معروف ترین برج های جهان که لازم است هر فرد آن ها را بشناسد.

7 خرداد 1401
0 دیدگاه
معروف ترین برج های جهان 75564

آیا تا به حال به برج های سر به فلک کشیده در سراسر جهان اندیشیده اید؟ برج های جذابی که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نمایند و از این طریق نقش خود را در رونق اقتصادی و گردشگری کشوری که در آن سکونت یافته اند ایفا می کنند. برخی از برج ها به دلیل دارا بودن ظاهر، ارتفاع و یا معماری خاص نسبت به سایرین شهرت بیشتری داشته و قابل توجه تر است. در این مقاله سعی داریم شما را با چند مورد از مشهورترین برج های جهان آشنا کنیم.‌

برج پیزا، ایتالیا

برج پیزا یکی از مشهورترین مکان های توریستی و بناهای قابل توجه در شهر پیزا ایتالیا می باشد. وجود این مکان توریستی در این شهر آن را به یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. برج پیزا 60 متر ارتفاع دارد و تا سال 1990 با و با دارا بودن زاویه 10 درجه یکی از کج ترین برج های جهان می باشد. ساخت برج از سال 1173 آغاز و در سال 1399 به پایان رسید. این سازه از پایین به بالا 251 پله دارد  در تاریخ جهان، پیزا نام خود را از یک کلمه یونانی گرفته است که قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

معروف ترین برج های جهان 464687698678697/896

برج ایفل در پاریس  فرانسه

برج ایفل در سال 1889 به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در جریان نمایشگاه جهانی در پارک شان مارس پاریس ساخته شد.این برج  با دارا بودن 324 متر ارتفاع دارد، تقریباً هم ارتفاع یک ساختمان 81 طبقه و بلندترین سازه پاریس می باشد.امروزه این برج یکی از مشهورترین برج های جهان است و سالانه نزدیک به 7 میلیون بازدید کننده دارد.

شانگهای ، بزرگترین برج جهان پس از خلیفه

برج شانگهای دومین برج مرتفع در جهان واقع در کشور چین در شهر شانگهای است . این برج بعد از برج خلیفه بزرگترین و مرتفع ترین برج در جهان است ، ساخت این برج با ارتفاع  62 متر و 121 طبقه بالای زمین و 2 طبقه نیز در زیر زمین در سال 2015 تکمیل گردید . نمای خارجی این برج بصورت چرخشی بوده و با به کارگیری بروزترین تکنولوژی های دنیا و استراتژی پایداری زیست محیطی طراحی شده  است .

ابراج البیت ، سومین آسمان خراش بلند

برج  ساعت مکه  که بنام ابراج البیت شاخته شده است ، با دارا بودن ارتفاع 601 متر ، در سال 2012 تکمیل شده است . در حقیقت این برج ، مجموعه برج های مجاور مکه مکرمه در عربستان است . همچنین از گران قیمت ترین آسمان خراش های دنیاست ، چرا که ساخت آن 15 میلیارد دلار هزینه برداشته است .

برج CN در تورنتو، کانادا

برج CN نهمین سازه بلند و مستقل جهان است که در مرکز شهر تورنتو، کانادا واقع شده است. این برج 553 متر (1815 فوت) ارتفاع دارد و دارای 147 طبقه است. ساخت برج CN بتنی در 6 فوریه سال 1973 آغاز و در 1976 به پایان رسید. هنگامی که برج CN به روی عموم افتتاح شد، به بلندترین سازه آزاد در خشکی جهان تبدیل شد.

معروف ترین برج های جهان 7858797897

 

سوزن فضایی در سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

سوزن فضایی یکی از مشهورترین برج های جهان و یکی از معروف ترین خطوط هوایی است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است.سوزن فضایی که در شهر سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده واقع شده است، در جهت برگزاری نمایشگاه جهانی 1962 ساخته شده است.برج Space Needle توسط دو معمار ادوارد ای، کارلسون و جان گراهام طراحی و در ارتفاع چشمگیر 184 متری (605 فوت) ساخته شده است.این برج هر ساله حدود 1.3 میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد.

برج کانتون در گوانگدونگ، چین

برج کانتون یکی از بناهای معروف شهر گوانجو در چین است که در کرانه جنوبی رود مروارید واقع شده است. مجموع برج کانتون با آنتن 604 متر (1،982 فوت) ارتفاع دارد که آن را به دومین برج بلند جهان و چهارمین سازه مستقل تبدیل می کند.این برج که توسط گروه برج تلویزیونی گوانگژو ساخته شده است، در سال 2005 فرایند ساخت و ساز آن شروع و در سال 2010 تکمیل شد. جالب است بدانید که این برج دارای 37 طبقه بالا با 2 طبقه زیرزمین می باشد.

معروف ترین برج های جهان 784678678687968796896

برج مروارید شرقی در شانگهای شی، چین

برج مروارید شرقی یکی از معروف ترین و نمادین ترین بناهای شانگهای است. برج مروارید شرقی یک برج رادیویی و تلویزیونی است که در پارک پودونگ کنار رودخانه هوانگپو واقع شده و در مقابل بوند در شانگهای چین ایستاده است. ساخت برج در سال 1991 آغاز و در سال 1995 با ارتفاع 468 متر (1535 فوت) پایان یافت. این برج چهارمین برج بلند آسیا و ششمین برج بلند در جهان است.

برج Tokyo Skytree در توکیو، ژاپن

برج Tokyo Skytree یک برج پخش تلویزیونی  یکی از جدیدترین مکان های دیدنی ژاپن در توکیو است که ساخت آن در سال 2008 آغاز و در سال 2012 به پایان رسیده است. برج Skytree توکیو 634 متر(2.080 فوت) ارتفاع دارد، که باعث می شود این سازه به دومین سازه بلند و آزاد در جهان شهرت یابد. برج Tokyo Sky Tree توسط شرکت معماری ژاپنی Nikken Sekkei طراحی و به دست افرادی قدر و توانا ساخته شده است.

برج کوالالامپور در مالزی

برج کوالالامپور (برج KL) که با نام Menara Kuala Lumpur نیز شناخته می شود، در کوالالامپور پایتخت مالزی واقع شده است.این برج یک برج ارتباطی است که با دارا بودن یک آنتن در بالای برج خود ارتفاع خود را به 421 متر (1،381 فوت) افزایش می دهدبرج KL همچنین هفتمین برج بلند مستقل در جهان است که در سال 1996 رسماً برای عموم افتتاح شد.

برج Ostankino در مسکو، روسیه

برج Ostankino یک برج تلویزیونی و رادیویی با ارتفاع 540 متر (1،772 فوت) در مسکو، روسیه است که متعلق به شبکه پخش و تلویزیون روسیه می باشد. این برج به عنوان یکی از مشهورترین برج های جهان یكی از جاذبه های دیدنی این شهر است كه توسط نیكولای نیكیتین طراحی شده  در سال 1967 ساخته شده است.این سازه بلندترین ساختمان در اروپا و یازدهمین ساختمان بلند مستقل در جهان است.

برج تاشکند در تاشکند، ازبکستان

برج تلویزیونی تاشکند با دارا بودن 375 متر ارتفاع (1230 فوت) و وزن بیش از 6000 تن در تاشکند، ازبکستان واقع شده است. برج تلویزیونی تاشکند بلندترین سازه در آسیای میانه و یازدهمین برج بلند در جهان است.در رابطه با فرایند ساخت این برج باید بدانید که  ساخت این برج شش سال طول کشید، به طوری که ساخت آن در سال 1978 آغاز و در 15 ژانویه 1985 رسماً برای عموم افتتاح شد.

معروف ترین برج های جهان 8796869

برج آزادی در کویت

برج آزادی یکی از مشهورترین بناهای دیدنی شهر کویت است، این برج یک برج مخابراتی با ارتفاع 372 متر (1220 فوت) است که در مرکز شهر در خیابان عبدالله ال سالم کویت واقع شده است. این ساختمان دومین سازه بلند کشور و سی و نهمین ساختمان بلند جهان محسوب می گردد.این برج به عنوان یکی از مشهورترین برج های جهان  در 10 مارس 1996 رسما افتتاح شد.

برج میلاد در تهران، ایران

برج میلاد یک برج چند منظوره در تهران است که با نام برج تهران نیز شناخته می شود و در بین شهرک قرب و منطقه گیشا واقع شده است. برج میلاد 435 متر ارتفاع (1427 فوت) دارد که 120 متر این ارتفاع را آنتن در اختیار دارد و این برج را به چهارمین برج بلند مخابراتی جهان تبدیل کرده است.این سازه بخشی از مجموعه ای به نام مرکز تجارت و کنوانسیون بین المللی تهران است. این برج به طور رسمی در تاریخ 7 اکتبر 2008 توسط محمد باقر قالیباف (پنجاه و پنجمین شهردار تهران) افتتاح شده است.

برج فرنشتورم در برلین، آلمان

برج Fernsehturm یک برج تلویزیونی و یکی از مشهورترین بناهای دیدنی در مرکز برلین آلمان است. این برج بین سالهای 1965 و 1969 توسط دولت آلمان شرقی ساخته شده است.دارا بودن 368 متر ارتفاع (1،207 فوت) و یک آنتن  این برج  را به بلندترین ساختمان کشور و چهارمین ساختار بلند مستقل اروپا تبدیل کرده است.

معروف ترین برج های جهان 6887686896896896

برج تیانجین در چین

برج تیانجین یک برج رادیویی و تلویزیونی است، به ارتفاع 415.2 متر (1،362 فوت) که در ضلع شرقی پارک تفریحی آب، منطقه Hexi در تیانجین چین واقع شده است.این برج هشتمین برج مستقل بلند جهان و سومین برج بلند در چین است و در سال 1991 ساخته شده است. این سازه به عنوان یکی از مشهورترین برج های جهان  هر ساله گردشگران بسیاری را به خود اختصاص می دهد.

برج Skylon

برج Skylon در نیاگارا فال انتاریو کانادا واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین برج های ساخت بشر هر ساله طرفداران بسیاری را به خود اختصاص می دهد. این برج زیبا در سال 1965 و ارتفاع برج از پایه تا انتها 160 متر ساخته شده است.برج برج Skylon منظره ای زیبا از آبشارهای نیاگارا، سقوط نعل اسبی، سقوط آمریکا و منظره ای جذاب از کل شهر  را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند از منظره خیره کننده این جاذبه های شگفت انگیز با غذاهای خوشمزه قاره ای در رستوران های دارای برج Skylon Tower لذت ببرند. این برج به طور علمی برای مقاومت در برابر بادهای شدید توسط شرکت های معماری تورنتو Bregman و Homann طراحی شده و پس از ساخت به یکی از مشهورترین برج های جهان تبدیل گشته است.

برج Zhongyuan

این برج فولادی در ژنگ ژو، استان هنان چین واقع شده اس و به عنوان برج رادیویی و تلویزیونی هنان نیز شناخته می شود.برج Zhongyuan مرکز فعالیت های تجاری و فرهنگی است و به همین دلیل توانسته است شهرتی جهانی یابد.  ارتفاع کلی برج 388 متر است که شامل بدنه 268 متری و آنتن بالای 120 متر می باشد.برج Zhongyuan دارای مزایای تجاری برای گردشگری و تجارت مرزی در چین می باشد. این برج به دلیل دارا بودن معماری خاص و باشکوه شهرت زیادی یافته و از این طریق توانسته است نقش خود را در رونق اقتصادی کشور خود ایفا نماید.این سازه حیرت انگیز که در سال 2009 توسط رنلی ما ساخته شده، دارای اهمیت اسطوره ای است. پنج گلبرگ به کار رفته در ساختار این برج نماد برکت می باشد. این برج یکی از مشهورترین برج های جهان است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه