آیا نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود خطرناک است؟

5 خرداد 1401
0 دیدگاه
نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود 86534534

امروز برج های زیادی در شهر سرخرود در حال ساخته شدن هستند. برج ها و آسمان خراش هایی که با خود معایب و مزایایی به همراه دارند. اما چیزی که کمی نگران کننده است نزدیکی این برج ها به دریا است. خطر بروز زلزله و سونامی در دریا شاید نگرانی شما را به همراه داشته باشد؟ نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود خوب است یا نه؟ این سوالی است که ذهن اهالی را درگیر کرده و خرید آنها را برای شما با چالش روبرو می کند. تصمیم داریم در این مورد صحبت کنیم و مزایا و معایب خرید برج در سرخرود را واکاوی نماییم.

آیا برج های سرخرود در حریم دریا قرار دارد؟

همانطور که می دانید حریم دریا منطقه ای است که در آن به هیچ عنوان حق ساخت و ساز وجود ندارد. فرقی ندارد تصمیم دارید برج بسازید یا ویلای مستقل باید حریم دریا را حفظ نمایید. در صورتی که این فاصله کمتر شود ممکن است در زمان بروز حوادث طبیعی مشکلاتی برای ساکنین به وجود بیاید. حریم دریای خزر 60 متر تعیین شده است. به عبارتی هیچ فردی حق ساخت و ساز در کمتر است فاصله از دریا را ندارد. خوشبختانه نزدیکترین برج سرخرود به دریا در فاصله 60 متری آن قرار دارد. این فاصله چشم انداز دریا را از شما  نمی گیرد و همچنین ایمنی شما را حفظ می کند. ساخته شدن برج ها با استانداردهای روز دنیا ایمن بودن آنها را تایید می کند. پس با توجه به قوانین شهرداری نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود نه تنها خطرناک نیست بلکه شما را از زیبایی های طبیعی دریای خزر بهره مند می سازد.

آیا بافت شهری برای ساخت برج مناسب است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی انبوه سازان است بافت شهری و طول خیابان ها برای ساخت برج ها می باشد. برای ساخت برج در یک منطقه خیابان های آن منطقه باید بیشتر از 16 متر عرض داشته باشند. اگر عرض خیابان ها کم باشد اجازه ساخت برج در آن داده نمی شود. خوشبختانه تمام خیابان های شهر سرخرود بین 16 تا 20 متر عرض داشته و شرایط مناسبی برای ساخت برج ها و آسمان خراش را فراهم کرده است.

نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود 8645321

 

چرا ساخت و ساز برج در شهر سرخرود رواج دارد

سرخرود شهر بسیار زیبایی است که در خط دریا بنا شده است. از این رو افراد زیادی به خرید خانه و ویلا در این منطقه علاقه دارند. خرید خانه و ویلا در نزدیکی دریا دلیلی است که سیل عظیمی از خریداران را به این سمت سوق داده است. ساخت و ساز برج ها و نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود باعث می شود در یک فضای محدود تعداد قابل توجهی مسکن ساخته شود که می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. از مهمترین این مزایا به موارد زیر می توان اشاره داشت.

ساخته شدن تعداد قابل توجهی خانه برای خرید

کمبود خانه و ویلا برای خرید در هر شهری معایب زیادی به همراه دارد. گرانی، تغییر کاربری زمین ها، عدم امکان خرید برای جوان ترها از این معایب است. ساخت برج شرایطی ایجاد می شود که تعداد خانه و ویلا در شهر افزایش یابد و این معایب را پوشش دهد. افزایش قدرت انتخاب و قدرت خرید از مزایای نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود است. چشم انداز زیبای برج هایی که در نزدیکی دریا ساخته شده اند به شما این امکان را می دهند که با کمترین بودجه بتوانید بهترین واحد را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

 

جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی

متاسفانه امروز تعداد زیادی از زمین های کشاورزی برای ساخت ویلا تغییر کاربری داده می شوند. از این رو ساخت برج ساحلی در سرخرود تعداد مسکن را افزایش می دهد. یکی از مزایای نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود این است که هر آنچه افراد از یک ویلا انتظار دارند را در خود جا داده است. وجود زمین بازی برای بچه ها، استخر، چشم انداز به دریا و جنگل، امکانات روز دنیا و … گاه آرامش و آسایش بیشتری از یک ویلای شخصی فراهم می کند. به این شکل تمایل برای خرید ویلای مستقل کاسته می شود و همین امر تغییر کاربری زمین های کشاورزی را می کاهد .

نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود 6534535

ایجاد تناسب در قیمت ها

هر چیزی که مردم از وجود آن احساس کمبود کند با قیمت بیشتری فروخته می شود. در گذشته که ساخت و سازهای کلان در شهرهای شمالی اتفاق نیفتاده بود قیمت ویلا و مسکن در شهرهایی مانند سرخرود بسیار بالا بود. گاه خرید ویلا برای ساکنین این مناطق غیر قابل تصور بود. اما ساخت و سازهای کلان و نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود باعث شد که قیمت ها شکسته شوند. اینک هر فرد با هر میزان بودجه مالی می توانید ویلا در شهرک خزرشهر ، شهرک کنار دریا ، شهرک خانه دریا  یا مستقل ، برج و خانه در شهر سرخرود خریداری کرده و از زیبایی های این شهر لذت ببرد.

توسعه شهر با ساخت برج ها در سرخرود

ساخت و سازهای نظیر برج در یک شهر چهره شهر را دگرگون می کند. یکی از مزایای شهر سرخرود این است که در خط ساحلی دریای خزر واقع است. نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود و نمای بسیار زیبای آنها چهره شهر را زیبا کرده و شهر را به سمت توسعه یافتگی پیش می برد. با افزایش ساخت و ساز، جمعیت شهر افزایش می یابد، مراکز خرید بیشتری ساخته می شود، کسب و کارهای رونق گرفته و مردم محلی از مزایای توریست هایی که به صورت موقت در برج ها ساکن می شوند استفاده می کنند. امروزه صنعت توریسم، صنعت بسیار بزرگ و پول سازی است که متاسفانه در ایران مورد ظلم قرار گرفته  است.

افزایش گردشگران در شهر سرخرود

افزایش تعداد برج ها و نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود به افرادی با درآمد معمول نیز امکان اجاره و خرید را می دهد. این باعث می شود روز به روز به افرادی که در تعطیلات شمال کشور را انتخاب می کند افزوده شود. طبیعی است که صرف هزینه و پول در شهرهای ایران بسیار بهتر است سفر به کشورهای همسایه و اروپایی خواهد بود. اگر مردم در شهرهای شمالی احساس آرامش کنند، در هر حال بتوانند یک واحد از برج های زیبا را اجاره کرده و یا خریداری کنند و برای پیدا کردن ویلا دچار مشکل نشوند، برای سفر به این شهرها ترغیب می شوند.  این امر پول را به شهرهای شمالی ایران تزریق کرده و سود مناسبی برای مردم محلی به همراه دارند. اما نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود ایراد هم دارد.

نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود 86534531

 

 

معایب نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود

ساخت و ساز برج ها در نزدیکی دریا معایبی نیز به همراه دارد. در ادامه به تعداد از این معایب می پردازیم.

دور بودن از جاده اصلی شهر

یکی از معایب خرید ویلا در مناطق ساحلی ، دور بودن از جاده اصلی و راه های ارتباطی است ، ویلاهای ساحلی به دلیل اینکه به جاده اصلی دسترسی کامل ندارند  ، ممکن است در فصل زمستان کمی مشکل ساز باشند و امکان رفت و آمد برای شما کمی دشوار باشد .

 

شلوغ بودن در فواصل گرم سال و تعطیلات

در فصول گرم سال همچون بهار و تابستان و اوایل پاییز ،  افراد بسیاری برای سفر به شمال سفر میکنند و به دنبال این هستند که از سواحل دریایی لذت ببرند  ، از همین رو بی شک تردد بسیار شده و شلوغی زیادی در نزدیکی سواحل ایجاد خواهد شد .

افراد معمولا برای سفر و یا زندگی در ارامش و به دور از مشغله های روزمرگی به سواحل سفر میکنند ، ممکن است برای شما در صورتیکه از دسته افراد حساس نسبت به سر و صدا هستید ، کمی ناراحت کننده باشد  و نتوانید در شلوغی سواحل به استراحت و تفریح بپردازید . ویلاهای ساحلی از جمله انواع ویلاهای پرطرفدار در شمال کشور هستند. در این مقاله سعی کردیم تا معایب خرید ویلا در مناطق ساحلی را در کنار مزایای آن بررسی کنیم. مهم ترین نکته ای که باعث می شود تا شمال کشور بین مردم محبوب باشد داشتن دریا و آب و هوای بی نظیر آن است و ویلاهای ساحلی بهترین انتخاب برای افرادی هستند که به دنبال دریا و استفاده از آرامش آن هستند.

نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود 6534213521

ایجاد هنجارهای اجتماعی

همانطور که می دانید نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود باعث شده است که افراد زیادی با فرهنگ و موقعیت های اجتماعی مختلف به خرید یک واحد از برج ها علاقه داشته باشند. جمع شده فرهنگ ها، آداب و رسوم و موقعیت ها اجتماعی متفاوت در یک برج خطرات و مشکلاتی به همراه دارد. از این رو بهتر است قبل از ساخته شدن بی رویه برج ها فرهنگ سازی جهت زندگی در برج ها انجام گیرد. ساکنین برج ها باید بتوانند قوانین را رعایت کرده و مراعات همسایه خود را داشته باشند. در غیر این صورت ایجاد امنیت و آرامش در برج بسیار سخت خواهد بود.

افزایش بی رویه جمعیت در روزهای خاصی از سال

ساخت و ساز بی رویه در شهرهای شمالی باعث شده است که در روزهایی از سال زندگی روزمره در این شهرها مختل شود. صف های طولانی، شلوغی دریا، کم شدن امکانات، تولید زباله بسیار زیاد، ایجاد ترافیک های سنگین در مسیرهای رفت و آمد مردم محلی و … همگی باعث می شوند مردم اذیت شده و گاه نتوانند این مشکلات را تحمل کنند. این مشکلات همگی باعث می شود که حتی توریست ها نیز از سفر به این شهرها احساس رضایت نداشته باشد. بهتر است قبل از ساخت و ساز برج ها در شهرهایی نظیر سرخرود امکانات و شرایط لازم فراهم شود

گرفتن چشم انداز دریا از همسایگان

آسمان خراش ها با نمای زیبایی ساخته می شوند چرا که زیبایی طبیعت را از همسایگان خود می گیرند. همیشه سایه این برج ها روی سر آپارتمان ها و خانه های همسایه است و دیدن دریا را از آنها سلب می کند. مخصوص در این شهر که در خط ساحلی دریا قرار دارد نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود دیدن دریا را از بسیاری از همسایه ها می گیرد.

کلام آخر

نزدیک بودن برج ها به دریا در سرخرود مزایای زیادی دارد و معایب آن با کمی فرهنگ سازی قابل رفع است. مهندس بخشی به عنوان یکی از فعالان امور املاک در سرخرود این آمادگی را دارد که با توجه به بودجه و سلیقه شما بهترین واحدها در برج های نزدیک به دریا را به شما معرفی کند. سپردن این امر به فردی با تجربه می تواند شما را در رسیدن به مقصد کمک کند چرا که یک فرد مسلط شناخت کافی نسبت به برج های مختلف و معایب و مزایای آن دارد. خوشبختانه امروز تعداد زیادی برج در سرخرود وجود دارد که می تواند انتخاب را برای شما آسان نماید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه