اگر علاقمند به آلاچیق شیشه ای در ویلای مازندران هستید ، این مطلب را از دست ندهید !

17 اسفند 1400
0 دیدگاه
آلاچیق شیشه ای 78994796474857487487485748

از المان هایی که در اکثر اماکن و فضای بیرونی ساختمان ها یافت می شود ، آلاچیق شیشه ای می باشد ، زیبایی محوطه و محیط ساختمان با این المان بسیار دیدنی و شیک می شود . از آلاچیق شیشه ای می توان هم در فضای باز و هم در فضای بسته استفاده نمود ، همچنین فرقی نمی کند شما در ویلای مازندران زندگی می کنید ، یا در ویلاهای شهرک خزرشهر و یا حتی در ویلای شخصی خود به دور از مرکز شهر .

در کل هیچ فرقی ندارد که ساختمانی که در آن زندگی می کنید قدیمی است یا جدید  ، شما تنها می توانید با صرف مقداری هزینه و با استفاده از ایده های ناب ، ویلای خود را از یک ویلای ساده ، قدیمی و ناپسند به یک ویلای دیدنی ، شیک و بسیار لاکچری تبدیل کنید . آلاچیق ها می توانند بهترین فضا برای جمع شدن اعضای خانواده به دورهم و ایجاد جمع های صمیمی و دوستانه باشند ، در عین حال همه افراد می توانند از محوطه سازی نهایت لذت را ببرند . اگر تمایل به استفاده از این آلاچیق های شیشه ای دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

آلاچیق شیشه ای 78994796474857487487485748

آلاچیق شیشه ای چیست ؟

به دلیل ساختاری که آلاچیق های سنتی دارند ، تمامی افراد به محض شنیدن نام آلاچیق ، آلاچیقی چوبی ، با چیدمان سنتی را تصور می کنند  که دارای سقفی شیروانی است  ؛ خوشبختانه آلاچیق شیشه ای توانسته تمامی عیوب و نواقص آلاچیق چوبی و فلزی را  برطرف و کارایی بالایی را از آن خود کند .  آلاچیق های چوبی و فلزی ، در اکثر مناطق ، قابل استفاده نیستند و به راحتی تحت تاثیر عوامل خارجی قرار گرفته و دچار استهلاک می شوند ، اما آلاچیق های شیشه ای به راحتی قابل استفاده در مناطقی که دارای آب و هوای مختلف هستند می باشد .

به عنوان مثال ویلاهای مازندران همیشه در معرض رطوبت و بارندگی قرار می گیرند ، چرا که این استان در نزدیکی سواحل واقع شده است و دارای سبزینگی و بارندگی های بسیار است . آلاچیق های شیشه ای به راحتی می توانند این مشکل را بر طرف کنند .

آلاچیق شیشه ای از چه نوع شیشه ای ساخته می شود ؟

شیشه از جمله مصالح پرمصرف در ساخت و ساز های ساختمانی و سازه های مختلف است ، این مصالح به دلیل دارا بودن تنوع بسیار بالا در جنس ، ضخامت و حتی رنگ ، به راحتی می توانند برای هر نوع سازه ای مورد استفاده قرار بگیرند و ویژگی های منحصر به فردی را از آن خود کرده است .

به عنوان مثال این شیشه ها باید به صورت نشکن ساخته شوند ، بر همین اساس ، آلاچیق های شیشه ای دارای توان بالایی در برابر فشار ، ضربه و طول عمر بسیار بالایی دارند . همینطور جالب است بدانید ، شیشه هایی که در این نوع سازه ها استفاده می شوند از نوع سکوریت تک جداره و یا چند جداره هستند .  با توجه به نیاز درخواست مشتری ، تولیدکنندگان تلاش می کنند تا از انواع دو جداره و تک جداره استفاده کنند و با توجه به ضخامت  و ویژگی های هر کدام از این شیشه ها ، طول عمر آلاچیق افرایش پیدا خواهد کرد .

این شیشه ها دارای خاصیت نشکن هستند و به هنگام شکستن نیز خرد نمی شوند ، تنوع در رنگ آن ها بالا هست ، بسته به سلیقه شما در رنگ هایی همچون دودی ، برنزی ، فوق شفاف ، شفاف و مات ارائه می شوند . شما می توانید با توجه به نورگیری و موقعیت جغرافیایی و زیبایی ویلای خود آن ها را برگزینید .

آلاچیق شیشه ای 698476896748974898798

آلاچیق شیشه ای در چه فضاهایی قابل استفاده هستند ؟

از جمله سوالاتی که برای متقاضیان به وجود می آید ، این است که آلاچیق های شیشه ای قابل استفاده در چه مکان هایی هستند ؟ این سازه ها که به صورت کاربردی طراحی و تولید می شوند ، دارای زیبایی ظاهری بسیار چشم نوازی هستند . از همین رو در مکان هایی همچون محوطه ویلاهای مازندران ، ویلاهای شخصی لوکس و … جلوه منحصر به فردی را به وجود می آورند .

همچنین از جمله مزایایی که آلاچیق های شیشه ای از آن خود کرده اند باید به عایق بودن آن ها در فصول سرد سال اشاره نمود ؛ در فصول گرم نیز می توان درب و شیشه ها را باز کرد و از شر گرمای هوا خلاص شد ، در کل محدودیتی برای استفاده از این نوع آلاچیق ها وجود ندارد . از جمله مکان هایی که می توان از این آلاچیق ها استفاده نمود می توان به ” پشت بام ، باغ ها ، ویلاها ، کافه های سنتی ، حیاط منازل ، رستوران ها ، هتل های شیک و … ” اشاره نمود .

مزایای استفاده از آلاچیق شیشه ای

استفاده از آلاچیق هایی که از شیشه ساخته می شوند ، دارای مزایای مهمی هستند که باعث شده تا در سال های اخیر مردم تمایل بیشتر به استفاده از آن ها در ویلاهای خود داشته باشند . از جمله مزایایی که این آلاچیق ها را نسبت به دیگر انواع آلاچیق ها برتر کرده است ، عبارتند از ؛

عایق بودن : همانطور که در بالا نیز اشاره نموده ایم این آلاچیق ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که از ورود آب باران ، برف و گرد و غبار و آلودگی به درون ممانعت می کنند ، همچنین در فصول سرد ، به راحتی در برابر سرما مقاومت می کنند و سرما هیچ راهی به فضا درون آن  ندارد .

بهره مندی از نظره زیبایی پیرامون : این آلاچیق ها به دلیل این که از شیشه ساخته شده اند ، به صورت رنگی هستند و می توانند نمای بیرون را به صورت کامل نمایش دهند . از همین رو به راحتی می توانید به فضای اطراف نگاه کنید و از طبیعت و زیبایی پیرامون نهایت لذت را ببرید.

امکان استفاده در اماکن مختلف : از مزایای استفاده از آلاچیق های شیشه ای قابل استفاده بودن آنها در اماکن مختلف می باشد ، و در هرمنطقه ویژگی های خاص خود را شکوفا کرده و همه افراد محو تماشای آن خواهند شد .

انعطاف پذیری : طراحی این آلاچیق ها به گونه است که می توان آن ها را باز و بسته نیز کرد .

تمیز کاری راحت : شما می توانید به تمیزکاری شیشه ها بپردازید و همچنین قابلیت شستشو نیز دارند .

 

آلاچیق شیشه ای 787485747584854754

معایب استفاده از آلاچیق شیشه ای

حال که تا به اینجا با ما همراه بوده اید ، باید بگوییم ، استفاده از آلاچیق های شیشه ای نه تنها مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد ، معایبی را نیز در خود جای داده است ، به عنوان مثال قابلیت شکستن شیشه هاست ، همانطور که همه شما می دانید شیشه ها از هر جنسی که باشند دارای ویژگی های ممتاز هم که باشند امکان شکستن آنها وجود دارد . حالا چه بسا که عوامل مختلف سبب شکستن آنها شوند ، این امر می تواند تهدید کننده سلامت ساکنین باشد .  از جمله معایب آن باید به این مورد اشاره کرد که نمی توان آن را در ابعاد بزرگتر ساخت ، خیلی از کاربران در مازندران خواهان ساختن این آلاچیق ها در ابعاد بزرگتر هستند ، در حالیکه چنین ویژگی میسر می نمی باشد .

 نکات مهم در انتخاب آلاچیق

  • استفاده از بهترین متریال را برای این سبک از آلاچیق ها هرگز از خاطر نبرید ، باید بدانید که برای ساخت این آلاچیق ها ، متریالی که به کار می رود ، نقشی مهم در زیبایی و از همه مهم تر ، امنیت آن دارد .
  • ممکن است هزینه اجرایی این آلاچیق ها کمی بالا باشد ، و در واقع هر چه متراژ آن ها بیشتر باشد ، قیمت نیز بیشتر خواهد بود .
  • برای ساخت این آلاچیق ها به سبک دکوراسیون و ساختمان خود نیز دقت نمایید ، بهتر است متناسب با نمای خارجی ساختمان شما ساخته شود تا هارمونی شیکی را داشته باشند .

 

آلاچیق شیشه ای 69478969878968797897897896

 

سخن پایانی

آلاچیق شیشه‌ای از مدرن‌ترین انواع آلاچیق به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته و تقاضا برای ساخت و خرید آن‌ها، بسیار زیاد است. شما می‌توانید با استفاده از این آلاچیق‌ها، جلوه‌ای خاص و ویژه در فضای باز خانه‌ها، باغ‌ها، ویلاها، رستوران‌ها، مراکز آب‌درمانی و … ایجاد کرده و فضایی دنج و زیبا برای استراحت و دورهمی داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه