سبک رترو در دکوراسیون داخلی و همه چیز در باره آن

4 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
سبک رترو 84968768757957

طراحی رترو چیست ؟ تفاوت های آن با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی در چیست ؟ این سبک در چه قرنی  و در کدام کشور طراحی شده است ؟ با ما همراه باشید تا شما را با این نوع سبک بسیار جذاب  نیز آشنا کنیم  و ویژگی های خاص آن را بیان کنیم .

می دانید که صد ها سبک مختلف در دیزاین دکوراسیون داخلی ویلا در شمال وجود دارد که هر کدام قوانین خاص خود را دارند که سبب تمایز آن با دیگر سبک ها نیز می شود. از آنجایی که بیشتر سبک های موجود در سراسر کشورها در دیزاین  دکوراسیون داخلی ویلا در مازندران در کنار چیدمان مدرن از سبک های گذشته هم الهام گرفته اند باید بگوییم که سبک رترو هم از این قائده مستثنی نیست.

سبک رترو 84968768757957

در واقع سبک رترو سبکی است که نگاهی به گذشته می اندازد . شاید جالب باشد بدانید که این سبک تلفیقی از چند سبک مختلف قدیمی است. پس اگر عاشق دیزاین به سبک قدیمی ، نقوش پیچیده و  رنگ های متنوع هستید این دکوراسیون داخلی گزینه ای ایده آل برای شماست . پس با ما همراه باشید .

در آغاز به تاریخچه این سبک جذاب نگاهی کوتاه می اندازینم :  همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم سبک رترو متشکل از چند سبک مختلف است  که استفاده از رنگ های شاد و زنده در آن ، این سبک را از دیگر سبک ها جدا می سازد. سبک رترو برخلاف نظری که به اشتباه  این روزها رایج شده است تنها به طراحی های داخلی اطلاق می شود که  در  سال های  1950 تا 1970میلادی می باشد .

ساختارهای بی نظیر دکوراتیو، مصالح و رنگ ها بر اساس گرایش ها و سبک های گذشته ترکیب بی بدیلی پدید می آورد به نام رترو که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. واژۀ رترو، ریشه ی لاتین دارد و به معنای زمان های گذشته است. سبک رترو به دلیل بهره گیری از مجموعه رنگ ها، ساختارها و فرم های غیر معمول بسیار متفاوت است. به گونه ای که این سبک، از صلح و آرامش دور بوده و فریاد بلندی سر می دهد و حس و حال و هوایی مرموز برقرار می  سازد.

سبک رترو 46874687687468746874186

رترو خالق نمای متفاوت ویلا در شمال  :

اگر کمی دقت کنید می بینید که در اکثر دکوراسیون داخلی ، خانه ها به سوی تک رنگی می روند و بیشتر از رنگ های خنثی و سفید در خانه ها نیز استفاده می شود. اما اگر به رقص رنگ ها علاقه مند هستید و از روانشناسی و معجزه رنگ ها مطلع هستید و به همین خاطر قصد دارید رنگ ها را وارد خانه خود کنید؛ سبک رترو می تواند بهترین گزینه باشد .

شاید تا به اینجا فهمیده باشید که در این سبک داشتن جسارت مهم ترین قدم است . به همین سبب  برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل در این سبک ، نیازمند وجود شناخت کافی  از رنگ ها و دیزاین است تابتوانید آن را به بهترین شکل به نمایش بگذارید. در غیر این صورت وجود رنگ های مختلف می تواند سبب پریشان خاطری افراد خانه نیز شود .

  • استفاده از رنگ های روشن در کنار رنگ های تیره : مشکی و سفید . سفید و بنفش و…
  • استفاده از  رنگ های خنثی
  •  استفاده از رنگ های روشن و ملایم

شاید در ابتدا  تصور کنید استفاده از این رنگ ها در کنار هم فضایی بسیار شلوغ را به وجود می آورد . اما باید بگوییم که با بکار گیری اصولی از این رنگ ها می توانید به زیبایی خانه خود نیز کمک کنید .  برای مثال شما دیواری از خانه تان را انتخاب کنید و رنگ های نارنجی ، کرم وآبی سیر را در کنار خود قرار دهید. سعی کنید با مداد طراحی های هندسی را بر روی آن ترسیم کنید  و هر کدام از شکل ها را یک رنگ بزنید  و در انتها خواهید دید که نمایی بسیار زیبا را به وجود آورده اید .

مبلمان از اجزای اساسی خانه به سبک رترو به حساب می آید. مبلمان در این سبک بیشتر چوبی بوده با بالشتک های رنگی در این سبک شما می توانید با بکار گرفتن خلاقیت  از هر رنگی استفاده کنید و در پی هماهنگ کردن رنگ ها نباشید. به طور مثال شما می توانید در کنار رنگ قرمز از رنگ های آبی ، نارنجی و یا زرد استفاده کنید.

سبک رترو 478746874687468741687487

 متریال طراحی داخلی رترو :

در این سبک بافت ها مختلف است . لازم نیست شما تنها از چوب در دیزاین ویلا در شمال استفاده کنید .چوب ، سرامیک ، گچ  ، سنگ  و انواع پارچه و… نمونه بافت های متنوعی هستند که در دیزاین خانه نیز بهره گرفته می شوند .

نور پردازی یکی از موارد اصلی در دیزاین داخلی خانه بوده که می تواند چند برابر به زیبایی فضای ویلای شما نیز اضافه کند.   استفاده از لوستر های فانتزی در این نوع سبک می تواند نمایی جالب را شکل دهد و هم به نور فضای خانه شما نیز اضافه کند .

سبک رترو 68549893737+9

 در آخر

با همه این اوصاف در واقع سبک رترو چیزی جز استفاده اصولی از رنگ های شاد نیست که با اجزای و وسایل قدیمی متعلق به قرن بیستم نیز کامل می شود و به محض ورود حس نوستالژیک نیز به فرد بیننده نیز دست می دهد . شما هم اگر قصد دارید سبک خانه خود را تغییر دهید به شما پیشنهاد می کنیم که سبک رترو را در دکوراسیون داخلی  انتخاب کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه