معرفی ده نمونه از بهترین ویلاهای ایران

17 دی 1401
0 دیدگاه
ویلاهای ایران 78468694684867487

از جمله چالش‌برانگیزترین نمونه‌های طراحی مسکونی و شاید پر طرفدارترین نمونه طراحی مسکونی، طراحی ویلا باشد! در میان ویلاهای ایران، طراحی ویلا در شمال، به دلیل سبک زندگی خاص و ویژه این منطقه، همواره مورد توجه بوده‌است و شاید کمتر کسی با شنیدن نام ویلا به یاد ویلاهای شمال نیفتد! درست است که ویلاهای شمال ایران، در بسیاری از موارد پیشتاز هستند و در این میان ویلاهای مازندران، نگین این جمع شناخته شده‌اند، ولی بهترین ویلاهای ایران در این منطقه خلاصه نمی‌شود و لزوما نباید با یک ویلا در مازندران سر و کار داشته‌باشیم تا مطمئن باشیم بهترین طراحی ممکن رو به روی ماست. در بسیاری از نقاط ایران، ویلاهای زیبایی طراحی شده‌اند که می‌توانند حرف زیادی برای گفتن داشته‌باشند و به عبارتی در زمره بهترین ویلاهای ایران قرار بگیرند.

اگر می‌خواهید یکی از بهترین ویلاهای شمال کشور را طراحی کنید، خالی از لطف نیست اگر از بهترین ویلاهای ایران الگو بگیرید و نکات مثبت طراحی آن‌ها را در کار خود لحاظ کنید. در این راستا، این محتوا از سایت دکتر بخشی را به آشنایی با برخی از بهترین ویلاهای ایران اختصاص داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این موارد، در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای ایران 78468694684867487

ویلای سفید، اصفهان!

اگر به دنبال بهترین ویلاهای ایران با یک طراحی مدرن و به روز هستید، ما ویلای سفید اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم. طراح ویلای سفید، پدرام ایزدی بروجنی است که با خلاقیت هرچه تمام‌تر در راستای آفرینش اثری زیبا و ماندگار کوشیده‌است. این ویلای مدرن در باغی به وسعت 830 متر بنا شده‌است و با این باغ ارتباطی تقویت‌شده دارد که نحوه کارکرد فرد و بنا را به میزان زیادی پوشش می‌دهد. ویلای سفید اصفهان از بهترین ویلاهای ایران با محوریتی زمینه گراست که نه تنها از معماری بومی منطقه تبعیت می‌کند، بلکه بادگیر را به زبانی امروزی به تصویر کشیده‌است. از موارد جالب توجه در رابطه با این اثر، باید به ملاحظات انرژی آن اشاره کنیم.

ویلای سفید، فینالیست جایزه معمار 98 نیز بوده‌است و از نکات بسیار جالب درمورد این ویلا باید به حمامی در ضلع جنوبی باغ اشاره کنیم که شاید نوعی ساختارشکنی در طراحی یک ویلا باشد! حمام ویلای سفید، در عملکرد، مانند یک عایق حرارتی است که بدنه اتاق را از تماس مستقیم با بیرون محافظت می‌کند و این خود نوعی تعادل حرارتی به وجود خواهد آورد. دیوارها و سقف خانه سفید، دو جداره هستند و این از همان ملاحظاتی است که به آن اشاره شد.

ویلای بید مجنون در کرج، از بهترین ویلاهای ایران

یکی از زیباترین ویلاهای ایران، ویلای بید مجنون از گروه معماری برانیا است. این ویلا در منطقه زیبادشت کرج، در باغی به وسعت 2000 متر بنا شده‌است و نمونه‌ای جذاب از یک ویلای مدرن است. در طراحی ویلای بید مجنون، به دنبال فضایی برای دورهمی‌های خانوادگی، مهمانی و در عین حال زندگی خانوادگی، کلبه وسط باغ تخریب شده و به جای آن ویلای بید مجنون با نگاهی اینچنینی طراحی شده‌است. طراح در این رابطه، ملزم به حفظ نگاهی نوستالژیک بوده‌است که بسیاری از ملازمات خانوادگی و فرهنگی را نیز پوشش دهد. ویلای بید مجنون کرج می‌تواند الگویی شایسته برای ویلاهای مازندران نیز باشد.

 

ویلاهای ایران 874687468485468541

ویلای سفید رستم در تنکابن

و اما تنکابن! شهری در مازندران با طبیعتی خیره‌کننده که هرگز از خاطر شما محو نخواهد شد. شاید معروف‌‌ترین وجه تنکابن، جنگل‌های رویایی آن باشد. ویلاهای مازندران، همواره به دلیل درآمیختن با طبیعت اعجاب‌آور این منطقه، جزئی جدا نشدنی از بهترین خاطرات ما در شمال هستند و در این میان، طراحی برخی از این ویلاها در دسته بهترین ویلاهای ایران قرار می‌گیرد. ویلای سفید رستم نیز در زمره این نوع از ویلاهای شمال قرار دارد، ویلایی به دور از شلوغی شهر، که در باغی زیبا جای خوش کرده‌است. طراح این ویلا دفتر معماری محمدرضا کهزادی است.

ویلای گل خانه در کرج

ویلای گلخانه در کرج، یکی دیگر از بهترین ویلاهای ایران است که جادوی آجر ایران را به نمایش می‌گذارد! شاید بارزترین و مهم‌ترین وجه در طراحی این ویلا، نحوه به کارگیری آجر در آن باشد که در تلفیق با نور و ایجاد سایه‌روشن، توانسته‌است خالق اثری بدیع باشد! این ویلا که در 60 کیلومتری غرب تهران واقع شده‌است، برای خانواده‌ای 6 نفره طراحی شده‌است و دفتر معماری شب، طراحی این ویلای زیبا را بر عهده داشته‌است. ویلای گلخانه، از نظر فرم، ترکیب احجام و پویایی نیز در زمره بدیعترین آثار معماری قرار می‌گیرد و می‌تواند الگویی از سیالیت برای معماری ویلا در مازندران باشد.

ویلاهای ایران 87484841854715414

ویلای جان در دماوند

ویلای جان دماوند، پروژه‌ای است از بازسازی یک ویلا که توسط علیرضا طهمورثی انجام شده‌است و محقق خواسته کارفرما برای بازسازی یک بناست که شایسته گذراندن آخر هفته‌ها در آن باشد. در این پروژه تمرکز بر حفظ ویژگی‌های ساختمان بوده‌است و در کنار آن، دمیدن حیاتی مجدد در کالبد بنا! ویلای جان، یکی از بهترین ویلاهای ایران در بخش بازسازی است که در راستای آفرینش اوقاتی خوش، در آخر هفته در حومه شهر، برای کارفرما، خوش عمل می‌نماید.

ویلای رَج در کیش!

اگر به دنبال یک ویلا در بافتی سنتی هستید، ویلای رج در بافت سنتی کیش، یکی از مناسب‌ترین نمونه‌ها از ویلاهای ایرانی است که در بافت سنتی کیش قد علم کرده‌است. ویلای رج، مصداقی از عدم تضاد نوآوری و معماری در بافتی سنتی است. در واقع، اگر به طور دقیق به بررسی موضوع بپردازیم، مواردی اینچنینی، غالبا در خدمت بهبود کیفیت محیط بوده‌اند. ویلای رج را دفتر معماری آفرینش طرح پایدار در زمینی به مساحت 420 متر مربع، طراحی کرده‌است. متریال به کار رفته در بنا، در کنار ترکیب فرم جالب و خلاقانه آن، ویلای رج را در خاطر هر بازدید کننده‌ای زنده نگه می‌دارد.

ویلای مایا در رودهن، از بهترین ویلاهای ایران

دفتر معماری فضا فرای تهی، این ویلا را در رودهن طراحی کرده‌است. ویلایی که نام دختر کارفرما بر آن گذاشته شده‌است. “مایا”! در ابتدا قرار بود خانه‌ای دو طبقه و ساده در این زمین ساخته شود ولی با تولد فرزندشان تصمیم گرفتند این بنا را با حداقل هزینه به ویلایی به مراتب بهتر تبدیل کنند و در نهایت ویلای مایا خلق شد. این ویلا از نمونه‌های بسیار زیبای ویلاهای ایران است که در آن با ترکیباتی ساختار شکنانه و تلفیق زیبایی از متریال رو به رو هستیم. هم نشینی صلبیت و شفافیت، در کنار آب و استخر، این ویلا را به نمونه‌ای موفق و چشم‌نواز از ویلاهای ایران تبدیل نموده‌است. از افتخارات این ویلا باید به رتبه دوم جایزه معماری آسیا، برگزار كننده مجله 2A، اسپانیا، ۲۰۱۹، اشاره کنیم.

ویلا 84684684846874

ویلای R01 طالقان از بهترین ویلاهای ایران

این ویلا در جنوب دریاچه طالقان، در منطقه‌ای خوش آب و هوا واقع شده‌است و همین مورد برگی برنده است تا بتوان آن را از بهترین ویلاهای ایران به حساب آورد. در واقع، این موضوع که آب و هوای منطقه بر دید مخاطب و خریدار بسیار موثر است قابل کتمان نیست و از همین روی ویلاهای مازندران را جزء پر مخاطب‌ترین ساختمان‌هایی می‌شناسیم که در نهایت بر کیفیت زندگی ما تاثیر به‌سزایی خواهند داشت. ویلای R01 در طالقان نیز از این قاعده تبعیت می‌کند و قرار گرفتنش در منطقه‌ای خوش آب و هوا لذت زندگی در آن را دو چندان می‌کند.

ویلای حیاط در اصفهان

دفتر معماری حیات، در روستای حیدر آباد اصفهان، ویلایی طراحی کرده‌است که بی‌شک یکی از بهترین ویلاهای ایران است و می‌توان آن را محصولی از همکاری کارفرمایی خوش ذوق و طراحی قوی دانست. این ویلا تا اصفهان، محل زندگی صاحب ویلا، فاصله چندانی ندارد و تقریبا مورد استفاده مستمر است.

طراحی محوطه، ترکیبات حجمی و متریال به کار رفته در این ویلا، در نوع خود بسیار زیباست و شاید بتوان یکی از آیکونیک‌ترین اتفاقات محوطه را، آلاچیق شیشه‌ای آن دانست که در ترکیب با استخری زیبا، بر خاص بودن این طراحی تاکید می‌کند.

ویلای هفت سنگان قزوین

این ویلا در زمینی به مساحت 2000 متر مربع، زیربنایی 720 متری را به خود اختصاص داده‌است و محصول سال 1396 است. سهراب رفعت، طراح این ویلای زیباست. متریال نما، نوع طراحی و ترکیبات حجمی، تلفیق شفافیت و صلبیت و حرکات جالب توجه در محوطه، همه و همه از نکات مثبت در مورد این ویلاست. ویلای هفت سنگان قزوین، از جمله ویلاهای لوکسی است که تا مدتها الگوی ساخت و ساز ویلا در شمال بود و بداعت در طراحی آن، این ویلا را به یکی از بهترین ویلاهای ایران تبدیل کرده‌است که شایستگی تقدیر را دارند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه