آشنایی با منحصر به فردترین ویلا های مدرن جهان

12 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلا های مدرن جهان 478945310

آشنایی با ویلا های مدرن جهان، می توان گفت قرن بیستم آغاز سبک مدرن بود. با پیدایش این سبک، ظاهر جدیدی از معماری به دنیا معرفی شد، زیرا پیش از آن با معماری سنتی و کلاسیک مواجه بودیم که دکوراسیون حرف اول را می زد، اما معماری مدرن سادگی را به جهان معرفی کرد.

طراحی ویلا های مدرن جهان

در طراحی مدرن ویلا با ساختمان های مواجه هستیم که وظیفه دارند حداکثر ارتباط و دید را با فضای خارجی فراهم کنند. به همین دلیل، در نظر گرفتن سطح ویلا یک اصل مهم در نظر گرفته می شود.

سادگی در اندازه و به دور از تزیینات:

یکی از اصول کلیدی این سبک معماری استفاده و کاربرد حجم های ساده است. در طراحی از خطوط تیز و صاف استفاده شده است. برخلاف ویلا کلاسیک که از تزئینات خیره کننده و مجلل استفاده می کند، در طراحی مدرن ویلا با سادگی و خلوص روبرو هستیم.

استفاده از مواد ساده:

از دیگر ویژگی های طراحی مدرن ویلا می توان به سادگی مواد اشاره کرد.به عنوان مثال استفاده از سیمان سفید در قسمت جلو مرسوم است. قوام بافت و مواد به جذابیت سطح ویلا می‌افزاید.

ژانرهای معماری مدرن:

سبک مدرن می تواند به اندازه هر سبک دیگری ژانرهای زیادی را در خود جای دهد. ژانرهای معماری مدرن به سه دسته تقسیم می شوند:

1: مدرسه جدید

2: هنر

3: ارگانیک

ویلا های مدرن جهان 85465410265

آگاتا تورمانوف

آگاتا تورمانوف مورخ هنر، طراح و نویسنده چندین کتاب در زمینه طراحی داخلی و معماری است. متن زیر گزیده ای از کتاب جدید او با نام «معماری سخت: زندگی در بعیدترین مکان ها» است که توسط انتشارات لیانگ شیانگ منتشر شده است.

از دیدگاه او، معماری با روش‌های اکسپرسیونیستی که در عین حال شیک و رایج هستند، آمیخته نمی‌شود. ایده در معماری همیشه هماهنگی و کنترل منظر نیست. اگرچه در ساخت و ساز گاهی اوقات با شیب های تند، صخره ها و کوه ها روبرو می شوید که می تواند یک چالش باشد. برای اثبات این علم، برخی از معماران جالب امروزی کاملاً آماده ارائه شاهکارهای خود در طراحی مدرن ویلا هستند. در اینجا ما نمونه ای از ویلا را بررسی می کنیم که طراحی و ساخت آنها از منظر آب و هوا آسان نیست. ساخت این ویلا ها نه تنها لذت بخش نیست، بلکه شامل نکات مثبتی برای علاقه مندان به معماری است.

ویلا ،Cliff House Construction یکی از ویلا های مدرن جهان

در ساحل اقیانوس اطلس نوا اسکوشیا یک طراحی خلاقانه و خلاقانه در چشم انداز ساحلی است. از بالای کوه، ویلا بسیار عادی به نظر می رسد. اما از ساحل، می توانید آن را غرق شد‌ه در صخره ببینید، که معماران می گویند “هدف دارد تجربه چشم انداز مردم را از طریق حس معماری و شناور شدن در بالای دریا افزایش دهد.” طراحی نمای ویلا به صورت فلزی گالوانیزه است که ظاهری محکم و مستحکم ایجاد می کند و در کنار سنگ های اطراف یکدست و محکم به نظر می رسد. ساختار فضای داخلی از عناصر چوبی ساخته شد‌ه است که باعث ایجاد آرامش در داخل و خارج می شود.

ویلا های مدرن جهان 079864531320

ویلا Hirafu در ژاپن (Niseko، Hokkaido، ژاپن)

معماران پشت این بانک منحصربه‌فرد ویلاکه در دومین جزیره بزرگ ژاپن، هوکایدو واقع شد‌ه‌اند، یک ساختار L شکل ایجاد کردند که ساختمان را به کوه متصل می‌کند. ویلا طوری طراحی شد‌ه است که گویی دو مکعب روی هم ایستاده اند و جلوه دینامیکی سقوط کل سازه از یک شیب را می دهد. ورودی خانه و فضاهای خصوصی در مکعب پایینی قرار دارند، در حالی که در داخل، یک راه پله به قسمت نشیمن و آشپزخانه در طبقه بالا منتهی می شود.

ساختار جامد از بتن مسلح ساخته شده است که فضای داخلی را خام می گذارد و فاصله بصری قوی با پنجره های بزرگ و دهانه های لعاب ایجاد می کند. ویلا روی صخره در اسپانیا (کالپ، آلیکانته، اسپانیا) خطوط هندسی مشخصه اصلی این پروژه است. این ویلا روی صخره ای در آلیکانته، اسپانیا قرار دارد. ویلا در یک شیب بسیار تند تعبیه شد‌ه است. این زمین غیرمعمول و بسیار دشوار الهام بخش اشکال سه بعدی و تخیلی است که خواستار یک ارتباط شهودی و غافلگیرکننده با افراد اطراف هستند.

تاریخچه عجیب و آینده رادیکال معماری فوم

این ویلاها که بر روی صخره ای قرار دارد، در دامنه تپه قرار دارد. ساختمان از بتنی ساخته شد‌ه و از بیرون محصور شده است. همچنین با گچ آهک سفید ویلا پوشیده شده است که توسط معماران به دلیل شادابی و لطافت آن انتخاب شد‌ه است. نمای اصلی ویلا یک دید مطلق از آب را ارائه می دهد، استخر بی نهایت بزرگ به نظر می رسد، و راه پله روی سطح گسترش می یابد و ویلا به سمت دریا گسترش می یابد.

ویلا های مدرن جهان 0476541205

ویلا Qiyunshan در چین یکی از ویلا های مدرن جهان

به عنوان درخت ویلا شناخته می شود. اما اشتباه نکنید، این ویلا یک خانه درختی نیست، بلکه یک ویلا 11 متری در جنگل سرو در استان آنهویی در شرق چین است. ورودی باریک و خمیده، پیچیدگی های جاده اطراف را بازتاب می دهد. در داخل، عناصر منفرد این فرم پیچیده در سطوح مختلف قرار گرفته اند و در جهت های متفاوتی قرار دارند. یک راه پله مارپیچ مرکزی به کوچکترین اتاق ها با پنجره های دیوار به دیوار منتهی می شود. مناطق نشیمن و اتاق خواب ها عموماً کوچک هستند زیرا معماران می خواستند به جای اتاق های خانوادگی گسترده، نقاط مشاهده ایجاد کنند. از مواد طبیعی مانند سدر برای تکمیل ساختمان به دلایل زیبایی شناختی و همچنین کاربردی استفاده می شود.

ویلا Scarpa در پرتغال (Luz، Algarve، پرتغال)

چشم انداز رویایی منطقه آلگاروه پرتغال به زیبایی معماری منحصر به فرد خود کمک می کند. طرح ویلا Scicarpa یک غول هندسی سفید است که بر روی یک تپه شیب دار مشرف به روستای Praia da Luz متعادل شد‌ه است. با توجه به قوانین سختگیرانه در مورد ساخت و ساز در این ساحل، سازه نمی تواند از حریم خصوصی خانه قبلی فراتر رود.

اما ماریو مارتینز راهی سرگرم کننده و جذاب برای دستیابی به یک طراحی نسبتا کوچک اما خلاقانه پیدا کرده است.این ایده در واقع یک طرح ویلا شبیه به صحنه بالا بود. این با گنجاندن یک راه پله سقف مانند که سبک خاصی را تراوش می کرد به دست آمد. از آنجایی که منطقه بسیار بادخیز است، این سازه نه تنها جذاب است بلکه بادوام نیز می باشد.

ویلا های مدرن جهان 01897465415310

ویلا تاشو در ایالات متحده آمریکا

ویلا Slice and Fold House در لس آنجلس شبیه یک تکه اوریگامی با دقت تا شد‌ه است. این ویلا دارای طراحی خیره کننده ای بین خطوط تیز و زاویه ای است که در اندازه های مختلف باز می شوند تا نور طبیعی هر اتاق را پر کند.

نمای ویلا از اشکال و اندازه های مختلفی تشکیل شد‌ه است که بزرگ ترین آنها یک تراس روی پشت بام با منظره پانورامای خیره کننده از کوه های سن گابریل است که از ویلا های مدرنیست لوکوربوزیه الهام گرفته شد‌ه است. بخش‌های بزرگی از خانه در اعماق زمین فرو رفته است، جایی که زمین حفاری شد‌ه است و این ساختار عظیم ویلا را در یک شیب تند قرار می‌دهد.

ویلا کانادا در تپه های کبک

این پنجره‌های بزرگ ویلا که در نزدیکی کوهی در کبک، کانادا قرار دارد، منظره‌ای پانوراما از منطقه جنگلی اطراف را ارائه می‌دهد. این ویلا از دو سازه بزرگ تشکیل شد‌ه است که سازه بزرگ تر دارای محل اقامت افراد مختلف و کوچکتر دارای دو اتاق خواب و فضای استراحت است.

طراحی ساختمان ویلا با گنجاندن سقف های شیب دار رو به پایین که میزان نور خورشید را در ماه های تابستان محدود می کند تا حدودی محدود شد‌ه است. این سازه که بر روی تپه ای قرار دارد، به زمین چسبیده است، و ساختمان با چوب قهوه ای زغالی پوشیده شد‌ه است که با محیط اطراف خود ترکیب می شود. یک موسسه معماری و طراحی مستقر در مونترال، در مورد ویلا می نویسد: “این پروژه علاوه بر بهبود چشم انداز، فضایی برای تأمل و آرامش است.”

ویلا های مدرن جهان 07684652810

ویلا (Casa Del Acantilado-Salobreñ) در گرانادا، اسپانیا

این ویلا در سواحل گرانادا، اسپانیا، Casa Del Acantilado، همچنین به عنوان “ویلا Cliffs ” ساخته شد‌ه است. این ساختمان ویلا در واقع ادای احترام به معمار آنتونی گائودی است. زاویه در نظر گرفته شد‌ه برای ساخت این ویلا اساساً یک شیب چالش برانگیز (حدود 42 درجه) است که به نظر می رسد به جای محدود کردن خلاقیت شرکت معماری در پشت طراحی، الهام بخش باشد.

ویلا نه تنها در کوه دفن می شود، بلکه در زیر یک سقف خیالی نیز پنهان می شود. همان طور که از عکس می بینید شکل منحنی و سطح صاف آن شبیه پوست اژدها یا امواج دریا است. ویلا Casa Del Acantilado در دو طبقه گسترده شد‌ه است . یکی برای فضاهای زندگی در فضای باز و دیگری برای فضاهای صمیمی تر.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه