انواع سینک ظرفشویی و همه چیز در رابطه با آن

23 فروردین 1401
0 دیدگاه
سینک ظرفشویی 4168546854684186741867

راز زیبایی ماندگار برای هر دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب بهترین  و با کیفیت ترین متریال است.  انتخاب صحیح سینک ظرفشویی یکی از مهمترین نکاتی است که ضروری است زمان کافی برای آن صرف شود تا بتوانید تا سال های زیاد از زیبایی آن لذت ببرید. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با چند مورد از بهترین سینک ظرفشویی و نکاتی بسیار مهم در رابطه با آن نیز  آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید .

احتمالا شما هم با داشتن یک سینک کهنه و قدیمی زمانی که زمان شستن ظرف فرا می رسد دلتان نمی خواهد از جایتان بلند شوید اما زمانی که  یک سینک ظرفشویی جدید و مدرن در آشپزخانه تان داشته باشید  آن‌ قدرها هم خسته‌کننده و بد نیست. حتی باعث می ‌شود تا دقایقی که صرف شستن ظرف‌های کثیف می‌کنیم، آسان ‌تر و سریع‌تر بگذرد.

در ابتدا به سینک استیل می پردازیم شاید به جرات بتوان گفت که یکی از پر طرفدارترین و قدیمی ترین سینک ، سینک استیل ضد زنگ است که در واقع جنس آن ها نیز از نیکل و کروم می باشد . این نوع سینک به دلیل دوام بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه  عموما در اغلب  آشپزخانه ها نیز دیده می شود .

ویژگی های سینک ظرفشویی استیل

  • درخشان بودن
  • دوام بسیار بالا
  • به راحتی قابل شستشو هستند
  • قیمت پایین

سینک ظرفشویی 4168546854684186741867

 

معایب :

  • مقاومت پایین در برابر خراشیدگی و خط و خش
  • امکان غر شدن
  • تیره و کدر شدن به مرور زمان
  • چند برابر کردن صدا

سینک ظرفشویی چدنی :

یکی دیگر از  موادی که در ساخت سینک ها بکار می رود چدن بوده که به دلیل استحکام بسیار بالا جزو  سینک های مقاوم و بادوام به شمار می رود به طوریکه شما می توانید آن را تا سال های سال بدون ایجاد حتی کوچک ترین خراش خوردگی نیز آن را در آشپزخانه خود  داشته باشید .  چدن به دلیل  ضخامت بالا برخلاف سینک های استیل  در هنگام شستشو صدای کمی را ایجاد می کند. پس به راحتی ظرف بشویید  بدون ایجاد  صدای گوش خراش . گفتنی است که این نوع سینک ها رنگ های متعددی دارد که شما می توانید بنا به سلیقه خود آن را  برای آشپزخانه ویلا در مازندران خود انتخاب کنید .

سینک ظرفشویی سنگ کورین :

یکی دیگر از انواع متریال در ساخت سینک سنگ کورین بوده که به دلیل زیبایی بسیار زیاد نیز جزو سینک های پرطرفدار و محبوب ویلا در شمال  می باشند . در واقع  سنگ کورین یک سنگ مصنوعی بوده که ساخته دست انسان است  اما با ظاهری طبیعی ! این سنگ از موادی چون اکرلیک، پلی‌استر، اپوکسی و رنگدانه‌‌ها تولید می‌شود که به صورت سرتاسری و یکپارچه بر روی کانتر آشپز خانه نیز طراحی می شود که علاوه بر ظاهر زیبای که به نمایش می گذارد  از نشت آب از درز ها  نیز جلوگیری می کند .

 

سینک ظرفشویی 47698486746874874689748

ویژگی های سینک ظرفشویی سنگ کورین :

  1. تنوع رنگی بالا .
  2. کاملا بهداشتی و مقاوم در برابر قارچ و باکتری
  3. در برابر انواع لکه و آلودگی بسیار مقاوم است
  4. به راحتی تمیز می‌شود حتی لک های آب
  5. مقاومت بسیار بالایی در برابر خراش و خوردگی
  6. قیمت نسبتا بالا
  7. اتصال یکپارچه با صفحه کابینت و بدون درز بودن آن از تجمع هر گونه آلودگی و جرم جلوگیری می کند
  8. سینک کورین بسیار زیبا و مدرن بوده و فضای آشپزخانه شما را به کلی تغییر می دهند
  9. طول عمر بالایی دارد

سینک ظرفشویی گرانیتی :

سینک ظرفشویی گرانیتی ( کامپوزیتی ) با تنوع رنگی بالا از گزینه های ایده آل در آشپزخانه های لاکچری  می باشد چراکه این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتواند آن را با دیگر اجزای آشپزخانه خود نیز هماهنگ کنید. سینک کامپوزیتی از چه موادی ساخته می شود ؟ با ترکیب دو ماده گرانیت و کوارتز و برخی مواد دیگر که بر پایه رزین آکریلیک و پلی‌استر  بوده که  یک سینک با طرح دلخواه  وبسیار مقاوم تولید می‌شود و خیال شما را از این بابت سینک زیبا  تاسال های طولانی نیز راحت می کند.

 

سینک ظرفشویی 4586746746746874689

 

اما از دیگر ویژگی های این سینک :

  1. مقاوم در برابر ضربه
  2. مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت تا 280 درجه سانتی گراد
  3. تنوع رنگ بالا
  4. هیچ لکی روی آن باقی نمی‌ماند.
  5. پاک کردن آسان
  6. در برابر خوردگی و خراش بسیار مقاوم است.

سینک ظرفشویی سنگ مرمر :

سنگ مرمر که همه شما نیز با  شکل و ظاهر آن کاملا آشنا هستید ؛ این سنگ به دلیل زیبایی بی نظیر می تواند از متریال ایده آل در ساخت سینک ظرفشویی ویلا های ساحلی در شکل های گوناگون باشد.

  1. ظاهر زیبای سنگ مرمر، دیزاین فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه می‌بخشد.
  2. مقاومت و استحکام این سینک بسیار بالا است.
  3. به دلیل روشن بودن رنگ سینک، پس از مدتی استفاده کدر می‌شود.
  4. سینک مقاومت بالایی دارد و امکان شکستگی و خوردگی بسیار پایین است.
  5. به دلیل سختی بالای سنگ مرمر، احتمال شکستن ظروف بلوری و چینی وجود دارد.

 

سینک ظرفشویی 468746874874878

 

سینک ظرفشویی مسی :

اگر می خواهید متفاوت تر از بقیه عمل کنید باید انتخابی جسورانه داشته باشید  سینک ظرفشویی مسی ازجمله  انتخاب هایی است که می تواند نمای خیره کننده  و روحی تازه به آشپزخانه ویلا در شمال شما ببخشد.  خوشبختانه امروزه  سینک های مسی  در شکل و طرح های زیادی در بازار قابل عرضه هستند  که می توانند خود را با هر محیطی نیز هماهنگ شوند. جالب است بدانید که  سینک های مسی برخلاف سنگ های سخت  انعطاف پذیری بیشتری دارند  به همین جهت  ظرف شکستنی در احتمال شکستن کمتری دارند.  نکته قابل تامل اینکه فلز مس خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند از گزینه های مناسب برای ساخت سینک ظرف شویی باشد .

معایب سینک ظرفشویی مسی :

این نوع متریال با همه مزیت های خود خیلی سریع نسبت به مواد شوینده اسیدی و یا ظرف داغ  نیز واکنش نشان داده  و تغییر رنگ می دهد .

انواع  سینک ظرف شویی از لحاظ  سبک

  1. سینک ظرفشویی توکار
  2. سینک ظرفشویی آشپزخانه مدل پیشخوان
  3. سینک ظرفشویی تک لگنه
  4. سینک ظرفشویی دو لگنه
  5. سینک ظرفشویی صفحه‌دار (صفحه زهکش)
  6. سینک ظرفشویی روکار
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه