تاثیر شگفت انگیز درب ضد سرقت در محافظت از ویلا

28 آذر 1401
0 دیدگاه
درب ضد سرقت 846531465051

امروزه شاهد سرقت های بسیاری هستیم، تمام افراد به دنبال ایمن سازی بیشتر ویلاهای خود هستند. در کنار استفاده از درب ضد سرقت که یکی از روش های محافظت به شمار میرود، روش های دیگری نیز در این راستا وجود دارند اما مطمئن ترین آنها درب ضد سرقت است. یکی از عوامل مهمی که در خرید ویلا به آن توجه می کنیم امنیت آن است. در طول تاریخ، انسان ها با اختراع وسایلی مانند قفل، در و حفاظ سعی در افزایش امنیت ویلا های خود داشته اند. در سال های اخیر استفاده از محصولاتی مانند قفل های متعدد، دوربین های مدار بسته، نصب حفاظ و نرده و وسایل ضد سرقت رونق گرفته است.

در این بین درب ضد سرقت به دلیل امنیت بیشتر و استحکام بیشتر به سرعت جایگزین درب های قدیمی شد و جایگاه ویژه ای در بین سازندگان ساختمان پیدا کرد. درهای چوبی که در گذشته به عنوان در مورد استفاده قرار می گرفتند، کاملاً ایمن نبودند و سارقان به راحتی می توانستند درها را بشکنند یا از لولا جدا کنند. اما درب های جدید ایمنی بالاتری در برابر هرگونه فشار، ضربه و دستکاری قفل دارند و تا حدودی راه ورود افراد مزاحم را مسدود می کنند. در این مقاله به بررسی ساختار ضد سرقت و انواع آن می پردازیم.

آشنایی با ساختار کلی درب ضد سرقت

ساختار کلی درب های ضد سرقت مانند سایر درب ها از چهارچوب یا بدنه، لولا، قفل و دستگیره تشکیل شده است. اما جنس و ساختار اجزای آن با درب های معمولی کاملا متفاوت است. به دلیل همین تفاوت ها است که امنیت ویلا را حفظ می کند. بدنه ضد سرقت به صورت لایه لایه ساخته شده است تا ایمنی و استحکام لازم را داشته باشد. سطح بیرونی آن معمولاً با چوب یا فلز پوشیده شده و انواع مختلفی دارد.

ساختار داخلی این درب ها با لایه هایی از چوب، پشم سنگ نسوز، پلی یورتان (یونولیت نسوز)، شیشه یا آلومینیوم پر می شود تا علاوه بر استحکام، نوعی عایق هوا و صدا ایجاد کند. لولای آن بر خلاف درب های معمولی در داخل بدنه درب کاملا مخفی است و از بیرون دیده نمی شود. در نتیجه سارقان نمی توانند با برداشتن لولاهای در وارد شوند. چشم و زنجیر نیز اجزای اختیاری هستند. چشمی عدسی کوچکی است که در داخل در قرار می گیرد و به افراد داخل ویلا اجازه می دهد فرد پشت در را ببینند. استفاده از پشم سنگ، پلی اورتان یا شیشه نسوز در ساختار درب های ضد سرقت علاوه بر افزایش استحکام باعث عایق در برابر دما و صدا می شود.

درب ضد سرقت  5641541564168541530

انواع درب ضد سرقت از نظر جنس اصلی

  • آهنی: این نوع درب با فولاد یا آهن پوشانده می شود اما ساختار داخلی آن از چوب یا پلی اورتان است.
  • استیل: چارچوب این درب از فولاد ضد زنگ ساخته شده و با لایه ای از استیل ضد زنگ یا شیشه دو جداره پوشانده شده است.
  • آلومینیوم: ساختار داخلی این جنس از پشم سنگ نسوز است، اما پوشش آن با استفاده از آلومینیوم است.
  • کامپوزیت: روکش این درب ها از جنس چوب یا آلومینیوم است اما داخل بدنه آن شیشه، پلاستیک یا چوب است.
  • چوبی: قاب آن از چوب ساخته شده و با لایه ای از چوب یا کامپوزیت ساخته شده از ام دی اف یا پی وی سی پوشیده شده است. داخل بدنه نیز با پشم سنگ یا چوب نسوز پوشیده شده است.

 نکته : انواع درب های ضد سرقت به طور کلی از نظر جنس بدنه به دو دسته چوبی یا فلزی تقسیم می شوند.

انواع مختلف در ضد سرقت از نظر مدل

مهمترین اصل برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی یک مکان، قفل است. بدنه و چهارچوب درب هر چقدر هم محکم و غیر قابل نفوذ باشد تا زمانی که قفل مطمئنی بر روی آن نصب نشود، عملکرد خاص خود را نخواهد داشت. قفل درب معمولی دارای زبانه ای است که به راحتی شکسته می شود. اما قفل ضد سرقت چند زبانه کار را برای سارقان دشوارتر کرده و ایمنی بالاتری دارد. قفل از چهار طرف به بدنه در وصل می شود تا امکان بازکردن درب بدون کلید وجود نداشته باشد. قفل ضد سرقت در دو نوع کلیدی و هوشمند تولید می شود که البته قابل نصب بر روی درب های معمولی نیز می باشد. اساسی ترین عاملی که امنیت درب ضد سرقت را حفظ می کند قفل آن است. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که یک قفل مطمئن و مطمئن تهیه کنید تا از هر نظر احساس راحتی کنید.

درب ضد سرقت  8465132584120

 درب ضد سرقت با قفل کلید

این نوع قفل به دلیل قیمت پایین تری نسبت به قفل های هوشمند، محبوبیت و رایج تری در بین مردم دارد. نوع مغز و تعداد زبانه های قفل کلید برای حفظ امنیت مهم هستند. از آنجایی که هرچه تعداد زبانه ها بیشتر باشد، کار برای سارقان دشوارتر می شود و در نتیجه قفل امنیتی بالاتری ایجاد می شود. کیفیت مغزی قفل کلید یکی از عوامل امنیت بالای آن است.

 درب ضد سرقت به همراه قفل هوشمند

یکی از روش های هوشمندسازی ویلا و ایجاد امنیت و حفظ آن، قفل های هوشمند می باشند که از جدیدترین قفل های ضد سرقت به شمار می روند. اساس کار آن این است که از کلید برای باز کردن قفل استفاده نمی شود. در عوض، سیستمی در قفل های هوشمند تعبیه شده است که با قرار دادن کارت مخصوص در مقابل نمایشگر هوشمند یا لمس اثر انگشت شخصی که برای سیستم تعریف شده است، باز می شود. منبع تغذیه این صفحه نمایش در داخل چهارچوب در قرار می گیرد تا حتی در صورت قطع برق نیز بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و بدون لمس کارت یا اثر انگشت باز نشود. مدل خاصی از این قفل های هوشمند وجود دارد که قابلیت ثبت ورود و خروج را دارد و به همین دلیل برای نصب در ادارات و یا باشگاه های ورزشی نیز مناسب است. اکنون ورود به ویلا ها راحت تر و امن تر از قبل است. قفل درب ها را می توان با استفاده از کارت های هوشمند یا فقط با لمس اثر انگشت باز کرد.

درب ضد سرقت 846531540139

مهم ترین کشورهای سازنده این درب ها

با پیشرفت تولیدکنندگان داخلی، درب های ضد سرقت ایرانی از نظر استحکام، ایمنی و کیفیت با نمونه های ترکیه ای خود برابری می کنند. برخی از نمونه های آن حتی از نمونه های ترکی برتر و با کیفیت تر هستند.

درب های ساخت کشور ترکیه

کیفیت قاب، لولا و قفل این نوع درب ها نسبت به سایر درب ها بالاتر است و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارد. اسکلت فلزی را می توان با چوب پوشاند تا جلوه زیباتری به درب ساختمان بدهد این در به دلیل امنیت بالایی که ایجاد میکند در فروش آن ویلا تاثیر بسیار زیادی میگذارد مخصوصا اگر آن ویلا در مناطق توریستی باشد مثل خرید ویلا در مازندران یا ویلاهای شهرک خزرشهر . بسته به جنس پوشش چوبی درب و میزان کنده کاری و برجستگی قیمت متفاوتی خواهد داشت.

به طور طبیعی روکش گردو با برجستگی های زیاد گرانتر از یک روکش ساده چوبی مصنوعی یا PVC خواهد بود. لولای در از داخل ویلا دیده می شود و همچنین از لولای درهای چینی ضخیم تر است. اما مزیت لولا این است که می توان آن را تنظیم و تنظیم (تراز) کرد. هرچه چوب پوشش ضد سرقت بهتر و برجسته تر باشد، زیباتر و گران تر خواهد بود.

درب ضد سرقت  845132245410

درب  ضد سرقت محصول کشور چین

مزیت این نوع این است که لولای آن بر خلاف درب های ترک کاملا مخفی است. این مزیت البته باعث می شود که لولاها قابل تنظیم و تراز نباشند. کیفیت این درب ها نسبت به نمونه های ترکی و ایرانی پایین تر و ارزان تر است. چارچوب این درب بر خلاف نمونه ترکیه ای خود قابلیت نصب روکش چوبی را ندارد و به همین دلیل این درب کاملا فلزی است. جدا از اینکه نمای فلزی چندان جالب و زیبا نیست، احتمال زنگ زدگی آن نیز وجود دارد. اما با رنگ های ذغالی جلوه ای چوبی به این نوع درها می دهند یا روی آن را با ورق های پی وی سی می پوشانند.

درب های ایرانی

برخی از ارقام ایرانی از نظر کیفیت با انواع ترکی برابری می کنند و به دلیل قیمت پایین تر، مقرون به صرفه تر هستند. این محصولات ساخت ایران به دو دسته تقسیم می شوند. درب هایی که تمامی ابزار و یراق آلات و چهارچوب آن از کشورهایی مانند ترکیه وارد شده و فقط در ایران مونتاژ می شود. دسته دوم شامل درهایی است که بدنه یا روکش آنها تولید خود ایران است.

اما در هر دو نوع یراق آلات مانند لولا و دستگیره وارداتی است. از نظر ساختار و کیفیت مشابه نمونه ترکیه ای خود است. اسکلت فلزی درب با ام دی اف، چوب طبیعی یا پی وی سی پوشیده شده است. همچنین دارای لولاهای باکیفیت است که از داخل قابل تنظیم بوده و قابل مشاهده است. از نظر کیفیت و تضمین امنیت بالاتر از نمونه چینی و اغلب کمتر از نمونه ترکیه است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه