ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود چیست؟

22 آذر 1401
0 دیدگاه
ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود 56486484874

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید در یکی از بهترین مناطق شمال کشور ویلا بخرید و نمی دانید ویلای قدیمی بخرید یا جدید و دچار سردرگمی شده اید با ما همراه باشید تا ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود و ویلاهای جدید و تفاوت آن ها را بررسی کنیم. سرخرود یکی از مناطق زیبا با چشم اندازهای طبیعی است که خرید و فروش ویلا در آن در سال های اخیر رونق بسیاری داشته است. در این منطقه می توانید ویلاهایی نوساز و مدرن کنار دریا یا جنگلی خریداری کنید و یا در یکی از برج های این شهر یک واحد زیبا و شیک را از آن خود کنید. اما برخی افراد تمایل دارند ویلاهای قدیمی بخرند و آن را مطابق با میل خود تغییر دکوراسیون دهند و یا بازسازی کنند و یا بخواهند یک ویلای قدیمی را خراب کرده و یک ویلای جدید و مدرن به جای آن بسازند.

ویژگی ویلاهای قدیمی

ویلاهای قدیمی به دلیل تازه ساخت نبودن کمی با سبک های جدید فاصله دارند و ممکن است امکاناتی که ویلاهای امروزی دارند را نداشته باشند . برای اینکه ویلایی ماشبه به ویلاهای امروزی داشته باشید می توانید اندکی تغییرات در دکوراسیون یا سبک آن به وجود بیاورید . به عنوان مثل می توانید از از ظاهر خارجی ویلای مور نظر شروع کنید ، برای زیبا سازی دیوار های خارجی ویلاهای قدیمی که در گذشته ساخته شده اند از گیاهان رونده ای استفاده کنید که رویش بسیار سریعی خواهند داشت و باعث زیباسازی سبک خارجی ویلا شوند .

برای زیبایی حیاط ویلا می توان ازگیاهان و درختان کمک گرفت ، حتی می توانید برای گذراندن اوقات فراغت و شلوغ کردن فضای داخلی حیاط ویلای قدیمی خود از صندلی و میز های کوچک استفاده نمایید ، این کار باعث پر جلوه دادن و شیک شدن ویلای شما خواهد شد .

ویلاهای قدیمی دارای ایوان های بزرگ می باشند ، برای استفاده بهینه و خلق تغییرات اساسی و تاثیر گذار می توانید از میز ناهار خوری استفاده نمایید  . تقریبا بیش از نود در صد افراد علاقه فراوانی به گل و گیاه دارند ، به همین علت می توانید برای زیبا کردن فضای ایوان و جلوه بخشید به ویلای قدیمی خود از گلدان های رنگی و زیاد به همراه گل های متنوع از جمله کاکتوس های زیبا استفاده نمایید . ویلاهای قدیمی به دلیل ساخته شدن در گذشته دارای نماهای زیبا همانند ویلاهای امروزی نخواهند بود ، به همین علت همیشه سادگی و دلربایی خاصی را شامل می شوند . ممکن است قدمت ویلایی که شما در نظر گرفته اید بیش از 10 سال باشد در چنین صورتی نمی توان که به دلیل قدیمی بودن قدمت و استحکام و استقامت پایینی دارد . ویلاهای قدیمی نیز همانند ویلایی که در طی چندین سال اخیر ساخته می شوند دارای استقامت بالایی هستند ، تنها تفاوت آنها در سبک دیروزی و امروزی می باشد . می توانید برای زیبا کردن فضای ویلای قدیمی خود اندکی تغییرات مانند ؛ تغییر سایز آشپزخانه ، اتاق خواب ها ، رنگ کردن فضای داخلی ، عوض کردن در ویلا ( از در حیاط گرفته تا در اتاق خواب ها ) ، ایجاد مطبخ جدا در گوشه ای از حیاط ویلا و … ایجاد نمایید .

ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود 877879786546123230

تفاوت ویلاهای قدیمی با جدید

برخی افراد که قصد خرید ویلا در سرخرود را دارند نمی دانند ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود و یا جدید چیست تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند. به همین خاطر نیاز است که تمام جوانب را پیش از خرید بسنجند و سپس اقدام کنند.

تفاوت نمای داخلی و خارجی ویلاهای جدید و قدیمی

یک ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود این است که نمای آن را از آجر ساخته اند که خاطرات گذشته را به یاد می آورد. برای نمای ویلاهای مدرن بیشتر از سنگ استفاده می شود. معمولا برای ساخت آن ها از طرح ها و نقشه هایی به سبک اروپایی خط گرفته شده است که با آب و هوای شمال نیز سازگاری دارد. از پنجره های کوچک با بالکن های بزرگ در طراحی ویلاهای قدیمی بیشتر استفاده شده است.

در گذشته به بالکن ویلاها اهمیت زیادی داده می شد و از گلدان های رنگی با گل های مختلف در آن ها استفاده می شود. اما در ویلاهای مدرن از پنجره های بزرگ استفاده شده است تا خانه نورگیر بیشتری داشته باشد. ویلاهای لوکس و مدرن را معمولا در شهرک های شمالی می سازند و در عین اینکه محیط کوچکی دارند طراحی داخلی آن به گونه ای است که از از وسایل بزرگ و به تعداد زیاد استفاده نمی شود.

قدمت ساخت

یک ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود این است که مدت زمان زیادی از ساخت آن ها گذشته است که معمولا برای اینکه بتوانید از آن چندین سال استفاده کنید باید داخل و بیرون آن را مرمت و بازسازی کنید. همانطور که می دانید به دلیل رطوبت بالای شمال باید هر چند سال یک بار ساختمان را بازسازی کنید. تفاوتی ندارد که ویلای مدرن خریداری کنید یا قدیمی. در هر صورت هر ساختمان نیاز به تعمیر و نگهداری دارد تا شما بتوانید سالیان سال در کنار خانواده و دوستانتان از بودن در آن لذت ببرید. ویلاهای قدیمی معمولا با متراژ بالا ساخته می شدند و به صورت هم کف و یا نهایت دوبلکس ساخته می شدند. اما شما در سرخرود می توانید در یکی از برج های این منطقه یک واحد را برای خود و خانوادتان خریداری کنید و از منظره دریا و جنگل پیش روی خود لذت ببرید.

در شهرک های قدیمی سرخرود معمولا یا ویلاهای قدیمی تعمیر و بازسازی شده اند و یا آن را خراب کرده اند و جای آن یک ویلای شیک و مدرن ساخته اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید یک ویلای قدیمی بخرید پیشنهاد ما به شما این است که با بودجه ای که دارید یکی از این ویلاها را خریداری کنید و به سبک و سلیقه خود آن را بازسازی کنید و یا در موقع مناسب آن را کوبیده و یک ویلای جدید و مدرن بسازید.

ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود 6876846786786

حیاط ویلا

حیاط زیبا با متراژ بالا پر از دار و درخت و گل جزو جدانشدنی ویلاهای قدیمی است که می توانید با خرید آن از تفریح و زندگی در این ویلا لذت ببرید. این ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود در ویلاهای مدرن کمتر دیده می شود و اگر حیاط برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است حتما ویلای حیاط دار و قدیمی خریداری کنید.

تنوع در ساخت

یک ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود که هیچگاه در ویلاهای مدرن نخواهید دید این است که نمای داخلی و خارجی هر ویلا با ویلای دیگر فرق می کند. اما معمولا برای ساخت ویلاهای مدرن از یک قانون و یک نوع طراحی بهره گرفته می شود که به روزتر است. این ویژگی باعث شده است که بتوانید ویلاهای قدیمی با طرح و نقش های مختلف و مدل های متنوع در سرخرود بخرید و از بودن در آن ها لذت ببرید. برخی افراد تمایل دارند ویلای قدیمی بخرند تا حس و حال و عطر خاصی که دارد را با تمام وجود حس کنند. این کهنگی چیزی نیست که حال کسی را بد کند. بوی خاطرات قدیمی و خانه های قدیمی دوران کودکی که به شمال سفر می کردیم چیزی نیست که ناراخت کننده باشد و برای بسیاری از افراد بسیار خوش و دلنشین خواهد بود.

بازسازی ویلاهای قدیمی

یک ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود این است که می توانید آن را مطابق با سلیقه خود بازسازی کنید. در این قسمت ما به شما خواهیم گفت چگونه دستی به ویلای قدیمی بکشید و ظاهر جدیدی به آن ببخشید. پس با ما همراه باشید.

چگونه به دیوارهای قدیمی ویلا ظاهری جدید ببخشیم؟

داشتن دیوارهای زیاد ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود است. ویلاهای قدیمی از تعداد زیادی دیوار ساخته شده اند که میتوانید دستی به سر و روی آن ها بکشید. اگر بتوانید آن ها را تزیین کنید و یا رنگ آن ها را تغییر دهید و در پایان کار تفاوت را حس خواهید کرد. برای اینکه دیوارها را تغییر دهید با هر بودجه ای که در اختیار دارید می توانید آن را رنگ بزنید. از دیوارپوش های جذاب و زیبا استفاده کنید و یا با کاغذ دیواری های متنوع و شیک روی آن ها را بپوشانید. البته توجه داشته باشید قبل از انجام هر اقدامی ابتدا سطح دیوار را پاکسازی و تعمیر کنید. به دلیل اینکه ویلاهای قدیمی از دیوارهای زیادی ساخته شده اند می توانید برخی از دیوارها را خراب کنید تا بتوانید فضای بیشتری برای نشیمن و یا پذیرایی ایجاد کنید و یا آشپزخانه را بزرگتر کنید.

ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود 789654212100

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

همانطور که می دانید آشپزخانه از اجزای اصلی هر خانه و شاید بتوان گفت مهم ترین بخش ویلا باشد. برای اینکه بتوانید تغییر بزرگی در آن ایجاد کنید ابتدا به سراغ کابینت ها بروید. اگر می توانید آن ها را تعویض کنید و در غیر این صورت اگر بودجه کافی ندارید می توانید از برچسب های کابینت در طرح ها و مدل های مختلف استفاده کنید. پرده های آشپزخانه را عوض کنید و آن را با گلدان های رنگی تزیین کنید.

تعویض درب و پنجره

یکی از اقداماتی که برای تغییر نمای ویلاهای قدیمی می توانید انجام دهید تعویض درب و پنجره است. اگر درب و پنجره خیلی خراب نشده اند می توانید آن ها را رنگ کنید و در غیر این صورت اگر بودجه کافی دارید می توانید با تعویض آن ها رنگ و بوی جدیدی به ظاهر ویلا بدهید. به دلیل اینکه مناطق شمالی رطوبت بالایی دارند قطعات فلزی ساختمان خیلی زود دچار فرسودگی می شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر و در نهایت نیاز به تعویض دارند.

استفاده از کفپوش

یک ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود این است که کف آن ممکن است از موزاییک ساخته شده باشد و یا از سنگ های گران قیمتی استفاده شده است که رنگ و روی خوبی ندارند. خوشبختانه کفپوش های متنوعی طراحی و تولید شده اند که می توانید هریک از آن ها را با توجه به نمای داخلی و وسایل خانه خریداری کنید و جلوه دیگری به ساختمان ببخشید. برای این کار می توانید از سرامیک با طرح های جدید، پارکت، کفش پوش های لمینت و یا انواع سمنت برد استفاده کنید. البته حواستان باشد که برای این کار باید هزینه زیادی در نظر داشته باشید.

ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود 8968565400216746

تغییر در سقف

ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود این است که سقف آن ها پر از گچ بری با طرح های مختلف است و معمولا سیم کشی ها و لوله کشی ها به صورت روکار نصب شده اند که جلوه بدی به نمای داخلی ساختمان ویلا داده اند. برای اینکه نمای سقف ها را درست کنید می توانید از سقف های کاذب استفاده کنید. این سقف ها نقش بسزایی در ایجاد تغییر در نمای سالن و اتاق های ویلا دارند. برای ایجاد تغییر در سقف می توانید از تمامی موادی که برای کف استفاده کردید نیز بهره ببرید. در این حالت تاسیساتی که از روی سقف دیده می شدند هم کاملا پوشش داده می شوند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی ویژگی ویلاهای قدیمی در سرخرود و تفاوت آن با ویلای مدرن پرداختیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به ویلاهای قدیمی علاقه مندید و یا تمایل دارید یک ویلای قدیمی بخرید و آن را بازسازی کنید باید راهنمایی داشته باشید تا به خوبی در این راه به شما مشاوره دهد. برای خرید ویلا در سرخرود باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا بعدها به پشیمانی گرفتار نشوید. مهندس محمد بخشی مشاور و راهنمای شما در زمینه خرید انواع ویلا در مناطق مختلف سرخرود مانند خزرشهر، شهرک دریاکنار و یا شهرک خانه دریا خواهند بود. برای خرید ویلا در سرخرود می توانید از راهنمایی های مهندس بخشی بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره فقط کافیست با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه