مناسب ترین عایق حرارتی دیوارهای خارجی برای مناطق کوهستانی مازندران

عایق حرارتی دیوارهای خارجی 6845315340

برای آشنایی و شناخت بیشتر مناسب ترین عایق حرارتی دیوارهای خارجی برای مناطق کوهستانی مازندران با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. امروزه ساختمان هایی با کمترین قطر دیوار ساخته می شوند. یکی از موارد بسیار مهم در ساخت یک ساختمان تامین گرما در ساختمان است. گرما یکی از عواملی است که آرامش را در خانه ها فراهم می کند. پیش از آن در ساخت خانه های قدیمی با وجود نداشتن ستون و زیربنای امروزی، استفاده از خشت و گل و ایجاد دیوارهای قطور باعث می شد گرمای داخل خانه به خوبی تامین شود. البته این دیوارهای قطری نه تنها برای تامین گرما مفید بودند، بلکه به دلیل سد محکمی که در برابر گرما ایجاد می کردند، خنکی محیط را نیز تامین می کردند. بنابراین وزن ساختمان کمتر می شود و می توانند از فضای بیشتری استفاده کنند و شاید مصالح کمتری مصرف شود.

انواع عایق بندی ها

عایق ها به چهار دسته صوتی، حرارتی، مقاوم در برابر رطوبت و مقاوم در برابر آتش تقسیم می شوند.

  • آکوستیک: صدا را جذب یا دفع می کند.
  • حرارتی: از عبور و انتقال انرژی حرارتی از محیطی به محیط دیگر جلوگیری می کند.
  • رطوبت: در برابر انتقال رطوبت مقاوم بوده و از جذب آن جلوگیری می کند.
  • حریق: در برابر آتش بسیار مقاوم است و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری می کند.

عایق حرارتی دیوارهای خارجی 8475213145078

عایق حرارتی چیست؟

عایق حرارتی پوششی است که از انتقال حرارت از یک مکان به مکان دیگر جلوگیری می کند. حرکت گرما از یک مکان گرم به یک مکان سرد است، بنابراین برای جلوگیری از انتقال حرارت به مکان سرد باید از عایق حرارتی استفاده شود. عایق حرارتی در مکان های مختلفی از جمله دیوارها، سقف ها، پوشش لوله های آب سرد و گرم و کف ساختمان استفاده می شود. اگر قصد خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزرشهر را دارید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا با عایق های حرارتی در این مناطق است.

دلایل ایجاد عایق حرارتی

استفاده از عایق حرارتی برای دو منظور مورد توجه کارشناسان ساختمانی می باشد. ابتدا بار حرارتی محیط خانه را افزایش می دهند و ضریب تلفات انرژی را افزایش می دهند یا به قول خودشان مصرف انرژی را کاهش می دهند. اتلاف گرما در فصل زمستان گرمایش محیط خانه را با مشکل مواجه می کند و متاسفانه این مشکل با پرداخت هزینه زیادی برای تجربه حاصل می شود.

در ایران ساختمان هایی که در چند دهه اخیر ساخته شده اند به هیچ وجه توانایی حفظ گرما را ندارند. عدم استفاده از عایق حرارتی کافی در کف، دیوارها و سقف ساختمان، خروج گرما از بدنه ساختمان را تسهیل می کند. مشکلی که حتی با پنجره های دوجداره هم زیاد پیش نمی آید و برخی می پرسند چرا با وجود تغییر ساختار پنجره، خانه ما هنوز سرد است. از طرفی دومین هدف کارشناسان ساختمان و ساختمان جلوگیری از ورود گرما به داخل ساختمان است.

عایق حرارتی دیوارهای خارجی 998784653120

مهم ترین علت ایجاد عایق حرارتی

اصلی ترین علت این است که در صورت نداشتن عایق حرارتی در ساختمان باعث می شود گرمای بیرون وارد خانه شود و با گرمای خانه ترکیب شود که به اصطلاح دم میگویند.در این صورت گرمای خانه بیش از حد معمول بالا میرود. در همان تابستان گرم کردن دیوارهای خانه دوباره باعث ایجاد انرژی خنک کننده زیادی می شود. در نتیجه استفاده از عایق حرارتی برای جلوگیری از ورود هوای گرم در تابستان و خروج گرما در زمستان یک موضوع حیاتی برای خانه های نوساز است.

عایق حرارتی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • در برابر حرارت، عوامل میکروبی و قارچی، فشار و اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم باشد.
  • از نظر شیمیایی خنثی است و به عوامل خارجی واکنش نشان نمی دهد.
  • در مقابل دمای بالا چروک نشوید.
  • از تراکم مناسب برخوردار باشد.
  • عمر طولانی و مفیدی دارید.

عایق حرارتی دیوارهای خارجی 843521345099

انواع عایق حرارتی برای ساختمان یا ویلاهای مازندران

  • عایق ایزوهم
  • عایق پشم شیشه
  • عایق پشم سنگ
  • عایق الاستومری
  • عایق پلی استایرن
  • عایق پرلیت
  • عایق شیشه اسفنجی حرارتی
  • عایق فازر

عایق حرارتی برای دیوارهای بیرونی

امروزه عایق های حرارتی ارزان و معمولی زیادی در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزرشهر را دارید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا با عایق های حرارتی در این مناطق است.

عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان می تواند 35-55 درصد از اتلاف حرارتی ناشی از سقف، کف و دیوارهای مجاور فضای باز را کاهش دهد. انتخاب روش مناسب برای عایق کاری ساختمان نیاز به توجیه فنی و اقتصادی دارد و به عوامل مختلفی از جمله وضعیت دیوار، هزینه عایق کاری، نمای بیرونی ساختمان و … بستگی دارد. علاوه بر این، روش های عایق کاری ساختمان های ساخته شده با ساختمان های در حال ساخت متفاوت است.

عایق حرارتی دیوارهای خارجی

عایق کاری حرارتی دیوارهای ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود و انتخاب روش مناسب به شرایط ساختمان و هزینه عایق کاری بستگی دارد. عایق بندی دیوارهای ساختمان شامل یک لایه عایق حرارتی و یک نما در بالای آن (نما گچ، سنگ یا آجر) می باشد.

عایق حرارتی دیوارهای خارجی 75841564612309

با سازه دیوارها ار عایق کنین

با توجه به انعطاف پذیر بودن این عایق های حرارتی، امکان قرار دادن لایه رو به صورت مستقیم روی آن ها وجود ندارد. این روش برای عایق های حرارتی معدنی (مانند پشم سنگ انعطاف پذیر، پشم سنگ پرکننده و پشم سنگ لحاف) که انعطاف پذیری بالایی دارند استفاده می شود. بنابراین این عایق ها نیاز به اسکلت فلزی یا چوبی دارند تا بتوانند عایق حرارتی را در این سازه قرار دهند و نما را روی این سازه ها اجرا کنند.

عایق کاری دیوارهای بدون ساخت

مهمترین روش عایق کاری دیوار بدون سازه را می توان روشهای قرار دادن عایق حرارتی بین دوجداره نامید. این روش عایق حرارتی برای عایق حرارتی جامد (مانند عایق پشم معدنی جامد) استفاده می شود. از آنجایی که این نوع عایق حرارتی صلب بوده و انعطاف پذیر نیست، در هنگام چیدمان به هیچ سازه نگهدارنده ای نیاز نیست و می توان لایه نما را مستقیماً در بالای عایق قرار داد.

روش های جدید عایق کاری ساختمان

اگر قصد خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزرشهر را دارید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا با عایق های حرارتی در این مناطق است. به لطف توسعه فناوری ساخت و ساز و روش های ساخت سریع خانه ها در کوتاه ترین زمان ممکن، روش های جدیدی نیز ایجاد شده است که از آن جمله می توان به بلوک سیمانی عایق و ساندویچ پانل اشاره کرد. در داخل این مصالح از عایق حرارتی استفاده می شود و نیازی به عایق کاری مجدد دیوار نیست.

عوامل موثر بر هزینه عایق حرارتی

عوامل بسیار مهمی هستند که بر هزینه نهایی عایق حرارتی تاثیر دارند. اما مهم ترین چیزی که در قیمت عایق حرارتی تاثیر دارد، ضخامت و تراکم آن است. هزینه عایق هایی مانند پلی اورتان نیز بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود. پس در نتیجه جنس مصالح به کارگیری شده از مهم ترین عوامل تعیین قیمت نهایی عایق حرارتی می باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه