کفپوش بامبو ، کفپوشی ایده آل برای خانه های مدرن

24 فروردین 1401
0 دیدگاه
کفپوش بامبو 45874841874874878676874

کفپوش بامبو از کفپوش های پرطرفداری است که امروزه در اکثر ویلاهای شمالی نیز دیده می شود .  چوب بامبو به دلیل دوام بالا و زیبایی منحصر به فرد توانسته جایگزین بسیار خوبی برای کفپوش های چوبی باشد . از آن جا که هر روزه معماران به دنبال ایده های جدید و کاربردی  برای خلق دکوراسیون داخلی مدرن و شیک  و در کنار آن سازگار با محیط زیست هستند ، بامبو می تواند انتخابی ایده آل در زمینه کفپوش ویلا در شمال باشد . چوب بامبو دارای مقاومت و انعطاف پذیری بالایی است به همین سبب می تواند برای کفپوش های خانه نیز مناسب باشد. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با نکاتی مهم راجع به این کفپوش وهمچنین تفاوت آن را با کفپوش چوبی آشنا کنیم.  پس با ما همراه باشید.

کفپوش بامبو 45874841874874878676874

مزایای کفپوش های بامبو :

  1. دوست دار محیط زیست : کفپوش های چوبی نیازمند الوار های چوبی زیادی است که می توانند به درختان و جنگل ها نیز آسیب فراوانی بزند . به طوری که بعد از سال ها دیگر شاهد جنگل نخواهیم بود اما با پرورش درختان بامبو دیگر نگرانی وجود ندارد. درختان بامبو خیلی سریع تر از درختان دیگر رشد می کنند به طوریکه تنها 5 سال  برای رشد این درختان لازم است یکی دیگر از ویژگی های مثبت گیاه بامبو در این زمینه، رشد مجدد بعد از قطع ساقه است که هزینه های کاشت دوباره و بستر سازی را کاهش می دهد.
  2. بامبو کاملا با محیط زیست سازگار و تجدید پذیر هستند به همین خاطر مورد توجه دوست داران محیط زیست قرار گرفته است.
  3. با قابلیت ترمیم می توانند این امکان را برای شما فراهم بیاورند که در هر نقطه از کفپوش که دچار مشکل شود تعویض و یا ترمیم شود.
  4. اگر قصد خرید کفپوش با عمر طولانی دارید ما به شما بامبو را پیشنهاد می دهیم چراکه تا سال های زیاد می توانید آن را مثل روز اول زیبا ببینید .
  5. چوب های بامبو می توانند خیلی راحت تمیز شوندو نیاز به مواد شوینده نیز ندارند ؛ حتی سخت ترین لک ها با پارچه خیس پاک می شوند.
  6. نصب پنل های بامبو نیزبسیار راحت می باشد.
  7. ظاهری طبیعی چوبی این کفپوش زیبایی بی نظیری را به خانه شما می بخشد .
  8. رنگ هایی متنوع این کفپوش به شما این فرصت رامی دهد که آن را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ کنید

 

کفپوش بامبو 4874687485748865416

معایب کفپوش بامبو :

  1. چوب های بامبو در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند . پس اگر قصد دارید این کفپوش را برای ویلا در شمال و ویلا ساحلی نیز بکار بگیرید کف سازی و عایق کاری خانه تان را از یاد نبرید زیرا این کفپوش ها در اثر رطوبت زیاد دچار کپک زدگی نیز می شود .
  2. از دیگر معایب این کفپوش ها آن است که شرکت های تولید کننده آن ها گواهینامه FSC ندارند و نمی شود اطمینان پیدا کرد که این محصولات بر اساس مسائل محیط زیستی به شیوه های پایدار تولید می شوند.
  3. در ساخت این کفپوش ها ترکیباتی از فرمالدهید استفاده می شود. که هرچه نوع کفپوش بی کیفیت تر باشد درصد ترکیبات به کار رفته بیشتر است. از آن جایی که به دلیل فرّار بودن این ترکیبات امکان پخش آن ها در خانه وجود دارد لذا اگر از کفپوش های با کیفیت بالا و مرغوب استفاده نشود سلامتی ساکنین خانه در خطر خواهد بود.

 

کفپوش بامبو 8687468748674186547186748

 

انواع کفپوش های بامبو

این کفپوش ها انواع گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی این گونه ها پرداخته ایم.

1.کفپوش های بامبو با رگه های عمودی : مدل های عمودی نشان دهنده طرح واقعی بامبو هستند . اگر اتاق هایی طویل دارید این نوع بامبو می تواند کاربرد بیشتری داشته باشد .

2.کفپوش های بامبو صلب با رگه های افقی : این مدل با رگه های افقی و رنگ های روشن برای محیط ها و فضا های کوچک بسیار مناسب می باشد.

3-کفپوش های بامبو با بافت درشت

4-کفپوش های بامبو مهندسی شده : مدل های مهندسی شده اندکی با انواع طبیعی آن ها متفاوت هستند. در این نوع ها سعی شده است به شیوه مهندسی عیب و ایراد های انواع طبیعی برطرف شود. کفپوش های بامبو در واقع یک لایه ای هستند اما انواع مهندسی شده چند لایه دارند و با همین شیوه برخی از معایب نظیر آسیب پذیری در برابر رطوبت تا اندازه زیادی برطرف شده است.

دکوراسیون داخلی  47874874856874168768741

اما تفاوت کفپوش چوبی و بامبو :

احتمالا اگر قصد خرید کفپوش خانه را دارید و بین  کفپوش بامبو و چوبی در تردید هستید  ما در ادامه مطلب تصمیم داریم تا شما را از تفاوت های این دو نوع متریال نیز اشنا کنیم پس با ما همراه باشید

  • تنوع و طرح های کفپوشی های چوب بیشتر از بامبو است.
  • اگر به دنبال کفپوش مقرون به صرفه تر هستید بامبو انتخابی مناسب تر است.
  • اگر کفپوش را برای مکانی پر رفت و آمد می خواهید ، کفپوش چوبی گزینه بهتری است چراکه چوب مقاومت بیشتری به نسب با چوب های بامبو دارد.
  • بامبو و چوب هر دوسازگار با محیط زیست بوده و قابل تجدید پذیر اما از آن جهت که درخت بامبو رشد بیشتری دارد کمتر به محیط طبیعی نیز آسیب وارد می کند .
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه