ایده هایی در طراحی پاسیو برای ویلاهای مازندران

22 اسفند 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 598498498475541

بسیاری از افراد  در پی بهترین طراحی برای ویلاهای مازندران، به گزینه‌های متعددی برای گنجاندن در فضا می‌اندیشند. در واقع، موارد بسیاری وجود دارد که با به کار بردن آن‌ها می‌توان یک ویلا در مازندران را در زمره بهترین ویلاهای شمال قرار داد و به یک الگوی خاص و بی‌بدیل از یک ویلا در شمال تبدیل کرد. شاید وجود پاسیو در ویلاهای مازندران، یکی از مواردی است که شما هم به آن می‌اندیشید! حال یا در پی ساختن یک ویلا در شمال می‌خواهید از مزایای پاسیو بهره ببرید و یا در حال حاضر از این فضا بهره‌مند هستید و می‌خواهید با استفاده از تکنیک‌هایی خاص، پاسیو را به مکانی ویژه برای ویلایتان تبدیل کنید.

پاسیو از مواردی است که باید در طراحی آن ظرافت خاصی به خرج داد. از ارتباط با سایر فضاها گرفته تا ابعاد، موقعیت در پلان و نحوه طراحی داخلی این فضا، همه و همه باید با دقت بررسی شوند. درست است که دید اغلب ما به پاسیو به سمت فضایی برای جبران کاستی‌ها در آپارتمان‌های بدون نور و سرسبزی رفته‌است، ولی این تمام ماجرای یک پاسیو نیست و می‌تواند محیطی برای خلق فضایی رویایی در ویلاهای مازندران باشد. یعنی فقط نباید به آن به فضایی در جهت جبران فضای سبز و یا نور نگاه کرد. بلکه پاسیو می‌تواند جذابیت و انعطاف‌پذیری خاصی به یک ویلا در شمال ببخشد و بخشی از فضایی شود که سراسر حس و حال خوب است!

فاکتورها و گزینه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند پاسیو را به محیطی دلنشین در ویلاهای مازندران تبدیل کنید. در این راستا، ما در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، شما را با ایده‌هایی بکر در زمینه طراحی داخلی پاسیو آشنا می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پاسیو 896868796789686987697

 

گاهی افراد از فضای بالکن تنها برای قرار دادن وسایل بی ارزش استفاده می کنند یا آن را تبدیل به نوعی انباری برای خود کرده اند ، اما با توجه به افزایش پدیده آپارتمان نشینی و متراژ کوچک خانه ها همه ما نیاز داریم تا برای بهبود روحی و شادابی بیشترمان کمی از فضای آپارتمان خارج شویم . دکوراسیون تراس و پاسیو خانه باعث افزایش شادابی و سر زندگی در منزل شما می شود .

استفاده از پنل چوبی مشبک و دیوار پوش فلزی در پاسیو

شاید برای شما هم اینگونه باشد که با شنیدن نام پاسیو بلافاصله به یاد گل و گیاه و فضای سبز در آمیخته با آن بیفتید، پس گیاهان اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی پاسیو در ویلاهای مازندران دارند و بد نیست که خلاقیتمان را کمی به سمت این عناصر ببریم تا بتوانیم با ایده‌هایی درجه یک، پاسیو را به سمت محیطی جذاب‌تر هدایت کنیم.

شاید پنل‌های مشبک چوبی را دیده‌اید، یکی از بهترین روش‌های استفاده از این پنل‌ها در ویلاهای مازندران، به کار بردن آن‌ها در تلفیق با گیاهان پاسیو است. حتی می‌توانید گیاهانی خاص را روی این پنل‌ها نصب کنید و به زیبایی پاسیوهای ویلاهای مازندران بیفزایید.

و دیوارپوش فلزی! عنصری مدرن که برای کسانی که طرفدار طراحی‌های به روز هستند، گزینه‌ای جذاب در ویلاهای مازندران محسوب می‌شود. دیوارپوش‌های فلزی قابلیت این را دارند که به اشکال مختلفی در دیوار نصب شوند و زیبایی خاصی به فضا بدهند. شاید به کار بردن پنل چوبی و دیوار پوش فلزی در کنار هم، بتواند ترکیبی خلاقانه را برای طراحی داخلی یک ویلا در شمال به ارمغان بیاورد.

استفاده از گلدان طبقاتی در ویلاهای مازندران

استفاده از این نوع گلدان‌ها در پاسیوی یک ویلا در شمال، مزایای بسیاری به همراه دارد. قبل از هرچیز، اگر بخواهیم از نگاه زیبایی شناسی به قضیه نگاه کنیم، بی‌شک این گلدان‌ها اگر به صورت صحیح و شکیل طراحی شده‌باشند، وجهه‌ای قوی در تامین نیازهای بصری و زیبایی خواهند داشت. از سوی دیگر، در طراحی داخلی هر فضایی، من جمله ویلاهای مازندران، ما با مفهومی به نام نظم‌دهی و نظم‌بخشیدن مواجه هستیم که به تنهایی بخش زیادی از مسیر طراحی داخلی را طی می‌کند. نظم بخشیدن به گیاهان نیز بخشی از این فرآیند است و با مرتب شدن پاسیو همراه است و این یعنی مبلمانی صحیح و اصولی‌‌تر در انتظار پاسیوی ماست.

این گلدان‌ها تفکیک فضایی مناسبی ایجاد می‌کنند. می‌توانید با یک سرچ ساده با انواع این گلدان‌ها آشنا شوید و یا آن‌ها را سفارش دهید!

ویلاهای مازندران 869384569348959634896896847

 

طراحی ویژه دیوار در طراحی داخلی پاسیو برای ویلاهای مازندران

نقش دیوارها را از خاطر نبرید. بسته به اینکه از چه سبک طراحی در ویلاهای مازندران بهره برده‌اید، می‌توانید از دیوارپوشی ویژه استفاده کنید. از شیشه گرفته تا آجر و یا دیواری از جنس گل رس پوشیده شده با گیاهان، از سنگ‌های تزئینی گرفته تا دیوارهای مشبک! همه و همه می‌توانند جزئی از انتخاب شما در طراحی داخلی پاسیو باشند.

از سوی دیگر، اگر طراحی دیوارهای پاسیو به نحوی باشد که بیشترین نورگیری را در جبهه‌های مناسب به فضاهای داخلی هدیه دهد، در نهایت، هم به دلبازتر شدن ویلاهای شمال کمک می‌کند و هم جهت‌دهی مناسبی در جهت مبلمان خواهد داشت.

آبنما در پاسیوی ویلاهای مازندران

حضور گیاهان همیشه در کنار آب معنای زیباتر و جلوه بهتری دارد. از طرفی، هر کجا آب به صورت آبنما استفاده شود، می‌تواند مکانی بسیار دنج برای نشستن و لذت بردن از لحظات ایجاد کند، در این راستا، شاید بهتر باشد در طراحی داخلی پاسیوی ویلاهای مازندران، آبنما را در مکانی مناسب قرار دهید و آن را در لیست خواسته‌هایتان درج کنید! صدای دلنشین آب، در کنار سرسبزی و طراوت گیاهان پاسیو، در هم‌نشینی با مبلمان و آتشی گرم، می‌تواند مکانی دنج برای شما فراهم آورد.

نورپردازی پاسیو برای ویلاهای مازندران

ما همیشه از نورپردازی به عنوان اصلی اساسی در ویلاهای مازندران یاد کرده‌ایم. در واقع، نورپردازی به تنهایی می‌تواند مهر تاییدی بر کیفیت نهایی باشد! یعنی با یک نورپردازی مناسب است که بسیاری از زحمات شما به بار خواهد نشست! تاکید می‌کنیم که نورپردازی فقط برای تامین روشنایی نیست، درست است هدف اصلی و عمده آن برآوردن این مطلب است، ولی از خاطر نبرید که نورپردازی می‌تواند در خدمت جلوه بخشیدن به فضا و تاکید بر نقاط قوت آن باشد.

از نکات مهم دیگری که در زمینه طراحی پاسیو و تراس می توانید از آن استفاده کنید ، نورپردازی است که باید رعایت شود . استفاده از لامپ های کوچک نقطه ای مانند لامپ های LED کمک می کند ، تا فضای شما بزرگتر نشان داده شود و استفاده از نور های بزرگ برای متراژ بزرگتر مناسب است .

از طرفی با یک نورپردازی خلاقانه می‌توانید جلوه‌های بصری ویژه‌ای نیز خلق کنید.

ویلاهای مازندران 968459684796847848787496748968474968

 

شومینه در پاسیوی ویلاهای مازندران

امروزه نقش شومینه در طراحی داخلی و طراحی منظر، تقریبا اساسی و قوی است. در این باره، اگر بتوانید در کنار مبلمان، جایی مناسب برای شومینه پیدا کنید و در کنار آن باربیکیو را نیز از خاطر نبرید، تا حد زیادی به بهتر شدن فضا کمک کرده‌اید

بهترین مبلمان برای پاسیو در ویلاهای مازندران

و شاید یکی از مهم‌ترین نقش‌ها، نقش مبلمان و انتخاب صحیح آن باشد. مبلمان ویلاهای مازندران، باید بتواند نیازهای عمده شما را برطرف کند و از طرف دیگر، در هماهنگی با فضا هم نقش زیبایی شناسی را برآورده کند و هم در عملکرد وجهه مثبتی داشته‌باشد.

در این زمینه، اول انتخاب کنید که چه نوع مبلمان و چه سبکی برای شما مناسب‌تر است. سعی کنید مبلمان را با در نظر گرفتن ابعاد پاسیو انتخاب کنید و از شلوغ کردن فضا و بستن راه عبور و مرور نیز بپرهیزید.

یکی دیگر از ایده هایی که امروزه در زمینه طراحی پاسیو منزل و تراس وجود دارد ، تغییر کفپوش ها است ، که این روزها اغلب آن ها با استفاده از موزائیک پوشانده شده اند . بنابراین شما می توانید کف بالکن خود را با استفاده از کاشی یا کفپوش های چوبی جذاب تر کنید ، همچنین استفاده از یک دست مبلمان کوچک و میز ناهار خوری ساده و یا تاشو که فضای زیادی را نیز از پاسیو و یا تراس شما اشغال نکنند ، گزینه مناسبی است .

کفسازی پاسیو

کفسازی پاسیو را نیز نمی‌توان بی اهمیت دانست، می‌توان از ترکیب چوب و سنگ در کف پاسیو بهره برد و یا از شن در برخی نقاط آن استفاده کرد. سنگ‌فرش‌های مناسب طراحی داخلی را ببینید و از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر چوب را به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌هایتان مد نظر دارید، چوب‌های ترموود بهترین مصالح برای به کار رفتن در کف هستند. مدل‌های مختلفی از استفاده این مصالح در کف وجود دارد که می‌توانید از نظر گذرانده و انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید پاسیوی شما حال و هوای ایرانی و قدیمی‌تری داشته‌باشد، کاشی نیز انتخاب مناسبی برای مصالح کف پاسیو در ویلاهای مازندران است. حتی‌الامکان از مصالح قابل شست و شو در پاسیوی ویلاهای شمال استفاده کنید.

 

ویلاهای مازندران 89689648568746847687468478

 

استفاده از دکوراتیو در پاسیو

استفاده از دکوراتیو در فضای داخلی پاسیو بلامانع است ولی از خاطر نبرید که بهتر است دکوراتیوها زیاد نباشند. در رابطه با ویلاهای مازندران، استفاده از صنایع دستی مازندران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخی از لوازم دکوری چوبی و نوستالژیک یا استفاده از پارچه به عنوان دکوراتیو نیز می‌تواند جذاب باشد!

از فرش و گلیم ایرانی در پاسیو استفاده کنید

می‌توانید در بخشی از پاسیو از فرش یا گلیم ایرانی هم استفاده کنید، مثلا در زیر میز. نیاز به انتخاب یک فرش بزرگ نیست، ابعاد کوچکی از آن هم کفایت می‌کند. بهتر است از رنگ‌های گرم استفاده کنید تا نشاطی خاص به فضا ببخشد.

ایجاد فضای دنج در طراحی پاسیو در ویلاهای مازندران

پاسیوها اغلب فضاهای کوچکتری نسبت به دیگر فضاهای خانه هستند و از آن‌ها به عنوان حیاط خلوت نیز یاد می‌کنیم. شاید در مواجه با یک فضای کوچک مثل پاسیو، در مرحله اول بهتر باشد که نقاط قوت را بشناسیم و بدانیم که کوچک‌تر بودن پاسیو مانعی برای ایجاد فضایی دنج و خاص در ویلاهای شمال نیست. در این راستا، در ابتدای کار باید بدانیم که قرار نیست شلوغ کاری کنیم ولی قرار است با استفاده از حداقل‌ها، فضایی زیبا و مسرت بخش طراحی کنیم. اگر بر عناصر اصلی تمرکز کنید، در نهایت، فضایی زیبا خواهید ساخت که بهترین لحظات را برای شما به ارمغان می‌آورد. این حداقل‌ها می‌توانند گیاهان، کفسازی مناسب، دیوارپوش درخور، مبلمانی دنج و کمجا، قفسه‌هایی برای نظم بخشیدن و مواردی از این قبیل باشند. برای اینکه بهترین طراحی داخلی را خلق کنید، به سراغ بهترین‌های این حرفه بروید و از افراد متخصص در زمینه طراحی داخلی ویلاهای مازندران کمک بگیرید.

ارتباط با فضای داخلی

اگر از فضای تراس شما به داخل خانه دید دارد ، و یا در داخل یکی از اتاق ها باز است ، بهتر است تداومی بین این دو فضا ایجاد شود ، شما می توانید یک کف سازی یکسان را برای هر دو فضا انتخاب کنید ، این کار کمک می کند تراس یا پاسیو شما ، زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما نیز بزرگتر دیده شود .

 

تا اینجا با برخی از بهترین ایده‌ها برای طراحی داخلی پاسیوهای ویلاهای مازندران آشنا شدیم. اگر می‌خواهید مطالب بیشتری در رابطه با طراحی داخلی ویلا در شمال بدانید، به سایر مقالات ما در سایت دکتر بخشی مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه