بایدها و نبایدهای طراحی پلان ویلا درمازندران

31 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
ویلا درمازندران 65343545342

ویلا از آن دسته از طراحی‌هایی است که در خود بسیاری از علایق ما را پنهان کرده‌است. فرقی نمی‌کند یک ویلا درمازندران داشته باشیم یا یک ویلا در هر کجای ایران، این نوع از طراحی مسکونی، همیشه با نام خود طراوت و تازگی خاصی را به ما القا می‌کند و اینگونه است که با شنیدن نام ویلا بی اختیار به سمت ویلاهای شمال کشیده می‌شویم. از طرفی، خرید ویلا در مازندران، با گذر زمان شمار مخاطبان بیشتری می‌یابد و این  قبل از هرچیز باید شمار ساخت و سازهای با کیفیت را افزایش دهد. افراد سرمایه‌گذار در حیطه ساخت ویلا در مازندران می‌دانند که پر مخاطب بودن ویلاهای مازندران به معنای این نیست که فقط کمیت را افزایش دهیم بی آنکه به کیفیت نهایی کار بیندیشیم. در واقع، خرید مطلوب ویلا در مازندران، تا حد زیادی به کیفیت ارائه شده به مخاطب بستگی دارد و ویلاهای با کیفیت، سرمایه‌گذارانی باکیفیت را هم به خود جلب می‌کنند.

در این زمینه اگر قصد ساخت ویلا درمازندران را دارید و می‌خواهید ویلای شما با بهترین‌های این منطقه مثل ویلاهای سرخرود رقابت کند، قبل از هرچیز باید از یک طراحی با کیفیت ویلا مطلع باشید و بتوانید طراحی خوب را از بد تشخیص دهید. در هر حال اگر بنا در گام به گام طراحی از لحاظ کیفی بررسی نشده‌باشد، در نهایت شخصی که ساکن آن می‌شود به عدم کیفیت مطلوب پی برده و در مقایسه با یک ویلا در سرخرود که طراحی مطلوبی دارد، دل از ساختمان شما خواهد کند! در همین راستا، می‌خواهیم نکاتی را در طراحی پلان ویلا در مازندران بررسی کنیم. در این راستا با ما همراه باشید.

ویلا درمازندران 5448489464778

 

ارتباط پلان و حجم ویلا در مازندران

طراحان حرفه‌ای می‌دانند که در عین منحصر به فرد بودن مفاهیم حجم و پلان، این دو مورد، هرگز از یکدیگر جدا نبوده و بهترین طراحی‌ها طرح‌هایی هستند که نظامی پیوستار از حجم و روابط فضایی پلان را در آن‌ها مشاهده می‌کنیم. در رابطه با پلان و حجم ویلا در مازندران نیز این مورد کاملا صدق می‌کند و بهترین حجم را باید در کنار بهترین پلان جست و جو کرد تا بتوان گفت که بایدهای یک طراحی عالی لحاظ شده‌است. بهتر است در طراحی ویلا درمازندران از اینکه پلانی طراحی کرده و آن را اکسترود کنیم بپرهیزیم. می‌شود قبل از هرچیز به حجمی زیبا و شکیل فکر کرد که نو آوری‌های خاص خود را نیز دارد و در کنار آن، با پلان نیز کار می‌کند و یکی از بهترین ویلاهای شمال را رقم می‌زند.

بهتر است در این مورد کمی خلاق باشیم و از تکرار مکررات در طراحی ویلا درمازندران بپرهیزیم. طراحی حجم می‌تواند عملی مبتکرانه باشد ولی در عین حال ناهنجار نیز نباشد! در واقع هر هنجار شکنی ای در معماری را نمی‌توان ناهنجاری تلقی کرد! مشکل زمانی است که در پی طراحی نوین ویلا در مازندران، به طراحی اصیل ضربه وارد کنیم و حتی در مواردی طبیعت را خدشه دار کنیم. بنابراین بهتر است به احجامی نوین بیندیشیم که در عین زیبایی‌های بصری، با پلان به زیبایی کار می‌کنند.

ویلا در مازندران 4874897484894848

 

نکات طراحی اقلیمی در ویلا در مازندران

کشور ما از جمله مناطقی است که به دلیل گوناگونی آب و هوا، گوناگونی طراحی‌ها در آن به وفور دیده می‌شود. طراحی‌هایی که از جنوب تا شمال، یک ویلا در بندر عباس را از ویلا در شمال آنقدر جدا می‌کند که گویی مفهوم ویلا در این مناطق کاملا دستخوش تغییر می‌شود. در همین راستا، طراحی اقلیمی و توجه به نکات طراحی اقلیمی، از اهمیتی ویژه برخوردار است. در طراحی پلان ویلا در مازندران، باید به این مورد دقت داشت که در آب و هوایی مرطوب و پر باران با روزهای ابری بسیار رو به رو هستیم و کاربری ما نیز یک کاربری مسکونی و معیشتی است.

مفهوم ویلا، به سکونت پیوند می‌خورد و فرد باید در این مکان احساس کاملا مطلوبی داشته‌باشد. در واقع، ویلا در مازندران از این حیث که با طبیعت پیوندی تنگاتنگ دارد تا حد زیادی به برآوردن نیازهای روانی فرد پرداخته‌است؛ ولی نمی‌توان زیبایی‌های طبیعی مازندران را سرپوشی بر ایرادات طراحی دانست. در طراحی اقلیمی ویلا درمازندران باید جهت باد مطلوب، نامطلوب، غالب و بادهای موسمی را به خوبی بدانیم و زوایای تابش خورشید در هر فصل را به خوبی بررسی کنیم. باید بدانیم بهترین جبهه نورگیر کدام جبهه است و بهتر است فضاهای معیشتی در کدام قسمت قرار گیرند و ابعاد بازشوها چه قدر باشد تا هم از نور طبیعی و هم تهویه مطلوب برخوردار شویم. در اینجا بد نیست بدانیم که بهتر است در طراحی پلان ویلا در مازندران، بازشوهایی بزرگ در جبهه شمال و جنوب داشته باشیم و نشیمن و پذیرایی را به جنوب و خواب ها را به شمال هدایت کنیم. این مورد می‌تواند به صورت برعکس هم باشد ولی به این صورت پذیرفته شده‌تر است.

فاصله منازل در شمال خود به تنهایی یکی از نکات طراحی اقلیمی است که کوران هوای مطلوب را نیز با خود در پی دارد. همین یک نکته به تنهایی، دست طراح را در طراحی حجم آزادتر می‌کند. نکته بعدی این است که بهترین مراجع طراحی اقلیمی در هر استانی، روستاها و شهرهای قدیمی دست نخورده‌ای هستند که با سرشت انسان هدایت و طراحی شده‌اند. در رابطه با شمال نیز این موارد را از نظر بگذرانید تا بدانید “آسایش در پناه باد” چگونه ایجاد می‌شده است.

ویلا در مازندران 48748744715841541

نکات فنی طراحی پلان در مازندران

پلان خوب پلانی است که در کنار موارد عملکردی، کاربردی و زیبایی شناسانه، فنی باشد و از یک طراحی اصولی قوی بهره‌مند باشد. زمانی که خریدار ویلا در شمال می‌بیند که بنا با دقت اجرا شده و فینیشینگ مصالح نیز در نهایت دقت و ظرافت به عمل آمده‌اند، خود به خود به سمت بنا جذب میش‌ود. یکی از مواردی که به ساخت دقیق کمک می‌کند، پلان دقیق است! مدارک فنی و اجرایی کامل، در نهایت منجر به یک پروژه کامل می‌شود. پس بهتر است در طراحی ویلا در مازندران هیچ موردی را در ابهام رها نکنید و برای جزء به جزء بنایی که طراحی می‌شود تصمیمی قطعی بگیرید تا ظرافت در ساخت را با خود به همراه داشته باشد.

روابط فضایی در پلان ویلا در مازندران

یکی از ویژگی‌های یک طراحی خوب، روابط فضایی قوی و اصولی در پلان است. روابطی که در نهایت منجر به راحتی ساکنین شده و آن‌ها را به ادامه زندگی در یک ویلا درمازندران مشتاق‌تر می‌کند. این روابط فضایی در بسیاری موارد از فرهنگ نیز تاثیر می‌پذیرند و شما با آشنایی با فرهنگ منطقه و سبک زندگی مخصوص به آن‌ها، به روابط فضایی درستی دست خواهید یافت که یک ویلا در مازندران را از هر حیث سرآمد خواهد کرد. زمانی که افراد با ویلایی مواجه می‌شوند که قبل از هرچیز در آن احساس راحتی می‌کنند، یعنی روابط فضایی در این طراحی به درستی برآورده شده‌است. موضوعی که ما به دنبال آن هستیم نیز همین است.

در تعیین درست روابط فضایی ویلا درمازندران، باید ارتباط فضاها با یکدیگر و درجه اهمیت هر یک را بشناسید. برای مثال، اینکه آشپزخانه با نشیمن از نظر عملکردی باید ارتباطی قوی داشته باشد یا خیر و وضعیت سرویس بهداشتی نسبت به هر یک از اینها چگونه است. عرصه بندی عمومی، خصوصی، نیمه عمومی و نیمه خصوصی در ویلا در مازندران تا چه حد اهمیت داشته و تا چه میزان باید به این مرزبندی مقید بود؟ در فرهنگ ایران به دلیل مسائل مربوط به محرمیت، این مرزها پر رنگ تر است و سعی می‌شود طراحی فضاها به گونه‌ای باشد که افراد در زمان زندگی در ویلا درمازندران، حس کنند که حریمشان حفظ است. این موارد را می‌توان با کمی انعطاف پذیری در طراحی فضاهای ویلاهای شمال ایجاد کرد.

ویلا در مازندران 48748748418541841

 

فضاهای ویژه در ویلا در مازندران

اگر می‌خواهید ویلای شما پر مخاطب باشد، به فکر فضاهایی ویژه در طراحی ویلا در مازندران باشید. چه فضاهایی ویژه محسوب می‌شوند؟ استخر، سالن ورزشی، آلاچیق، تراس هایی منعطف و فضاهایی باز و نیمه باز می‌توانند فضاهایی خاص در یک ویلا در مازندران محسوب شوند. اگر به دنبال طراحی ویژه هستید، یک استخر روباز در کنار طراحی محوطه می‌تواند پاسخگوی خواسته شما باشد. در طراحی پلان ویلا در مازندران، محوطه نباید سازی جدا از فضاهای داخلی بزند و سبک و الگوی کلی کار باید بر محوطه نیز حاکم باشد. در همین راستا، بهتر است در تلفیق با یک لند اسکیپ قوی، از فضاهای ذکر شده نیز بهره بگیریم. استفاده از برخی از امکانات ورزشی در ویلاهای شمال، افراد بیشتری را به استفاده از آن‌ها ترغیب می‌کند. شاید بتوان یکی از ویژه‌ترین فضاهای ویلاهای مازندران را فضاهای منعطفی دانست که بسته به حال و هوای شمال می‌توانند به صورت بسته، باز و یا نیمه باز طراحی شوند، در نظر گرفتن این مورد در یک ویلا در مازندران نیز خالی از لطف نیست.

نوع پلان را مشخص کنید

منظور از نوع پلان در اینجا باز بودن یا نبودن آن است ، در واقع شما باید طبق علاقه ، سلیقه و سبک زندگی خود و خانواده تان تصمیم بگیرید . که به چه نوع پلانی احتیاج دارید و کدام سبک با نیازهای شما تطابق بهتری دارد . در پلان باز دیوارها کاهش یافته و شفافیت فضا  افزایش می یابد .

آشپزخانه نقطه استراتژیک در طراحی پلان

بار ها گفته شده که آشپزخانه قلب خانه است و همین گفته به تنهایی این موضوع را اثبات خواهد کرد که آشپزخانه فضایی بسیا حائز اهمیت در فضای داخلی ویلا و هرخانه ای محسوب می شود . نه تنها خودآشپزخانه بلکه چگونگی ارتباط آن با فضا مهم است ، اینکه شما چگونه ارتباط بین بخش های مختلف خانه خود را حفظ کنید از مسائل مهمی است نیازمند تخصص دارد و باید از افرادی که در طراحی و دکوراسیون داخلی تخصص دارند کمک بگیرید .

خرید ویلا در مازندران

با تمام این توصیفات، زمانی که شما قصد خرید ویلا در مازندران را دارید و انتظارتان از این سرمایه‌گذاری بالاست، باید از مسیری درست با موضوع مواجه شوید. بهترین کار در این رابطه کمک گرفتن از کسانی است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند. مشاورین املاک مجربی که با اطلاعات کافی، بهترین گزینه‌ها را روی میز قرار خواهند داد. پس در این زمینه از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی در ارتباط باشید و از خدمات ما بهترین استفاده را ببرید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه