زیبا ترین قلعه های جهان کدامند؟

13 فروردین 1401
0 دیدگاه

با نگاهی به جهان کنونی به راحتی می توان زیبا ترین قلعه های جهان را که سر به فلک کشیده و دلربایی می کنند را مشاهده نمود .  بدون شک این قلعه ها که توسط پادشاهان و ملکه های سال های گذشته برای محافظت و حکومت بر قلمرو خود ساخته گردیده اند ، نه تنها باید در برابر حمله مقاومت کنند بلکه باید تمامی قدرت و ثروت پادشاه را نیز به نمایش گذارد .

این قلعه ها که اغلب در موقعیت های استراتژیک و دیدنی در دهانه دره ها ، در ورودی گذرگاه های کوهستانی یا در ساحل های زیبای دریا ها ساخته می شدند ، در فرایند ساخت خود از دیوار های تحمیلی و نگهدارنده های بسیار محکمی بهره می بردند که زیبایی و قدرت را به یک باره به نمایش می گذارد .

قلعه Schloss Vianden ، لوکزامبورگ

با وجو اینکه لوکزامبورگ شهر کوچکی است ، اما قلعه های متعددی در این شهر واقع شده اند ، در این شهر بیش از 50 قلعه وجود دارد که در این منطقه ای که مساحتش فقط کمی از منطقه متروی لندن کوچک تر است ، پراکنده است . یکی از زیبایی های قلعه لوکزامبورگ قلعه Schloss Vianden است که در بالای رودخانه ما _ our River در شمال شهر واقع شده است . این قلعه روی ویرانه های یک قلعه باستانی رومی از امپراتوری روم در مقابل تهاجم بربرها محافظت می کرد ، ساخته شده است . در حقیقت این قلعه بین قرن 11 و 14 میلادی بنا شده است .

شاید برایتان جالبی است بدانید که در طراحی این قلعه از سبک های رومانسک و رنسانس به کار گرفته شده است و تا سال 1977 در اختیار خاندان سلطنتی قرار داشت و پس از آن دوک اعظم آن را به دولت واگذار کرد .

قلعه شوریجو _ اوکیناوا

یکی از بهترین نمونه های معماری قلعه چینی ، قلعه شوری است که در بالای تپه ای در اوکیناوای ژاپن قرار دارد و شامل قلعه و کاخ می شود . این مجموعه پس از جنگ جهانی دوم بازسازی اساسی شد ، در حال حاضر در این قلعه فعالیت های متنوعی مثل مراسم افتتاحیه مذهبی که اوکجو نامیده می شود ، برگزار میشود و تورهای صوتی و چند زبانه و چراغانی شبانه نیز شامل این مراسم می شود .

در واقع جالب است بدانید که با قلعه ها نه تنها می توانید داستان های معاصر را تجسم کنید ، بلکه می توانید داستان های روزمرگی افراد مشهور و ثروتمندان و تاجران در گذشته های دور را مشاهده کنید و به درک اصلی گذشته و تاریخ معاصر برسید .

 قلعه هوهنورفن

قلعه Hohenwerfen که بر روی کوهی صخره ای قرار گرفته و کوه های آلپ برشتسگادن در پس زمینه آن نهفته است ، مطمئناً منظره ای حماسی را رقم می زند . این قلعه و دیوارهای مستحکم آن که بین سالهای 1075 تا 1078 میلادی ساخته شده است ، در دره زیبای Salzach واقع در جنوب سالزبورگ در اتریش قرار دارند .

این سازه مستحکم و زیبا در طول تاریخ خود ، نه تنها به عنوان یک قلعه تحمیلی و محل اقامت و عقب نشینی شکار برای اسقف اعظم سالزبورگ ، بلکه به عنوان یک زندان ایالتی نیز عمل می کرده است . قلعه Hohenwerfen که اکنون یک موزه است ، به دلیل دارا بودن تاریخچه جذاب و محیط خیره کننده در میان کوه ها هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص می دهد .

زیبا ترین قلعه های جهان 46485348563486896

 

قلعه جزیره تراكای

این قلعه یکی از زیبا ترین قلعه های جهان است که در جزیره ای کوچک قرار دارد و آب های درخشان دریاچه گالوه آن را احاطه کرده است .

این قلعه و کاخ باشکوه دوک برای اولین بار در نیمه دوم قرن 14 ساخته و در دهه 1960 میلادی به شکل و جلوه اولیه خود بازسازی شد .
ویژگی های گوتیک و رومانسک قلعه جزیره Trakai به ویژه هنگامی که آب های درخشان دریاچه مشاهده می شوند ، بسیار جذاب و خیره کننده می باشد .

 كاستلو دی میراماره

دیوارهای سفید و درخشان Castello di Miramare بسیار زیبا و جذاب ، در برابر آب های تماشایی خلیج تریست ، به طرز چشمگیری خودنمایی می کنند . این قلعه در فاصله یک سنگری از تریست در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است .

در رابطه با زمان ساخت این سازه باید بدانید که  قلعه در دهه 1850 میلادی ساخته شد تا اسقف اعظم اتریش ، فردیناند ماکسیمیلیان و همسرش را در خود جای دهد . قلعه Castello di Miramare که اکنون یک موزه بسیار محبوب است ، بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان را به خود جلب می کند .

زیبا ترین قلعه های جهان 874874874874857485741

قلعه پیشجاما

این قلعه یکی از زیبا ترین قلعه های جهان می باشد  که در کنار یک صخره بزرگ قرار گرفته است .
بدون شک این سازه یکی از زیبا ترین سازه های ساخت بشر می باشد .

موقعیت مناسب آن در دهانه یک غار ، حمله را بسیار دشوار می کرد و مدافعان می توانستند از طریق یک شبکه مخفی از معابر غار ، تجهیزات خود را افزایش دهند . این بنا در طول قرن ها بارها ساخته شده و تخریب شده است .
در رابطه با مکان قرار گیری این سازه باید بدانید که قلعه Predjama را می توان در فاصله کمی از پایتخت اسلوونی لیوبلیانا بیابید .

 کلیسای ابی

این سازه که یکی از مستحکم ترین و زیبا ترین قلعه های جهان می باشد و در غرب ایرلند واقع شده است ، در ابتدا به قلعه Kylemore معروف بود .
این سازه توسط راهبه های بلژیکی که از جنگ جهانی اول فرار می کردند به یک صومعه بندیکتین تبدیل شد .
ابی کایلمور با کوههای دل انگیز ، دریاچه های انعکاسی و رودخانه های بسیار زیبا از مدت ها پیش یکی از محبوب ترین جاذبه های شهرستان گالوی بوده است .

قلعه ویندزور

قلعه ویندزور یکی از زیبا ترین قلعه های جهان می باشد که به دلیل سکونت و محل زندگی خانواده سلطنتی انگلیس در سراسر جهان مشهور است . این سازه مدت ها می باشد که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری انگلستان است .
نکته قابل توجه این است که این قلعه نه تنها طولانی ترین کاخ اشغال شده در جهان بلکه بزرگ ترین کاخ جهان نیز محسوب می شود .
طراحی گرجی و ویکتوریایی ، فضای داخلی بسیار زیبا و وسایل بسیار جذاب روکوکو همه این قلعه را به یکی از بهترین و جذاب ترین قلعه های زمین تبدیل کرده است.

زیبا ترین قلعه های جهان 48974874897485748547857485457485
 قلعه دی هار

قلعه دی هار که از میان یک آشفتگی درهم و برهم باغ های گل رز محوطه ای عاشقانه ظهور می کنند ، جادویی تر به نظر می رسد . از نظر طراحی نئوگوتیک ، این قلعه زیبا درست در خارج از اوترخت در هلند قرار دارد که در اطراف آن خندق های با شکوه ، دریاچه ها و باغ هایی بسیار زیبا واقع شده است . فضای داخلی این سازه نیز بسیار زیبا و چشم نواز می باشد . دویست اتاق این قلعه با شکوه به وسیله نقاشی های زیبا و وسایل افسانه ای تزئین شده اند . این سازه در ابتدا  در سال 1391 میلادی ساخته شده است اما نسخه رمانتیک شده فعلی مربوط به سال 1892 می باشد ، زمانی که این قلعه از حالت ویرانگر خود مرمت و بازسازی شده است .

 

قلعه کانویقلعه

قلعه کانویقلعه که در شمال ولز واقع شده است ، در سال 1283 توسط ادوارد اول انگلیس ، که در تلاش برای تسخیر همسایگان خود بود ، ساخته شده است.
این قلعه تحمیلی که در یک نقطه استراتژیک در ساحل رودخانه کنوی واقع شده است ، نقش مهمی را در بسیاری از نبرد ها و جنگ ها داشته است .
این سازه که نه تنها دارای دو برج باربیکان سنگین بلکه هشت برج بزرگ و غیر قابل نفوذ است ، به طور گسترده ای یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی در اروپا قلمداد می شود . در حالی که دیوارهای سنگی عظیم نقره ای و خاکستری آن و موقعیت کنار رودخانه آن چشم انداز زیبایی ایجاد می کند اما فضای داخلی آن به دلیل آپارتمان های سلطنتی قرون وسطایی که به خوبی حفظ شده اند ، از تأثیر چشمگیری برخوردار می باشد .

 

قلعه کوخم

 

قلعه کوخم که در یک مکان دیدنی و مشرف به شهر Cochem و رودخانه Moselle واقع شده است ، توسط تپه های سبز و گردشی احاطه شده است و جنگل های سرسبز و تاکستان های اطراف آن قرار دارند .

این قلعه فعلی به سبک شیک و زیبای احیای گوتیک مرمت و بازسازی شده است و اکنون یک جاذبه گردشگری محبوب در راینلند آلمان است .

 

قلعه کوروین

قلعه کوروین در ترانسیلوانیا که به سبک خارق العاده گوتیک-رنسانس ساخته شده است ، یکی از بزرگترین قلعه ها در کل اروپا است . این قلعه متعلق به قرن پانزدهم می باشد که در بالای تپه ای مشرف به رودخانه زلاستی واقع شده است .
این سازه همچنین دارای تعدادی برج بلند و دیوارهای غیر قابل نفوذ و یک پل متحرک مقاوم است . ظاهر جذاب و افسانه ای آن باعث شده است که در بسیاری از نمایش ها و فیلم های تلویزیونی مشهور در این سازه به نمایش درآید .

 

زیبا ترین قلعه های جهان 41968498489748948548545784

 

قلعه لانه پرستو

این قلعه یکی از زیبا ترین قلعه های جهان می باشد که در لبه یک صخره در شبه جزیره کریمه نشسته است . این سازه با تزئینات زیبا و مشرف به آب های درخشان دریای سیاه ، در سال 1911 میلادی و به دنبال طراحی بسیار عاشقانه نئوگوتیک ساخته شد . Swallow’s Nest با بازی در فیلم های متعدد در زمان شوروی ، اکنون مکانی محبوب برای بازدید در میان گردشگرانی است که دوست دارند از مکان های مشهور جهان بازدید نمایند .

قلعه اسپیس

قلعه Spis یکی از زیبا ترین قلعه های جهان است  که در شمال شرقی اسلواکی واقع شده است از زمان احداث آن در سال 1241 میلادی بر پیرامون خود سلطه داشته است . به دلیل اهمیت فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی آن برای پادشاهی مجارستان ، این قلعه از نظر ابعاد بزرگ تر شد تا اینکه به قلعه عظیمی تبدیل شد .

قلعه Spis با داشتن دیوار ها و برج های سنگی چشمگیر و برجسته و همچنین کاخی فوق العاده رومانسک ، اکنون به عنوان یک موزه جالب و آموزشی خدمت می کند .

  قلعه Hohenzollern Hohenzollern Castlefl

قلعه Hohenzollern از دل کوه هایی که آن را احاطه کرده اند و در میان ابرهایی که به دور دیواره های آن می چرخند دیده می شود و منظره ای حماسی را رقم می زند . قلعه و کاخ احیا گوتیک که در بالای تپه ای برجسته به همین نام قرار گرفته است ، معماری حیرت انگیزی را به نمایش می گذارد.
قلعه Hohenzollern یکی از پر بازدیدترین قلعه ها در کل آلمان است که هنوز متعلق به یک خانه سلطنتی به همین نام است .

 

الكازار سگوویا آلکازار

این سازه  که تقریباً شبیه کمان کشتی است ، مدت ها می باشد که به دلیل طراحی متمایز و فضای نفسگیر خود ، بینندگان را به خود جلب می کند . در واقع ، برج های با شکوه و برجسته قلعه که به نظر می رسد که در بالای یک صخره سنگی مشرف به تلاقی دو رودخانه واقع شده اند ، بسیار برجسته به نظر می رسد . این کاخ که در مرکز اسپانیا واقع شده است ، مملو از اتاق ها و سالن های زیبایی است که با وسایل هنری و زیبا پوشانده شده است . Alcazar of Segovia که اکنون یک موزه محبوب است ، همچنین دارای زره ​​پوش و مجموعه ای از سلاح های مجهز است که بازدید کنندگان می توانند از آن استفاده کنند . 

 

قلعه نوشوانشتاین

قلعه نوشوانشتاین در باواریا که در بالای کوه جنگلی قرار دارد و کوه های آلپ باواریای با شکوه در پشت آن قرار دارد ، به نظر می رسد یکی از زیبا ترین قلعه های جهان باشد .
طراحی جالب قلعه که  در سال 1886 میلادی تکمیل شده است ، هم از معماری رمانتیسم و ​​هم از عشق و قدردانی لودویگ دوم از اپراهای ریچارد واگنر الهام گرفته است .
کاخ فتوژنیک ، با برج های زیبا و ورودی باشکوه خود ، در واقع به عنوان الهام بخش قلعه زیبایی خفته در دیزنی لند عمل کرده است . فضای داخلی قلعه پر از آثار هنری باورنکردنی و نقاشی های گرانبهایی است که هنر و خلاقیت را فریاد می زند .

قلعه نوشوانشتاین که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در آلمان است به لطف طراحی خارق العاده و فضای نفسگیر خود یکی از زیباترین قلعه های جهان نیز  به حساب می آید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه