چگونه حیاط ویلا را برای بچه ها آماده کنیم؟

حیاط ویلا 46948948945841

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

بازی کردن قلب کودکی است. همه کودکان عاشق بازی کردن در فضاهای باز هستند. کجا بهتر از حیاط ویلای شخصی برای فرزندان شما؟ بازی در حیاط ویلا برای کودکان خیال شما را از بابت امنیت کودک راحت می کند. همچنین وجود یک محوطه بازی جذاب به خصوص این روزها که بیشتر بچه ها مشغول وقت گذرانی با تلفن همراه و بازی های رایانه ای است، می تواند مفید باشد. در این صورت فرزندان شما از فضای چهاردیواری منزل بیرون می آیند و در فضای باز تفریحات سالم و جذابی خواهند داشت. دنیای افکار کودکان بسیار گسترده است. برای طراحی یک فضای جالب برای بازی فرزندان تان ابتدا باید شما هم شبیه آن ها فکر کنید. ایده های بسیاری برای طراحی فضای باز کودکان وجود دارد. برخی از این ایده ها ساده و کم هزینه و برخی پیچیده با هزینه های بالا هستند. یکی از ویژگی های بارزی که ویلاهای شمال دارند ، داشتن فضایی برای بازی کودکان می باشد .شما به راحتی میتوانید در ویلاهای شهرکی یا ویلاهای دریاکنار برای خود و فرزندانتان امکانات بسازید .

حیاط ویلا برای کودکان 2212123121

فرزندان ما همواره درحال تکاپو ، جست و جو و بازیگوشی هستند آن ها نیازمند به محوطه ای بزرگ و آزاد برای بازی و جنب و جوش می باشند . برای اینکه فرزندانمان بهتری بتوانند بچگی کنند و به بازیگوشی بپردازند باید برای آن ها محوطه ای زیبا  جهت بازی به وجود بیاوریم . زندگی در خانه های ویلایی چنین مزایایی را دارد که شما به راحتی می توانید برای فرزندانتان فضای دنجی بسازید . آن ها به راحتی و ازادانه می توانند بازی کنند و لذت ببرند . برای اینکار بهتر است ابتدا ناحیه ای متناسب از حیاط خود را انتخاب نمایید ، سپش با استفاده از چمن مصنوعی آن را پوشش دهید تا هنگامی که فرزندانتان مشغول بازی و دویدن هستند و زمین می خورند آسیب جدی نبینند .

داشتن چمن در حیاط هم باعث آرامش و زیبایی می شود هم چشم اندازی برای تماشا و کاهش استرس می باشد . بچه ها علاقمند به آب بازی می باشند به منظور این هدف می توانید برای آن ها جکوزی های پلاستیکی خریداری نمایید و در محوطه بازی آنها قرار دهید . همچنین می توانید استخری با سایز مناسب برای خود و فرزندانتان بسازید تا هم شما و هم انها از این هیجان و لذت بهره ببرند . می توانید  منطقه کوچکی از حیاط را برای بچها مهیا کنید تا به راحتی بتوانند با ماسه های بازی کنند و هیجان و شگفتی را با بازی کردن تجربه کنند . ماسه بادی و بازی با شن های ساحلی ، ساخت قلعه و آدمک های کوچک برای بچها چالش بر انگیز و شگفت آور می باشد . شما با این کار می توانید برای آن های رفاه و سرگرمی را مهیا کنید .

محوطه بازی کودکان در حیاط ویلا

بهتر است قبل از اجرای هر ایده ای نظر فرزندتان را بپرسید. اینکه چه فضایی جذابیت بیشتری برای کودک شما دارد کار شما را در طراحی و اجرای محوطه بازی، آسان تر می کند. برای مثال ساخت استخر می تواند یکی از ایده های پیشنهادی باشد. از آن جایی که بیشتر بچه ها به آب تنی علاقه دارند، استخر می تواند نظر آن ها را به خوبی جلب کند. داشتن یک استخر که حرارت روزهای گرم تابستان را بکاهد، رویای تمام کودکان است. گرچه استفاده از استخر در فصول سرد سال امکان پذیر نیست، ولی از جذابیت و کارایی وسیع آن در فصل تابستان نمی کاهد. تاب یکی دیگر از ساده ترین ایده ها برای شاد کردن دل کودکان است. تاب به عنوان ساده ترین و کم هزینه ترین وسایل بازی کودک، طرفداران بسیاری دارد. تاب را خودتان می توانید با کمترین امکانات آماده کنید.محوطه ای برای بازی کودکان به آنها این امکان را میدهد که ذهن خود را پرورش دهند و وقت خود را برای خوش گذرانی و همچنین برای کارهای کودکانه بگذرانند.

طراحی حیاط ویلا برای کودک

حیاط ویلا برای کودکان علاوه بر محیطی برای بازی می تواند تبدیل به محیطی علمی شود. با در نظر گرفتن یک تخته سیاه در حیاط ویلا، به کودک خود این فرصت را می دهید تا بتواند هر چیزی که در سر دارد روی تخته پیاده کند. با این روش، او آن چه از ذهنش می گذرد را می کشد و پاک می کند و از نو می کشد. تخته سیاه گزینه ای ایده آل و کم هزینه برای داشتن تفریحی سالم و بیرون آمدن کودک از منزل است. زمین ماسه ای نیز ایده خوبی برای محوطه بازی کوکان است. بازی با ماسه برای بچه ها جذاب است. زمین ماسه ای علاوه بر اینکه محیطی بی خطر برای کودکان است، اجازه کند و کاو و ایده پردازی نیز به کودک می دهد. ریخت و پاش و پابرهنه بازی کردن روی ماسه برای کودکان لذت بخش است.کودک شما با داشتن فضایی برای بازی ، به راحتی میتوانند در دنیای کودکانه خود مستقل باشند و شما هم بدون نگرانی و استرس به آنها اجازه دهید در محوطه کودکانه خود بازی کنند.

حیاط ویلا 46958487487485741857

خانه چوبی یا چادر در حیاط ویلا برای کودکان

ذوق داشتن خانه در وجود همه بچه ها نهفته است. بیشتر کودکان می خواهند یک فضای خصوصی برای خود داشته باشند. به این ترتیب می توانند هر وقت که دلشان خواست به آنجا بروند و تا هر وقت که می خواهند همان جا بمانند. شما می توانید با درست کردن یک خانه چوبی در گوشه ای از حیاط ویلا برای کودکان، این خواسته قلبی آن ها را برآورده کنید. ساخت خانه چوبی ممکن است مقداری هزینه بر باشد، اما یکی از خلاقانه ترین ایده ها برای طراحی محوطه بازی کودکان است. ایده کاربردی دیگر چادر زدن در حیاط ویلا برای کودکان است. دختر بچه ها معمولا علاقه بیشتری به چادر دارند و به این ترتیب بیشتر وقت خود را در فضای باز می گذرانند. چادر را هم می توانید از بیرون تهیه کنید و یا اینکه خودتان دست به کار شوید.

سرسره و قلعه از جمله وسایل بازی کودک در حیاط ویلا

سرسره از جمله وسایل بازی کودکان است که از گذشته تا کنون جذابیت خود را حفظ کرده است. بیشتر بچه ها عاشق سرسره بازی هستند. در نظر گرفتن سرسره ای کوچک در حیاط ویلا برای کودکان، ایده ای جالب و پر طرفدار است. شما می توانید در صورت داشتن خانه چوبی، سرسره را به قسمتی از این خانه چوبی فرزند خود اضافه کنید. سرسره برای بیرون آمدن کودک از خانه چوبی کوچک خود، بسیار دلنشین است. علاقه پسر بچه ها به بازی در محوطه قلعه ها بر کسی پوشیده نیست. قلعه ای کوچک و زیبا در حیاط ویلا برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم کننده است. شما می توانید با ساخت قلعه ای کوچک محیطی جذاب برای بازی فرزندتان خلق کنید. روشن است که هرچه قلعه پر پیچ و خم و بزرگ تر باشد، کودکان بیشتر دوستش خواهند داشت.

میز بازی و کشتی

میز بازی پیشنهادی جالب در طراحی حیاط ویلا برای کودکان است. در نظر گرفتن یک میز بازی کوچک و جمع و جور فضای خیلی زیادی نمی خواهد. میز بازی یکی از منحصر به فرد ترین تعریف محوطه بازی برای کودکان است. این میز ها را خود می توانید با استفاده از یک تخته چوب و یا کنده درخت به شکل دلخواه طراحی کنید. کودکان می توانند بازی های مختلفی که معمولا با کاغذ صورت می گیرد روی این میز انجام دهند. کشتی از دیگر وسیله هایی است که بین چسر بچه ها طرفدار زیادی دارد. اکثر بازی های کامپیوتری و کتاب های مورد علاقه پسر بچه ها به کشتی ها مربوط می شود. حضور یک کشتی در حیاط ویلا برای کودکان تجربه ای رویایی است. فراموش نکنید هرچه کشتی بزرگ تر و واقعی تر ساخته شده باشد، ارتباط بیشتری با فضای داخل آن برقرار می شود.

حیاط ویلا برای کودکان 4154154514

تاثیر آبنما ها در حیاط ویلا برای کودک

آب بازی نقش مهمی در رشد افکار خلاق کودکان دارد. آب بازی به کودکان شما آرامش و احساس قدرت را القا می کند.  با توجه به این که آب عنصر مورد علاقه کودکان است، ساخت آبنما یا حوضچه ای در حیاط ویلا ایده ای بسیار جالب است. آب بازی در فضای باز راحت تر می باشد. بنابراین استفاده از حوضچه ها و آب نما ها در حیاط ویلا برای کودکان بهتر است. کودکان خردسال بیشتر در معرض غرق شدن در آب های پر عمق هستند. آب نما ها عمق کمتری نسبت به استخر دارند. در نتیجه خطر افتادن و خفگی کودکان در آن کمتر است. برای کودکان لذت و شادابی حاصل از آبنما ها دقیقا با استخر برابری می کند. این آبنما ها را می توانید در ابعاد مختلف و با استفاده از رنگ های شاد و مورد علاقه کودکان طراحی کنید.

به کار گیری رنگ های شاد در طراحی محیط بازی

رنگ های شاد ذوق و تخیل کودکان را بر می انگیزد. کودکان خیلی زود می توانند رنگ ها را تشخیص داده و زندگی خود را رنگ آمیزی کنند. بنابراین باید توجه کنید که در طراحی حیاط ویلا برای کودکان استفاده از رنگ های شاد بسیار مهم است. رنگ های شاد و متنوع به کار رفته در کف پوش ها و دیوارها برای کودکان لذت بخش و جذاب است. کودکان رنگ های روشن و زنده را دوست دارند. معمولا رنگ های سبز و آبی برای پسر بچه ها و رنگ ها صورتی، لیمویی و زرد برای دختران کوچک جذابیت بیشتری دارد. استفاده از رنگ سفید که القا کننده آرامش است، از کاربردی ترین رنگ ها در طراحی یک فضا است. رنگ سفید قابلیت ترکیب با همه رنگ ها را دارد. رنگ قرمز خیلی سریع می تواند توجه کودکان را جلب کند.

حیاط ویلا 987978486941851678741865

تشک بادی پرش

کودکان در سنین کم علاقه زیادی به بازی کردن آن هم پرش و جنبش دارند . شما با قرار دادن تشک بادی برای پرش ، برای آنها این امکان را بوجود می آورید تا انرژی درون خود را تخیله کنند و از هیجان های کودکانه بی نصیب نباشند .

وسایل بازی را خود طراحی کنید

چوب های خشک شده و دور ریز درختان را نگه دارید. با کمک آن ها می توانید یک یک تاب چوبی که از درخت آویزان شده است بسازید. یک الاکلنگ که از تنه درخت ساخته شده است بهترین وسیله بازی برای کودک شما است. و اسباب ‌بازی‌ هایی از این دست، باعث افزایش خلاقیت در شما و کودکان تان می شود. در هزینه های اضافی نیز صرفه جویی می شود. اسباب بازی ها چوبی و دست ساز، جایگزین ‌های بسیار مناسب و خوبی برای انواع اسباب ‌بازی‌های پلاستیکی و گران قیمت هستند. می توانید با شاخه های درختان یک حصار چوبی برای کودکان طراحی کنید. حصار چوبی پوشیده از برگ درختان در فصل تابستان، سایه بان خوبی برای کودک شما است. علاوه بر اسباب بازی ها، ساخت یک نیمکت چوبی برای زمانی که می خواهید بازی فرزندان خود را تماشا کنید، بسیار کارآمد است.

کلام آخر

نیازهای یک کودک خیلی پیچیده نیست. قدم زدن، دویدن، سوار شدن، بالا رفتن و پریدن دوست داشتنی ترین فعالیت ها برای کودکان است. همچنین آن ها عاشق خیال پردازی، کند و کاو و ساختن هستند. وجود یک فضای بازی اختصاصی در حیاط ویلا برای کودکان، باعث می ‌شود تا در آرامش فکر کنند، بخندند و بسازند. اختصاص فضای بازی کودکان در حیاط ویلا می‌ تواند استعداد کودک شما را شکوفا کند. با توجه به آنچه در بالا گفته شد، ایده های مختلفی برای طراحی یک فضای بازی جذاب برای کودکان وجود دارد. بازی در حیاط ویلا برای کودکان تفریحی سالم و لذت بخش است. سعی کنید برای ایجاد فضای بازی کودکان به دنبال طرح های جذاب باشید. طرحی که حس ماجراجویی و کنجکاوی کودک را تحریک می کند را انتخاب کنید. اینگونه فضا به کودک این فکر را القاء کند که همیشه چیزی برای کشف وجود دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه