طرفی با توجه به اینکه این دستگاه ها کمکی به جذب رطوبت نمی کنند و حتی منجر به افزایش رطوبت می شوند.

هنگام استفاده از اسپیلت، باید در نظر داشت که اسپیلت نمی تواند تمام اتاق ها و فضاهای ویلا را پوشش دهد. بنابراین استفاده از یک یا چند اسپلیت جدا از هزینه زیاد، نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. از طرفی کانال اسپلیت نیز انتخاب مناسبی نیست، زیرا با کانال های زیاد ممکن است فضای ویلا ها را اشغال کند. از طرفی کنترلی روی دمای اتاق های مختلف وجود ندارد و همه اتاق ها باید در یک دما باشند. اما در بین انواع مختلف سیستم های تهویه مطبوع کلبه ها، مینی چیلرها و فن کویل ها بهترین گزینه هستند، این سیستم ها علاوه بر داشتن صدای کمتر، می توانند رطوبت را به خوبی جذب کنند و علاوه بر آن، دمای اتاق و فضا را می توان به طور جداگانه تنظیم کرد.

موتور خانه برای تهویه ویلا در مازندران

در ویلا هایی که کمتر از 10 تن خنک کننده نیاز دارند، معمولا از مینی چیلرها استفاده می شود. در اینصورت برای خنک کردن ویلا از مینی چیلر و برای گرم کردن ویلا در مازندران از پکیج استفاده می شود که در این موارد نیازی به موتور خانه نداریم. اما اگر با توجه به مساحت کلبه ظرفیت بیشتری نیاز باشد، هم از چیلر هوا خنک و هم از چیلر آب خنک می توان برای خنک کردن ویلا و از موتورخانه برای گرمایش آن استفاده کرد.در صورت نیاز به تامین و تنظیم رطوبت در ویلای مازندران استفاده از هوا ساز بسیار مناسب است.نکته مهم این است که نمی توان از چیلر آب خنک در ویلا هایی با رطوبت بالا استفاده کرد. بر اساس ظرفیت ویلا می توان از سه مورد استفاده کرد:

  • مینی چیلر
  • چیلر هوا خنک
  • چیلر آب خنک

در ادامه در مورد هر کدام توضیحات لازم را می دهیم با ما همراه باشید.

ویلا در مازندران 4851243452

مینی چیلر چیست و چه کاربردی در ویلا های مازندران دارد؟

مینی چیلر یک دستگاه خنک کننده آب است که پس از خنک شدن، آب سرد را با پمپ جهت خنک کردن پمپاژ می کند. اگر از این واحد به عنوان سیستم خنک کننده ویلا در مازندران استفاده شود، آب سرد به فن ها یا تهویه هوای داخل ویلا پمپ می شود که در آنجا هوا را خنک می کنند و اگر از این واحد به عنوان سیستم خنک کننده صنعتی استفاده شود، آب سرد وارد مبدل حرارتی یا دستگاه صنعتی می شود ودمای دستگاه صنعتی را کاهش می دهد. پرکاربردترین نوع این سیستم مینی چیلر تراکمی هوا خنک می باشد. معنی هوا خنک این است که کندانسور دستگاه از لوله های مسی پره ای می باشد که توسط فن خنک می شود و آب مصرف نمی کند.

مزیت های استفاده از مینی چیلر برای ویلا در مازندران

1)     فضای کمی را اشغال می کند.

ساخت مینی چیلر ویلایی یک مینی چیلر هوا خنک است که درست مانند چیلر هوا خنک کار می کند و به صورت مستقل عمل می کند (نیازی به موتورخانه و برج خنک کننده ندارد). بنابراین فضای کمتری را اشغال می کند. همانطور که ذکر شد مهمترین مزیت مینی چیلرها این است که فضای کمی را اشغال می کنند. بنابراین ویلا های کوچک در مازندران که فضای زیادی ندارند می توانند به راحتی از این مینی چیلرها استفاده کنند.

2)     مینی چیلر ها ساختمان ساده ای دارند.

یکی دیگر از ویژگی های مینی چیلرها سازگاری آنها با محیط های ویلایی و نیاز به نگهداری و تعمیر کمتر در مقایسه با چیلرهای آب خنک می باشد که باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر می شود. بنابراین می توان مطمئن بود که مینی چیلرها گزینه اقتصادی بسیار خوبی هستند.

مزایای دیگر مینی چیلر در ویلا های مازندران

با استفاده از چند فن کویل می توان دمای هر قسمت از ویلا را کنترل کرد و دمای آن ویلا را مطابق میل افراد تنظیم کرد.

تجهیزات کنترل و اندازه گیری

امکان استفاده از فن کویل در فصول سرد و گرم

به گونه ای که در فصل سرد سال با اتصال به جریان آب گرمی که توسط پکیج آب گرم می شود و این آب گرم وارد فن کویل شده و به تمام قسمت های ویلا می رسد و آن ها را گرم خواهد کرد. در این حالت فقط  فن کویل کار می کند و سایر قسمت ها از چرخه حذف می شوند. در فصول گرم سال هوای خنک از طریق مینی چیلر فن کویل به تمام اتاق ها فرستاده می شود. استفاده از مینی چیلر برای ویلا در مازندران نیازی به سیستم اضافی ندارد و نیازی به دیگ بخار و موتورخانه ندارد. این باعث صرفه جویی در هزینه خرید، نصب و نگهداری سیستم های دیگر می شود.

مینی چیلر تراکمی هوا خنک چگونه کار می کند؟

کمپرسور چرخه تولید مبرد را با متراکم کردن مای مبرد از اواپراتور و ارسال آن به کندانسور کامل می کند. پس از ورود مبرد به اواپراتور صفحه ای، آب سرد 12 درجه سانتیگراد از طرف دیگر وارد می شود و پس از تبادل حرارت با مبرد انرژی آن گرفته می شود و آب سرد 7 درجه سانتیگراد از مینی چیلر خارج می شود. این مینی چیلرها با برق کار می کنند.

معرفی چیلر تراکمی هوا خنک در ویلا های مازندران

چیلر تراکمی هوا خنک، چیلری بر اساس سیکل تبرید تراکمی است. به این نوع چیلر ها، چیلر هوایی نیز می گویند. کندانسور چیلر هوایی از فن هایی تشکیل شده است که هوا را با شدت در اطراف لوله های حرارتی اتلافی عبور میدهد و با این کار گاز مبرد به مایع تبدیل می شود. این نوع کولرها نیازی به برج خنک کننده ندارند.

چیلرهای هوایی که زیر مجموعه ی چیلرهای تراکمی هستند، بهترین گزینه به عنوان قلب سیستم سرمایشی ویلا در مناطقی هستند که از چیلرهای آبی و برج های خنک کننده استفاده نمی شود. مکانیسم عملکرد چیلر تراکمی هوا خنک که معمولا در فضاهای باز (پشت بام و حیاط) نصب می شود همانند چیلر تراکمی آب خنک و بر اساس سیکل تبرید است. دلیل قرار دادن چیلر تراکمی هوای خنک کننده در فضای باز، امکان تبادل حرارت کندانسور هوایی چیلر با هوای بیرون است.

معرفی چیلر تراکمی آب خنک در ویلا های مازندران

چیلر تراکمی آب خنک که به نام چیلر آب خنک یا چیلر آبی نیز شناخته می شود از انرژی الکتریکی استفاده می کند و نوع جذبی آن از انرژی گرمایی برای ایجاد سرما استفاده می کند. چیلر آب بر اساس چرخه تبرید متراکم کار می کند و شامل قسمت های کمپرسور با یک موتور محرک الکتریکی، کندانسور، اواپراتور، شیر انبساط الکترونیکی، مبرد و خطوط لوله و همچنین یک برج خنک کننده و تجهیزات پمپاژ برای خنک کردن آب در مبدل حرارتی و سرمای اواپراتور است. آب از طریق خطوط لوله به دستگاه های خنک کننده ویلا مانند تهویه مطبوع و فن کویل یا کاربردهای صنعتی ارسال می شود. همراه با چیلر آبی باید از برج خنک کننده برای خنک سازی استفاده شود.

آب در اپراتور چیلر خنک شده و با پمپ به هوا ساز (یا کنوکتورهای فن داخل ساختمان) یا نوع دیگری از مصرف کننده پمپ می شود و پس از گردش در مصرف کننده به چیلر مورد نظر برای آب خنک برمی گردد. آبی که گرمای مبرد را در کندانسور جذب می کند باید خنک شود و به همین دلیل به سمت برج خنک کننده جریان می یابد و پس از کاهش چند درجه ای دمای آن در برج به کندانسور چیلر تراکمی آب خنک برمی گردد و این چرخه باز تکرار می شود. بهترین گزینه برای ویلا های مازندران استفاده از مینی چیلر یا چیلر هوا خنک و همچنین فن کویل که دمای هر قسمت را تنظیم می کند می باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه