معروف ترین سازه های ترکیه کدامند ؟

12 فروردین 1401
0 دیدگاه
سازه های ترکیه 16549654965456841854854

ترکیه یکی از کشور های مسلمانی است که از تاریخ باستان غنی می باشد . این تاریخ غنی موجب شده تا کشور نام برده سازه های خارق العاده زیادی را در خود جای دهد . این سازه ها مملو از ویرانه هایی است که به خوبی حفظ شده اند و دریچه ای به تاریخ متنوع کشور ها باز می کنند . بسیاری از معروف ترین سازه های ترکیه هنوز توسط باستان شناسان مورد کاوش قرار می گیرند .

ترکیه مملو از گنجینه های پنهان است ، از سواحل مخفی و دریاچه هایی که فقط از طریق آب قابل دسترسی هستند تا شهرک های مخفی که مستقیماً در صخره سنگی حک شده اند همه با هم این فریاد را سر می دهند که ترکیه جایگاه رشد تمدن های بسیاری بوده است . ترکیه کشور مهمان نوازی است که به واسطه دارا بودن معماری چشمگیر و شگفتی های طبیعی توانسته است شهرتی جهانی یابد .

مسجد سانجا کلاجار

مسجد سانجا کلاجار sancaklar Mosque توسط یک شرکت معماری سرشناس ساخته شده و ساختار آن به آن چیزی شباهت دارد به غیراز ساختار سنتی مسجد که در ذهن خود ممکن است تصور کنیم . طراحی این مسجد فضایی بسیار ساده و متفاوت و غیر معمول ازسایر مساجدها دارد .

موزه کاخ St . Eugene  استانبول

پشت درب های بسته این موزه کاخ که به نظر می رسد گذشته و حال را از هم جدا کرده است ، در واقع دارای ساختار  تاریخی و یک حیاط در یک خیابان شلوغ قرار دارد ، این کاخ را کشف خواهید نمود . این موزه کاخ بسیار زیبا تبدیل به یک یتیم خانه فرانسوی شده ، این محل در حال حاضر به یک کارگاه گچ بری فعالیت می کند .

خانه تروتسکی

اگر چه یاناروس در بویوک آدا ویران شده و به صورت کامل نیاز به باسازی اساسی دارد ؛ اما همچنان یکی از برجسته ترین ساختمان های استانبول به حساب می آید . این عمارت خانه لئون تروتسکی بود که در سال 1929 ، پس از تبعید  از اتحاد جماهیر شوروی ، به مدت 4 سال در این خانه زندگی کرد .

معروف ترین سازه های ترکیه 77874874874848415841

مرکز مد واکو

یکی دیگر از ساختمان های مدرن و برجسته استانبول_ترکیه دفتر مرکزی خانه مد واکو است که دفتر اصلی آن در نیویورک قرار دارد و در سال 2010 ساخته شده است . این ساختمان ترکیبی از قطعات فلزی و شیشه ای است که هردوی آن ها منعکس کننده خوبی از اطراف بیرون هستند و از بیرون نیز این دفاتر قابل مشاهده اند .

همه ما اغلب استانبول را به دلیل داشتن آثار تاریخی قدیمی و بناهای باشکوه آن در دوران عثمانی می شناسیم . در گوشه و کنار این شهر ساختمان های بسیار زیبا و با معماری خیره کننده وجود دارد که همگان را به خود جذب می کند . گردشگران بیشتر به دلیل داشتن زیبایی های بی نظیر و بی مثال در ترکیه به این کشور سفر می کنند . ایرانی های بسیاری نیز در این کشور زندگی می کنند و از مزایای این کشور بهره مند هستند .

 

عیا صوفیا

موزه Aya Sofya (عیا صوفیه) که به عنوان یکی از زیبا ترین بن اهای جهان شناخته می شود ، نه تنها یکی از برجسته ترین و مشهور ترین سازه های ترکیه و استانبول می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می دهد . یکی از نکات جالب در رابطه با این سازه این است که نمای خارجی آن توسط مناره های ظریف اضافه شده پس از فتح عثمانی پوشانده شده است ، در حالی که فضای داخلی با نقاشی دیواری مجلل و غاری یک یادآوری بزرگ از  قدرت قدیمی قسطنطنیه می باشد . به نظر می رسد بازدید از این بنای معروف برای هر توریستی که به کشور سفر می کند ، می تواند تجربه ای جدید و لذت بخش را رقم زند .

 

ویرانه افسوس

بازدید کنندگان از کشور ترکیه به هیچ وجه نباید این سازه پر بازدید که یکی از خارق العاده ترین شاهکار های معماری در قرن های قبل می باشد را از دست دهند . ویرانه عظیم افسوس شهری است که از آثار عظیم و جاده هایی با ستون مرمر تشکیل گشته است و این توانایی را دارد که هر نگاهی را به خود جذب نماید . این شهر یکی از کاملترین و جذاب ترین شهر های روم در منطقه مدیترانه است .

معروف ترین سازه های ترکیه 74848457147517171781745

کاپادوکیا

دره های سنگی سورئال و شیب دار کاپادوکیا آرزوی هر عکاس می باشد . پشته های صخره ای و تاج تپه ها محل پانوراماهای موج دار سنگ اوج یا قله هایی یکدست مانند هستند که در اثر هزاره های باد و آب شکل گرفته اند .

این سازه یکی از سازه های برتر ترکیه می باشد که شکلی خارق العاده و به دست مهندسانی قدر و توانا طراحی و ساخته شده است .

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از معروف ترین سازه های ترکیه و همچنین یکی از  مجلل ترین و عجیب ترین سازه های جهان می باشد که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می نماید . ورود به این سازه شما را به دنیای خارق العاده و سرشار سلاطین هدایت کرده و داستان های کهن بسیاری را برایتان بازگو می نماید .

فضای داخلی با کاشی کاری های فریبنده و دکوراسیون بهره گرفته از جواهرات مجلل ، نگاهی فراموش نشدنی به پایگاه قدرت عثمانی است . باغ های عمومی اطراف زمانی تنها قلمرو سلطنتی بودند و بازدید از آن تنها مختص نزدیکان شاه بود اما اکنون بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است .

صومعه سوملا یا مریم مقدس

صومعه سوملا (صومعه مریم مقدس) با محیط خیره کننده و خلوت خود  در صخره ای عجیب ساخته شده است و بازدید کنندگان بسیاری دارد.

گشت و گذار در اطراف این مجموعه مذهبی متروک، با فضای داخلی کلیساهای مملو از نقاشی های دیواری خیره کننده و پر جنب و جوش ، برای هر کسی که سفر طولانی خود را به منطقه شمال شرقی ترکیه انجام دهد ، یک ضرورت است . صومعه اولین بار در دوران بیزانس افتتاح شد و تنها در سال 1923 تعطیل شد .

توجه داشته باشید که سفر به این مکان برای تمامی افرادی که به دنبال پی بردن به نحوه طراحی و ساخت در دوره باستان بوده اند بسیار مناسب است .

 

عیا صوفیا 4787489748747487487487487

 

پرگاموم

بقایای معبد باقیمانده پرگام که زمانی محل زندگی یکی از مهمترین کتابخانه های جهان باستان بود ، اکنون به طرز چشمگیری در بالای تپه ای به جذب بازدید کننده می پردازد.

این سازه مکانی فوق العاده مناسب برای گشت و گذار بوده و دارای منطقه ای از آکروپلیس و یک تئاتر در دامنه تپه با چشم اندازهای پانورامای گسترده از طبقات نشیمن بالای آن می باشد . اگر می خواهید احساس واقعی زندگی در دوران روم را تجربه نمایید ، حتما از این سازه بازدید نمایید .

این معبد به عنوان یکی از معابد معروف کشور ترکیه به وضوح طراحی و ساخت خاص خود را به همگان نمایش می دهد . با نگاهی به نحوه طراحی و ساخت این سازه خواهید فهمید که سازه نام برده یکی از معروف ترین سازه های ترکیه می باشد که به دست معمارانی توانا طراحی و توسط سازندگانی قدر ساخته گشته است .

 

معروف ترین سازه های ترکیه 57589568796587969865

 

سافرانبلو

خانه های سنتی عثمانی در Safranbolu بهترین شهر ترکی عثمانی که در ترکیه محافظت می شود ، مکانی زیبا و فتوژنیک از کوچه های پرپیچ و خم و باریکی است که مملو از عمارت های چوبی کاملاً مرمت شده است .

این مکان در گذشته خانه بازرگانان ثروتمند بوده و اکنون به هتل ها و رستوران های زیبا تبدیل شده است . این سازه یکی از معروف ترین سازه های ترکیه می باشد که مانند دیگر سازه های معروف این کشور از معماری خاص و فوق العاده ای بهره برده است .

توصیه ما به شما به عنوان یک معمار و یا مهندس تازه کار این است که حتما به این مکان سفر کرده و با بررسی و درس گرفتن از نحوه طراحی و ساخت سازه نام برده تجربه خود را افزایش داده و سپس به ساخت سازه هایی بسیار حرفه ای بپردازید .

 

به طور خلاصه :

 

 سازه هایی که در بالا به معرفی آن ها پرداختیم تنها چند مورد از معروف ترین سازه های ترکیه می باشد . بدون شک تعداد این سازه ها بسیار بیشتر می باشد اما ما به ناچار تنها معروف ترین های آن ها را برای شما بیان کردیم . تمامی این سازه های معروف از طراحی خاصی بهره برده اند که نشان می دهد به دست معمارانی کاربلد طراحی شده است . امروزه نیز تعداد این سازه ها رو به افزایش بوده و با تلاش و همت مهندسانی قدر و توانا و کارشناسانی خبره  چون دکتر بخشی امید است که شاهد رشد روز افزون این سازه ها در کشومان ایران و سایر کشور های همسایه باشیم ـ

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه