یک باغ ویلا کوچک چه مزایایی دارد؟

13 آبان 1401
0 دیدگاه
باغ ویلا کوچک 98498961296854841

چرا باغ ویلا

شاید خیلی ها دوست دارند در خانه های شهری و آپارتمان ها زندگی کنند ، اما هستند افرادی که علاقه به زندگی کردن در باغ ویلا ها زندگی کنند . خرید باغ ویلا علاه بر اینکه نوعی سرمایه گذاری محسوب میشود همچنین میتواند به شما سبک متفاوتی از زندگی را به شما هدیه بدهد .در این مقاله قصد داریم مزایای باغ ویلا کوچک  را مورد بررسی قرار دهیم. از جمله مهم ترین مزایای باغ ویلای کوچک نگهداری آسان تر، نسبت به باغ ویلا های بزرگ می باشد. این گونه ویلا ها مکان های مناسبی برای اجرایی کردن تخیلات فردی در زمینه طراحی باغ نیز می باشد. ریخت و پاش کمتر، سرعت در تمیزکاری، صرفه جویی برای خرید وسایل گران قیمتی که همیشه آرزویش را داشتید، همگی از مزایای باغ ویلا کوچک هستند. باغ ویلای کوچک، گرمی و صمیمیت خانواده ها را بیشتر می کند. چرا که افراد خانواده در فضاهای کوچک تر، به طور طبیعی و ناخودآگاه دور هم جمع می شوند و کانون خانواه گرم تر می باشد. این خانه ها برای محیط زیست هم مفید هستند. با مصرف کمتر آب، برق و دیگر منابع، خانه کوچک شما آثار مخرب کمتری روی محیط زیست خواهد گذاشت.

باغ ویلا کوچک 2413211454545

مزایای باغ ویلای کوچک بر سلامت جسم و محیط

یکی از مزایای باغ ویلا کوچک اهدای هوای پاک به محیط منزل شماست. با داشتن باغی کوچک در خانه خود علاوه بر زیبایی، مدام هوای تازه استنشاق می کنید. پناه بردن به باغچه جذاب و کوچک خود، از ترافیک و آلودگی های شهر حال شما را خوب می کند. شما می توانید با استفاده از لوازم کم مصرف، پنل های خورشیدی، بشکه های جمع آوری آب باران و سطل کمپوست برای صرفه جویی در مصرف منابع بهره ببرید. در این صورت با مصرف کمتر آب، برق و سایر منابع لازم، کمک شایانی به حفظ محیط زیست کرده اید. با رعایت این موارد باغ ویلای کوچک شما آثار مخرب کمتری روی محیط زیست می گذارد. خانه های کوچکتر نیاز به مراقبت کمتری نسبت به خانه های بزرگتر دارند. حفظ دمای مناسب با کمترین هزینه و به راحتی در ویلای کوچک امکان پذیر است.

حریم خصوص

اگر دوست دارید به دور از شلوغی شهر و همسایه ها زندگی کنید داشتن یک باغ ویلا حتی کوچک به شما چنین امکانی را خواهد داد .باغ ویلاها فضاهای خصوصی تری نسبت به آپارتمان ها دارند به همین دلیل محیطی آرام برای زندگی محسوب میشوند .

امکان زندگی راحت تر

هرشخصی برای خود سبکی متفاوت در دیزاین خانه خود را دارد ، زندگی در باغ ویلا این امکان را به شما خواهد داد که متناسب با سلیقه شخصی خود باغ ویلای خود را دیزاین کنید و هرگونه که مایل هستید تغییر دکوراسیون دهید .

امکانات بیشتر

اگر شماهم مانند خیلی های دیگر علاقه با داشتن امکانات زیادی در خانه خود هستید میتوانید ایده های خود را در باغ ویلا برای خود فراهم کنید . به عنوان مثال ممکن است شما علاقه به داشتن آلاچیق ، استخر یا حوضچه ،صندلی و میز در فضای آزاد ، باربیکیو و کاشتن درختان زیاد و بلند قامت و …دارید باغ ویلا برخلاف آپارتمان به شما این امکان را میدهد تا به راحتی حق انتخاب داشته باشید .

منظره و طبیعت

یکی از بزرگترین و برترین ویژگی ای که باغ ویلا نسب به خانه های آپارتمانی و ساختمان های مسکونی دارد سرسبز بودن فضا و بکر بودن محوطه می باشد .باغ ویلاها در خارج از شهر ساخته میشوند به همین علت دارای آب و هوای پاکیزه و تمیز هستند و هم چنین شما میتوانید هرگونه درخت ، گل و گیاهی که مایل هستید در آن پرورش دهید .

آزادی در طراحی و انتخاب

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم شما در باغ ویلا این امکان را دارید که هرگونه که میخواهید به تغییر دکوراسیون بپردازید . به عنوان مثال عده ای علاقه فضای باغ ویلای خود را ساده تزیین کنند و در مقابل عده ای علاقه به داشتن سبک لاکچری و شلوغ دارند در نتیجه هرگونه که مایل باشند میتوانند باغ ویلای خود را دیزاین کنند .

 

باغ ویلا کوچک 48759645694764767697486

 

 

حیاط در باغ ویلا کوچک

حیاط ارتباط مستقیمی با روحیه آزاد انسان دارد. از طرفی عاملی برای تهویه طبیعی منزل به شمار می آید. یک حیاط سرسبز با حوضی پر آب، در روزهای گرم تابستان می‌تواند دمای خانه را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد. مزایای وجود حیاط در خانه‌ باغ های سنتی به شرح زیر است :

روشنایی  : حیاط داخلی به طور مرکزی در زیر آسمان آزاد قرار دارد.بهره از این مقدار بهینه از نور خورشید به آرامش روحی منجر می‌شود.

دسترسی به فضاها : حیاط واقع در مرکز امکان دسترسی به اتاق‌های متعدد در خانه را نیز  فراهم و رفت ‌وآمد را آسانتر می کند.

لذت از طبیعت : حیاط سنتی طراوت و شادابی را به فضای خانه شما القا می کند. با داشتن یک حیاط می توانید از زیبایی های چهار فصل طبیعت، لذت ببرید.

تهویه مطبوع : حیاط خانه به تامین هوای تازه و بهبود اکسیژن کمک می کند.

محله های مناسب با امنیت بالا

به طور کل محله هایی که در آن ها ویلاها ساخته میشوند و به محله های ویلا نشین معروف هستند دارای بالاترین امنیت را دارند .کم تر دیده میشود که افراد غریبه در آنها رفت و آمد کنند .

سلامت روحی و جسمی

زندگی در باغ ویلا سبکی متفاوت است ، شما با زندگی کردن در این مکان میتوانید همیشه هوای تازه و پاکیزه ای استشمام کنید . همچنین اگر علاقه به ورزش و پیاده روی دارید داشتن باغ ویلای کوچک به شما این امکان را میدهد که در محوطه ویلای خود پیاده روی کنید . حتی میتوانید در زمان های بیکاری خود ، از فضا و طبیعت بکر باغ ویلای خود لذت ببرید . اینکار موجب آرامش روحی و ذهنی شما میشود . نتیجه ذهنی آرام جسمی سالم می باشد .حتی میتوانید برای خود آبنمایی ساده و کوچک طراحی کنید تا از شنیدن صدای حرکت آب در جهت شیب لذت ببرید . آرامش حاصل از باغ ویلای شما برای شما بهترین تفریح محسوب میشوید .

نظافت باغ ویلا کوچک راحت است

یکی از مزایای باغ ویلای کوچک نظافت راحت ‌تر و سریع‌ تر آن می باشد. باغ ویلاهای کوچک نیاز کمتری به کلکسیون‌ها و اکسسوری های تزئینی دارند و تنها لوازم حیاتی و کاربردی در خانه جا می‌ شوند. از این رو تمیز کاری این خانه ها به سرعت انجام می شود. از دیگر مزایای باغ ویلای کوچک این است که اسباب و وسایل کمتری لازم دارند. در خانه کوچک شما تنها برای وسایل و مبلمانی که دوست دارید هزینه می کنید. در حالی که برای کامل کردن دکوراسیون داخلی و پرکردن فضای خالی خانه‌ های بزرگ به اسباب منزل و اکسسوری های بسیاری نیاز است. در خانه‌ ی کوچک برای خرید اسباب منزل محدودیت دارید، پس تغییر دکوراسیون داخلی آن راحت است. با خرید باغ ویلای کوچک می‌توانید در هزینه‌ های اضافی خرید وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی غیر ضروری هم صرفه ‌جویی کنید.

 

باغ ویلا کوچک 4132453413132

 

دکوراسیون باغ ویلا کوچک پایداری و تدوام بیشتری دارد

معمولا دکوراسیون منزل کوچک دارای تداوم بالایی از نظر مالی و محیطی است. زندگی در خانه بزرگ‌ تر مستلزم صرف هزینه های بالا برای وسایل خنک کننده، برق، محیط زیست و… بر اساس متراژ منزل است. این در حالی است که اگر خانه ‌ای کوچک داشته باشید، این هزینه‌ ها می ‌تواند به مراتب کمتر می باشد. دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک تر به مراتب پایین تر از خانه بزرگ است. لازم است ابتدا سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید و بعد به تهیه اسباب مورد نیاز بپردازید. به علاوه شما می ‌توانید برای تزیین خانه خود از لوازم ساده و مقرون به صرفه تری نیز بهره بگیرید. در باغ ویلای کوچک به دلیل محدود بودن فضای موجود، سعی کنید وسایل اضافی و به درد نخور را حذف کنید و تا حد ممکن فضایی سازماندهی شده و مرتب داشته باشید.

ایده هایی برای دکوراسیون باغ ویلا کوچک

امروزه به روزترین فضاها نیز باید مکانی برای پرورش انواع گل و گیاهان داشته باشند. گیاهان در فضای خانه شما ایجاد طراوت و جذابیت می کنند. علاوه بر این در ترکیب رنگ بندی نیز به شما کمک شایانی خواهد نمود. کاشت چمن برای داشتن باغی سرسبز الزامی نیست. در طراحی باغچه ای کوچک در فضای ویلای خود، می توانید از انواع باکس ها و گلدان های کوچک و بزرگ، در ابعاد و اندازه های مختلف برای پرورش گل های زیبا بهره ببرید. از کوسن هایی که با رنگ گل ها هماهنگی دارند، در فضای باغ خود استفاده کنید. استفاده از دیوار سبز امروزه کاربرد بسیاری در طراحی باغ های کوچک دارد. کاشت گیاهان مختلف بر روی دیوار بهترین راه برای استفاده کاربردی از محوطه های کوچک می باشد. استفاده از گیاهان رونده برای ساخت این گونه باغ های عمودی بسیار کاربردی می باشد.

زیباسازی فضای باغ

اگر فضای باغ شما کوچک باشد باز هم می توانید از طراحی آن به شکلی که است، بهترین استفاده را داشته باشید. یک طراحی خوب شامل قسمت های مختلفی است. استفاده صحیح از گیاهان، ایجاد فضای نشیمن کاربردی و ایجاد حفظ حریم شخصی از جمله مواردی است که در طراحی باغ باید از آن بهره برد. استفاده از کوسن هایی با رنگ های روشن تاثیر به سزایی در جذابیت و زیبایی باغ شما خواهد داشت. رنگ های روشن در بزرگنمایی فضاهای کوچک نقش دارند. استفاده از رنگ هایی چون سفید، ترکیب صورتی و نارنجی، فیروزه ای و از قبیل این ها فضای باغ شما را بزرگ تر نشان خواهد داد. برای داشتن یک طرح تابستانی زیبا می توانید از آجر ها و مبلمان سفید در طراحی فضای خود استفاده کنید. اسنفاده از گلدان های سنگی و مجسمه های زیبا فضای باغ شما را چشم نواز می کند.

چیدمان آشپزخانه کوچک باغ ویلا

برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه کوچکتان، می توانید این نکات را رعایت کنید:

نور پردازی تأثیر به سزایی بر چشم انداز یک دکوراسیون دارد. بهره گیری از یک لامپ بزرگ و پر نور در آشپزخانه ای کوچک و تاریک تأثیر قابل توجهی دارد. استفاده از عناصری که خاصیت انعکاس نور را دارند تأثیر هر روشنایی، اعم از طبیعی یا مصنوعی را چندین برابر می کند. تصویر بزرگتر و جادارتری از آشپزخانه شما را به اجرا می گذارد. استفاده از کابینت های شیشه ای، باعث می شود نور در فضا منعکس شده و آشپزخانه بزرگ تر به نظر بیاید. رنگ های روشن خاصیت انعکاس نور دارند و خطای دید کمتری ایجاد می کنند. بنابراین رنگ های روشن فضاهای کوچک و تاریک را جادار تر نشان می دهند. می توان به جای استفاده از کابینت های شیشه ای، از کابینت های با رنگ روشن بهره گرفت.

 

باغ ویلا کوچک 698459639846486489689678

دکوراسیون نشیمن راحت و دلنشین

از مزایای خانه ویلایی کوچک، داشتن نشیمن نقلی است که صمیمیت بیشتری میان اعضای خانواده ایجاد می کند. از مهم ترین عوامل سبک دکوراسیون فضا های کوچک جذب افراد خانواده است. معمولاً نشیمن هایی که دکوراسیونی به سبک سنتی دارند دعوت کنندگی بیشتری داشته و حس آرامش را القا می کنند. نصب عکس های خانوادگی و یا ساخته های تزئینی افراد خانواده روی دیوار، صمیمیت بیشتری را برای این فضا ایجاد می کند. با حذف تلویزیون از اتاق نشیمن می توانید تمرکز بیشتری برای گپ و گفت و دورهمی های خانوادگی داشته باشید. استفاده از فرش به جای هر کف پوش دیگری می تواند احساس آرامش و گرمای بیشتری را القا کند. برای دلباز و جذاب تر کردن فضای باغ ویلا کوچک خود، وسایل غیر ضروری را حذف کنید. استفاده بیش از حد از لوازم دکوری و اکسسوری ها سبب شلوغی فضای خانه می شود.

چگونه از بالکن ویلای کوچک خود استفاده کنیم؟

شما می توانید از فضای باز و خصوصی بالکن کوچک خود استفاده های زیادی ببرید. استراحت کردن، گپ و گفت شبانه، خوردن عصرانه، مطالعه و … همگی از موارد کاربردی بالکن است. چگونه فضای بالکن کوچک خود را کاربردی کنیم؟

  • کف بالکن را با استفاده از کاشی های رنگی و چوبی زیبا کنید.
  • بالکن خود را با انداختن فرش و قالیچه ای کوچک فرش کنید. فرش کردن به بالکن شما شخصیت می دهد.
  • یک میز کوچک برای صرف قهوه در بالکن قرار دهید.
  • یک نیمکت حصیری یا چوبی نصب کنید.
  • بوسیله گلدان های کوچک بالکن را سبز نگه دارید.
  • قفسه یا گلدان روی دیوار بالکن نصب کنید.
  • به روشنایی بالکن اهمیت دهید.
  • حریم خصوصی را حفظ کنید.
  • فضا را کاربردی بچینید.
  • باربکیو را فراموش نکنید.
  • می توانید یک سایبان تاشو برای در امان ماندن از تابش شدید آفتاب یا باران نصب کنید.

سقف شینگل

یکی از ویژگی هایی که باغ ویلا کوچک می تواند دارا باشد ، سقف شینگل باشد . معمولا باغ ویلاهایی که در مازندران هستند دارای انواع مختلف سقف شیبدار می باشند . از متداول ترین و محبوبترین پوششی که به عنوان پوشش سقف استفاده می‌گردد شینگل است. از مهمترین مزیت‌های سقف شینگل نسبت به دیگر متریال به کار رفته در سقف بناها، هماهنگی و‌هارمونی این نوع متریال با انواع مختلف دکوراسیونها و فضای سبز به کار رفته می‌باشد. شینگل دارای طرحها و رنگ ‌های متفاوتی می ‌باشد. هر کدام از این طرحها دارای مشتریان خاص خود هستند. همچنین افرادی که به جلال و شکوه و لوکس بودن ویلاهای خود توجه ویژه ای دارند معمولاً پوشش سقف شینگل سنگی را برای استفاده در بنای خود انتخاب می‌کنند.

تخت های چوبی

این تخت‌ها در اغلب حیاط  و باغ‌های ایرانی وجود داشته و محلی برای دورهمی‌ها بود. تخت‌های چوبی را در انواع مختلفی از قیمت و کاربرد می ‌توان خریداری کرد. اگر به ساختن سازه‌های چوبی علاقه ‌مند هستید، می‌توانید با چند تکه الوار نمونه‌ ساده‌ ای از این تخت‌ ها را در باغ خود بسازید. چنانچه ترکیب سنت و مدرنیته را می ‌پسندید، می ‌توانید از مبلمان حصیری در این فضا استفاده کنید. زیبایی بی مثالی در این سبک از باغ ویلاهای کوچک وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید .

 

کلام آخر

از آنجایی که زندگی آپارتمانی محدودیت هایی دارد، ناخواسته افراد را به سمت زندگی در خانه های ویلایی سوق می دهد. در این مقاله سعی کردیم ویژگی ها و مزایای باغ ویلای کوچک به اختصار برای شما بیان کنیم. داشتن یک باغ ویلا کوچک علاوه بر صرفه جویی در هزینه های اضافی، می تواند صمیمیت را به خانواده شما هدیه کند. خانه ویلایی مکانی کاملاً شخصی است و شما بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه ها می توانید در خانه ویلایی خود هر فعالیتی را انجام دهید. خانه های ویلایی از نظر اقتصادی به صرفه هستند. هرچه از عمر خانه های آپارتمانی بگذرد با کاهش قیمت مواجه هستند. در صورتی که خانه های ویلایی هرچقدر کهنه و قدیمی باشند، باز ارزش زمینش برای سازندگان بالاست. شما با طراحی و تزیین کردن باغچه باغ ویلا کوچک خود به گل و گیاهان زیبا، یک فضای سبز اختصاصی هر چند کوچک، در منزلتان دارید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/21

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه