معرفی انواع سازه مناسب ساخت ویلا در شمال

15 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلا در شمال 889787867468548564684544

یکی از مهم‌ترین موارد در ساخت ویلا در شمال، و به نوعی یکی از چالش برانگیزترین موارد، انتخاب سازه مناسب برای ویلای مورد نظر است. این مورد در فاز صفر و قبل از شروع طراحی، توسط تیم اجرایی ساختمان انتخاب می‌شود. وسواس و دقت در این مرحله در هر ساختمانی بسیار مهم است و در رابطه با ساخت ویلا در شمال، به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی، این حساسیت، بیشتر هم می‌شود. سازه ساختمان در حالت کلی، با توجه به مواردی مثل موقعیت مکانی، موارد اجرایی، تعداد طبقات و نوع ساختمان می‌تواند متغیر باشد و وظیفه معمار در این شرایط انتخاب بهترین نوع سازه با توجه به شرایط است. در این مطلب به معرفی انواع سازه‌های ساختمانی و بهترین نوع آن برای ساخت ویلاهای شمال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با سازه بتنی در ویلا در شمال

بتن در این ساختمان‌ها متریال پایه سازه است که غالبا با بتن مسلح و یا پیش تنیده شده سر و کار داریم. استفاده از سازه بتنی در ویلاهای مازندران، تا حد زیادی مرسوم است و به استحکام بیشتر بنا منجر می‌شود و از طرفی افزایش قیمت پروفیل‌های فولادی، از لحاظ اقتصادی، استفاده از سازه بتنی را توجیه‌پذیرتر هم می‌کند. فرقی نمی‌کند با یک ویلا در مازندران سر وکار داریم و یا یک کاربری در منطقه‌ای خشک، این نوع سازه، غالبا با اکثر نواحی سازش پذیر است و برای استفاده از این سازه در ویلا در شمال، برای جلوگیری از آسیب در برابر رطوبت می‌توان سطح بیرونی بتن را عایق کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سازه بتنی، شکل پذیر بودن آن و قابل قالب بندی بودن آن است و از آن می‌توان در هر قسمتی از ویلا در شمال استفاده کرد. مزیت عمده این سازه، مقاومت آن در برابر حرارت بالا و آتش‌سوزی است. ولی باید این نکته را بدانیم که این سازه مثل سازه‌های سنتی نیست و در اجرا و نگهداری، نیاز به تخصص کافی و محاسبات دقیق دارد. در بسیاری از ویلاهای شمال، استفاده از این سازه را شاهد هستیم.

ویلا در شمال 784874874867418754964784865

مزایای سازه بتنی

1- مقاومت در برابر آتش‌سوزی

2- مقاومت در برابر خوردگی

3- مقاومت فشاری بالا

4- عایق صوت و حرارت

5- عدم نیاز به مراقبت دائم و نگهداری با هزینه کم

6- عمر مفید بالاتر نسبت به فولاد

7- شکل‌پذیری بیشتر نسبت به فولاد

معایب اسکلت بتنی برای اجرا در ویلاهای شمال

1- ابعاد بزرگتر سازه و فضای معماری محدود تر

2- فرآیند اجرا طولانی و نیاز به نیروی اجرایی بیشتر

3- دشواری تعویض و یا مرمت عضوی از اسکلت ساختمان

4- وابستگی به عوامل جوی در هنگام اجرا

5- اتصالات دشوارتر

6- نیاز به آزمایش و کنترل مواد اولیه در این نوع سازه بیشتر است.

ویلا در شمال 7897487487487487487487478

آشنایی با سازه فلزی

سازه فلزی نیز ممکن است در یک ویلا در شمال، مورد استفاده قرار بگیرد. در این سازه از آلیاژ فولادی استفاده می‌شود و اتصالات، پرچ و پیچ است. در صورتی که زمان اجرای سازه برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید در زمان سریع‌تری کار خود را انجام دهید، به سراغ این سازه بروید. چرا که این سازه اجرای سریعتری دارد. از مزایای این نوع سازه این است که به دلیل استحکام بیشتر، در طراحی طبقات بیشتر، بهتر عمل می‌کنند. برای اینکه این سازه بهتر به کار شما بیاید بهتر است با مزایا و معایب استفاده از این سازه در یک ویلا در شمال، به طور کامل آشنا باشید. در ادامه به معرفی این موارد می پردازیم.

مزایای استفاده از سازه فلزی در ویلا در شمال

1- خاصیت ارتجاعی فولاد

2- شکل‌پذیری

3- تحمل تغییر شکل زیاد بدون شکستن

4- بزرگ بودن نسبت مقاومت به وزن مخصوص فولاد( بزرگتر شدن مقاطع و سبکتر شدن سازه)

5- بزرگ بودن مودول الاسیسیته( مقاومت در برابر تغییر طول، خمش و پیچش)

6- انعطاف‌پذیری فولاد و قابلیت جذب انرژی زیاد

7- سرعت اجرای بالا

8- ابعاد ستون کمتر و فضای مفید بیشتر

9- امکان تعویض و تغییر اعضا

معایب استفاده از سازه فلزی در ویلا در شمال

1- ضعف در برابر حریق

2- عمر مفید کم نسبت به بتن

3- هزینه اولیه زیاد

4- خوردگی و اکسیداسیون

5- امکان کمانش قطعات

 

ویلا در شمال 47848748748748485674187474

سازه صنعتی برای ویلا در شمال

در این نوع سازه از اسکلت بتنی، فلزی و یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی در این سازه‌ها اجرا می‌شود که در ادامه توضیح می‌دهیم.

سازه LSF برای ویلا در شمال

در این نوع سازه در یک ویلا در شمال، از نوعی ورق فولادی استفاده می‌شود و اتصالات در آن از نوع پیچ و پرچ است. در سقف نیز می‌توان از این سازه استفاده کرد.

سازه ICF برای ویلا در شمال

در سازه ICF که به روش قالب عایق ماندگار نیز شناخته شده‌است، از بتن با جنس قالب پلی استایرن استفاده می‌شود. این سازه برای یک ویلا در شمال، به عنوان عایق حرارت و صوت نیز عمل می‌کند و در ویلاهای شمال بسیار پر طرفدار است.

مزایای این سازه عبارتند از:

  • امکان ترکیب با سایر سیستم‌ها
  • امکان اجرای سریع
  • سهولت اجرای نازک‌کاری
  • امکان اجرا در فصول مختلف سال
  • انعطاف‌پذیری در ابعاد و اندازه
  • سهولت در جا به جایی و انبار کردن
  • عدم نیاز به قالب‌بندی برای اجرای بتن
  • قابلیت اجرا در طبقات متعدد
  • عدم نیاز به مواد جداسازنده
  • قابلیت اجرا در مناطق آسیب‌دیده
  • عایق حرارتی، برودتی و صوتی

روش B&N

در روش B&N، از سازه‌های فولادی استفاده می‌شود و اتصالات در آن از نوع جوش است که خود هزینه بالاتری دارد.

 

ویلا در شمال 486487968764865785678

 

TCF در ویلا در شمال چگونه است؟

در روش TCF، از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. در این روش برای اجرای دیوار و سقف ویلا در شمال، قالب‌بندی، آرماتور بندی و بتن ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم در این روش هزینه را پایین بیاوریم، در دیوارهای غیر بابر و راه‌پله‌های ویلا در شمال، از سازه‌‌های پیش ساخته استفاده خواهیم کرد. این سازه برای مقاومت در برابر زلزله ویلاهای شمال بسیار کاربردی خواهد بود.

 برای ساخت ویلا در شمال اسکلت فلزی بهتر است یا اسکلت بتنی؟

قبل از هرچیز باید بگوییم که مقاومت در برابر زلزله در این دو نوع سازه فرق چندانی ندارد و از هر دو نوع آن برای این هدف می‌توان در یک ویلا در شمال بهره برد. با توجه به مقاومت کم فولاد در برابر حریق، استفاده از بتن در یک ویلا در شمال با توجه به این وجه بهتر است ولی از سوی دیگر، در یک سازه بتنی، مسئله فرسایش سازه با گذشت زمان مطرح است که باید تمهیداتی برای آن اندیشید. از طرفی، در استفاده از اسکلت فلزی در یک ویلا در شمال، به دلیل حساس بودن عملیات جوش و پرچ و حمل و نصب، نیروی متخصص حاذق با توجه به این میزان از حساسیت مورد نیاز است، ولی در اسکلت بتنی با چنین حساسیتی مواجه نیستیم.

هزینه اجرای اسکلت بتنی برای یک ویلا در شمال، کمتر از اسکلت فلزی است و البته بسته به نوسانات بازار ممکن است متغیر باشد. در زمانی که مسئله بودجه مطرح است، اسکلت بتنی انتخاب به صرفه‌تری است و همچنین مصالح ساخت آن نیز در دسترس‌تر است.

از طرفی، همزمانی اجرای قسمت‌های مختلف سازه، از نظر زمانی، سازه فلزی را برای استفاده در ویلا در شمال ممتازتر می‌کند، چرا که در سازه بتنی پس از اتمام یک بخش می‌توان به سراغ بخش دیگر رفت. در ساخت یک ویلا در شمال با اسکلت بتنی، نیازی به خریداری مصالح اولیه به صورت یکجا نیست ولی در سازه فولادی این امر الزامی است. در واقع اگر می‌خواهید یک ویلا در شمال بسازید و می‌خواهید مراحل خرید جداگانه باشد، اسکلت بتنی انتخاب مناسب‌تری است چرا که می‌توانید در هر مرحله قسمتی را بسازید و در زمان شروع هر مرحله، اقدام به خرید مصالح مورد نیاز کنید.

در هر صورت، اسکلت بتنی در مجموع نسبت به رطوبت مقاوم‌تر است و در یک جمع‌بندی کلی می‌توانیم آن رامناسب‌تر از اسکلت فلزی برای ویلا در شمال بدانیم. ولی این به معنای این نیست که نمی‌شود از اسکلت فولادی استفاده کرد.

خرید ویلا در شمال

تا اینجا با کلیت سازه‌های قابل استفاده در ویلا در شمال آشنا شدیم، برای آشنایی بیشتر با سازه‌های مناسب، بهترین کار، بررسی شهرک‌های ویلایی مازندران مثل شهرک خزرشهر شمالی و جنوبی، شهرک دریا کنار، شهرک خانه دریا و ویلاهای سرخرود و اطلاع از سیستم به کار گرفته شده در سازه این شهرک‌هاست. زمانی که قصد خرید ویلا در شمال را دارید، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید همین سیستم سازه‌ای مناسب است، چرا که در نهایت، عمر، مقاوت، ایمنی و دوام ساختمان تا حد بسیاری به مناسب بودن سیستم سازه‌ای آن وابسته است.

برای انتخاب مناسب ویلا در شمال، به نوعی که سرمایه‌گذاری شما در نهایت موثر و بارآور باشد، بهتر است قبل از اقدام به خرید به صورت مستقل، از طریق مشاورین املاک معتبر، به گزینه‌های روی میز بیشتر فکر کنید. در واقع اینکه برای خرید ویلا در شمال، در کنار یک مشاور املاک مجرب قرار گیرید، سرمایه‌گذاری شما را بی هدف نکرده و بهترین انتخاب را به همراه خواهد داشت. در همین راستا اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید، قبل از اقدام به خرید، با تیم مجرب دکتر بخشی تماس حاصل فرمایید تا بهترین موارد را با توجه به شرایط ویژه خودتان به شما معرفی کنیم. رضایت شما، اعتبار ماست. با ما در تماس باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه