ترفند های بی نظیر شستشوی نمای ساختمان را بیشتر بشناسید

13 اسفند 1400
0 دیدگاه
شستشوی نمای ساختمان 74887869748647157415848574

هنگامی که صحبت از شستشوی نمای ساختمان می شود ، اولین چیزی که ممکن است به ذهن افراد برسد ، سخت و یا محال بودن این کار است !  ممکن است با خود بگویید که چرا باید نمای ساختمان را شست ؟ خیلی ها نمی دانند که این شستشو چیست و چگونه صورت می گیرد و حتی هدف از شستن نمای ساختمان چیست ؟

فرقی نمی کند شما ساکن کدام سبک از ساختمان باشید ، شما ممکن است در ویلاهای مازندران ساکن باشید ، یا در آپارتمان ها و حتی در ویلاهای شهرکی ؛ شستن نمای ساختمان می تواند گزینه ای مهم برای انتخاب شما عزیزان باشد . برای انجام این کار روش های بسیاری وجود دارد که میتوانید آن ها را برگزینید ، برای رسیدن به پاسخ سوالات خود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

 

شستشوی نمای ساختمان 74887869748647157415848574

 

ضرورت شستشوی نمای ساختمان در چیست ؟

همان طور که در ابتدا بیان نموده ایم  تمیز کردن  و شستن نمای خارجی ساختمان برای برخی از افراد کاری غیر ممکن و دشوار است . در حقیقت شستشوی نمای ساختمان بسیار حائز اهمیت است ، مسلما اولین نکته ای که به خاطرتان می آید از مزایای شستن نمای ساختمان ، تمیز شدن و زیباتر به نظر رسیدن ساختمان می باشد . ساختمان ها و آپارتمان هایی که تمیز باشند همیشه بهتر توجه افراد را جلب می کنند ، در صورتی که نما دارای گرد و خاک و آلودگی باشد ، واضح به دید افراد نمی آید و برایشان هیچ جذابیتی نخواهد داشت .

سومین دلیل برای شستن نمای ساختمان حذف آلودگی های مخرب از روی آن می باشد ، اکسید های گوگرد ، نیتروژن و همچنین آلودگی حاصل از باران های اسیدی می توانند به نمای ساختمان آسیب و صدمه ای زیان بار وارد کنند و فرسایش آن را نیز تسریع بخشند . برای شستن نمای ساختمان ترفند ها و نکات خاصی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید ، همچنین از عواملی که روی سطح مراقبت مورد نیاز اثر می گذارد می توان به موقعیت ساختمان ، موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی منطقه اشاره کرد .

روش های مختلف برای شستشوی نمای ساختمان

برای شستن نمای ساختمان روش های مختلفی وجود دارد ، اما هر کدام از آن ها برای شرایط خاص و متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد . در صورتی که روش درستی را  انتخاب ننمایید ، ممکن است عملیات شستشو نه تنها با موفقیت انجام نشود ، بلکه ممکن است خسارت و آسیب بسیاری را به نمای ساختمان وارد کند . شستن هر آلودگی با یکدیگر متفاوت است ، به عنوان مثال نمایی که با الودگی گرد و غبار پوشانده شده است راحت تر از نمایی که با روغن و دیگر آلاینده ها آلوده شده است تمیز می شود . برای شستن نما باید به چند روش انجام گیرد که ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها آشنا خواهیم کرد .

 

شستشوی نمای ساختمان 7449898687485484878

 

شستشوی نمای ساختمان

شستشو به کمک آب : شستشو به کمک آب به سه طریق صورت می گیرد ؛ با فشار آب ، با خیساندن و با بخار آب ، شستشو با آب از کم خطرترین روش ها برای شستن نما محسوب می شود ، به خصوص اگر نمای ساختمان تنها با گرد و غبار و خاک پوشانده شده باشد . رایج ترین روش بین این روش هایی که نام برده شد ، شستشوی با فشار آب است که در این روش آب با فشار کم تا متوسط به ساختمان پاشیده می شود .

گاهی اوقات نیز برای پاک کردن لکه های چربی به آب مواد شوینده ارگانیک غیر یونی نیز اضافه می شود ، نباید در این ظرایط از صابون یا مواد شوینده خانگی استفاده کرد ، چرا که باعث ایجاد لک بر روی نما می شود .

روش شستشو با خیساندن به خاطر ماهیت و مراحل مختلف و طولانی اش ممکن است چندین هفته زمان ببرد ، اما به دلیل ملایم بودن این روش ، از آن برای ساختمان ها و یا ویلاهای قدیمی استفاده می شود . همچنین نکته ای که در رابطه با شستن نمای ساختمان با آب باید بدانید این است که از این روش برای آبیاری گیاهانی همچون پیچک نیز استفاده می شود  .

 

شستشوی نمای ساختمان 787897974874874

 

شستن نما با استفاده از مواد شیمیایی

شوینده های شیمیایی برای از بین بردن خاک ها و یا دوده ها بسیار مناسب هستند ، اما بر خلاف آب می توانند رنگ و گرافیتی های روی دیوار یا حتی در بعضی موارد زنگ زدگی ها را از بین ببرند . شوینده های قلیایی مناسب ساختمان هایی هستند که مصالحشان به اسید حساس اند . به عنوان مثال سنگ آهک ، سنگ مرمر ، گرانیت جلا یافته از این دسته موارد می باشند .

آماده شدن برای شستن نما های ساختمان ها

از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید جنس نمای ساختمان می باشد . اگر نمایتان سنگی است حتما نوع دقیق سنگ را مشخص نمایید ، چرا که  ممکن است صورت استفاده از روش نامناسب برای شستشوی نمای ساختمان ، به آن آسیب وارد شده و زیبایی آن نیز از بین برود .

ممکن است تصور کنید که مواد شیمیایی یا حتی آب هیچ آسیبی به نمای اصلی ساختمان نزنند ، اما برای سایر بخش های ساختمانی همچون شیشه ها ، قسمت های فلزی و همچنین پنجره های چوبی بسیار خطرناک می باشند . از همین رو توصیه می شود برای شستن نما ، ابتدا بخش هایی که تمایل به شستن آن ها ندارید را کاملا بپوشانید تا به آن ها آسیب وارد نشود .

 

شستشوی نمای ساختمان 7487468748657486741864718657

 

سخن پایانی

نمای ساختمان ها همیشه از بخش های بسیار مهم در زیبایی و ارزش آن محسوب می شود ، هر چه نمای ساختمان تمیز تر باشد توجه افراد بسیاری را به خود جلب می کند . نمای ساختمان می تواند بر ارزش آن نیز بسیار تاثیر گذار باشد ، به عنوان مثال هر چه نمای ساختمان مورد نظر تمیز تر و شیک تر باشد ، متقاضیان و خریداران بیشتری را به خود جذب می کند ؛ چرا که تمامی اجزا و زیبایی های آن قابل رویت خواهد بود .

شستن نمای ساختمانی همواره نیازمند اصول و روش های خاصی است که افراد باید با توجه به آن ها به این کار بپردازند ، ممکن است برای برخی از افراد این کار دشوار باشد و تصور کنند که حتما خودشان باید اینکار را انجام دهند ، در حالی که چنین نیست ، می توان برای انجام این کار از تیم متخصص در این زمینه کمک گرفت . به طوری که افراد متجمع با کمک و مشورت همدیگر تیمی را برای نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان خود انتخاب نمایند و این وظیفه را بر عهده آن ها قرار دهند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه