زیبا ترین برج های ساعت جهان

16 فروردین 1401
0 دیدگاه
برج های ساعت 984845647684857416874

برج های بسیاری در سراسر جهان سر به فلک کشیده اند که هر کدام به انجام کاری مشغول می باشند. برخی از برج ها صرفا جهت نشان دادن زمان به مردم یک شهر به فعالیت می پردازند. حال این برج ها در کنار نمایش زمان می توانند در زمینه های دیگری نیز مشغول به فعالیت گردند. در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از زیبا ترین برج های ساعت جهان  آشنا کنیم و اطلاعاتی مفید در این رابطه به شما ارائه دهیم.

 

برج ساعت یادبود Haymarket، لستر، انگلستان

این برج به عنوان یکی از برج های ساعت زیبا شناخته شده است که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به هنر و معماری گشته است.
این برج که در روزهای کالسکه های اسبی ساخته شده به مرکز یکی از اولین دوربرگردان های انگلیس تبدیل گشت زیرا کالسکه ها جای خود را به سفر با تراموا می دادند. پنج جاده در برج به هم می رسند  و این برج را به یک مکان مهم تجاری تبدیل می نماید که در آن یونجه، کاه و محصولات دیگر فروخته می شد. مجسمه های چهار خیرخواه محلی گوشه های برج را تزئین کرده و زیبایی عجیبی به این برج می بخشند. 

برج های ساعت 489489747474874874874

برج ساعت ساختمان سلطان عبدالصمد، کوالالامپور، مالزی

این مجموعه ساختمانی و برج ساعت در سال 1897 توسط دولت استعمار انگلیس تکمیل شده و میدان Merdeka شهر را به خود اختصاص داده است. سبک ماورایی این سازه را می توان به مساجدی نسبت داد که معمار A.C Norman در زمان حضور در هند مشاهده نموده است. این برج به عنوان یکی از زیبا ترین برج های ساعت جهان  توانسته است مورد توجه خاص و عام قرار گرفته و جلب توجه نماید.

 

بیگ بن، لندن

بیگ بن یکی از برج های ساعت معروفی است که زیبایی های خیره کننده ای داشته و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.
بیگ بن در ابتدا لقبی بود که برای زنگ عظیم درون این برج ساعت استفاده می شد.
در ساخت این برج از عقربه های چدنی زیبایی استفاده شده بود. از آن جایی که عقربه های دقیقه چدنی بسیار سنگین بودند ، بنابراین عقربه های مسی روشن امروز جایگزین آنها شدند.

 

برج ساعت راجبایی، بمبئی

برج ساعت راجبایی که یکی از برج های مشهور و معروف جهان است ، در جنوب بمبئی و در محوطه دانشگاه بمبئی ، در کنار دادگاه عالی قرار دارد . این برج را می توان به عنوان یک جاذبه فوق العاده زیبا و حیرت انگیز تلق کرد ، که در بمبئی نیز به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است . جالب است بدانید که طرح اولیه این برج زیبا را از برج ساعت بیگ بن لندن الهام گرفته اند . سنگ این بنا ، در مارس سال 1869 نصب شد ، این بنای بسیار باشکوه ، دارای یک ساعت بزرگ است که به راحتی در فاصله دور نیز قابل مشاهده می باشد . همچنین از جذابیت های بی نظیر این ساعت این است که آهنگ های ملودیک را با فواصل زمانی ثابت پخش می کند .این برج قرن نوزدهم توسط معمار انگلیسی سر جورج گیلبرت اسکات طراحی شده و هزینه آن توسط پرمچاند رویچاند، بنیانگذار بورس اوراق بهادار بمبئی پرداخت شده است. این شخص اصرار داشت نام این برج مطابق با نام مادر نابینای خود راجبایی نامگذاری شود. او پیرو دین دین جین بود. در این دین دستور داده می شود که شام قبل از غروب خورده شود. زنگ برج ناقوس او را قادر می سازد تا زمان خوردن شام را مشخص کند. گیلبرت هرگز از بمبئی بازدید نکرد و طرح ها را با الگو گرفتن از بیگ بن  از دفتر خود در لندن ارسال کرد.

 

برج های ساعت 6876978968745697896789

برج ساعت ساختمان وریگلی، شیکاگو

این برج یکی دیگر از زیبا ترین برج های ساعت جهان  می باشد که به واسطه زیبایی گسترده توانسته است شهرتی بسیار زیاد یابد. این برج ساعت دارای کاشی های تراکتوت در شش سایه سفید است که از پایین به رنگ سفید شروع می شود و آبی تر می شود.

رنگ سفید یک استراتژی است که برای جلب توجه در این برج مورد استفاده قرار گرفته است.

این سازه بی نظیر در دهه 1920 ساخته شده است و از La Giralda الهام گرفته شده است (به عنوان یک مناره ساخته شده و بعداً در کلیسای جامع سویل اسپانیا قرار گرفت) و هر شب روشن می شود.

 

برج البیت، مکه، عربستان سعودی

 

این برج یکی از جدیدترین برج ساعت جهان است که در سال 2012 تکمیل شده است. این سازه دیدنی در بالای یک ساختمان 76 طبقه قرار دارد که شامل یک هتل Fairmont و همچنین یک مجموعه تفریحی و خرید گسترده است. این برج با 1،972 فوت ارتفاع دومین ساختمان بلند در جهان است (کوتاه برج خلیفه دبی). مقیاس آن بیشتر با این واقعیت منتقل می شود که قطر هر چهار صفحه ساعت 151 فوت است و برای روشن شدن آن هر شب دو میلیون چراغ LED لازم است. این ساختمان زیبا هر روز ساعت اذان مسلمانان را اعلام می کند، در حالی که یک عرشه مشاهده در پایین ساعت به مسافران اجازه می دهد منظره های نمایشی از شهر مقدس را تماشا کنند.

 

برج Zytglogge، برن ، سوئیس

یکی دیگر از زیبا ترین برج های ساعت جهان، برج ساعت سوئیس می باشد. این برج قرون وسطایی با قد 179 فوت ابتدا به عنوان یک برج نگهبانی از استحکامات غربی برن، سپس یک زندان و بعداً یک برج ساعت به فعالیت پرداخته است. در قرن پانزدهم، یک ساعت نجومی برای پیش بینی موقعیت سیارات و تعیین روز هفته به آن اضافه شد.  این ساعت در طول قرن ها به سبک های جدید تکامل یافته است. آخرین بازسازی که در اوایل دهه 1980 رخ داده است موجب شده است که این ساعت بیشترین شباهت را به شکل باروک 1770 داشته باشد.

برج های ساعت 686586868678496896

برج ساعت، هنگ کنگ

با توجه به برج ساعت در ایستگاه های راه آهن، این برج آجر قرمز و گرانیت به طول 144 فوت  در سال 1915 به عنوان بخشی از پایانه راه آهن Kowloon – Canton ساخته شد. در دهه 1970  یک ترمینال جدید در هونگ هوم افتتاح شد  بنابراین ایستگاه اصلی تخریب شد اما این برج همچنان پا بر جا ماند.

 

ساعت ایستگاه قطار لیموژ، فرانسه

ایستگاه لیموژ از این جهت منحصر به فرد است که در واقع به جای ایستان بر روی ریل ها نشسته است.
هر دو گنبد و بالای برج ساعت، رنگ گل سرخ سبز امضا شده با بسیاری از بناهای فرانسوی را نشان داده می شود.  این ساعت دارای اعداد رومی است. به استثنای 4 که به صورت IIII نمایش داده می شود، علت نمایش این عدد یک انتخاب زیبایی برای حفظ فاصله ساعت بین اعداد 4 و 8، VIII بوده است. این ساعت به عنوان یکی از ساعت های قرار گرفته در لیست زیبا ترین برج های ساعت جهان  شهرت جهانی یافته است.

برج ساعت ساخت کشتی، سانفرانسیسکو

این برج ساعت 245 فوتی و ساختمان Beaux-Arts نقطه اولیه ورود و خروج از سال 1898 تا زمان ساخت پل های گلدن گیت و خلیج در اواخر دهه 1930 بوده است که در داخل آن، یک دهلیز اسکیلیت به طول 660 فوت که زمانی دسترسی به کشتی ها را فراهم می کرد وجود دارد، این مکان اکنون مغازه ها و رستوران هایی از جمله قهوه آبی بطری و رستوران آسیایی Slanted Door را در خود جای داده است.

صبح روز شنبه مخصوصاً وقتی بازار کشاورزان مشرف به فضای جلوی و پشت ساختمان می شود، این برج دچار شلوغی می گردد.

 

برج ناجی، مسکو

این برج زیبای 10 طبقه (معروف به نام Spasskaya Frolovskaya) که در سال 1491 توسط معمار ایتالیایی پیترو آنتونیو سولاری طراحی و برای موکب های تشریفاتی استفاده شد، یک ورودی بزرگ به میدان سرخ ایجاد می کنند. این ساعت برای اولین بار در سال 1625 نصب شد و در سال 1851 با اضافه شدن یک ستاره پنج پر به روز  شد. این ستاره هر دو روز و شب روشن است و مانند یک نهر در هوا می چرخد.

برج های ساعت 468767867865868769

برج ساعت ازمیر، ترکیه

این برج 82 فوت بلند در ازمیر که از سال 1983 تا 1989 روی اسکناس 500 لیری ترکیه ظاهر شد، یکی از  زیبا ترین برج های ساعت جهان محسوب می شود.

این برج در میان چندین بنای تاریخی  که در اوایل دهه 1900 به افتخار 25 سال حکومت سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد، به چشم می خورد و شهرت بسیار بیشتری دارد.

قیصر ویلهلم دوم از آلمان به عنوان یک حسن نیت و اتحاد این برج زیبا و خاص را به سلطان عبدالرحیم دوم هدید داد تا وفاداری خود را به او ثابت نماید.

برج های ساعت مشابه به سبک موروسی را در صربستان، بوسنی و مونته نگرو خواهید یافت که همگی استان های زیر سلطه امپراتوری عثمانی بودند.

 

برج ساعت سالن شهر فیلادفیا _ آمریکا

برج ساعت سالن شهر فیلادفیا عنوان بلند ترین برج ساعت جهان را به خود اختصاص داده ،  دارای 167 متر ارتفاع می باشد . این موج در بین سال های 1901 تا 1908 ساخته شده و در هر زاویه یک ساعت دارد . قطر این ساعت خوش آمد گو به حدودا  8 متر می رسد .

برج ساعت صلح کانادا

برج ساعت ضلع ، هم یک برج ساعت و هم یک ناقوس در اتاوت می باشد ، که پایتخت کشور کانادا است . این برج در مسیر میانی بلوک مرکزی ساختمان های پارلمان  کانادا قرار گرفته است . برج صلح که امروزه یکی از نماد های کانادا به شمار می رود ، را می توان بر روی اسکناس های 50 دلاری و 20 دلاری کانادا مشاهده کرد .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه