اصول چیدمان ویلا در شمال به سبک کلاسیک

21 آبان 1401
0 دیدگاه
چیدمان 894698486746848564874

در ادامه داستان سبک‌های مناسب دکوراسیون داخلی ویلا در شمال می‌رسیم به سبک کلاسیک و ماجرای این سبک از طراحی داخلی در ویلاهای شمال! سبک کلاسیک، با گرمی و نشاطی خاص شناخته می‌شود و پیام‌آور گرمایی بی‌نظیر است. بسیاری از افرادی که این سبک را در ویلاهای مازندران به کار گرفته‌اند، از حس امنیت و اعتمادی که این نوع طراحی به فضا می‌بخشد سخن می‌گویند و تسلط و اعتماد به نفسی که این سبک به همراه دارد را شرح می‌دهند.

سبک کلاسیک در یک ویلا در مازندران، ممکن است القا کننده حسی از لاکچری بودن نیز باشد ولی در اغلب موارد، افرادی که علاقه زیادی به پیوند دکوراسیون داخلی ویلا در شمال با حسی از فرهنگ و گذشته دارند و اصالت را جان مایه هر چیزی می‌کنند، این سبک را انتخاب کرده و به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهند!

اگر می‌خواهید برای ویلا در شمال از سبک کلاسیک استفاده کنید، خوب است بدانید که رنگ مبلمان در این سبک، اصولا گردویی و ماهگون است و کف در اغلب مواقع با پارکتی گرم پوشیده می‌شود. فرش نیز در اکثر دکوراسیون‌های کلاسیک ویلا در شمال دیده می‌شود، ولی فرش‌هایی متناسب با ابعادی که فقط بخش‌هایی از کف را بپوشاند.

در مورد دیوار نیز اصولا با کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌هایی ملایم و محو سر و کار داریم و بر روی آن‌ها اصولا تابلو فرشی زیبا خود نمایی می‌کند. این‌ها خلاصه و مروری کوتاه بر دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک ویلا در شمال بود. در ادامه به صورت مفصل به این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویلا در شمال 894698486746848564874

ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک برای ویلا در شمال

زمانی که به خطوط روشن در و پنجره، شومینه‌ای از سنگ مرمر، مبلمان‌های مستطیل شکل و قاب عکس‌هایی لوکس در کنار رنگ‌های گرم و مجلل بر می‌خورید، یعنی با دکوراسیون کلاسیک ویلا در شمال مواجه شده‌اید.

این سبک از طراحی داخلی، سبکی است با قاعده و منظم که نسبتا مستحکم بوده و ترتیب خاصی نیز بر آن حکمفرماست و استفاده از آن در ویلا در شمال، گویای سلیقه پخته شماست.

با اینحال طراحی ویلا در شمال به سبک کلاسیک، ارزان نیست و در این سبک از طراحی داخلی با عناصری یونیک و تقریبا گران قیمت سر و کار داریم. سنگ‌های تراش داده شده، گچبری‌های فاخر و دکوراتیوهای مجلل، همه و همه حکایت از هزینه‌ای درخور توجه برای سبک کلاسیک دارند.

دیوارهای ویلا در شمال، اگر به سبک کلاسیک باشند، ممکن است در آن‌ها گچبری‌ها و یا قاب‌های چوبی مستطیلی دیده شود، کفپوش، اصولا پارکت است و استفاده از سنگ و کاشی نیز در این سبک متداول است.

سقف در سبک کلاسیک، عمدتا سفید است، ولی تزئیناتی هم ممکن است در آن وجود داشته‌باشد که عموما به صورت گچبری پیش ساخته یا گچبری‌های دست‌ساز هستند و می‌توانند جلوه‌ای زیبا به سقف ویلا در شمال ببخشند. ممکن است آینه‌کاری نیز در این قسمت انجام شود.

ویلا در شمال 78784874874

 

نکاتی درباره سبک کلاسیک برای یک ویلا در شمال

می‌دانیم که روز به روز بر طرفداران دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال افزوده می‌شود، با اینحال، دکوراسیون کلاسیک طرفداران خود را از دست نداده‌است و محبوبیت خاص خود را دارد. اگر حس نوستالژی، اصالت و منحصر به فرد بودن برای شما مهم است، دکوراسیون کلاسیک برای یک ویلا در شمال، انتخابی مناسب خواهد بود.

ممکن است شما بخواهید تمام فضاهای یک ویلا در شمال را با سبک کلاسیک طراحی کنید. برای مثال اتاق خواب ویلا در شمال! در اینجا ما نکاتی را برای شما بازگو می‌کنیم تا بتوانید بهره بهتری از این چیدمان داشته‌باشید.

نور، رنگ، دکوراتیوها و مبلمان چه از نظر جنس چه از نظر چیدمان، همه در این پروسه درگیر هستند. می‌دانیم که در یک اتاق خواب استاندارد و متعادل، کنترل نور ورودی باید برای کاربر مهیا شود، در رابطه با دکوراسیون کلاسیک ویلا در شمال ولی میزان نور تا حدودی بیشتر از مدرن است. یعنی ما با مسئله کنترل نور ورودی مشکلی نداریم ولی میزان نور دریافتی در یک چیدمان و طراحی کلاسیک بیشتر از سبک‌های جدیدتر است. نور در دکوراسیون کلاسیک برای ویلا در شمال، به مراتب اهمیت بیشتری دارد، هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی. مسئله نور طبیعی ویلا در شمال که با بازشو حل می‌شود، ولی در رابطه با نور مصنوعی، باید به سراغ آباژور و لوستر برویم و با استفاده از عناصر نورپردازی متناسب با سبک کلاسیک این کار را انجام دهیم.

می‌دانیم که تخت خواب از جمله مهم‌ترین اقلام یک اتاق خواب است، این مسئله برای اتاق خواب ویلا در شمال نیز صادق است و اصولا در این سبک از طراحی، از تخت‌خواب‌هایی با تاج استفاده می‌شود که ممکن است در آن تزئیناتی ویژه از کار با چوب و … نیز وجود داشته‌باشد.

رنگ تخت‌خواب نیز بهتر است مکمل سایر رنگ‌های به کار رفته در اتاق خواب ویلا در شمال باشد، در هر حال بهتر است رنگی متفاوت از رنگ دیوار به کار ببرید تا دکوراسیون کلاسیک شما، حس پویایی را به مخاطب القا کند و از یکنواختی فاصله بگیرد.

ویلا در شمال 48786748748485487

کابینت کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون های به سبک کلاسیک تنها اتاق نشیمن و اتاق خواب نیستند که حائز اهمیت می باشند ، بلکه در آشپزخانه نیز باید چنین سبکی را راه اندازی نمود و طراحی نمود . در سبک کلاسیک از کابینت های کلاسیک نیز استفاده می شود ، این سبک کابینت ها یکی از محبوب ترین انواع کابینت آشپزخانه هستند .کابینت زیبای کلاسیک ، کابینتی با چوب و در های برجسته به همراه خطوط و طراح های حکاکی شده ، از چشمگیر ترین کابینت های شناخته شده در دکوراسیون داخلی می باشند .

اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود هستید و می خواهید انتخابی درست داشته باشید ، بهتر است از کابینت های کلاسیک استفاده نمایید . این کابینت ها از جنس چوب هستند و دوام و مقامت بسیار بالایی دارند و از مرغوب ترین وبا کیفیت ترین نوع به حساب می آیند . کابینت های به سبک کلاسیک در رنگ هایی همچون سفید ، کرم ، بژ و قهوه ای ساخته می شوند .

اتاق کار به سبک کلاسیک

یکی از المان هایی که برای دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد رنگ زمینه ای است که بیس کار را مشخص می کند . در صورتی که شما دارای ویلای بزرگ هستید و علاقمند به طراحی اتاق کار شخصی برای خود هستید پیشنهاد ما به شما پیاده کردن سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی آن می باشد .

فضایی که هر فردیدر آن کار می کند باید بسیار لذت بخش و سرشار از انرژی مثبت باشد تا روحیه فرد را بیشتر کند ، از همین رو باید به نحوه چیدمان ، انتخاب رنگ و انتخاب المان های کابردی در اتاق توجه بسیاری نمایید . معمولا اتاق کارهایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند ، از المان هایی با جنس چوب ساخته و چیدمان شده اند . در نتیجه از رنگ قهوه ای تیره و یا قهوه ای روشن به همراه رنگ سفید یا مشکی بیشتر در این سبک استفاده می شود .

رنگ مناسب سبک کلاسیک برای ویلا در شمال

عموما برای دکوراسیون کلاسیک ویلا در شمال از رنگ‌های کرم، شیری، آبی، شتری، شکلاتی، سفید و … استفاده می‌شود. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده از رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی، سبز و … مناسب یک دکوراسیون کلاسیک نیست، این یک تصور غلط است و اگر بتوانید این رنگ‌ها را در ترکیبی مناسب در ویلا در شمال به کار ببرید، در نهایت به چیدمانی موفق در این زمینه دست‌یافته‌اید.

انتخاب رنگ برای فضای داخلی ویلا در شمال، تا حد زیادی به سلیقه، روحیه، گروه سنی، نور فضا و مساحت آن بستگی دارد و البته کارکرد فضا در منزل! به همین منظور ممکن است شما رنگ آبی را برای جایی از ویلا در شمال مناسب بدانید و استفاده کنید، ولی مثلا رنگ شکلاتی به درد هیچ یک از فضاهای شما نخورد!

در رابطه با اینکه رنگ را برای چه گروه سنی استفاده می‌کنید نیز باید دقت کافی به خرج دهید، در واقع، اغلب زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند کمی از رنگ‌های خیلی جا افتاده و تم‌هایی که در آن‌ها نشانی از هیجان نیست دوری کنند، در نقطه مقابل، افراد مسن‌تر، تا حد زیادی محافظه‌کار هستند و رنگ‌هایی انتخاب می‌کنند که در عین شیک بودن و حفظ اصالت، سال‌های بیشتری را بدون از مد افتادن سپری کنند! می‌توان اینگونه گفت که جوان‌ترها بیشتر به دنبال دردسر هستند!

دکوراتیوها در سبک کلاسیک ویلا در شمال

اگر سبک کلاسیک را برای یک ویلا در شمال برگزیده‌اید، حتما به اکسسوری‌ها و دکوراتیوهایی که این سبک با خود به همراه دارد هم فکر کرده‌اید. بسیاری از شما در پی علاقه به دکوراتیوهای ویژه این مدل، می‌خواهید دکوراسیون ویلا در شمال را به سمت کلاسیک ببرید و از زیبایی‌های این سبک استفاده کنید.

باید بگوییم که برای انتخاب دکوراتیو کلاسیک برای ویلا در شمال، قبل از هرچیز اصولی‌ترین کار، انتخاب سایز مناسبی از اشیا است. غالبا در این نوع از سبک طراحی داخلی، دکوراتیوها دانه درشت هستند و کمتر دیده می‌شود که لوازم کوچک و ریز در این سبک مورد استفاده قرار بگیرد.

شما در انتخاب نوع دکوراتیو محدودیتی ندارید، ولی سایز دکوراتیوها چرا! از طرفی، در اغلب موارد، برای انتخاب دکوراتیو کلاسیک برای ویلا در شمال، باید به رنگ هم توجه کنید. رنگ‌هایی با تم طلایی، سفید، شکلاتی و … بیشتر با این سبک از طراحی داخلی سازگاری دارند.

می‌توانید یک ساعت بزرگ طلایی رنگ، با پاندول بر روی دیوار آویز کنید، تابلویی کاملا غیر انتزاعی و قدیمی از یکی از نقاشان معروف را بر دیوار ویلا در شمال نصب کنید و یا یک گرامافون عتیقه را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید.

در سبک کلاسیک، اصولا به دنبال انتزاع، ایهام و ابهام نیستیم و اشیا صریح‌تر از چیزی که انتظار می‌رود خود را معرفی می‌کنند. برای مثال کمتر پیش می‌آید که یک تابلو نقاشی با سبک مدرن و مینیمال را در میان انبوهی از لوازم دکوراتیو کلاسیک ببینیم!

پس برای انتخاب دکوراتیوهای کلاسیک ویلا در شمال، می‌توانید از اشیا عتیقه، تابلو فرش‌های گران‌بها، چینی‌های قدیمی، گل و گیاهانی بزرگ و … استفاده کنید.

ویلا در شمال 89798578578574878

 

دیوار، کف و سقف ویلا در شمال به سبک کلاسیک

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، کاغذ دیواری در این سبک طرفداران بسیاری دارد. ممکن است شما بر حسب سلیقه شخصی بخواهید به سمت انواع پر نقش و نگار این دیوارپوش بروید، ولی انواع ساده با طرح‌هایی مات و محو این روزها بیشتر مورد استقبال هستند و برای استفاده در یک ویلا در شمال نیز بیشتر توصیه می‌شوند. در واقع، با توجه به اینکه کلاسیک به خودی خود سبکی شلوغ است، بهتر است در انتخاب زمینه کمی به سمت سادگی برویم تا ارزش کار پایین نیاید و در نهایت سبک طراحی داخلی به زیبایی خود را نمایش دهد.

در رابطه با سقف ویلا در شمال به سبک کلاسیک نیز غالبا سقف را در ترکیبی با لوستری پر زرق و برق طراحی می‌کنند و حاشیه‌ها را نیز با گچبری‌هایی زیبا پوشش می‌دهند. در سوی دیگر، در کف نیز می‌توان از سنگ‌های آنتیک و گران قیمت و یا پارکت‌هایی مرغوب که در بخش‌هایی با فرش پوشیده شده‌اند استفاده کرد.

اگر انتخاب شما، سبک کلاسیک طراحی داخلی برای ویلا در شمال است، بهتر است از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید تا در نهایت نتیجه‌ای ارزنده نیز برای شما حاصل شود و پاسخی درخور هزینه پرداختی دریافت کنید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/18

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه