اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی را بشناسید

26 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی 79896746897468748654785

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی و چیدمان غلط خانه باعث ایجاد آشفتگی بصری می شود ، در واقع دکوراسیون و چیدمان داخلی از مهم ترین مسائل و چالش ها در فضای داخلی محسوب می شود . بهتر است برای انجام دکوراسیون داخلی از اشتباهات رایجی که ممکن است برای بیشتر ماها ایجاد شود دوری نماییم ، در قدم اول باید آن ها را شناسایی کنیم .

احتمالا تا به حال بسیار دیده اید که همواره در مکان های تفریحی ، رستوران ها ، هتل ها و به خصوص در ویلاها و برج های ساحلی و … افراد به دنبال انتخاب مناسب ترین سبک و چیدمانی شیک و منحصر به فرد هستند ، از همین رو بد نیست ابتدا با نکات مهم در زمان چیدمان و حتی اشتباهاتی که ممکن است رخ دهد آشنا شوید و گزینه مناسبی را انتخاب کنید . گاهی حتی خرید و یا قرار دادن یک اکسسوری و مجسمه اضافه و حتی ایجاد دکور نامناسب می تواند از زیبایی محیط داخلی بکاهد و زیبایی و راحتی را از بین ببرد .

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی 79896746897468748654785

استفاده  از مبلمان نامناسب با فضا از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

احتمالا شما هم شاهد این صحنه بوده اید که در فضایی با متراژ کم ، از مبلمان و میز و صندلی های بسیار بزرگ و حجیم چیدمان شده است و یا حتی از وسایل چوبی بزرگ و نا مناسب برای زیباسازی فضای داخلی استفاده شده . اولین قدم در زمان خرید وسایل مناسب در دکوراسیون داخلی منازل ، در نظر داشته باشید که هنگام خرید باید متراژ و فضایی که در اختیار دارید را حتما در نظر داشته باشید ، تا در چیدمان و زیباسازی فضای داخلی با مشکل مواجه نشوید .

از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی تنها این مورد نمی باشد ، گاهی نیز مسئله کاملا بر عکس صدق می کند ، و شما شاهد مبلمان فوق العاده ساده و ظریف در فضایی بزرگ و لوکس بوده اید . ایجاد چنین فضایی به تنهایی می تواند کاملا هارمونی و جذابیت دکوراسیون داخلی را از بین ببرد .

 

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی 89674896896784968989

انتخاب فرش کوچک از در دکوراسیون داخلی خانه

از دیگر اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منازلی که تا به امروز بسیار تکرار شده است ، انتخاب فرش با متراژ بسیار کوچک است ، این موضوع به خصوص برای اتاق نشیمن بیشتر به چشم می خورد . بهتر است از فرشی با متراژ مناسب استفاده کنید به گونه ای که پایه های مبل روی آن قرار بگیرد و یا حداقل پایه های جلویی مبل را پوشش دهد و پایه های پشتی روی زمین باشند .

همچنین برای انتخاب برش زیر میز ناهار خوری حتما به این دقت داشته باشید که فرشی را بر می گزینید هنگام نشستن برای صرف غذا ، پاهایتان روی فرش قرار بگیرد و یا حداقل پایه های جلویی مبل را پوشش دهد .

انتخاب رنگ برای خانه

از دیگر گزینه های اشتباه دیگر که برای دکوراسیون منازل دیده می شود ، انتخاب رنگ اگر تنها بر اساس پرداخت هزینه های کم باشد ممکن است از کیفیت پایینی برخوردار باشد و شما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شوید . بهتر است که ابتدا به سراغ رنگ های با کیفیت و مرغوب بروید ، علاوه بر این یک رنگ خاص را به عنوان پیش زمینه انتخاب کنید و حتما در انتخاب آن دقت بسیاری را به کار بگیرید ، چرا که ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و نتوانید به راحتی آن را با دیگر وسایل خانه مچ کنید .

رنگ پس زمینه باید رنگی باشد که بتوان آن را با دیگر رنگ ها ترکیب نمود و هارمونی جذابی را به وجود آورد ، این رنگ معمولا برای دیوار ها و پرده ها بیشتر صدق می کند تا بتواند زیبایی و ترکیب جذابی را خلق کند .

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی 89796874987989

فاصله بین دیوار و وسایل

ممکن است شما بسیار با این صحنه مواجه شده باشید که فاصله بین وسایل و دیوار بسیار کم است و در برخی موارد نیز به دیوار چسبانده شده اند ، این کار جهت ایجاد هارمونی و برای مدیریت بهتر فضا صورت می گیرد ، در حالی که می تواند به راحتی زیبایی و جذابیت را کاهش بدهد . بهتر است در هنگام مهمانی های بزرگ این موضوع رعایت شود ، اما در حالت کلی باید مبلمان ها کمی از دیوار فاصله داشته باشد و برای زیباتر کردن فضا در قسمت پشتی از لامپ ها ، آباژور ها و حتی گلدان ها با گل های بلند استفاده می شود تا زیبایی را به وجود بیاورد . باید بدانید که فاصله دیوار با المان ها  و وسایل تزئینی و حتی مبلمان ها بسیار مهم و حائز اهمیت است .

نصب تابلو ها در ارتفاع بالا

خیلی از افراد عادت دارند که تابلو های هنری یا قاب عکس هایی که به آن علاقمند هستند را در قسمت بالای دیوارها نصب کنند ، در حالیکه چنین حالتی استاندارد نمی باشد ، نصب تابلو ها باید هم ردیف با چشم افراد باشد تا بتواند زیبایی به فضای داخلی ببخشد و با تعریف شدن از دید بقیه چشم انداز جذاب را به وجود بیاورد .

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی 78484876874687487468

شلوغ کردن فضا

از مهم ترین و رایج ترین اشتباهاتی که در دکوراسیون داخلی آن است که خانه به خصوص فضای پذیرایی و اتاق ها را با دکورهای ریز  و درشت شلوغ کنیم . این کار چشم شما را به سرعت  خسته می کند و از زیبایی فضای داخلی می کاهد و به اعتقاد روانشناسان آرامش شما را بر هم می زند . به جای استفاده بیش از حد از لوازم و دکوری های زننده و براق بهتر است از اکسسوری های مینیمال و ساده استفاده کنید تا ارزش فضا را بالا تر برده و از استرس بکاهد . هر چه فضا شلوغ تر و پر تر باشد استرس زا تر خواهد بود ، در سادگی همیشه آرامش ، نشاط و طراوت جریان دارد . استفاده از نور نیز از بهترین گزینه ها در دکوراسیون داخلی محسوب می شود ، یادتان باشد همیشه نور کافی در فضا جریان داشته باشد تا زیبایی و روشنایی بتواند پتانسیل مثبتی را در خانه شما به جریان بیندازد .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه