نکاتی کاربردی و جذاب برای مبلمان ویلاهای مازندران

14 اسفند 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 4574574574857575

قبل از پرداختن به نکات مبلمان ویلاهای مازندران، بیایید اشاره‌ای به تاریخچه مبلمان و طراحی داخلی داشته باشیم. مبلمان و طراحی داخلی دارای تاریخچه و قدمتی دیرینه است و از دیرباز و شاید اولین نمونه‌های کشف شده از زندگی بشر نیز این مسئله مطرح بوده‌است. در این میان، با پیشرفت جوامع و تغییر سریع سلایق، خواسته‌ها و هر آنچه مربوط به زیستن انسان است، گرایش ما به مبلمان نیز رنگ و رویی متفاوت به خود می‌گیرد و این مورد بسته به بسیاری از موارد ممکن است متفاوت باشد. فرهنگ، اقلیم، آداب و رسوم و بسیاری از این موارد در انتخاب نحوه مبلمان فضاها بسیار موثر بوده و هست. در این رابطه، زمانی که شما در پی انتخاب مناسب‌ترین مبلمان برای ویلاهای مازندران هستید، باید در گوشه‌ای از ذهن خود به تمام این موارد توجهی ویژه نشان دهید و آن‌ها را در خاطر داشته‌باشید.

خرید ویلا در شمال، ممکن است یکی از اهداف شما باشد که محقق هم شده‌است و در حال حاضر به دنبال ایجاد تنوع در مبلمان ویلای خود هستید و یا قصد دارید برای اولین بار به سراغ مبلمان ویلای خود بروید.

البته با خرید ویلا در مازندران ممکن است شما با یک ویلای فول امکانات مواجه شوید و با رضایت کامل از نحوه مبلمان آن ویلای خاص، آن را انتخاب کنید، و در برخی موارد هم در خرید ویلاهای مازندران ممکن است بخواهید خودتان با سلیقه و حساسیتی ویژه به مبلمان فضا بپردازید.

در رابطه با مبلمان ویلاهای مازندران می‌توان گفت که نه تنها در این مورد، بلکه در هر مورد وابسته به چیدمان فضا، شکل گیری بخشی از شخصیت و هویت کار بر عهده ما خواهد بود و باید به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

در واقع مبلمان هر فضایی اصول منحصر به خود را دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

ویلاهای مازندران 7489748468465846854885

چگونه با مبلمان به ویلاهای مازندران شخصیتی ویژه ببخشیم؟

ممکن است شما یکی از ویلاهای خزرشهر و یا یک ویلا در دریاکنار را خریداری کرده‌باشید و در مرحله مبلمان فضا، نیاز به آگاهی از اصول منحصر به فرد مبلمان فضا داشته باشید. برخی از ویلاها مبله هستند که البته این در قیمت ویلاهای شمال هم موثر خواهد بود ولی افزایش قیمت با توجه به مبلغ کلی که برای یک ویلا در مازندران می‌پردازید مبلغی هنگفت نخواهد بود، در این زمینه می‌توانید اگر مبلمان ویلا با سلیقه شما هم‌خوانی دارد آن را انتخاب کرده و از چیدمان خاص ویلاهای مازندران لذت ببرید. در غیر اینصورت می‌توانید ویلا را با هزینه و سلیقه خودتان مبلمان کنید، در این راستا ما راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم.

انتخاب سبک مبلمان ویلاهای مازندران

اولین قدم، انتخاب سبکی ویژه برای مبلمان ویلاهای مازندران است. سبک را چگونه بشناسیم و انتخاب کنیم؟ قبل از هرچیز به سبک کلی طراحی بنا دقت کنید و با توجه به آن سبک مبلمان خود را نیز انتخاب کنید. البته این نکته را اضافه کنیم که در هر یک از مراحل کار، می‌توانید از مشورت با یک متخصص طراحی داخلی بهره ببرید.

انتخاب سبک، یکی از مراحل مهم در مبلمان ویلاهای مازندران است. این کار از کلاژ و ناهمگونی و نامتوازن بودن مبلمان ویلا در شمال جلوگیری کرده و در نهایت بنا با مبلمان آن به حجمی واحد و یکپارچه خواهد رسید.

بسته به اینکه سبکی کلاسیک، میانه و یا مینیمال دارید، مبلمان خود را انتخاب کنید. برای مثال مبلمان‌های سلطنتی و تزئین‌های شلوغ مثل گچ‌بری‌های کلاسیک، لوسترهای پر زرق و برق، رنگ‌های آتشین و مواردی از این قبیل مناسب سبکی کلاسیک و گرم است. در قسمتی جداگانه به انتخاب رنگ چیدمان ویلاهای مازندران می‌پردازیم ولی در اینجا می‌توان این مثال را آورد که اگر در قسمتی از فرش استفاده می‌کنید، رنگ آن را با توجه به تم کلی کار انتخاب کنید و در انتخاب آن به فرهنگ و اقلیم مازندران نیز توجه داشته باشید. مردم شمال عاشق رنگ‌های پر نشاط و گرم هستند و شما می‌توانید در انتخاب سبک و رنگ از این الگو تبعیت کنید و در برخی از نقاط حتی اگر از سبک مینیمال استفاده می‌کنید، رنگ‌های گرم را به کار ببرید تا یادآور شور و نشاط خطه سبز شمال باشد.

سبک مینیمال در ویلاهای مازندران نیز سبکی بسیار پر مخاطب است که در آن از موارد اشاره شده در قبل خبری نیست و به نوعی از شعار معروف مینیمالیست‌ها یعنی “Less is more” تبعیت می‌کند. سادگی و ساخت و پرداخت‌های کم در کنار شفافیت و وضوح فضا که غالبا با استفاده از متریال شیشه در کار ایجاد می‌شود، مشخصه این نوع سبک است و در سوی دیگر رنگ‌های خنثی، احجام خالص و ترکیبات حجمی واضح نیز می‌تواند نماینده این سبک باشد. اگر در طراحی ویلای شما از سبک مینیمال بهره برده شده‌است، به مبلمانی مینیمال نیز احتیاج دارید. مبلمانی کاملا ساده که در آن به مینیمالیست بودن پایبند باشند.

 

ویلاهای مازندران 4845845846845684

 

دیدن ژورنال‌های طراحی داخلی برای مبلمان ویلاهای مازندران

در هر کاری، قبل از اقدام به هر نوع طراحی، بهترین کار دیدن نمونه‌های موجود است، چه خوب چه بد! چشم شما باید به دیدن عادت کرده باشد و آنقدر نمونه خوب و بد دیده باشد تا بتواند در این میان خواسته شما را تشخیص داده و آن را به کار گیرد. انتخاب نمونه‌های مناسب مبلمان برای ویلاهای مازندران نیز به همین صورت است و شما باید با دیدن نمونه‌های بد از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید و با دیدن نمونه‌های عالی، ایده‌های ان‌ها را برای استفاده در مبلمان ویلاهای مازندران به کار ببندید.

در این راستا، در اینترنت به جست و جو بپردازید و برای مثال به سایت‌های معتبر خارجی در این زمینه سر بزنید و یا با دیدن مجله‌های موفق معماری در این زمینه به اطلاعات خود بیفزایید. این کار یکی از بهترین گام‌ها در زمینه انتخاب مبلمان و نحوه طراحی داخلی برای هر فضا و ویلاهای مازندران است.

 

انتخاب لوازم دکوراتیو مناسب برای مبلمان ویلاهای مازندران

دکوراتیوهای استفاده شده در یک ویلا در مازندران را نمی‌توان جدا از مبلمان آن دانست. این دکوراتیوها می‌توانند هرچیزی باشند. یک جا کلیدی، آینه، تابلوهای نصب شده به دیوار، بوفه‌های مخصوص لوازم دکوری، گل و گیاهان موجود در فضا، قفسه‌های کتاب، لوازم آشپزخانه و یا مبلمان‌هایی که بیشتر حالت دکوری دارند مثل صندلی‌های تاب مانند!

در انتخاب تمام این موارد باید حساس باشید، از رنگ گرفته تا تعداد و نحوه قرار گیری آن‌ها در فضا! به شدت از این امر بپرهیزید که فقط بخواهید فضا را پر کنید! هر چیزی در هر جایی از محیط ویلای شما که قرار می‌گیرد باید دقیقا به آن محل بخورد و گذاشتنش حداقل از لحاظ بصری ضرورت داشته باشد. البته این امر به سلیقه شما نیز بستگی دارد! بعضی از افراد از شلوغ کاری لذت می‌برند ولی حتی همان مبلمان شلوغ و استفاده از دکوراتیوهای بسیار زیاد در فضای ویلاهای مازندران نیز باید قاعده خاص خود را داشته باشد تا در دراز مدت منجر به آلودگی بصری و ناموزونی فضا نشود.

ما در اینجا برخی از لوازم دکوراتیو مناسب مبلمان ویلاهای مازندران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

می‌توانید از صنایع دستی مخصوص مازندران تهیه کرده و آن‌ها را در برخی نقاط به کار گیرید، این کار حرکتی نمادین نیز هست و تفاوت ویلاهای مازندران از سایر نقاط را نشان می‌دهد. در مسیر پله‌ها، تابلویی بزرگ نصب کنید و یا کل مسیر را با قاب‌هایی کوچک از مناظر زیبای مازندران بپوشانید.

اگر خودتان عکسی از قسمتی از مازندران گرفته‌اید، می‌توانید آن را چاپ کنید و به عنوان تابلو مورد استفاده قرار دهید.

در برخی فضاها از گونه‌های خاص گیاهان آپارتمانی که در فضای ویلاهای مازندران رشد مناسبی دارند استفاده کنید و در ادغام با مبلمان به زیبایی فضا بیفزایید.

بسته به سبک طراحی و مبلمان ویلاهای مازندران می‌توان بوفه‌ یا قفسه‌ای تهیه کرد و در آن لوازم خاص و یا عکس‌های خانوادگی که لحظاتی شاد را تداعی می‌کنند قرار داد.

فضاهای پرت را به فضاهایی قابل استفاده تبدیل کنید. اگر به نمونه‌های موفق طراحی داخلی نگاهی بیندازید، در اغلب موارد، فضاهایی مانند زیر پله‌ها به قفسه‌های کتاب و یا مکان‌هایی دنج برای نشستن تبدیل شده‌اند.

در گذشته برای پر کردن فضای داخلی ویلا از پشتی ها و یا بالشت ها سنتی و دستی استفاده می شد ، اما امروزه با پیشرفت در دکوراسیون و زیبا سازی ویلا های مازندران ، از مبلمان ها در سبک های راحتی ، کلاسیک و سلطنتی و یا سنتی استفاده می شود . چیدمان مبلمان در ویلاهای شخصی ظاهری مرتب ، شیک و لوکس به ویلا می بخشد ، همچنین فضای بیشتری را برای نشستن در ویلاها به وجود خواهند آورد . اما نکته قابل توجه این است که برای چیدمان نکاتی است که حتما باید آن ها را در نظر بگیرید ، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این نکات باورنکردنی بپردازیم .

 

ویلاهای مازندران 778989655445245211221

 

در نظر گرفتن متراژ و بزرگی فضای داخلی

اولین و مهم ترین قدیم برای انتخاب مبلمان و چیدمان آن ها در فضای داخلی ویلا توجه به فضای در اختیار می باشد . شما باید متراژی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید ، هر چه ویلای شما بزرگ تر باشد دست شما برای انتخاب مبلمان و چیدمان باز تر خواهد بود . انتخاب مبلمان های بزرگ برای ویلاهای بزرگ مناسب تر می باشد در این شرایط نیز می توان از مبل های 7 الی بیشتر استفاده کرد . در حالی که ویلاهای کوچک بهتر است از مبل های 6 نفره استفاده نمایند تا فضای کمتری را اشغال کنند .

 

ست کردن پرده ها با مبلمان ویلا

پرده به دو قسمت تقسیم میشود : بزرگترین آن که اصل پرده است و اغلب توری انتخاب میشود به رنگ روشن و معمولا با یک طراحی ساده است. و در بالا آی والان و دکورها که در بغل پرده قرار دارند، رنگ تیره انتخاب میشود و لزوماً از رنگ مبل استفاده نمیشود و کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما در کل انتخاب پرده با پارچه‌هایی بانقش و نگار نمیتواند زیاد ایده آل و شکیل به نظر برسد. استفاده از پارچه‌های پرده برای دوخت چند کوسن برای مبلمان میتواند ایده جذاب و بی نظیری باشد زیرا هماهنگی زیبایی ایجاد میکند.

اگر سایر اثاثیه و لوازم موجود در اتاق از نظر رنگی روشن باشند،بهتر است پرده را به رنگ تیره و با یکدست هماهنگ در رنگ روشن مبلها انتخاب کنید. اما اگر لوازم داخلی اتاق ساده است، بهتر است پرده‌ای گلدار یا راه راه انتخاب کنید، یا رنگ تیره موجود روی بالش های کوچک روی مبل ( کوسن) را تکرار کنید.  استفاده از رنگهای مکمل و متناسب که میتواند رنگ پرده ها را تیره‌تر و یا روشن‌تر از رنگ مبلها برگزیند، فضا را از یکنواختی و کسالت خارج خواهد کرد و دکوراسیونی ایده آل به شما هدیه خواهد داد.

پرده ها  به مثابه لباسهای منزل هستند که به آن ظرافت، حریم خصوصی و گرما می بخشند، اما برخی از اشتباهات وجود دارد که ممکن است زیبایی ظاهر پرده را از بین ببرد، بیشتر این خطاها در سه چیز خلاصه میشود: اندازه پرده نسبت به دیوار کوچک و کوتاه است، یا بیش از حد طولانی است و آنقدر آویزان است که کف اتاق را لمس میکند یا شروع آن به طور قابل توجهی پایینتر از ابتدای سقف است.

انتخاب درست مبلمان ویلا

در این بخش می خواهیم به انتخاب درست سبک مبلمان بپردازیم ، انتخاب مبلمان باید متناسب با سبک ویلای شما باشد به عنوان مثال در سبک های کلاسیک از مبل های کلاسیک ، بزرگ و سلطنتی استفاده نمایید ، در سبک های مینیمال و مدرن باید از مبلمان های ساده ، کوچک و راحتی استفاده نمایید . انتخاب درست مبلمان بیانگر هر سبک از زندگی در ویلا خواهد بود ، با چیدمان صحیح مبل در فضای داخلی ویلای خود شما جای بیشتری در اختیار خواهید داشت و از ایجاد فضای دلگیر و خفه کننده جلوگیری خواهید کرد .

 

ویلاهای مازندران 76874967584658454

 

انتخاب متناسب با تم دکوراسیون داخلی

از نکات دیگری که بهتر است به آن توجه کرد در نظر گرفتن رنگ تم دکوراسیون داخلی است ، با این کار شما رنگ مبلمان خود را متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی و دیگر المان های موجود در ویلای خود انتخاب می نمایید . به عنوان مثال در صورتی که شما سبک کلاسیک را برای دکوراسیون خود انتخاب کرده اید ، بهتر است از رنگ های زرشکی ، قرمز ، قهوه ای ، کرم ، شکلاتی ، نباتی و … استفاده کنید . در سبک های مدرن و مینیمال نیز از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید  به عنوان مثال رنگ های زرد ، آبی ، سفید ، طوسی ، سبز ، مشکی و …. رنگ های مورد استفاده و همه پسند در سبک های مدرن و مینیمال می باشند .

نحوه چیدمان و رنگ در ویلاهای مازندران

و اما یکی از مهم‌ترین مسائل در مبلمان ویلاهای مازندران نحوه چیدمان مبلمان است. ممکن است شما مناسب‌ترین و بهترین مبلمان را انتخاب کرده‌باشید ولی در چیدمان آن اشتباه کنید! این مورد تمام موارد قبلی را ضایع می‌کند. در چیدمان به این موضوع دقت کنید که مسیرهای حرکتی و محل نشستن کاملا قابل تفکیک و دارای مرزبندی صحیح باشند و از سوی دیگر بهترین محل را برای نشستن انتخاب کرده باشید. در تنظیم مبلمان به بازشوها و منظر رو به روی آن توجه کنید. سعی کنید مبلمان به نوعی باشد که فرد در هنگام نشستن از فضای لذت بخش و منظره زیبای ویلا نیز بهره ببرد.

در سوی دیگر رنگ مبلمان را از خاطر نبرید، در انتخاب رنگ مبلمان به رنگ کف، دیوار، سلیقه خود و نوع فضا دقت کنید تا مبلمانی خاص برای ویلاهای مازندران ایجاد کنید که حتی بتواند الگوی بسیاری از افراد در این زمینه باشد.

خرید ویلا در شمال

اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید و ویلایی فول امکانات مد نظر شماست که نحوه مبلمان داخلی آن نیز برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما همراه باشید و اطلاعاتی بیشتر از ویلاهای مازندران و موارد مربوط به آن‌ها کسب کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه