زیبا ترین سازه های روسیه کدامند ؟

زیبا ترین سازه های روسیه 454543241

روسیه به عنوان یکی از کشور های همسایه ایران جایگاه بسیاری از تمدن ها بوده است . این کشور دارای سازه های بسیار زیبایی است که هر کدام به عنوان یکی از شاهکار های معماری قرن شناخته می شوند . این سازه های زیبا به دست معماران و مهندسانی قدر و توانا ساخته شده است که هر کدام برای خلق چنین آثار معماری تلاشی خستگی ناپذیر را در پی گرفته بوده اند . در ادامه به معرفی زیبا ترین سازه های روسیه خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی در این رابطه به شما ارائه خواهیم داد .

کرملین

کرملین یکی از معروف ترین و شناخته ترین سازه های روسیه می باشد که به عنوان نمادی برای نشان دادن قدرت فوق العاده بالای این کشور ساخته شده است . این سازه معروف به قدری زیباست که مورد توجه هر بینایی قرار گرفته و به عنوان یکی از اهداف گردشگری در سراسر جهان شناخته می گردد .
جالب است بدانید که این بنا به عنوان یکی از شاهکارهای معماری در نظر گرفته می شود . معماران ایتالیایی وظیفه معماری این سازه محبوب را بر عهده داشته و در اثر تلاش فراوان توانسته اند بلاخره سازه ای زیبا و به یاد ماندنی را به یادگار گذارند .
در قرن پانزدهم ، ایوان سوم تیمی از معماران ایتالیایی را متشکل از ارسطو فیوراوانتی ، آلویسیو دا میلانو ، آنتونیو گیلاردی و پیترو آنتونیو سولاری دعوت کرد تا دژ پایتخت را تغییر دهند . آن ها   اولین برج های کرملین و همچنین کلیساها و کاخ های داخل دیوار های آن را طراحی کردند .

زیبا ترین سازه های روسیه 56435456852

موزه تاریخی ایالتی

رسانه های لژیون این موزه با زیبایی باورنکردنی  که به روسیه باستان و دوران امپراتوری اختصاص داده شده است را به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های روسیه معرفی کرده اند . از نظر ظاهری به نظر می رسد که قدمت این سازه  به قدمت کرملین نزدیک باشد اما این سازه در پایان قرن نوزدهم ساخته شده است . این معبد زیبا که هر ساله بازدید کنندگان زیادی را به خود اختصاص می دهد به سبک نئو روس ساخته شده و بیش از پنج میلیون نمایشگاه را در خود جای داده است .
وجود این نمایشگاه ها موجب گشته تا طرفداران این سازه افزایش یافته و هر ساله عده زیادی برای بازدید از این سازه ترغیب گردند .

کاخ بزرگ کرملین

این بنا در اواسط قرن نوزدهم به دستور نیکلاس اول در قلمرو کرملین ساخته شده و برای تاجگذاری امپراطوران روسیه و حضار با پادشاهان خارجی مورد استفاده قرار می گرفته است . این سازه زیبا و تاریخی که به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های روسیه  در نظر گرفته شده است ، امروزه محل اقامت تشریفاتی رئیس جمهور روسیه می باشد . جالب است بدانید که بازدید از این کاخ برای تور های گردشگری آزاد می باشد .

زیبا ترین سازه های روسیه 97878979897897897986879695

ساختمان شرکت بیمه روسیه

این اماکن تجاری یکی از زیبا ترین سازه های روسیه می باشد که در ابتدای قرن بیستم ساخته شد و به سرعت توجه روشنفکران خلاق را به خود جلب کرده است .
روشنفکران علاقه مند این سازه در زمان شوروی ،  سازمان های مختلف ادبی ، موسیقی و فیلم و همچنین کارگاه های هنری خود را در این مکان برگزار می کرده اند .

کلیسای جامع مسیح

سازه زیبایی که امروزه می بینیم یک نسخه  از کلیسایی است که به افتخار پیروزی روسیه بر ناپلئون در سال 1812 میلادی ساخته شده است . ساختمان اصلی بلشویک ها در طول دوره زندگی خود دچار آسیب و از بین رفتگی شده است .در سال 1931 تصمیم گرفته شد که این کلیسا تخریب شده و کاخ شوروی به جای آن ساخته شود .

سازه  GUM

این سازه معروف و زیبا نه تنها یک مرکز خرید مملو از کالاهای مارک دار از لوکس کلاسیک تا طراحان مدرن روسی است ، بلکه یک بنای معماری است که به سال 1893 میلادی بر می گردد . نمای اصلی این سازه به سمت میدان سرخ باز می شود و با سبک آن مطابقت دارد .

کلیسای جامع سنت باسیل گتی ایماژ

این کلیسای جامع یکی از زیبا ترین سازه های روسیه می باشد که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص می دهد . زیبایی بسیار این سازه معروف موجب گشته تا سازه نام برده به یکی از قطب های گردشگری کشور روسیه تبدیل شده و هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص دهد . این سازه به عنوان مشهور ترین کلیسای روسی در محل نمادین خود در سال 1555-1561 میلادی ساخته شده و در واقع شامل 9 کلیسا در یک کلیسا است. ایده کلیسای جامع چند قسمتی نماد پادشاهی آسمان (اورشلیم جدید) بود . معماری خاص این سازه موجب گشته تا این کلیسای به یکی از شاهکار های معماری در جهان تبدیل گردد

خانه ایگومنف

خانه ایگومنف یکی دیگر از زیبا ترین سازه های روسیه می باشد که مورد توجه بسیاری از جهانیان قرار گرفته است . این سازه به دلیل بهره برداری از طراحی خاص و بی نظیر به عنوان یکی زیبا ترین شاهکار های معماری جهان در نظر گرفته می شود .ایگومنوف ها ، خانواده ای از بازرگانان یاروسلاول بودند که پس از انقلاب 1917 میلادی روز های پر حاشیه ای را سپری کردند .نام این سازه به احترام نیکولای ایگومنف نام گذاری شده و سپس به دولت اتحاد جماهیر شوروی واگذار گشته است .

زیبا ترین سازه های روسیه 68687687862898982879

املاک بیکووو پاول کوزمیچف

این خانه عمارتی  واقع در حومه مسکو ، شبیه یک قلعه دیزنی است که از طراحی خاص و بی نظیری بهره برده است . طراحی خاص این سازه زیبا موجب گشته که سازه نام برده شهرت زیادی یافته و به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های روسیه در نظر گرفته می شود . امروزه این کلیسا در واقع یک کلیسای ارتدوکس است که زمانی متعلق به خانواده های برجسته مختلف نزدیک به دربار شاهنشاهی بوده است .

برج فدراسیون

برج فدراسیون یکی از برج های زیبای جهان می باشد که شهرت بسیاری یافته است . این برج  بلندترین سازه در منطقه تجاری شهر مسکو و دومین برج بلند اروپا می باشد که  374 متر ارتفاع و 96 طبقه دارد .

این پروژه معماری حاصل ایده سرگی چوبان و پیتر شوگر است که به صورت فوق العاده حرفه ای طراحی و ساخته شده و به دلیل داشتن طراحی و ساخت فوق العاده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است . این سازه به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های روسیه در نظر گرفته می شود که علاوه بر دفاتر، دارای مغازه ها ، رستوران ها و آپارتمان های درجه یک می باشد .

کاخ Tsaritsyno

این کاخ به عنوان یکی از نماد های زیبایی روسیه در نظر گرفته می شود که هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده را در سراسر جهان به خود اختصاص می دهد. این قصر باشکوه که به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های روسیه در نظر گرفته می شود در بالای تپه ای در جنوب مسکو جان تازه ای گرفته است .این سازه معروف در ابتدا به عنوان محل اقامت کاترین دوم در مسکو ساخته شد اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفت .این کاخ متروکه تا اواخر قرن بیستم در وضعیت وحشتناکی قرار داشت و در دهه 2000 مرمت و بازسازی آن شروع شد و در نهایت به سازه زیبای امروزی تغییر شکل یافت .

تئاتر بولشوی

بولشوی یکی از مشهور ترین تئاتر های اپرا و باله در جهان است . نمای نمادین آن توسط ستون باشکوهی که با ارابه آپولو تاجگذاری شده است ، تعریف شده است . با این حال ، آنچه امروز می بینیم در واقع چهارمین ساختمان بولشوی است که در سال 1835 ساخته شد و جایگذین سه ساختمان قبلی آن که  سوخته است ، شده است .
این سازه زیبا از یک طراحی خاص بهره برده است که موجب شده این بنا به یکی از زیبا ترین سازه های روسیه تبدیل گردد .

خانه ملنیکوف

خانه ملنیکوف یکی دیگر از شاهکار های زیبایی و معماری واقع در روسیه می باشد . این شاهکار سازه گرایی شوروی در دهه 1920 میلادی به عنوان یک آزمایش معماری ساخته شده است .معمار کنستانتین ملنیکوف می خواست کل شهر را با خانه های گرد نشین کند ، زیرا معتقد بود که شکل استوانه ای در هزینه مواد صرفه جویی می کند . با این حال ، راه حل معماری وی توسط معاصران رد شد و این خانه در نوع خود بی نظیر ماند .

 

زیبا ترین سازه های روسیه 87884848788855554

ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو رسانه

در سال 1947 ، مسکو هشتاد و هشتمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت ، به افتخار آن دولت تصمیم گرفت هشت ساختمان بلند را با هدف نمایش ابرقدرت شوروی پس از جنگ (که تا حدودی از آسمان خراش های ایالات متحده الهام گرفته بود) برپا کند. یکی از مشهورترین آنها ساختمان دانشگاه دولتی مسکو است .این سازه یکی از زیبا ترین سازه های روسیه می باشد که زیبایی و جذابیت و همچنین قدرت را به نمایش می گذارد .

برج سلطه

این مرکز اداری ، طراحی شده توسط ستاره معماری مشهور جهان زاها حدید ، شبیه یک دسته کتاب یا یک کیک با لایه های کج است . معمار زاها حدید این ایده را پرواز فضایی توصیف می کنند . این سازه اگر چه از زیبایی بسیاری بهره برده است اما از خلاقیت کمی در ساخت آن بهره گرفته شده است .این برج از جمله برج هایی است که نوعی شاهکار معماری محسوب می گردد .

کاخ پتروفسکی سرگئی بابیلوف

این کاخ یکی دیگر از سازه های زیبا و جذاب کشور روسیه می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است . این کاخ معروف و جذاب به افتخار پیروزی در جنگ روسیه و ترکیه (1768-1774) ساخته شده است . زیبایی های گسترده این سازه موجب گشته تا این بنا امروزه گردشگران بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد .

موزه گاراژ

هنر های معاصر نمونه ای فوق العاده از مینیمالیسم زیبا معمار هلندی رم کولهاس می باشد که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است . اساس پروژه یک ساختمان خالی مدرنیست شوروی در سال 1968 در پارک گورکی بود که مدت ها رستوران Vremena Goda (فصل های سال) را در خود جای داده بود . پس از بسته شدن ، ساختمان به مدت 20 سال متروکه ماند و یک دهه پیش دوباره جوان سازی شد .
دکوراسیون داخلی موزه ، موزاییک منحصر به فرد و سایر عناصر معماری دوران شوروی را حفظ می کند .

تمامی این سازه توسط معماران و مهندسانی قدر و توانا ساخته شده است . این معماران و مهندسان تمامی تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند سازه ای بسیار زیبا و حرفه ای طراحی و بسازند . نتیجه تلاش شبانه روزی آن ها سازه هایی بسیار مستحکم و زیبا بود که امروزه به عنوان زیبا ترین سازه های روسیه در نظر گرفته می شود .

با نگاهی به دنیای اطراف خواهیم دید که تعداد این سازه ها کم نیست و به راحتی می توان سازه های حرفه ای را در اطراف خود بیابیم . در کشور ما نیز تعداد این سازه ها بسیار زیاد می باشد . این سازه ها به دست مهندسانی قدر و توانا در داخل کشور ساخته شده و در حال خدمت رسانی می باشند . هر کدام از این سازه ها که به شکل پنت هاوس در شمال و سایر شهر ، ویلا ها و سایر سازه ها ساخته می گردد خود به نوعی شاهکار معماری محسوب می گردد .

 

‫5/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه