با رنگ سفید در دکوراسیون داخلی ، تحولی خاص خلق کنید

4 خرداد 1401
0 دیدگاه
رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 58478546895468774678974684

از مدت ها قبل یعنی سالهای بسیار دور تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی و بر روح و روان انسان ها به اثبات رسیده است ، در قرون گذشته نیز برخی رنگ ها اهمیت ویژه ای داشتند و رنگ سفید نیز از همان دسته رنگ ها محسوب می شد . این رنگ اوج تمیزی ، زیبایی و شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد ؛ روانشناسان با بررسی های بسیار شاهد تغییراتی که هر رنگ بر حالات روحی و واکنش های عاطفی افراد به وجود می آورده اند بوده اند ، به دلیل افزایش آگاهی در این زمینه ، انتخاب رنگ این روزها تنها به سلیقه بستگی ندارد .

در دنیای امروزی همه ما می دانیم که هر رنگ بیانگر چه احساسات و عواطفی است ، شخصیت هر فرد بر رنگی تکیه می کند ، در حقیقت هر رنگ برای فضایی و برای ایجاد حال و هوایی خاص مناسب است . یکی از سخت ترین چالش ها انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی است که افراد در خانواده بر روی آن بسیار حساسیت نشان می دهند . رنگ سفید در دکوراسیون داخلی  بهترین رنگ و زیباترین رنگ محسوب میشود ؛ از بهترین ویژگی هایی که این رنگ دارد ، ترکیب شدن آن با دیگر رنگ ها است ، سفید را به راحتی می توان با دیگر رنگ ها ترکیب کرد  و هارمونی مدرن و زیبایی به وجود آورد .

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 58478546895468774678974684

روانشناسی رنگ سفید

کمی قبل تر نیز ذکر کرده ایم که رنگ سفید مظهر و تداعی کننده پاکی ، خلوص و آرامش است ، رنگ سفید حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می کند . و به همین دلیل رنگی است که در مراسم مذهبی  بسیاری از ادیان استفاده می شود . این رنگ اگر به طرز صحیحی استفاده نشود ، می تواند حس سرما را به بیننده القا کند و حالتی غیر دوستانه داشته باشد . برخی می گویند رنگ سفید به یادآوری خاطرات کمک بسیاری می کند که خوشبختانه کمی تا حدودی نیز واقعیت داشته و رنگ سفید در القای حس نوستالژی چندان بی تاثیر نیست . به کارگیری از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منازل می تواند فضا را شیک ، مدرن و دنج نمایان کند و حس آرامش را به افراد منتقل کند .

طیف های رنگی سفید

رنگ سفید به راحتی می تواند با دیگر رنگ ها ترکیب شود و به میزان لازم به ایجاد رنگ های جدید کمک کند ، به عنوان مثال ترکیب شدن تو رنگ سفید و بنفش می تواند ، بنفش ملایم را به وجود بیاورد ، در نهایت هرچه میزان رنگ سفید بیشتر باشد ، رنگ بدست آمده روشن تر خواهد بود و رنگ یاسی و صورتی پاستلی ایجاد خواهد شد .

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 48564784854186468418641

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

همانطور که گفته شد برای استفاده از رنگ سفید در فضای داخلی و دکوراسیون خانه محدودیتی وجود ندارد ، می توانید در تمامی فضاها استفاده کنید و همچنین استفاده از این رنگ مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم نمود .

  • رنگ سفید اتاق را بزرگتر نشان می دهد ، بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید توصیه می شود برای دیوارها و کفپوش ها از رنگ سفید استفاده کنید .
  • تاثیر رنگ سفید در نورپردازی بی نظیر است ، می تواند فضا را روشن تر جلوه دهد ، به همین خاطر است که برای اتاق هایی که نورکافی به اندازه کافی به آنها نمی رسد و دسترسی آن  به نور سخت است ، از رنگ سفید استفاده می شود .
  • انتخاب برخی از المان ها و حتی مبلمان ها آن هم به رنگ سفید ، به بزرگنمایی ، تمیزی و اوج خلاقیت و جسارت شما اشاره می کند . این رنگ می تواند قدرت و زیبایی را به رخ بکشد ، چرا که سفید رنگی فوق العاده روشن است و برخی از افراد از این رنگ دوری می کنند و سعی می کنند به صورت جزئی از سفید استفاده کنند .
  • سفید کاپوچینویی و استخوانی تناژ گرم تری دارند و از ترکیب آن ها با مبلمان چوبی ، و دیگر لوازم چوبی می توانید محیطی گرم ، صمیمی و دوستانه را بسازید .
  • سفید صدفی نیز برای دکوراسیون های فانتزی و پاستلی بسیار مناسب هستند ، با استفاده از این رنگ ها برای دیوار ها و ترکیب این رنگ ها با دیوار و مبلمان گلدار ، دکور چشم نوازی را برای اتاق نشیمن خالق خواهد بود .

 

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 74849685698888888888479479647674

استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

رنگ سفید کمترین آلودگی را به راحتی نمایان می کند ، به همین دلیل بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی ها و حمام به شمار می رود ، بهتر است کف و دیوارهای را با سرامیک و کاشی های سفید رنگ بپوشانید و تاثیر رنگ سفید را در بهداشت و زیبایی فضای داخلی مشاهده کنید .  رنگ سفید برای سرویس بهداشتی و حمام هایی که کوچک هستند می تواند به عنوان یک جلوه دهنده عمل کند و بزرگنمایی و روشنایی را به وجود آورد .

  • کاشی هایی از طیف رنگ های سفید با طرح های ملایم و ساده ، یک انتخاب فوق العاده برای سرویس بهداشتی و حمام محسوب می شود .
  • برای آینه حمام و سرویس بهداشتی حتما فریم رنگی متناسب با تم و ترکیب رنگ فضای داخلی انتخاب کنید ، حال این رنگ می تواند متناسب با سلیقه شخصی شما باشد ، اما بهترین رنگی که برای سرویس بهداشتی و حمام می توانید به کار بگیرید ، رنگ طلایی در کنار سفید است .

آشپزخانه به رنگ سفید

رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ ، پر نور و بسیار پاکیزه نشان می دهد و همین دلیل برای انتخاب آن کافی است ! بیشتر آشپزخانه ها مقداری رنگ سفید را در خود دارند ، اما در این جا ما توصیه می کنیم که از این رنگ به عنوان عنصر غالب آشپزخانه استفاده کنید . آشپزخانه ای که دیوار ها ، کف ها و حتی کابینت های آن سفید باشند بسیار خاص می باشد ، ممکن است فکر کنیدکه این رنگ باعث ایجاد سردی و بی روحی می شود ، اما با استفاده از برخی تکنیک ها می توان آشپزخانه را خاص کرد ، به عنوان مثال گلدان ها و گل های زنده می توانند زندگی را در فضا به جریان بیندازند . حتی به کارگیری از المان ها و برخی ظروف چوبی و بامبو به زیبایی محیط می افزاید .

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 8964746987496854796847698748674687487874

جمع بندی

رنگ ها بیانگر بسیاری از عواطف و احساسات هستند ، اما فقط کافی است که به درستی از هر کدام استفاده کنید ، آنوقت خواهید فهمید که چه زیبایی و جذابیتی در فضای داخلی منزل شما جریان دارد . رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که خلوص ، زیبایی ، پاکیزگی  و اوج جسارت و خلاقیت شما را به نمایش خواهد گذاشت . برای افزایش زیبایی و به وجود آوردن هارمونی بهتر می توانید از رنگ های صورتی ، سبز ، نارنجی ، مشکی ، قهوه ای و … به خصوص طلایی استفاده کنید که کمی از بی روحی فضا بکاهید . فراموش نکنید که گل های زنده و گلدان ها تاثیر کمی در زیبایی نخواهند نخواهند داشت ، نمی توان از تاثیر فوق العاده آن در زیبایی چشم پوشی کرد .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه