آنچه لازم است در رابطه با استون هنج بدانید.

21 فروردین 1401
0 دیدگاه
استون هنج 48964896476884639469486984

استون هنج یکی از مشهور ترین و باستانی ترین مکان های دیدنی جهان می باشد که توجه افراد بی شماری را در سراسر جهان به خود جلب نموده است.
این بنای یاد بود تاریخی که در ویلتشایر در جنوب انگلیس واقع شده است، یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سازه های ساخته شده توسط بشر است.

با توجه به اینکه این سازه بیش از 5000 سال پیش در زمانی که سوابق کتبی نگهداری نمی شد، تاسیس شده است، بنابراین منشا و اهداف آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. شواهد نشان داده که این بنای تاریخی ارتباطی با آیین های Druids باستان و طالع بینی دارد.
استون هنج  با استفاده از شاهکارهای باورنکردنی و تقریباً غیرممکن مهندسی ساخته شده است و به عنوان یکی از مکان های جذاب گردشگری در جهان گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

 

استون هنج چیست؟

استون هنج دایره ای عظیم می باشد که توسط انسان از سنگ های ایستاده ساخته شده است. این بنای تاریخی توسط نیاکان ما در طول قرن ها پیش ساخته شده است.
این سازه یکی از شاخص ترین نشانه های ما قبل تاریخ جهان است و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین اسرار حل نشده جهان در نظر گرفته می شود.

 

 استون هنج 74874864774687416857486741874

 

سنگ استون هنج کجاست؟

این بنای معروف در دشت سالیسبری در ویلتشایر انگلیس واقع شده است. با سالزبری 8 مایل فاصله داشته و درست در کنار گذرگاه (Amesbury (A303 در سمت چپ جاده واقع شده است.

 

استون هنج چه زمانی ساخته شده است؟

با اینکه کار بر روی دایره سنگ از حدود 5000 سال پیش در دوره عصر جدید آغاز شده بود اما ساخت آن بیش از هزار سال طول کشید.
باستان شناسان دریافته اند که تغییرات نهایی در حدود 1500 سال قبل از میلاد، در اوایل عصر برنز ایجاد شده است.

 

حقایقی جالب در رابطه با استون هنج

  • در رابطه با پیدایش استون هنج افسانه های زیادی وجود دارد ، یکی از این افسانه های قدیمی در رابطه با قصه ای در این باره است که می گوید ” مرلین جادوگر سنگ ها در زمان شاه ارتور افسانه ای از قرن 5 میلادی ایرلند به استون هنج آورده است ” .
  • برخی از متخصصان بر این باور هستند که با توجه به وزن بسیار زیاد سنگ ها ، برای ساخت بنا از نیروی انسانی عظیمی در مدت زمان طولانی استفاده شده است .
  • در باور بسیاری از محققان این حوزه این موضوع نقش بسته است که حلقه سنگی استون هنج برای نظارت و همچنین به عنوان معبدی برای ستایش به کار می رفته است .
  • در سال 1960 ستاره شناسی آمریکایی جرالد هاوکینگ بیان نمود که استون هنج یک رصد خانه و تقویم پیچیده ای بوده ، تفسیر های ستاره شناسی استون هنج با وجود بی دقتی هایی که دارد ، هنوز هم محبوب مانده است .
  • استون هنج با ستاره شناسی رابطه محکمی دارد ، دکتر هالی ، در سال 1720 برای بدست آوردن میزان انحراف میدان مغناطیسی خورشید از سن تاریخی استون هنج کمک گرفت .
  • استون هنج و بناهایی مشابه به آن می توانند به عنوان اولین سکونتگاه های بشر تلقی شوند ، حتی برخی از متخصصان نیز از این بناها به عنوان تقویم هایی که در مقیاس بزرگ هستند یاد می کنند . مردم می توانستند با دنبال کردن حرکت اجرام آسمانی درباره فصل ها و سالها اطلاعات به دست بیاورند .

 

استون هنج در چندین مرحله و در طول قرن ها ساخته شده است.

این بنای ماقبل تاریخ از 5000 سال پیش تحولات مختلفی را تجربه کرده و به عنوان یک دایره سنگ شروع به خدمت رسانی نکرده است. این سازه در اصل یک محوطه ساده خاکی بود که مردم ماقبل تاریخ مردگان خود را در آنجا دفن می کردند. قدمت بانک زمین و خندق دایره ای شکل که سنگ ها را احاطه کرده است، می تواند به حدود 3100 سال قبل از میلاد مسیح بازگردد، در حالی که دایره سنگ داخلی این بنای یادبود در اواخر دوره نوسنگی  حدود 2500 سال قبل از میلاد ساخته شده است. طی چند صد سال بعد، سنگ ها دوباره بازسازی شده و سنگ های جدیدی به آن ها افزوده شد است.
استون هنج امروزی که امروزه بین 1930 تا 1600 سال قبل از میلاد بازسازی گشته و به بنای امروز تبدیل شده است.

 

 استون هنج 68968967896789678978

  از دو نوع مختلف سنگ ساخته شده است.

در استون هنج دو نوع مختلف سنگ به کار رفته شده است.  سنگهای سارسن، سنگهای بزرگتر و خارجی هستند و سنگهای آبی، سنگهای داخلی کوچکتر را تشکیل می دهند.
سنگ های سارسن نوعی ماسه سنگ است که به طور طبیعی در مناطق اطراف سازه و حدود 20 مایلی از محل یافت می شود. با این حال، سنگ های آبی از تپه های پریسلی در جنوب غربی ولز سرچشمه گرفته و بیش از 140 مایل دورتر هستند.

 

چگونگی حمل سنگ ها یک معما باقی مانده است.

یکی از بزرگترین اسرار در مورد استون هنج این است که چگونه سنگ های عظیم از فاصله بسیار دور به محل سازه رسیده اند.
در مورد چگونگی رسیدن این سنگ ها به این سازه نظریه های بی شماری وجود دارد، از جمله این ایده که سنگهای آبی را توسط یخچال های طبیعی آورده اند. محتمل ترین نظریه این است که آنها توسط انسان با استفاده از شبکه ای از آبراهه ها  حمل و به زمین منتقل شده اند.

 

ساخت و ساز این سازه نیاز به شاهکار های باور نکردنی مهندسی داشته است.

برای اینکه سنگ ها به حالت ایستاده قرار بگیرند، نبوغ محض مهندسی لازم بود. سرانجام سازندگان با تکنیکی که بیشتر از ساخت و ساز چوبی حمایت می کرد، همراه شدند. آن ها سوراخ های مورب و برجسته ای را ایجاد کردند تا سنگ ها را بهم بریزند و از مفاصل زبان و شیار استفاده کنند. هنگامی که سوراخ سنگ ها حفر می شد  تیرهای چوبی مکان هایی در پشت سوراخ به عنوان تکیه گاه مهاربند بودند.
سنگ سپس به موقعیت خود منتقل شده و با طناب به سمت بالا کشیده می شدند.

 استون هنج 56789687786788987987

آثار رومی در این مکان یافت شده است.

در کاوش های فراوان انجام شده در استون هنج، آثار مختلف رومی از جمله سفال، اشیای سنگی و فلزی و همچنین سکه یافت شده است. استون هنج چه ویژگی خاصی دارد؟
باید این نکته را نیز متذکر شویم که این سازه نه تنها در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از 7 عجایب باستانی جهان قرار دارد، بلکه این بنای تاریخی همچنین از نظر معماری پیچیده ترین دایره سنگی ماقبل تاریخ روی زمین است که بزرگترین آوبوری در جهان است.

 

استون هنج از لحاظ تاریخی با نجوم مرتبط است.

طبق گزارشات میراث انگلیس در سال 2010 ، استون هنج با نجوم رابطه ای طولانی و جذاب دارد. این امر به ویژه به دلیل هم راستا بودن بنای یادبود در راستای طلوع خورشید از غروب انقلاب تابستان و غروب خورشید از انقلاب زمستانی است. این موضوع نخستین بار در سال 1720 توسط ویلیام استوکلی ، باستان شناس پیشگام انگلیسی کشف شد. از آن زمان ، بسیاری از ستاره شناسان مشهور ، استون هنج را مورد مطالعه قرار داده اند و تلاش کرده اند ارتباطی بین ساخت آن و ستاره ها پیدا کنند.

 

استون هنج با افسانه آرتوریان مرتبط است.

طبق افسانه ها ، جادوگر مرلین استون هنج را از ایرلند ، جایی که توسط غول های باستانی ساخته شده بود ، خارج کرده و آن را در سالسبری دشت به عنوان یادبود 3000 نجیب زاد که در نبرد با ساکسون ها کشته شدند ، دوباره ساخته است.

 

این سازه ممکن است محل دفن باشد.

در سال 2013 بقایای سوزانده شده 50،000 استخوان در این محل حفاری شد که متعلق به 63 مرد ، زن و کودک بود. قدمت این استخوان ها به 3000-2000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این نشان می دهد که استون هنج در ابتدای تاریخ خود  محل دفن بوده است .

 

 استون هنج 58669896876987987877886876

 

سنگ های این سازه دارایی قدرت می باشند.

سنگ های یادبود دارای خواص درمانی و صوتی غیرمعمول هستند. در هنگام گیر افتادن در این سازه آن ها مرتعش شده و صدای بلندی تولید می کنند.  فرکانس های ارتعاشی غالباً به دلیل خواص درمانی مورد ستایش قرار می گیرند و در بسیاری از فرهنگ های باستان اعتقاد بر این است که چنین سنگ هایی قدرت بهبود دارند.

 

یک دایره دارای 56 گودال در استون هنج وجود دارد.

در داخل محفظه دایره ای  56 گودال قرار دارد ، این گودال ها که معروف به سوراخ های ابری (به نام جان اوبری ، که آنها را در سال 1666 کشف کرد) هستند زیبایی بسیاری ایجاد می کنند.
هدف ساخت این گودال ها نا شناخته باقی مانده است . با این حال برخی معتقدند که گودال ها زمانی سنگ یا ستونی برای نگه داشتن کل بنا بودند.

 

سالانه بیش از 1 میلیون بازدید کننده دارد.

اگر چه این سازه از معماری خاص و بی نظیری برخوردار می باشد اما نباید از این نکته نیز غافل گشت که افسانه های باستانی و سوالات مداوم پیرامون استون هنج ، این مکان را فوق العاده محبوب و یکی از معروف ترین میراث جهانی یونسکو در کره زمین کرده است. تمامی این عوامل موجب گشته است تا بسیاری از گردشگران و محققان باستان شناسی برای بازدید از این مکان باستانی ترغیب شده و به تحقیق و پژوهش در این مکان بپردازند.
به طور کلی می توان گفت که استون هنج یکی از مکان های پر بازدید تاریخی محسوب می گردد.

 

چارلز داروین کشف کرد که چرا سنگها در حال غرق شدن هستند.

در دهه 1880 ، چارلز داروین در حال انجام اولین کاوش های علمی ثبت شده در این مکان بود و با توجه به غرق شدن این بنای تاریخی ، به این نتیجه رسید که کرم های خاکی  مقصر غرق شدن سنگ ها در خاک هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه