باچند روش ساده از آشپزخانه قدیمی خود خلاص شوید !!!

23 آبان 1401
0 دیدگاه
آشپزخانه قدیمی +84+6849645+86+9

آشپزخانه قدیمی یکی ازمسائلی است که می تواند بعضا باعث بروزمعضلاتی برای افراد خانه شود. می دانید که آشپزخانه مکانی بسیار با اهمیت برای هر خانه و ویلایی محسوب می شود. چراکه همه بانوان علی الخصوص خانم های خانه داربیشترین زمان روز خود را دراین مکان  صرف می کنند . همچنین نیز دکور و دیزاین این نقطه از خانه در نمای کلی دکوراسیون داخلی بسیار با اهمیت است.  شاید برای خیلی از خانم هایی که این مطلب را می خوانند از نمای قدیمی آشپزخانه خود گله مند باشند و به دنبال راهی برای تغییر سبک آشپزخانه خود می گردند. اما به دلایلی چون هزینه های زیاد و دردسرهایی چون کثیف شدن از این کار صرف نظر می کنند.

اما ما می خواهیم این نوید را به شما دهیم که می توانید با چند روش ساده و خلاقانه که به شما پیشنهاد دهیم آشپزخانه ویلای شمالی  و یا آپارتمان خود را از این رو به این رو کنید و حس آرامش و عشق را از آشپزخانه خود به دیگر اعضای خانه هدیه دهید . اما چگونه این امر امکان پذیر است ؛ اگر هرچه زودتر می خواهید آشپز خانه خود را تغییر دهید . با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با این موارد آشنا کنیم .

آشپزخانه قدیمی +84+6849645+86+9

  1. پنجره ها : یکی از مواردی بسیار مهمی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در نمای دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد ، پنجره ها هستند . به همین سبب ما می خواهیم با این گزینه تغییر اساسی را شروع کنیم .
  • انتخاب پرده جذاب می تواند ظاهر قدیمی پنجره شما را پنهان کرده و نمای آشپزخانه شما را مدرن و جدید نشان بدهد . اما چه پرده ی خاصی می تواند آشپزخانه شما را عوض کند ؛ این موضوع خود بحث مهم دیگری است . اما ما به طور مختصر گزینه هایی که باید در انتخاب پرده ایده آل و فوق العاده باید در نظر داشته باشید را به شما ارائه می کنیم. اما برای اطلاعات بیشتر به مطالب تخصصی انواع پرده برای آشپزخانه ها رجوع کنید .

 

  • پرده های نیمه توری : لازم به ذکر است که هرآشپزخانه ای به نور زیادی احتیاج دارد. یکی از این منبع های نوری که می تواند آشپزخانه شما را پر نور تر نشان دهد ، پنجره ها هستند . شما برای اینکه مانع از نور آشپز خانه نشوید می توانید از پرده های توری یا نیمه توری برای پنجره خود بکار بگیرید . این نوع پرده ها به دلیل زیبایی خاصی که دارند می توانند علاوه بر نور زیاد جلوه آشپز خانه شما را چندین برابر کنند و با هر دیزاین و چیدمانی هماهنگ شوند

 

  • به رنگ پرده خود دقت کنید : اگر دارای آشپزخانه کوچکی در ویلای شمالی هستید و رنگ پارچه پرده آشپزخانه خود را تیره انتخاب کرده اید باید بگوییم که این انتخاب شما می تواند فضای آشپزخانه شما را کوچک تر نشان دهد.  پس بهتر است برای داشتن آشپزخانه مدرن رنگ پرده خود را روشن ، انتخاب کنید ؛ چراکه هم باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود و هم فضای گرم و صمیمی را به آشپزخانه شما می بخشد.

 

  • چگونه با استفاده از پرده هارمونی بیشتری را ایجاد کنیم : انتخاب صحیح پرده پنجره می تواند با چیدمان آشپزخانه شما هماهنگ شود و نمای فوق العاده ای را ایجاد نماید . اما انتخاب ایده ال و درست چیست ؟ قبل از تهیه پرده برای آشپزخانه خود  به طرح و رنگ کاشی های آشپز خانه خود و همچنین رنگ کابینت خود دقت کافی را به خرج دهید. و متناسب با آن ها پرده خود را انتخاب نمایید . لازم به ذکر است که بی توجهی در این موضوع می تواند باعث ناهماهنگی آشپزخانه شما شود و زیبایی آن را به خطر بیندازد.
  • اما در نهایت به این امر مهم توجه داشته باشید که سبک مدرن در سادگی زیاد خلاصه می شود پس اگر خواهان آشپزخانه مدرن در ویلای شهرکی خود هستید ، بهتر است پرده هایی را برای سبک مدرن آشپزخانه انتخاب کنید که طرح و نقش ساده ای دارند و همچنین از چوب پرده های ساده و بدون والان استفاده نمایید.

آشپزخانه قدیمی 647967968/5

اما از شیک ترین مدل های پرده ، پرده های شید هستند که در طرح مختلف در بازار عرضه می شوند از جمله

  • شید رومی مسطح
  • شید رومی Relaxed
  • شید رومی خمیده
  • شید بالونی
  • شید اتریشی

همچنین شما می توانید پارچه در طرح های رنگ های مختلف بنا به سلیقه خود برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

  1. استفاده از گچ بری موجود در بازار و یا طاقه های چوبی برای تزیین پنجره های آشپزخانه با متراژ و دیوار های کوچک است. شما می توانید با نصب و اجرایی کردن این مورد به آشپزخانه خود هم به زیبایی آن بیافزایید و هم جایی برای گذاشتن دکوراتیو و گلدان های خود ایجاد کنید و از مکان های بلااستفاده برای متفاوت کردن نمای آشپزخانه خود استفاده نمایید.
  2. اما اگر دارای آشپز خانه قدیمی هستید وقت آن رسیده که رنگ صفحه ی کانتر خود تغییر دهید . چراکه با این کار رنگ بهتری به فضای آشپزخانه خود می دهید. اما باید رنگ آن را طوری انتخاب کنید که با رنگ کابینت شما مچ باشد . این عبارت به این معنا نیست که به طور حتم رنگ همرنگ باکابینت را بکار بگیرید . بلکه شما می توانید از رنگ های متضاد هم استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که این رنگ را طوری انتخاب کنید که هارمونی آشپز خانه شما را بهم نزند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که این صفحه باید ضدخش ، ضد آب هم باشد. شما می توانید از ام دی اف ، سنگ مرمر و سنگ گرانیت برای اینکار استفاده کنید.

آشپزخانه قدیمی 46786875685768767

  1. می دانید که اولین جزئی که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند کابینت ها هستند. چراکه بزرگ ترین جز هر آشپزخانه به شمار می رود. آشپز خانه های قدیمی دارای کابینت هایی با طرح های قدیمی هستند . اما احتمالا با خود می گویید که با تعویض کابینت هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوید و به همین خاطر از این کار صرف نظر می کنند . اما اگر هنوز قفسه داخلی کابینت شما دچار تخریب نشده و سالم هستند می توانید درهای آن را باز کرده و رنگ آن ها را تغییر دهید و با هزینه کم ، کابینت با ظاهر جدید به آشپز خانه خود هدیه دهید.

اما راهی بسیار ارزان قیمت دیگر برای تغییر ظاهر کابینت ها استفاده از برچسب های کابینت هستند که می تواند به شما در این امر کمک فراوانی کند. اما این راه مزایا و معایبی داشته که برای شما باز گو خواهیم کرد .

مزایا

  • قیمت مناسب و به صرفه
  • نصب سریع و راحت
  • طرح های مختلف و متنوع
  • اکثر مدل های آن ها قابل شستشو و ضد آب هستند

آشپزخانه قدیمی 69486612857416

معایب برچسب کابینت

  • دوام کمتری نسبت به خود کابینت داره
  • درصورت اجرای نامناسب، میتواند چهره ی آشپزخانه رو زشت کند
  1. کف آشپزخانه : برخی از مواقع قدیمی ترین قسمت آشپزخانه کف آن است . برای نو کردن کف آشپزخانه تان شما دیگر مثل گذشته مجبور به کندن کف و در آوردن همه کابینت ها نیستید بلکه می توانید یکی از طرح ها و مدل های کاشی های موجود در بازار را که به صورت چسبی نصب می شوند را انتخاب کنید و اینگونه کف آشپزخانه تان را نو کنید.

اما رعایت چند نکته که می تواند در زیبایی آشپزخانه به شما کمک کند:

  • همه وسایل برقی خود را از روی کابینت ها و کانتر خود جمع کنید تا فضای آشپز خانه شما را شلوغ و بهم ریخته نشان ندهد.
  • استفاده از گل در دیزاین آشپزخانه سبب جذابیت و صمیمت بیشتر فضا نیز می گردد.
  • از وسایل چوبی در وسایل آشپزخانه خود بیشتر بهره بگیرید.
  • سعی کنید همیشه آشپزخانه تان را بعد از پخت غذا تمیز کنید تا همیشه نمای خوبی منزل شما نیز بدهد.
  • استفاده از صندلی های مدرن
  • نور پردازی و یا استفاده از لوستر و یا هالوژن
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه