تفاوت اساسی پارکت و لمینت که از آن بی خبر هستید!!

6 خرداد 1401
0 دیدگاه
پارکت و لمینت 7896525558744411441414155669

تفاوت کفپوش  پارکت و لمینت در چیست؟  کدام یک مزیت بیشتری دارا است ؟کدام نمای زیبا تری دارد ؟ دوام کدام کفپوش بیشتر است ؟  سوالاتی  از این دست که طبیعتا به فکر کسانی که تصمیم به اقدام  خرید پارکت  و لمینت دارند ، می رسد. ناگفته پیداست که از اجزای اصلی هر خانه کفپوش است که تاثیر بسزایی در حال و هوای فضای خانه و همچنین دکوراسیون داخلی آن نیز دارد که اگر انتخاب صحیحی در این امر مهم  داشته باشید می توانید هارمونی خاصی با مبلمان ، فرش و  سایر اجزای خانه خود نیز به وجود آورید و با یک گزینه ، خانه ای بسیار شیک و لاکچری را به خود و خانواده خود هدیه دهید .

همچنین از طرفی می دانید که تعویض کفپوش ها یکی از پر دردسر ترین بخش های بازسازی خانه محسوب می شود که افراد خانه را کلافه می کند پس بهتر است در انتخاب متریال کفپوش نیز دقت کافی را به خرج دهید تا  برای چند سال و یا همه عمر خیالتان از این بابت نیز راحت باشد . ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با دو نمونه از کفپوش بسیار عالی برای خانه های لاکچری نیز آشنا کنیم و به تفاوت های کفپوش پارکت و لمینت نیز بپردازیم و  راهنمای شما نیز در این زمینه نیز باشیم  تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه نیز داشته باشید .

شاید شما هم مانند اکثر افراد در انتخاب کفپوش پارکت و لمنیت در شک و تردید باشید  و نمی دانید که کدام را برای خانه خود انتخاب کنید پس در ادامه با ما همراه باشید تا این معضل و چالش را با هم طی کنیم  .

 

پارکت و لمینت 7896525558744411441414155669

 

پارکت چیست ؟

در ابتدا به تعریف پارکت نیز می پردازیم :  پارکت از انواع کفپوش بوده که به صورت مستقیم به صورت صفحه های نازک از  چوب نیز تولید می شوند که به همین سبب از نظر سلامت و بهداشت از سالم ترین نوع  کفپوش نیز محسوب می شوند . گفتنی است که برای تهیه این کفپوش ها ازچوب هایی نظیر گردو ، افرا ، گیلاس و بلوط  استفاده می شود که به تناسب آن نیز جنس و طرح نیز متفاوت است . این نوع کفپوش به دلیل  جذابیت بصری در  اکثر دکوراسیون داخلی  نیز کاربرد دارد .

لمینت چیست ؟  لمینت ها در رده  کفپوش های مصنوعی به شمار می روند  که  برخلاف پارکت به صورت غیر مستقیم از چوب ساخته می شود. در واقع این کفپوش زیبا از بهم فشردن چند لایه چوب نیز تشکیل شده و با فراوری هایی که بر روی آن ها نیز انجام می شود اگر به این کفپوش ها نگاه کنید خواهید دید که شبیه به کفپوش های سنگی هستند  . این متریال رنگ و طرح های مختلفی داشته که علاوه بر زیبایی بسیار زیاد دوستدار محیط زیست بوده چراکه از قطع درختان نیز جلوگیری می کند .

پس اگر قصد دارید کفپوش خانه تان را تعویض کنید و به دنبال متریال بسیار زیبا و مقاوم می گردید اما پول کافی ندارید  می توانید این کفپوش را برای خانه خود انتخاب کنید و تا سال ها از زیبایی منحصر به فرد آن نیز کمال لذت را ببرید .

پارکت و لمینت 7897987488748486748468748485748

اما از دیگر مزیت های کفپوش لمینت :

  1. نصب سریع
  2. مقاومت زیاد در برابر رطوبت
  3. زیبایی بی نظیر
  4. طرح و رنگ بالا
  5. قیمت به صرفه

 اما تفاوت پارکت و لمینت :

حال که به تعریف هر دو مورد پرداختیم بهتر است به مقایسه این دو نوع متریال نیز بپردازیم  شاید برای شما جالب باشد بدانید که این دونوع متریال با وجود مزایای مشترک دارای تفاوت های هستند که در ادامه مطلب به  آن ها نیز اشاره خواهیم کرد . پس با ما همراه باشید .

  1. نحوه نصب : اگر بگوییم مهمترین تفاوت این دو نوع کفپوش در نحو نصب آن هاست پر بیراه نگفتیم  چراکه در نصب کفپوش پارکت از چسب های مخصوص بکارمی رود که دارای استقامت بالا و از جهتی دارای کثیف کاری زیاد است که زمان زیادی صرف نصب آن نیز می شود. اما لمینت‌ها برای اجرا هیچ نیازی به چسب ندارند. لمینت‌ها دور تا دورشان شیارهایی به نام کلیک دارند که به صورت نر و ماده درون هم قرار می‌گیرند و قفل می‌شوند. در نتیجه می‌توان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون کثیف‌کاری لمینت کرد. از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن‌ها از چسب استفاده نمی‌شود به راحتی می‌توان آن‌ها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد. این ترفند در نصب لمینت ها سبب عدم آسیب کف خانه شده و اگر مستاجر باشید می توانید آن را به راحتی جمع کنید و آن را به خانه جدید نیز منتقل کنید .

 

پارکت و لمینت 49486748746848674

 

  1. مقاومت کدام یک در برابر آب و رطوبت نیز بیشتراست ؟

از آن جا که برای ساخت  پارکت از چوب های فراوری شده بهره گرفته می شود  در برابر رطوبت نیز واکنش نشان می دهند و بعضا لایه های رویه آن ها نیز ورم می کند  به همین دلیل اگر قصد تعویض کفپوش  برای ویلا در مازندران  یا ویلا در شمال را دارید  به شما کفپوش لمینت را پیشنهاد می کنیم چراکه  در برابر رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارد .

اما اگر کفپوش با دوامی می خواهید که هیچ وقت به فکر تعویض آن نیوفتید  به شما پارکت را پیشنهاد می کنیم چراکه مواد اولیه آن نیز به طور مستقیم از چوب ساخته شده است.  اما با رعایت اصول و شرایط خاص . یکی از مواردی که باید به ان توجه کنید این است که  باید بدانید که پارکت ها به اجسام تیز نیز بسیار حساس هستند به همین جهت دقت کافی را به خرج دهید . این در حالی است که لمینت ها به اجسام تیز و خراش ها نیز مقاوم هستند.

آیا پارکت قابلیت تعویض دارد ؟

اما دیگر تفاوت پارکت و لمینت در آن است که اگر قطعه‌ای از لمینت آسیب ببیند می‌ توانید خیلی راحت آن را تعویض کنید. در حالی که پارکت چنین مزیتی ندارد .

 

پارکت و لمینت 785748947697464

تنوع طرح کدام بیشتر است ؟ 

از آن جا که پارکت‌ها طبیعی بوده طرح اصلی چوب درخت را دارند  وحس زیبایی بیشتری را به فضای خانه شما القا می کند.  اما به نسبت طرح های کمتری به نسبت لمینت دارا هستند .

دوست‌دار محیط ‌زیست:

اگر به محیط ‌زیست اهمیت می‌دهید باید بدانید که از این نظر پارکت‌ها نسبت به لمینت‌ها بسیار بهترند. به خاطر استفاده از رزین و فشار در تولید لمینت این کف‌پوش‌ها به سادگی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند، در حالی که پارکت به خاطر طبیعی بودن خیلی راحت به طبیعت باز می‌گردد.

نگهداری کدام یک آسان تر است ؟ 

نگهداری لمینت از پارکت بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید با پارچه‌ای مرطوب سطح لمینت را تمیز کنید، اما برای پارکت باید از موادی خاص استفاده کنید تا به پوشش محافظ آن آسیبی نرسد و ورم نکند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه